Ilkkaolavi 05.03.2006 12:47:09 (muokattu 06.03.2006 07:44:44) | |
---|
Ei kai Iso Jussille. tai Humppa hanuristiille jäänyt varpaat alle, tahditon aamun avaus täältä päin. Kun olet, Iso Jussi tuonut useissa kirjoituksissa esiin nuo liiton minimit, olen kanssasi pääsääntöisesti kannallasi, kenenkään etujen mukaista ei ole palkoistaan tinkiä. Tässä asiassa on kuitenkin niin paljon muuttujia, niinkuin varmasti tiedät. Se että evoluution yläpäästä tingittäisiin palkkiosta ei varmaankaan kotiutuisi peräkärry Ym... ryhmien, sinällään taiteelliselta arvoltaa kiistattomien orkestereiden eduksi. Valitettavasti Todella valitettavaa, mutta jos sitä löysää rahaa jostain kohtia jää kuleksimaan niin erittäin harvoin se tekee ruuhkaa rivisoittajan rahapussiin. Mutta lopulta jokainen meistä omalla työllään hankkii hintansa, jos liksa tuntuu pieneltä niin vaihtoehtoja on. |
uruttaja 05.03.2006 12:49:44 | |
---|
nii mistä sitä tietää :P Ajattelin vaan että jos satut saamaan pil---lua, niin ei tartu tubernaakkelit ja muut neekerisankkerit. Soittajalla on se uhka, että saa, basistilla se on fakta. |
uruttaja 05.03.2006 12:50:31 | |
---|
Ilkkaolavi. Tarkennappa pikkusen mielipidettäsi tuosta koulutuksen lahkeillekusemisjutusta.. |
isojussi 05.03.2006 13:11:09 | |
---|
Ei kai Iso Jussille. tai Humppa hanuristiille jäänyt varpaat alle, tahditon aamun avaus täältä päin. Ei ainakaan mulla. Tarkoitin, mitä sanoin - sait plussan. Kun olet, Iso Jussi tuonut useissa kirjoituksissa esiin nuo liiton minimit, olen kanssasi pääsääntöisesti kannallasi, kenenkään etujen mukaista ei ole palkoistaan tinkiä. 200%:sesti samaa mieltä. Tässä asiassa on kuitenkin niin paljon muuttujia, niinkuin varmasti tiedät. Se että evoluution yläpäästä tingittäisiin palkkiosta ei varmaankaan kotiutuisi peräkärry Ym... ryhmien, sinällään taiteelliselta arvoltaa kiistattomien orkestereiden eduksi. Valitettavasti Todella valitettavaa, mutta jos sitä löysää rahaa jostain kohtia jää kuleksimaan niin erittäin harvoin se tekee ruuhkaa rivisoittajan rahapussiin. Ihan totta. Tässä kohdassa on äärimmäisen tärkeää, että KOKO kenttä pitää kiinni tariffeista - minimipalkasta on valitettavasti monelle tullut tavoitepalkka. Kuitenkaan tämä ei ole nykyisessä musiikki työläisiä ulos suoltavassa koulutus järjestelmässä katsottu merkitseväksi seikaksi. Mielestäni tässä kohdin kustaan lahkeille. Osittain saatat olla oikeassa. Niin tylyltä, kuin se kuulostaakin, on muitettava, että esim. konservatorioiden bisnes EI ole valmistuneiden oppilaiden työllistyminen vaan...you know. Ehkä pitäisi pyrkiä enemmän ohjaamaan jo itsensä työllistäneitä muusikoita opinahjoihin? Mutta lopulta jokainen meistä omalla työllään hankkii hintansa, jos liksa tuntuu pieneltä niin vaihtoehtoja on. Aivan helvetin hienosti sanottu. Tervetuloo mun puolueeseen. Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa. |
uruttaja 05.03.2006 13:18:08 | |
---|
Ihan totta. Tässä kohdassa on äärimmäisen tärkeää, että KOKO kenttä pitää kiinni tariffeista - minimipalkasta on valitettavasti monelle tullut tavoitepalkka. Osittain saatat olla oikeassa. Niin tylyltä, kuin se kuulostaakin, on muitettava, että esim. konservatorioiden bisnes EI ole valmistuneiden oppilaiden työllistyminen vaan...you know. Aivan helvetin hienosti sanottu. Tervetuloo mun puolueeseen. Tes:n taulukkopalkka on monelle tanssimusa-palstalle kirjoittavalle täysin mahdoton ajatus. Toinen saa sen moninkertaisena, toiselle riittää kusipizza, tai 15 euroa. Kumpaan joukkoon Ilkkaolavi kuuluu? Oppilaitoksista valmistuneiden soittajien työllistyminen onkin sitten jo isomman keskustelun paikka. Mistä johtuu että ammattiin valmistuneita nähdään ammattibändeissä kohtalaisen harvoin? Muusikon ammattiin valmistuu kuitenkin tuhatmäärin muusikoita, ei kaikki pääse opettajaksi tai HIM:iin vetämään, joidenkin on pakko soittaa jossain muussakin bändissä, jos meinaa soittamalla ittensä elättää, Ei riitä ihan vielä riitä näytöt...
|
isojussi 05.03.2006 13:39:54 | |
---|
Tes:n taulukkopalkka on monelle tanssimusa-palstalle kirjoittavalle täysin mahdoton ajatus.... Niin tuntuu olevan. Mä jollain lailla ymmärrän, että aloittelijat tinkii akuun liksoita - vaikka muilla aloilla ALOITETAAN minimillä - mutta että kokeneet tyypit rikkoo säännönmukaisesti liiton sopimuksia. Sellaiset idiootit pitäis ehdottomasti savustaa alalta. ...Oppilaitoksista valmistuneiden soittajien työllistyminen onkin sitten jo isomman keskustelun paikka.... Aamen. Pelkkä soittotaito ei riitä yhtään mihinkään. Mä tiedän, että mälin paskalla soittotaidollani pärjöisin ammattiorkesterissa (tai, no mitäs mä nyt sit teen) - pitää osata suhteuttaa oma osaamisensa omaan tekemiseensä ja lirauttaa mukaan sopivasti tyylitajua ja sosiaalisia taitoja. Paras lopputulos syntyy kuitenkin sekä koulutuksen että kokemuksen kautta. Mä suoritin vajaa vuosi sitten yrittäjätutkinnon oppisopimuksella - mikä tarkoitti sitä, että opiskelun aikana toimin jo yrittäjänä. Vastaava malli vois olla äärimmäisen käyttökelpoinen myös muusikkokoulutuksessa. Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa. |
Ilkkaolavi 05.03.2006 14:02:08 (muokattu 06.03.2006 07:34:26) | |
---|
ohi. |
pitkämatka 05.03.2006 14:13:27 | |
---|
Fairlane orkesterin kitaran soittaja teit tervehtii. Morjes. Lueskelin tossa noita vanhoja siivuja tuolta alusta alkaen, ei voi muuta sanoa että asiaa on, hauskaakin, ja armotonta vittuilua. Muutamaan asiaan kiinnitin huomioni. - Pääosin tyytymättömyys palkkioihin. - Hiukan eksyssissä oleville kysyjille/kertojille, vastaukset on sellaisia,että ne ei pitkällä juoksulla palvele todellakaan ketään. - Palkan maksavien "turakaisten" arvostelu. + "kuraattoreiden" kokemusperäiset ohjeet alalle aikoville, ja siellä jo vaikuttaville artisteille että soittittajille. + Rehellinen läpileikkaus alan hyvistä ja huonoista puolista. Kenenkään mieltä pahoittamatta, elävän musiikin puolesta. T.Ilkkaolavi On siinä äiti antanut ohjeet elämäntaipaleelle. ...kele Soittajan sormi on sellainen elin... |
Sertzo S 05.03.2006 14:15:11 | |
---|
Kohta räjähtää! |
pitkämatka 05.03.2006 14:24:18 | |
---|
Kohta räjähtää! Nooh. Siitä vaan. Soittajan sormi on sellainen elin... |
Ilkkaolavi 05.03.2006 15:03:19 (muokattu 06.03.2006 07:35:12) | |
---|
Pitkämatka kiitoksia, mukava tutustua, saako sin... teihinkin. |
pitkämatka 05.03.2006 15:21:54 | |
---|
Eipä tarvitse pizzataksalla keikkaa tehdä. Onneksi. Soittajan sormi on sellainen elin... |
Janus 05.03.2006 15:33:40 | |
---|
Jotenkin mielestäni räjähdys tai yms. asiat vamaan kuuluisi tuonne "Raiskaa naapurisi" osioon. Pari kysymystä: 1. Mitä sä oot vetänyt? 2. Mistä sitä saa? |
WanhaWetäjä 05.03.2006 16:04:06 | |
---|
Tämä on sellainen asia mihin minäkin olen kiinnittänyt huomiota. Olen jopa maininnut siitä kerran tai pari. Aivan käsittämätöntä että jotkut soittajat kuvittelevat että he ovat ainoat jotka ymmärtävät mitään musiikin päälle ja että kuluttajat ovat ikään kuin idiootteja. Jos näin kuvittelee niin asian täytyy olla juuri päinvastoin. En tiedä missä parantoloissa oikein teette keikkaa mutta ainakin omilla yleisön joukosta löytyy sataprosenttisen varmasti joka kerta muita muusikoita tai muuten vain asiantuntijoita ja musiikinharrastajia. Ehkä te marisijat ootte yleisönne ansainneet. Toisaalta saattaa olla niinkin että tuollaiset vanhat soittajat kuin "Wanha Wetäjä" j.ne. värittävät katkeruudellaan koko kuvan tanssimuusikon suhteesta yleisöönsä. ...sanoo mies joka on keikkaillut ammatikseen kuinka monta vuotta???? Mä olin eilen keikalla oikeen perinteisellä tanssipaikalla,en taatusti wittuillut kellekkään,vaikka syytä ois ollut,soitin ja lauloin sen 4x45,ja stana jotkut jopa taputtivat... MITÄ SÄ teet työksesi???Et ainakaan soita,mikäli sun kotisivujes musanäytteistä voi jotain päätellä,tolla soittannalla saattais keikat olla vielä vähemmässä kuin mulla... JOS sulla on jotain henk.koht. mua vastaan,niin SOITA ja kerro huolesi,äläkä aina marise täällä asioista JOISTA ET TIEDÄ YHTÄÄN MITÄÄN!!! Mä kirjotan täällä omalla nimelläni ja vastaan kyllä sanoistani.... Ostan Casion kun täytän 50v... |
pitkämatka 05.03.2006 16:08:48 | |
---|
...sanoo mies joka on keikkaillut ammatikseen kuinka monta vuotta???? Mä olin eilen keikalla oikeen perinteisellä tanssipaikalla,en taatusti wittuillut kellekkään,vaikka syytä ois ollut,soitin ja lauloin sen 4x45,ja stana jotkut jopa taputtivat... MITÄ SÄ teet työksesi???Et ainakaan soita,mikäli sun kotisivujes musanäytteistä voi jotain päätellä,tolla soittannalla saattais keikat olla vielä vähemmässä kuin mulla... JOS sulla on jotain henk.koht. mua vastaan,niin SOITA ja kerro huolesi,äläkä aina marise täällä asioista JOISTA ET TIEDÄ YHTÄÄN MITÄÄN!!! Mä kirjotan täällä omalla nimelläni ja vastaan kyllä sanoistani.... +++ Tummelia vielä vaipoissa hänellä. Soittajan sormi on sellainen elin... |
Ukko 05.03.2006 16:18:12 | |
---|
Kohta räjähtää! PAAAAAAAM !!!!!!!!!!!!!! ( näin siinä sitten kävi, mitäs aloitte ) :) |
isojussi 05.03.2006 16:34:50 | |
---|
Kyllä sä Ile viä opit, ketkä täällä jurmuttelee kehityksen jarruna. Pidät vaan pään kylmänä ja ittes miehenä - sillä mäkin oon täällä pärjänny. Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa. |
Sertzo S 05.03.2006 17:23:13 | |
---|
PAAAAAAAM !!!!!!!!!!!!!! ( näin siinä sitten kävi, mitäs aloitte ) :) Mitä mää sanoin! Mutta pienihän tuo pamaus oli taas atomipommin rinnalla. ;) |
KoskPaavo 05.03.2006 17:25:16 | |
---|
En löytänyt kuin FairLane- yhdenmiehen orkesterin. Onko tää ilkkaolavin juttu? Tämä elämä käy laatuun; onhan se
välimmiten lystiäkin ja nostelee
hieman kantapäitä.
Aleksis Kivi |
Sertzo S 05.03.2006 17:26:34 | |
---|
En löytänyt kuin FairLane- yhdenmiehen orkesterin. Onko tää ilkkaolavin juttu? Ettei vaan Jenkkamies...? |