Aihe: Elävänmusiikin paikat katoaa.
1 2 3 4 514 15 16 17 18
manjaana
01.03.2006 12:29:17
Ja sitten tämä lisäntynyt helvetin "tanssitietoinen" miljonäärikenkäporukka: tulevat ilmaisella tunnilla sisään (jos sellainen vaan on), tilaavat kannun jäävettä, vallottavat parketin kokonaan (niin ettei sinne tavan tallaajalla ole asiaa) ja sen jälkeen katsovat olevansa oikeutettuja vittuilemaan bändeille kaikesta mahdollisesta; volasta, tempoista, liian vähäisestä hitaiden valssien, masurkoiden ja boleroiden määrästä, jopa nuoteista soittamisesta.

Onko kumma, jos ei tavan tanssijaa kiinnosta lähteä näiden talolle mitään tuottamattomien ääliöiden joukkoon tuottamaan talolle edes jotain.

Missäköhän helevetin pussissa siekin elät....., tuossa oli totuutta ehkä tuon jääkanikan verran!
nopia saapuilija....
manjaana
01.03.2006 13:10:21
Helsingissä on
sentään vielä Vanhan Kellari, mutta sieltäkin on loppunut Sillankorva, Wanha Maestro..onkohan Jortsu Mestaria olemassa?

Kaisaniemessä on elävää musiikkia myös, sitä en nyt muista et monestikkos viikossa, mutta on kuitenkin.
nopia saapuilija....
half
01.03.2006 13:16:58
Perinteisen turvemusan paikat vähenevät, elävän musiikin välttämättä ei. Meille alkanut vuosi on tuonut ja tuo monta uutta paikkaa, joissa monissa olen ollut viimeksi vetämässä 20-10 vuotta sitten. Kyllä ihmiset elävää musiikkia arvostavat ja haluavat, jos sitä vaan tarjotaan. Kapakoissa tanssiminen vähenee, mutta musiikkia voi ihan kuunnellakin ja bändin touhuja seurata muuten vain huvikseen. Esityksen pitää olla sellainen, että sillä on muutakin arvoa kuin tanssittaminen, sitä mitenkään väheksymättä. Ajat muuttuvat, ei tämänpäivän viisikymppinen todellakaan ole kiinnostunut jostain vitun Odessasta, oletteko itse ? Perinteinen tanssimusa masurkkoineen on oikeasti tanssitaitoisen marginaaliryhmän huvi muutamassa vuodessa, kun viimeinen iltahuuto on huudettu. Pitää tähdätä isompaan maaliin, niin osuu paremmin.
Väärin ? Kyllä tämmöinenkin biisi kai on.
Tankero
01.03.2006 13:23:53
Ja sitten tämä lisäntynyt helvetin "tanssitietoinen" miljonäärikenkäporukka: tulevat ilmaisella tunnilla sisään (jos sellainen vaan on), tilaavat kannun jäävettä, vallottavat parketin kokonaan (niin ettei sinne tavan tallaajalla ole asiaa) ja sen jälkeen katsovat olevansa oikeutettuja vittuilemaan bändeille kaikesta mahdollisesta; volasta, tempoista, liian vähäisestä hitaiden valssien, masurkoiden ja boleroiden määrästä, jopa nuoteista soittamisesta.

Onko kumma, jos ei tavan tanssijaa kiinnosta lähteä näiden talolle mitään tuottamattomien ääliöiden joukkoon tuottamaan talolle edes jotain.

Teillä siellä P- Kerjälässä on vissiin erilaista tanssiporukkaa. Täällä ne on yleensä ystävällisiä ja kohteliaita.
Tosin oli syksyllä Levillä eräs kurssit käynyt pariskunta Polvijärveltä ja kivoja olivat.
Ne ei vaan juo tarpeeksi. Se on yksi perussyy tanssiravintoloiden vähenemiseen.
Varmasti, vissiin.
Tankero
01.03.2006 13:24:39
Missäköhän helevetin pussissa siekin elät....., tuossa oli totuutta ehkä tuon jääkanikan verran!

Ei niin
Varmasti, vissiin.
mr.muzak
01.03.2006 13:25:48
Perinteisen turvemusan paikat vähenevät, elävän musiikin välttämättä ei. Meille alkanut vuosi on tuonut ja tuo monta uutta paikkaa, joissa monissa olen ollut viimeksi vetämässä 20-10 vuotta sitten. Kyllä ihmiset elävää musiikkia arvostavat ja haluavat, jos sitä vaan tarjotaan. Kapakoissa tanssiminen vähenee, mutta musiikkia voi ihan kuunnellakin ja bändin touhuja seurata muuten vain huvikseen. Esityksen pitää olla sellainen, että sillä on muutakin arvoa kuin tanssittaminen, sitä mitenkään väheksymättä. Ajat muuttuvat, ei tämänpäivän viisikymppinen todellakaan ole kiinnostunut jostain vitun Odessasta, oletteko itse ? Perinteinen tanssimusa masurkkoineen on oikeasti tanssitaitoisen marginaaliryhmän huvi muutamassa vuodessa, kun viimeinen iltahuuto on huudettu. Pitää tähdätä isompaan maaliin, niin osuu paremmin.

Aivan, on paljon muutakin elävää musaa kuin tämä perinteinen tanssimusiikki. Ja tälle "muulle elävälle musalle" on myös kohderyhmänsä. Kaikki hutunsoittajat yleensä aina selittää miten ois kiva soittaa jotain muutakin musaa, noh, tässä on se tilaisuus. Itse pitää vaan tehdä se duuni, kai se tämä sitten mikä monia jarruttaa..
manjaana
01.03.2006 13:26:05
Ei niin

No ei sitten millään...
nopia saapuilija....
Tankero
01.03.2006 13:26:36

Se oikeasti tanssitaitoinen mariginaaliryhmä kasvaa kovaa vauhtia. Muutaman vuoden sisään niitä on varmaan 20-30 prosenttia porukasta.
Se taas asettaa uusia vaatimuksia bändeille.
Met oomma ryhtyneet varautumaan.
Varmasti, vissiin.
Tankero
01.03.2006 13:27:52
Aivan, on paljon muutakin elävää musaa kuin tämä perinteinen tanssimusiikki. Ja tälle "muulle elävälle musalle" on myös kohderyhmänsä. Kaikki hutunsoittajat yleensä aina selittää miten ois kiva soittaa jotain muutakin musaa, noh, tässä on se tilaisuus. Itse pitää vaan tehdä se duuni, kai se tämä sitten mikä monia jarruttaa..

Sinä se sitten jaksat muistuttaa tuosta eräästä seikasta. Oikeassa kyllä olet.
Varmasti, vissiin.
Landola59
01.03.2006 13:28:29 (muokattu 01.03.2006 13:29:45)
Ei vaan oo muotia olla juntti.

Helevata. Maailma menny niin vammaseksi ettei mikään. Juntteja löytyy ympäri pohjanmaata, täällä ei vaan ole tarpeeksi tanssilavoja vanhoille ja nuorille! Kokkolaan tai Ylivieskaanku perustaisivat jonkin näkösen paikan ihan vaan parketiksi niin varmasti olisi esiintyjiä ja tanssijoita...

Miksi siis keskittyä muodin keskuksiin, kun landella on pulaa? Jos helsinki tuntuu ahtaalta menkää lähemmälle maata, josta löytyy kunnon J*U*N*T*T*E*J*A!
vuonna 1988 syntyi maailman turhin ikäryhmä. Punttisika #7 IMIK #36 IHFC #1 Perustajajäsen
half
01.03.2006 13:31:14
Se oikeasti tanssitaitoinen mariginaaliryhmä kasvaa kovaa vauhtia. Muutaman vuoden sisään niitä on varmaan 20-30 prosenttia porukasta.
Se taas asettaa uusia vaatimuksia bändeille.
Met oomma ryhtyneet varautumaan.

Onnea valitsemallenne strategialle, soitatte ilmeisesti paljon tanssipaikoilla. Me soitamme 99 %:sesti erilaisissa kapakoissa, joissa kehitys on toiseen suuntaan.
Väärin ? Kyllä tämmöinenkin biisi kai on.
Tankero
01.03.2006 13:32:08
Onnea valitsemallenne strategialle, soitatte ilmeisesti paljon tanssipaikoilla. Me soitamme 99 %:sesti erilaisissa kapakoissa, joissa kehitys on toiseen suuntaan.

Näin teemmä. Hyvä, että on vaihtoehtoja.
Varmasti, vissiin.
Landola59
01.03.2006 13:32:28

Siellähän ne vasta tanssia osaa! Pari olutta ja jo mennään pääkainalossa.
vuonna 1988 syntyi maailman turhin ikäryhmä. Punttisika #7 IMIK #36 IHFC #1 Perustajajäsen
pekkajau
01.03.2006 13:47:00

+!
Kirjoitin mitä kirjoitin!
isojussi
01.03.2006 14:39:36

Sää se jaksat kailotta jostain perkeleen pilemusasta ja vinhitseistä - saatika sitten puolivillasesta stäntapista.

Hyvä. Pistin plussaa.
Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa.
isojussi
01.03.2006 14:40:50
...Jos helsinki tuntuu ahtaalta menkää lähemmälle maata, josta löytyy kunnon I*H*M*I*S*I*Ä!!!
uruttaja
01.03.2006 14:47:10
Sinä se sitten jaksat muistuttaa tuosta eräästä seikasta. Oikeassa kyllä olet.

Kyllä se hyvin pitkälti näin on. Pysähtyneisyys vaivaa joskus tätä alaa.
KoskPaavo
01.03.2006 14:48:52

Tuossa se on kiteytettynä hyvin, monella bändillä kun se uusin biisi on usein "Satulinna". Minä katson peiliin, niinkuin Liimatainenkin.
Tämä elämä käy laatuun; onhan se välimmiten lystiäkin ja nostelee hieman kantapäitä. Aleksis Kivi
uruttaja
01.03.2006 14:50:41
Tuossa se on kiteytettynä hyvin, monella bändillä kun se uusin biisi on usein "Satulinna". Minä katson peiliin, niinkuin Liimatainenkin.

Joillakin se Pepita. ja tarina on ihan tosi.
isojussi
01.03.2006 14:59:51
Kyllä se hyvin pitkälti näin on. Pysähtyneisyys vaivaa joskus tätä alaa.

Joskus?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)