kuunsirppi 15.02.2006 10:49:16 | |
---|
Tietenkin se 'Perutaan häät'-renkutus ja aivan viimeisenä biisinä. Tilastojen mukaan pättynee tuokin liitto eroon ennemmin tai myöhemmin. terv. Kyynikko Meidän isäntä sano mulle joskus, että muista antaa molemmille (hääparille siis) oma käyntikortti, niin saavat sitten taas molemmat soitella, kun järkkäävät uusia häitään :o/ Lauloin sulle, sulle vain mä lauloin. Tanssin sulle, sulle vain. |
AnselmiMaa 15.02.2006 11:57:46 | |
---|
Meidän isäntä sano mulle joskus, että muista antaa molemmille (hääparille siis) oma käyntikortti, niin saavat sitten taas molemmat soitella, kun järkkäävät uusia häitään :o/ Tossa on ideaa!! Join - ehkä en.. |
jeppeq 15.02.2006 18:38:00 | |
---|
Touhukkaan olosta musaa on, liekkö enemmän nuoriso-tyyppinen yleisö? Vanhoille topeille tarttis kyllä pakolliset tangot saada tohon eka settiin ja humppapari. Mutta riippuu tietty porukan fiiliksestä. Viimeinen kevät voisi toimia ekana hitaana ja laulettuna.."mut aivan kohta sä lähdet kuuuuiiitenkin poooois.." Ja pokkana. Yleensä se kupittaminen alkaa "enemmän virallisesti" tanssiosuuden alakaessa, joten "rock me now" -show ei välttämättä kolaha eka setillä tajuntaan. Hyvät naiset ja herrat - komppikitarasoolo ! |
ÄM 15.02.2006 20:30:14 | |
---|
Meidän isäntä sano mulle joskus, että muista antaa molemmille (hääparille siis) oma käyntikortti, niin saavat sitten taas molemmat soitella, kun järkkäävät uusia häitään :o/ Me sanottiin kerran H-parille, että toiset häät puoleen hintaan. Ongelma on siinä, että sulhanen vissiin kohta lunastaa. Mieluummin rohkeesti metsään, kuin arasti paskaan! |
risto 16.02.2006 01:28:56 (muokattu 16.02.2006 01:29:42) | |
---|
>>Jos jatkuu yöhön hitaampia loppuiltaan. Häät? 1. Ihmiset alkaa olla kännissä 2. Ei siellä ole "skotattavia! Ei ehkä, riippuu tietty häistä. Tuosta settien pituudesta tuli kuitenkin se vaikutelma, että kyse on pitemmänpuoleisesta jälkitilaisuudesta. Häistähän ne vanhat pariskunnat saavat uutta intoa, pitäähän niidenkin päästä kaulailemaan ennen kotiin lähtöä:-) "Mutta näissä kaikissa me saamme jalon voiton hänen kauttansa,
joka meitä on rakastanut." Room 8:37 |
baron 16.02.2006 03:46:09 | |
---|
Ei ehkä, riippuu tietty häistä. Tuosta settien pituudesta tuli kuitenkin se vaikutelma, että kyse on pitemmänpuoleisesta jälkitilaisuudesta. Häistähän ne vanhat pariskunnat saavat uutta intoa, pitäähän niidenkin päästä kaulailemaan ennen kotiin lähtöä:-) Mulla usein häätilaus on ensin pari settiä "perinteistä", sitten pari settiä bilemusaa ja kyllä ne ihan oikeesti haluaa koko loppuillan hyppiä, vaikka jos mä itse olisin yleisönä, haluaisin ainakin muutamat hitaat loppuun. My name is Baron, Sir Baron. |
rlo 16.02.2006 08:23:57 | |
---|
Ette te tossa mitään apuja tarvitse, ihan valmiit setit ja hyvät onkin. Noilla pärjää missä vaan mutta tosiaan se 45 minsaa jää vajaaksi...no...vähän pidempiä sooloja niin kyllä se siitä täyttyy. Less Is More |
EP 16.02.2006 09:40:47 | |
---|
Tammerkoski -humppa prkl! :) |
manjaana 16.02.2006 09:54:28 | |
---|
Tammerkoski -humppa prkl! :) Hih hih, kas kun ei Elämää juoksuhaudoissa... Porompompom, poromporompomperomperom... |
EP 16.02.2006 10:07:20 | |
---|
Hih hih, kas kun ei Elämää juoksuhaudoissa... Se kannattaa säästää häävalssiksi.. 8) |
sauhusanttu 16.02.2006 12:27:05 | |
---|
Mainittakoon tässä nyt se että bändimme ei ole humppapoppoo vaan bilemusaa soittava kokoonpano ja sulhanen sekä morsian tämän tietävät ja sulhanen ollut mukana laulamassa treeneissä omia biisejään ja kuullut meitä keikoilla. Noi neljä settiä siksi että juhlatilaisuus alkaa jo kello 15.00 syömisillä ym ym ja väen pitää olla pois juhlatalosta kello 24.00. Jos rupee näyttämään siltä että ei kaikkia kerkee soittamaan niin valitaan loppupuolen seteistä sopivat biisit. Tästäkin on kokemusta syksyllä yhdessä yksityistilaisuudessa soiton piti alkaa 21.00 ja loppua 24.00 ja päästiin aloittamaan vasta 22.30 joten soitettiin eka setti 45 minuuttia ja loput sitten tauon jälkeen putkeen mutta puolet biisesitä piti karsia pois ja se tuottaa sähläystä lavalla kun pitää huudella mikä biisi soitetaan. Tässä tapauksessa roudaukseen ja soudtsekkiin meni enemmän aikaa kuin soittamiseen mutta palkkio tuli kuten oli sovittu kolmesta 45 minuutin setistä. |
baron 16.02.2006 12:29:33 | |
---|
Tässä tapauksessa roudaukseen ja soudtsekkiin meni enemmän aikaa kuin soittamiseen mutta palkkio tuli kuten oli sovittu kolmesta 45 minuutin setistä. Mä oon kertonut tän ennenkin mutta mä on koskaan sovi settimäärää vaan 1. Milloin bändi on soittovalmis 2. Milloin soitto loppuu. ja hinta sen mukaan riippumatta paljonko ehdimme soittaa vai ehdimmekö soittaa lainkaan. My name is Baron, Sir Baron. |
tonto 16.02.2006 19:15:13 | |
---|
meillä käytetään perinteisiä kahden pari settejä. havaittu toimivaksi ja saa väki tanssia samaa musiikkityyliä toisenkin kappaleen jota jo tulivat tanssimaan. Syntymä-nuoruus-aikuistuminen-keski-ikä-vanhuus-kuolema-
s u n n u n t a i s i n s y ö n p e r u n a l a s t u j a |
EP 16.02.2006 19:41:28 | |
---|
Mainittakoon tässä nyt se että bändimme ei ole humppapoppoo vaan bilemusaa soittava kokoonpano ja sulhanen sekä morsian tämän tietävät ja sulhanen ollut mukana laulamassa treeneissä omia biisejään ja kuullut meitä keikoilla. Noi neljä settiä siksi että juhlatilaisuus alkaa jo kello 15.00 syömisillä ym ym ja väen pitää olla pois juhlatalosta kello 24.00. Jos rupee näyttämään siltä että ei kaikkia kerkee soittamaan niin valitaan loppupuolen seteistä sopivat biisit. Tästäkin on kokemusta syksyllä yhdessä yksityistilaisuudessa soiton piti alkaa 21.00 ja loppua 24.00 ja päästiin aloittamaan vasta 22.30 joten soitettiin eka setti 45 minuuttia ja loput sitten tauon jälkeen putkeen mutta puolet biisesitä piti karsia pois ja se tuottaa sähläystä lavalla kun pitää huudella mikä biisi soitetaan. Tässä tapauksessa roudaukseen ja soudtsekkiin meni enemmän aikaa kuin soittamiseen mutta palkkio tuli kuten oli sovittu kolmesta 45 minuutin setistä. Jaa, miksette soita hunppoo? Koettakkee..Ette uskalla..ette muute varmana uskalla?? :) |
Tankoprinssi 16.02.2006 20:36:55 | |
---|
Mitäs siinä , vetäkää se noin, Toisaalta , jos siellä on muutamakin n. 60-vuotias niin narinaa tulee, kun vanhaa tanssimusaa ei ole yhtään. Itse kyllä näin ikämiehenäkin kuuntelisin mieluummin teidän settejänne. Veikkaan, että niitä "vanhan tanssimusan" vinkujia häissä riittää. Ainakin meille on käynyt joka kerta niin hääkeikoilla, jos erehtyy soittaamaan 3-4 paria putkeen jotain muuta kuin valssia, humppaa, tangoa, foxia yms... Mutta toivottavasti olen tässä tapauksessa väärässä. Kyllä se meilläkin on normaali biisimäärä 45 min settiin 12 tai 14 (riippuen biiseistä). Se "välisähläily" biisien välillä ei ole suositeltavaa ajantappoa. Kandeeko enää olla hyvä, kun voi olla kaikkein paras |
TiVe 17.02.2006 12:31:40 | |
---|
Morjens, Soitan bändissä, jonka keikoista valtaosa on häitä. Meillä on setin teon perusajatuksena se, että koska häissä on ihmisiä vauvasta vaariin niin musaakin pitää olla kaikille. Alussa tietysti häävalssit ja eka setti muutenkin tanssimusiikkipainotteinen. Alussa joskus soitetaan myös jotain lastenlaulu/tanssi juttuja - noista on hääväki ollut haltioissaan. Peruskaava on se, että alussa tanssipainotteista ja kun ilta etenee ja lapset/vanhukset vähenee niin rymistely kovenee. Lopussahan paikalla on vain hääpari ja heidän ystävät, joten porukka vaatii bilemusaa. Pelkkä rymistely on sitten puuduttavaa, joten slowareita pitää olla välissä tasapainottamassa menoa. -TiVe- |
KoskPaavo 17.02.2006 13:29:20 | |
---|
Viime kesänä meinasin vetää turpaan yhtä vanhaa tolloa, joka oli veljentyttäreni 30-vuotispäivillä vieraana ja mun pojan bändi oli tilattu sinne soittamaan siis tuonikäisille (20-30 -vuotiaille) sopivaa kamaa. No, pojat vetivät bluesia, Sultans of swingiä yms. Tää ukko ei meinannut millään tajuta ettei nyt oltukaan eläkeläishumppia tanssimassa. Itse paikkoilin hommaa ulkona haitari sylissä pyörien.No, tuollaisia riittää... Tämä elämä käy laatuun; onhan se
välimmiten lystiäkin ja nostelee
hieman kantapäitä.
Aleksis Kivi |
Musiikkia korville 17.02.2006 14:02:51 (muokattu 17.02.2006 14:03:07) | |
---|
Kyllä mä olisin hyvin pitkälti TiVen kans samoilla linjoilla... Mut eihän siinä toisaalta mitään, jos järjestäjä ennemminkin haluaa sauhusantun listaamaa musiikkia. Perinteisesti häissä musiikkitarjonta on kyllä vähän toisen tyyppistä. Mahtaako tuolla nyt sitten silläkään olla suurta merkitystä onko se setin kesto 45 min?.. Olen hidas mutta tyhmä |
jeppeq 17.02.2006 14:14:44 | |
---|
Mahtaako tuolla nyt sitten silläkään olla suurta merkitystä onko se setin kesto 45 min?.. Seteistä kyllä voidaan aina tinkiä.. mutta tauoista EI YHTÄÄN ! Hyvät naiset ja herrat - komppikitarasoolo ! |
Musiikkia korville 17.02.2006 14:16:58 | |
---|
Seteistä kyllä voidaan aina tinkiä.. mutta tauoista EI YHTÄÄN ! Kyllä näin on PRKL! Tuolla tanssipaikoilla se onkin sitten toinen juttu... Siellä joku armas aina kattoo kellosta, että millon bändi lähtee tauolle ja millon palaa; minuuttiakaan ei anneta armoo. Olen hidas mutta tyhmä |