Aihe: Swingii..
1 2 3 4
isojussi
09.02.2006 23:12:17
On se biisi, mutta ärhäkkäämpi arri oli mun mielestä siinä. Mä plokkasin sieltä jotain tärkeimpiä juttuja ja tein kerran viidelle pillille siitä laput.

Biisi on kerjäläisoopperasta.

FS varmaan vetny usevammallakin arrilla.
Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa.
mack the knife
09.02.2006 23:14:07
Biisi on kerjäläisoopperasta.

FS varmaan vetny usevammallakin arrilla.

Sittessonniin. En mä noista niin paljon tiedä.
Rock n
10.02.2006 06:32:30
Voi Dziisus..

No... mikä nyt...
Rock n
10.02.2006 06:34:04
Mitä se puhuu?

Mikä nyt niin epäselvää on aivan yksinkertaisessa asiassa?
baron
10.02.2006 06:45:46

Mikä nyt niin epäselvää on aivan yksinkertaisessa asiassa?

Tä, tanssi muka tanssimuusikolle yksinkertainen asia?
My name is Baron, Sir Baron.
Simplex
10.02.2006 08:03:36

Tä, tanssi muka tanssimuusikolle yksinkertainen asia?

Joo, ei sellasta jauhossa pyörimistä kestä Erkkikään kattoa selvinpäin. Mä usein kuulutankin että: "jos on pakko tanssia niin koettakaa tehdä se sivummalla ja mielummin orkesterin tauon aikana"...
Ei muuta kuin huumoria peliin ja lisää paskaa housuun!
Pula-Aho
10.02.2006 08:18:23
Mitä se puhuu?

Käykää kahtomassa (etelän) lavoilla, miten jengi joraan nykyisin humppaa. Harva menee enää niinkuin ennen.

-G-
Perskele, kun humppa alkaa soida, niin johan tulee hyvä mieli.
Musiikkia korville
10.02.2006 08:23:50

Käykää kahtomassa (etelän) lavoilla, miten jengi joraan nykyisin humppaa. Harva menee enää niinkuin ennen.

-G-

Ne kävelee...
Olen hidas mutta tyhmä
isojussi
10.02.2006 09:05:52
Siis vanhasta Kurt Weilin piisistä ekan uuden hitin teki Louis Armstrong ja toisen Bobby Darin.

Brechtin teksti, Weilin sävellys "Mackie Messer" Dreigroschenoper oopperasta.

Just näinikkääsesti.
Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa.
EP
10.02.2006 11:21:13
Ne kävelee...

Heikkokuntoista ja laiskaa sakkia kaikki tyynni? :)
manjaana
10.02.2006 11:29:51
Ne kävelee...

Ai jaa, mihin mahtavat kävellä, baariinko.... ;o)
mitä enemmän opin, sitä vähemmän ymmärrän.
EP
10.02.2006 11:32:46

Ulos, siä on nii huanoja päntejä.. Pitäsköhän meikäläisen lähtee etelänkiertueelle? :)
Musiikkia korville
10.02.2006 12:13:07 (muokattu 10.02.2006 12:14:56)

En oo vielä selvittäny. Ympyrää ne tuntuu pyörivän ja tuuppii välillä toisiaan, vähän niinku törmäilyautoilla...

Ei sen puoleen melkonen tivoli se välillä onkin, joskus jopa sirkus... Mutta on se kyllä lavallakin välillä...
Olen hidas mutta tyhmä
anttis
10.02.2006 12:28:30
Jep, kävely-/kuviohumppana tai ruåttalaisittain bugg tyylisesti (Snurri=paikallaan tanssittava kuin meidän fusku tai sitten linjassa kiertäen salia)

Muistetaan et tanssikin on taiteenlaji, ainku muusikot keksii jotain uutta , niin joku kehittelee siihen askeleet.
mack the knife
10.02.2006 12:36:54
Jep, kävely-/kuviohumppana tai ruåttalaisittain bugg tyylisesti (Snurri=paikallaan tanssittava kuin meidän fusku tai sitten linjassa kiertäen salia)

Muistetaan et tanssikin on taiteenlaji, ainku muusikot keksii jotain uutta , niin joku kehittelee siihen askeleet.

Ei helevetti...
uruttaja
10.02.2006 12:38:04
Ei helevetti...

Mahtavaa. Mahtavaa. Pääsispä mahollisimman äkkiä humppakeikalle.
manjaana
10.02.2006 12:38:12
Ei helevetti...

Hih, no mutta......
mitä enemmän opin, sitä vähemmän ymmärrän.
poppamies
10.02.2006 15:49:10

..kävely-/kuviohumppana tai ruåttalaisittain bugg tyylisesti (Snurri=paikallaan tanssittava kuin meidän fusku tai sitten linjassa kiertäen salia)...

Ei minun mielestä ruotsalaisten bugg-tanssilla ja fuskulla ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Fusku on minun mielestä karvalakkiversio jivestä.
G-strings are for strippers
anttis
10.02.2006 20:52:11
Ei minun mielestä ruotsalaisten bugg-tanssilla ja fuskulla ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Fusku on minun mielestä karvalakkiversio jivestä.

Kyllä net eri tanssilajit onkin.

Humppaa vaan mennään nykyisin buggina paljon. ja siit on noi perusversiot. Tarkoitus olikin, että tulee mielikuva snurrista.Linja bugg taasen kiertää salia, kuten mein kuviohumppa.

Ja toki buggiin on parempaa musaa, -kuin tuo humppa.
Rock n
10.02.2006 22:04:34
Noita swingejä kun on jo nopeudeltaan jotain alle sata iskua minuutissa ja nopeimmillaan jopa yli kolmesataa iskua niinko jotkut nopeet pianobuugit. Jo eri nopeuksisiin tarvitaan erilaisia askelluksia jotta ne on yleensä tanssittavissa.

Fusku on samalla askelluksella kuin "single time swing", ja se on vanha jo 20 luvulla kehitetty swingtanssi. Suomessa se on sovellettu foksin tyyliin sopivaksi. Joskus siitä on käytetty "foksu" nimitystä erotukseksi siitä swing-musiikkiin tanssittavasta swingistä. Fuskua ei ole kehitetty jivestä askelia fuskaamalla vaikka useissa lähteissä niin mainitaan. Se on siis swing joka yksinkertaisesti on alettu tanssimaan myös foksimusiikkiin - siitä jo pois jäänyt nimitys "foksu". Kuviot fuskuun on käytännössä samat kuin avoimen otteen swingeihin.

Hitaahko jive ja boogie woogie tanssitaan nopeuksiin 110 - 150 iskua minuutissa ja nopeat siitä yli aina 210 iskua minuutissa. Jiven normitempo on 176 iskua minuutissa. Tästä kun nopeudet nousee, niin jive ja varsinkin bw alkaa olla tavalliselle lavatanssijalle tekemätön paikka. Kuuteen iskuun tanssitaan kahdeksan askelta tai joissakin tapauksissa kahdeksaan iskuun kymmenen askelta.

Fuskua ja single time swingiä tanssitaan suurempiin nopeuksiin kuin jiveä ja boogi woogia. Nopeusalue on noin 150 - 220 iskua minuutissa. Harvoin tai yleensä ei koskaan musiikki soi niin nopealla tempolla että sitä ei voisi tanssia fuskuna. Kuuteen iskuun tanssitaan neljä askelta eli askelina puolet siitä nopeudesta milla jive ja bw kulkee. Disko-swing on lähes sama tanssi, mutta siinä hitaiden askelten ajoitus painottuu parillisille iskuille ja samalla selvästi nopeuttavat nopeita askelia - mutta kysymys on vaan tahdin sisäisestä timestä. Toki diskoswing nimitystä käytetään muistakin askellustavoista.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)