baron 07.02.2006 22:23:24 (muokattu 07.02.2006 22:37:33) | |
---|
On mullakin rinnalla rokkiprojekti tasapainottamassa tilannetta... Kyllä mullakin on "vasemman käden" rokkiprojekti, mutta me soitamme yleensä 2-3 setin keikkoja ja saamme saman liksan kuin humpasta 3-4 settiä eli ei oleellista eroa, mutta olemme kummallakin saralla nimettömiä. My name is Baron, Sir Baron. |
poppamies 07.02.2006 22:32:15 (muokattu 07.02.2006 22:44:18) | |
---|
Mun poika soittaa puolnimekkäässä rokkibändissä, tää on tietoa. Sattuuhan sitä, että sen Oulun keikan yhteyteen saadaan toinen keikka Kajaaniin, mutta paljonko auttaa. Samat sanat. Mun poika soittaa kans samantapaisessa. Viime kesänä oli kahden viikon kiertue Englannissa, päästä päähän. 12 keikkaa kahdessa viikossa. Eikai se ollut muuta kuin ajamista ja roudaamista. http://www.callistochaos.com/ G-strings are for strippers |
mr.muzak 07.02.2006 22:38:23 | |
---|
Jatketaan...Hyvin usein törmää työhönsä kyllästyneisiin tanssimuusikkoihin, mutta onko myös rock-puolella vastaavaa ilmiötä? Itse en ole moneen törmännyt, mutta todistakaa minut vääräksi. Muuten tästä kai voi päätellä etteivät tanssimuusikot ole yhtä tyytyväisiä edustamaansa musatyyliin kuin rockmuusikot omaansa.. |
riff 07.02.2006 22:38:58 (muokattu 07.02.2006 23:02:31) | |
---|
Rehellisyyden nimissä on myönnettävä että joskus on vituttanu nuo soittomäärien erot. Ei tosin läheskään aina. Joskus kun seisoo kymmenestä puoli kolmeen jossain punasen kukon "stagella", sitä ajattelee että onpa rokkiukoilla helppoo. Äänentoistomiehet lähes poikkeuksetta kaikilla, joten ei tarvii rivimiehen huolehtia miksauksesta eikä seistä selkä kipeenä viittä tuntia. No, kaikella on puolensa. oon ihmetellyt, millä nuo keskitason rokkiheebot oikein elää. Ne tekee levyn ja sit jonkin viikosta pariin kuukauteen rundin. Mitä ne tekee lopun ajan vuodesta muuta kuin käryttää kolvia ja pelaa roolipelejä pikku pöllyssä? Tässä välissä on naurettava monille lehtihaastatteluille: Me lähdetään koko maan kattavalle raskaalle rundille ja keikkaillaan 3 viikkoo yhtä mittaa. Vitun madot! Humppaheebo vetää ympäri vuoden. Mutta siksi kai tässä moni onkin niin vittuuntunut välillä. Kuitenkin, ROCK on oikeaa musiikkia! ;-) Selvä mies ei sisulle haise! |
M.i.k.key 07.02.2006 22:41:23 | |
---|
Hoho! Möllisty! |
baron 07.02.2006 22:41:35 | |
---|
Jatketaan...Hyvin usein törmää työhönsä kyllästyneisiin tanssimuusikkoihin, mutta onko myös rock-puolella vastaavaa ilmiötä? Itse en ole moneen törmännyt, mutta todistakaa minut vääräksi. Muuten tästä kai voi päätellä etteivät tanssimuusikot ole yhtä tyytyväisiä edustamaansa musatyyliin kuin rockmuusikot omaansa.. Kuule, kun sitä 10 piisiä, jotka bändi osaa ja kun saa sen verran nimeä, että alkaa saada keikkoja käy veivaamassa ympäri Suomea, piisejä jotka viimeistä käden liikettäkin myöten on viimeisen päälle harjoitellut, niin nopeammin se alkaa tympiä kuin humppamuusikolla, jonka joka keikka on erilainen. My name is Baron, Sir Baron. |
mr.muzak 07.02.2006 22:42:02 | |
---|
Rehellisyyden nimissä on myönnettävä että joskus on vituttanu nuo soittomäärien erot. Ei tosin läheskään aina. Joskus kun seisoo kymmenestä puoli kolmeen jossain punasen kukon "stagella", sitä ajattelee että onpa rokkiukoilla helppoo. Äänentoistomiehet lähes poikkeuksetta kaikilla, joten ei tarvii rivimiehen huolehtia miksauksesta eikä seistä selkä kipeenä viittä tuntia. No, kaikella on puolensa. oon ihmetellyt, millä nuo keskitason rokkiheebot oikein elää. Ne tekee levyn ja sit jonkin viikosta pariin kuukauteen rundin. Mitä ne tekee lopun ajan vuodesta kuin käryttää kolvia ja pelaa roolipelejä pikku pöllyssä? Tässä välissä on naurettava monille lehtihaastatteluille: Me lähdetään koko maan kattavalle rundille ja keikkaillaan 3 viikkoo yhtä mittaa. Vitun madot! Humppaheebo vetää ympäri vuoden. Mutta siksi kai tässä moni onkin niin vittuuntunut välillä. Kuitenkin, ROCK on oikeaa musiikkia! ;-) Tanssimuusikoilla määrä korvaa laadun, rockmuusikoilla toisinpäin:) |
riff 07.02.2006 22:44:27 | |
---|
Tanssimuusikoilla määrä korvaa laadun, rockmuusikoilla toisinpäin:) Totta. (no ei ehkä aina...) Selvä mies ei sisulle haise! |
Timi 07.02.2006 23:03:57 | |
---|
No joo!Eipä käy kieltäminen että ois se aika nastaa jos ois keikka jossa roudarit duunaa kaiken paikoilleen,myös tekee tsekit,itse skulais pari settii heittäis pari colberttia huiviin,kampeutuis keikkadösään ja antais palaa!Vaan tasan ei käy onnen lahjat! |
mr.muzak 07.02.2006 23:08:34 | |
---|
No joo!Eipä käy kieltäminen että ois se aika nastaa jos ois keikka jossa roudarit duunaa kaiken paikoilleen,myös tekee tsekit,itse skulais pari settii heittäis pari colberttia huiviin,kampeutuis keikkadösään ja antais palaa!Vaan tasan ei käy onnen lahjat! Niin, no mut tässä pitää muistaa se ero, että rock-keikkoja varten pitää sitä julkisuutta saada, jos meinaa touhulla elääkin. Huddua pääsee soittaa kuka tahansa noubadi ilman mitään panostusta tuohon puoleen. Eipä oo paljoo pr-tilaisuuksia ja lehtihaastatteluja Erkki Perseen "Persereiät" -bändillä välipäivinä. Pelataan vähän eri pelisäännöillä, molemmilla puolilla on omat rankat hetket. Ainakin ammattikehissä, harrastetoiminta on sitten eri juttu. |
amma46 07.02.2006 23:29:32 | |
---|
Joo, vituttaa. Tanssimuusikoilla liian pitkät keikat. Jossain jopa 21.45-3.30 eli 6x45 min. Ja sitten ihmetellään että ei ollu bändillä oikein meininkiä ja oli vähän leipääntyneen oloista. 3 settiä ois sopiva. |
baron 07.02.2006 23:31:11 | |
---|
. 3 settiä ois sopiva. Sehän on vasta lämmmittelyä, sen jälkeen alkaa pikku hiljaa päästä vauhtiin! Nimimerkki "8 tuntia viime La" My name is Baron, Sir Baron. |
mack the knife 07.02.2006 23:39:30 | |
---|
Sehän on vasta lämmmittelyä, sen jälkeen alkaa pikku hiljaa päästä vauhtiin! Nimimerkki "8 tuntia viime La" Kyllä mäkin tuon nyt ymmärrän, kun en soita viittätoista iltaa kuussa kuus settiä. Mutta ei sitä pirullakaan jaksa noin paljon päivästä toiseen. Eikä jaksa yleisökään kuunnella. |
amma46 07.02.2006 23:46:33 | |
---|
Nimimerkki "8 tuntia viime La" Oletteko perverssi? |
EP 07.02.2006 23:54:47 (muokattu 07.02.2006 23:55:43) | |
---|
Nimimerkki "8 tuntia viime La"
Taisit laskea leikkiä.. |
amma46 07.02.2006 23:55:30 | |
---|
Mielummin laatua kuin määrää. Esim meidän bändissä (trio) laulaa minä ja rumpali ja kyllä siinä joskus on ääni karheena kun 6 settiä vedetään. |
baron 07.02.2006 23:56:39 (muokattu 07.02.2006 23:57:30) | |
---|
Oletteko perverssi? Taisi laskea leikkiä.. 1 setti esiintyvää 2 tuntia flyygelitaustoja 5 settiä humppaa. Eihän se nyt kirjaimellisen yhtäjaksoista ollut, normaalit tauot ja jossain välissä safkat. My name is Baron, Sir Baron. |
EP 07.02.2006 23:58:09 | |
---|
Mielummin laatua kuin määrää. Esim meidän bändissä (trio) laulaa minä ja rumpali ja kyllä siinä joskus on ääni karheena kun 6 settiä vedetään. Kait se on nykyään pakko tehrä kun kapakatkin täytyy olla aamuun asti auki, ei mun nuaruuressa.. :) |
amma46 08.02.2006 00:04:32 | |
---|
Esim 2 vuotta sitten vedettiin 2 keikkaa samana päivänä ja eri paikoissa . Välimatka n.60km. Soittoa yht. n.10 tuntia + roudaukset. Kyllä viimeisellä setillä oli aika väsähtänyt. Mutta liksa tuli 2 keikasta. |
pekkajau 08.02.2006 00:10:31 (muokattu 08.02.2006 00:11:35) | |
---|
Luin just illalla Riffistä " Sie Minnuu Viime Yönä Nait Wissiin" keikkamonitoroinnista ja olipa aika tiedettä koko se touhu! Oli "täysnapia", "puolinappia" ja ei "nappia ollenkaan"! Kohta on pakko ottaa nappia! Kirjoitin mitä kirjoitin! |