Aihe: Joulujuomaa tarjoo kunnon väki
1 2 3 4
vanhami
20.12.2005 10:54:31
En komppaa kuin vikassa kohdassa.

Eihän sille mitään voi, että viinit ei tipu. nuorena kun piti alkaa harjoittelemaan juopottelua oli eka juoma itse tehty pontikka. Sit meni kiljut rusinoin terästettynä.

Amitsuun kun pääsi ja lähemmäs maalikyliä, niin haettiin handelista Aperitaa ja Gambinaa ja jos oli oikein rahakas päivä niin karpalettiä tai opintotukipäivänä kossua tai Dry vodkaa. Sit kun oli perse auki niin kilju ja bonanza linjaa.

Kerran kävi haaveri ja 20l kiljuastian hajulukko meni tukkoon, kun meneillään oli jotain riisikokeiluja ja se riisi tukki lukon. pönttö porsi ja kaamea katastrofi iski viikonlopun aikana ja 20litraa kiljua levisi pitkin lattiaa. Oli koulusta ja asuntolasta erotus aika lähellä.

Haravoin sitte saatana amitsun pihaa koko kevään.
jon lord
20.12.2005 10:55:51
Minä kun en enää nykyään ota mitään kotikaljaa väkevämpää jouluna niin on pakko olla tätä mieltä, mutta entisessäkään elämässä en koskaan oppinut juomaan viiniä ruoan kanssa. Olut silloin harvoin kun sitä ruoan kanssa join niin se sopi kohtalaisen hyvin. Mutta aina olen juonut pääasiassa vettä ruoan kanssa. Se ei ainakaan vie ruoan omaa makua pois. Mutta kunnioitan jokaisen omaa tapaa jokainenhan itse tietää mikä sopii ja mikä ei.
Aivotyöstä saadaan aivolisäke!
omarklah
20.12.2005 11:01:52 (muokattu 20.12.2005 11:03:15)

Kyllähän punaviini on hyvää kunnon pihvin kanssa - jouluruoat vaan maistuu niin hyvältä, ettei niiden makua viitsi "pilata"... ...tumma olut/kotikalja on parasta jouluruoan kanssa - tätä mieltä on hän...

EDIT: Perinteisesti ei meilläkään ole läträtty jouluna viinan kanssa - vuoteen mahtuu riittävästi muita päiviä hoitaa se homma, jos on tarvis :o)
Tää sit sanois tälleen...
p0tikka
20.12.2005 11:20:58
Kyä mullakin yleensä meni pullollinen punkeroa yhden pihvinriekaleen kanssa, syömisen aikana lasillinen ja loput ennen ja jälkeen.

Omalta kohdalta ei siinä kyllä kulinarismia ollut kuin kattaus.

Mulle se ei sitten loppuin lopuksi sopinut joten vettä/piimää/vissyä
Teräväpäinen mies kuluttaa kolme pipoa talvessa
jjussila
20.12.2005 11:24:21
Kyllähän punaviini on hyvää kunnon pihvin kanssa - jouluruoat vaan maistuu niin hyvältä, ettei niiden makua viitsi "pilata"... ...tumma olut/kotikalja on parasta jouluruoan kanssa - tätä mieltä on hän...

EDIT: Perinteisesti ei meilläkään ole läträtty jouluna viinan kanssa - vuoteen mahtuu riittävästi muita päiviä hoitaa se homma, jos on tarvis :o)

Itse en ole viinien ystävä, toki niihin tiettynä elämänjaksona reilumminkin tutustuin, mutta vahvempi tumma olut sopii mielestäni erittäinkin hyvin ruokajuomaksi. Konjamiiniä maistelen myös lopummalla iltaa ja vasta lasten mentyä nukkumaan nassautan tod. näk. vähän reilummat moukarit, vaan kaikki tyylillään ja tilanteeseen sopivasti...jou
Just niin... ja kyllä jämpti on näin!?...joo
humppahanuristi
20.12.2005 11:27:05

Mutta aina olen juonut pääasiassa vettä ruoan kanssa. Se ei ainakaan vie ruoan omaa makua pois.
Jos maha vaan kestää, niin kylmää maitoa.

Eiköhän sitä jouduta autonkin rattiin vielä aattona, joten ei mitään %-pitoista. Kotikaljaakaan ei ole tullut tehtyä.

Joulupäivänä kun mennään ihan tuonne äidin luokse, niin varmaan löytyy sitten aperitiiviksi jotain kirkasta ja olutta ja punaista ja valkoista ruoan kanssa.

Mutta ei se viini oikein ruokajuoma ole ja olutkin tuntuu hapoillaan vaan täyttävän turhaan. Kyllä sitä silti joskus tulee otettua.
En mää keksi mitään uutta...
vanhami
20.12.2005 11:35:00
Konjamiiniä maistelen myös lopummalla iltaa ja vasta lasten mentyä nukkumaan nassautan tod. näk. vähän reilummat moukarit, vaan kaikki tyylillään ja tilanteeseen sopivasti...jou

Jotain tällaista, jotain tällaista...

Nuorempana ja poikamiehenä oli tapana, kun joulut aina kotona olen viettänyt tähän asti, niin vanhempien mentyä nukkumaan, ottaa potkukelkka ja karauttaa naapuriin muitten kylän vanhojen poikien kanssa ryyppäämään oikein jukolan malliin.

Kerran heräsin lattialta, helvetin kylmä, pimeää tietysti, jalat ei liiku, kädet ei liiku, pystyn vaan pyörimään.

Mut oli kääritty mattoon, kun olin sammunut lattialle. Etten palellu näet.
turhala
20.12.2005 12:46:20
Joulu oluet ovat ;
Aterian yhteyteen jos haluaa:

Samuel Adams; Wintter Lager (usa) tai
Saksalainen Bambers panimon perinteinen rauchbier (savuolut)

Nautiskeluun: Jenlain ; Bierre de noel (ranska)
Fuller's : Old wintter ale (englanti)
Aventinus Weissebier (saksa)
''Ja rokkia ette sitten soita ennen kuin Pappi on lähtenyt" Bestman häissä 2005
pekkajau
20.12.2005 13:00:19
Työn merkeissä "Alanmiesten" kanssa tänään just keskusteltiin tuossa joulusta ja jouluperinteistä ...yksi hemmo kertoi juhlistavansa jouluaan tänä vuonna kotipitsan perhepitsalla. Juomapuolta ei paljastanut mutta eiköhän se ole "Doorista"?Sitten siihen jälkiruuaksi "jämistä" rullattu sätkä ja vähän "ulkoilua" ja jokavuotinen syöksyminen naama edellä jäätikköön.
Raha on paras retkieväs.
vanhami
20.12.2005 14:44:56
Onhan tämä jo tullut selväksi, mutta kun mnuutkin tekevät listaa, niin teeh itsekkin.

Baarikaapissa näyttää olevan varsin edustava valikoima kaikkea, mutta jos ja kun pitää jotain pientä täydennystä hakea, niin haen:

Pullo halpaa konua tai jallua.
Pari kolme mäyristä kaljaa saunajuomaksi pitkälle viikonlopulle
Tsigarilloja.

Pärjää jo pitkälle.

Eukolla on vielä monta laatikkoa viiniä juomatta, joten sitä ei tarvii. Kirkkaita teräviä löytyy varmaan kymmenen litraa, taitaa jäädä tupareihin.
AnselmiMaa
20.12.2005 14:47:20
Kerran kävi haaveri ja 20l kiljuastian hajulukko meni tukkoon, kun meneillään oli jotain riisikokeiluja ja se riisi tukki lukon. pönttö porsi ja kaamea katastrofi iski viikonlopun aikana ja 20litraa kiljua levisi pitkin lattiaa. Oli koulusta ja asuntolasta erotus aika lähellä.

Haravoin sitte saatana amitsun pihaa koko kevään.

Koulukaverin isä löysi poikansa kiljupöntön vaatekomerosta porisemasta. Kekseliäänä miehenä laittoi kaks villasukkaansa "lisähiivaks".. ne oli ollu sillä viikon jalassa metsätöissä?!?!?!!!
EI! Enhän mä edes ollu siellä..?!?
half
20.12.2005 14:59:48
Koulukaverin isä löysi poikansa kiljupöntön vaatekomerosta porisemasta. Kekseliäänä miehenä laittoi kaks villasukkaansa "lisähiivaks".. ne oli ollu sillä viikon jalassa metsätöissä?!?!?!!!

Tein armeijassa kiljua tuvassa yläkaapissa. Hajulukon korvasin kortsulla, jota piti vähän väliä avata, kun se käymisen edistyessä alkoi pullistella.
Väärin ? Kyllä tämmöinenkin biisi kai on.
Sertzo S
20.12.2005 15:38:09
Tein armeijassa kiljua tuvassa yläkaapissa. Hajulukon korvasin kortsulla, jota piti vähän väliä avata, kun se käymisen edistyessä alkoi pullistella.

Onko totta? Pakko antaa +. :)
vanhami
20.12.2005 15:42:09

Josta tulikin mieleeni työkaverin lemmenkipeä tupakaveri intissä, joka oli tekaissut tekopimpin näppäränä miehenä pakista ja karvahatusta. Jäi raukka kiinni vaan juuri kriittisimmällä lemmenhetkellä.

... ja sitä v*ttuilua...
baron
20.12.2005 15:44:00

Josta tulikin mieleeni työkaverin lemmenkipeä tupakaveri intissä, joka oli tekaissut tekopimpin näppäränä miehenä pakista ja karvahatusta. Jäi raukka kiinni vaan juuri kriittisimmällä lemmenhetkellä.

... ja sitä v*ttuilua...

Oli tietysti ystävättärestään mustasukkainen eikä lainannut muille.
My name is Baron, Sir Baron.
Tankero
20.12.2005 16:49:04
Komppaan Serzoa ja JonLordia ainakin ruuan osalta.

Jouluruoka menee pilalle jokun saatanan punaviinin kanssa. Itseasiassa kaikki ruoka yleensäkkin maistuu paskalle viinin kanssa. Jos otan vinssiä, otan sitä ainoastaan ruuan kanssa siksi, että se menee päähän. Hulautan lasillisen kerralla naamaan ja syön ruuan veden tai kotikaljan kanssa.

Jälkiruuaksi joku terävä sitten, jos on ja paksu sikari.

Mutta kyllä joulusaunan jälkeen ihan tavallinen kalja on poikaa.

Kärppäsuolaista perinnettä parhaimmillaan.
Varmasti, vissiin.
half
20.12.2005 16:55:48
Onko totta? Pakko antaa +. :)

Tosi on sanoi entinen pankkitoimihenkilö. Ensin teimme uima-altaan alla olevan pienen huoneen kattorakenteissa irroitettuamme yhden kattolevyn. Ko tilaa alettiin käyttää enemmän, joten siirryin yksittäistaistelijaksi.
Väärin ? Kyllä tämmöinenkin biisi kai on.
häläppääjä
20.12.2005 17:01:44
Meillä noudatettiin jo kotona sellaista tapaa että jouluna ei juoda muuta kuin enintään kotikaljaa ja sitä perinnettä olen noudattanut koko ikäni.

Joo, maitua kotikaljan keralla. Ei kopsua.
Lähetään
manjaana
20.12.2005 18:24:49

Täysin samaa mieltä... ;o)
On mukavaa olla rappiolla, olla vaan täysi nolla...
baron
20.12.2005 18:45:38

Täysin samaa mieltä... ;o)

Alkon tilastojen mukaan joulukuu on paras myyntikuu. Mulla on näköjään vaativa tehtävä hoitaa humppamuusikoiden osuus.
My name is Baron, Sir Baron.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)