Aihe: Joululoma
1 2 3
Tankero
12.12.2005 17:44:14
Pakko uskoa jos tiede niin sanoo.

Ei mikään anna niin varmaa vastausta kuin tutkimus:
Lasten hukkumistutkimus osoitti, että kesällä hukkuvat useammin kuin talvella, vesistön vierellä asuminen aiheuttaa suuremman riskin kuin sisämaassa asuminen.

Helsingin taksitutkimus osoitti, että aamuisin työmatkaliikenne suuntautuu keskustaan, iltaisin pois keskustasta.

Pakkohan näihin uskoa, kun kerran tutkittu.

Totta kai.Varsinkin sosiologien. Eikös niitä näyttöjä löydy sultakin.
baron
12.12.2005 17:51:01

Totta kai.Varsinkin sosiologien. Eikös niitä näyttöjä löydy sultakin.

Pitää paikkansa, siitähän oli jo aikaisemmin palstalla puhetta, että olen tieteellisesti osoittanut, että viinan juomisella ja krapulalla on tilastollisesti merkittävä korrelaatio.
My name is Baron, Sir Baron.
Ukko
12.12.2005 18:35:37

Pitää paikkansa, siitähän oli jo aikaisemmin palstalla puhetta, että olen tieteellisesti osoittanut, että viinan juomisella ja krapulalla on tilastollisesti merkittävä korrelaatio.

Ja se että altistuminen alkoholille aiheuttaa sekavan olotilan :/
half
12.12.2005 18:40:16

Vain tiettyyn rajaan asti. Riitävän runsaan ja pitkäaikaisen juomisen avulla aamuinen peruskrapula häviää jo varsin pian.
Väärin ? Kyllä tämmöinenkin biisi kai on.
Jaskaa pakoon
12.12.2005 19:09:26
kesällä hukkuvat useammin kuin talvella

Myös jäätelön syönti on vaarallista, koska se ja hukkumiskuolemat korreloivat selvästi.
jon lord
12.12.2005 22:10:50
Ei ehkä treenaa, mutta yleensä ihmisillä harrastukset, eli mitä esim lomilla tekevät, liippaa läheltä sitä, mitä tekevät ammatikseen.

Minä en yleensä edes ajattele töitä lomilla ollessani enkä paljon vapaallakaan. Se on ainoa keino päästä irti työasioista. Kerran mentiin 2 viikoksi Teneriffalle lomalle. Meitä oli kymmenen muusikkoa ja perheet keillä oli. Sovittiin lentoasemalla että musiikista ja työasioista ei puhuta lomalla kertaakaan. Kerran yksi haitaristi meinas mutta muu porukka huusi yhteen ääneen sille TURPA KIINNI!! ja sekin oli loppuloman hiljaa työasioista.
Aivotyöstä saadaan aivolisäke!
WanhaWetäjä
12.12.2005 23:43:35

Jaa-a...

Saattaapi olla lomaa koko loppukuu,ja siitä etiäppäinkin;-)

Erinäisten stanallisten säätöjen ja eri tahojen mokailujen seurauksena alunperin ihan kohtuullisen hyvä joulukuun keikkatilanne voi huonoimmillaan kääntyä erittäinkin huonoksi,eli alunperin 13 keikkaa voi jäädä kolmeen;-/

Ja lienee turha mainita että alkoholilla ON osuutta asioihin!

Ja 4R:llä tiedoksi;en saa latiakaan liitosta,tai mistään muualtakaan korvauksia näistä jo menetetyistä keikoista,ettei tarvi vetää herneitä ;-))
humppa on kaunista ja haitari vuotaa..
kimmoke
12.12.2005 23:47:06

Ens lauantaina vuoden viimonen humppaveto. Kauhulla ajattelen jo paikkaa, aidattu lava johon mahtuu hanuri ja hattu duo. Siihen karsinaan pitäs tunkee 5 henkee...voi vihtorinvälihousut.

Painohommissa (siis kirja...) välipäivät ei jouluvapaita, prrrkeles.

Älkää ukot panko/pistäkö sikaa hengiltä vaan heittäkää uuniin ;)
Pojat haukkuu Teivon Ravi Sankariksi...vanha tsingahteleva sitarawirtuoosi?
vanhami
13.12.2005 13:17:01
Vielä pitää mäiskiä huttua ihan joulun korville asti.

Sit pitäis tehdä omakotiltalo loppuun. Nyt 3 päivää ennen muuttotarkistusta puuttuu keittiö khh ja vesikalusteet sekä ilmastoinnin loppusäätö.

Sit pitäis perhe sada siirrettyä sinne ennen joulua.

Ja päiväduunia.

Taidan maata joulun sohvalla ja vetää kolmen päivän kooman. Käydä välillä ikkunasta ihailemassa pihalle ostaamaani 2,5 metriä korkeaa muovista valaistua lumiukkoa ja taas mennä sohvalle raapimaan munia.

Enkä vittu lähe mihenkään sieltä .....

Ennen uudenvuoden seutua... ja hummmappikkujouluja
uruttaja
13.12.2005 13:25:22
Vielä pitää mäiskiä huttua ihan joulun korville asti.

Sit pitäis tehdä omakotiltalo loppuun. Nyt 3 päivää ennen muuttotarkistusta puuttuu keittiö khh ja vesikalusteet sekä ilmastoinnin loppusäätö.

Sit pitäis perhe sada siirrettyä sinne ennen joulua.

Ja päiväduunia.

Taidan maata joulun sohvalla ja vetää kolmen päivän kooman. Käydä välillä ikkunasta ihailemassa pihalle ostaamaani 2,5 metriä korkeaa muovista valaistua lumiukkoa ja taas mennä sohvalle raapimaan munia.

Enkä vittu lähe mihenkään sieltä .....

Ennen uudenvuoden seutua... ja hummmappikkujouluja

Onko muka ilmastointi?????
vanhami
13.12.2005 13:30:11
Onko muka ilmastointi?????

Lämmön talteenotolla varustettu koneellinen ilmanvaihto takasta tulevan lämpimän sisäilman kierrätyksella.

Ei siis jäähdytävä. Varsin vittumainen oli vaan tehdä ite, kun ilmastointiasentaja teki ns. Liimataiset. Täs ny ootellaan, että kun eilen lupas tulla, ja ei tullu tänään lupas tulla, mut soitti, etä huomenna kaveri tulee säätään, että pitikö se perkele säätää ite.

Ei hajuakaan, miten homma pitäs tehä.

Onko ammattilaisia linjoilla. Tarviis tötsäsakset ja ilman virtausmittarin. Rakennusalan hommat on niin helpoja, että pätevä soittaja selviää niistä empimättä.

Homma rakennusalalla menee suunnilleen näin

Pyydä tarjous > kiroa hintoja > tilaa joku > odota aikas > tee ite.
uruttaja
13.12.2005 14:07:17
Lämmön talteenotolla varustettu koneellinen ilmanvaihto takasta tulevan lämpimän sisäilman kierrätyksella.

Ei siis jäähdytävä. Varsin vittumainen oli vaan tehdä ite, kun ilmastointiasentaja teki ns. Liimataiset. Täs ny ootellaan, että kun eilen lupas tulla, ja ei tullu tänään lupas tulla, mut soitti, etä huomenna kaveri tulee säätään, että pitikö se perkele säätää ite.

Ei hajuakaan, miten homma pitäs tehä.

Onko ammattilaisia linjoilla. Tarviis tötsäsakset ja ilman virtausmittarin. Rakennusalan hommat on niin helpoja, että pätevä soittaja selviää niistä empimättä.

Homma rakennusalalla menee suunnilleen näin

Pyydä tarjous > kiroa hintoja > tilaa joku > odota aikas > tee ite.

Sitähän minäkin. Ilmanvaihdolla ja ilmastoinnilla on pienen pieni ero. Baron ei ehtinyt korjata, joten mun piti.

Rakennusalalla on aika paljon tähän meidän alaan verrattavia Liimataisia. EI voi luottaa keneenkään.
Ukko
13.12.2005 15:43:32

Rakennusalalla on aika paljon tähän meidän alaan verrattavia Liimataisia. EI voi luottaa keneenkään.

Siinäpä onkin se asian ydin eli jos tuntee/tietää rakentajan joka tulee sovitusti paikalle ja tekee niinkuin pitää, ei kannata alkaa niuhottamaan liksoista.
KoskPaavo
13.12.2005 16:16:16
Itsekin olen mökkiini suunnitellut hankkia ilmalämpöpumpun. Onkohan kukaan soittajakolleega moista hankkinut?
Viidenkympin jälkeen TALUt ei niin hirveästi kiinnosta...
uruttaja
13.12.2005 16:40:20
Itsekin olen mökkiini suunnitellut hankkia ilmalämpöpumpun. Onkohan kukaan soittajakolleega moista hankkinut?

Tangokuningas Teuvo Oinas niitä jopa myy ja asentaa.
vanhami
14.12.2005 09:32:16

Mökkiin vai taloon?

pomo osti eilettänin taloonsa varsin mielenkiintoisen ilmalämpöpumpun.

Se liitetään öljykattilan rinnalle talon vesikiertoon, patterikierron paluupuolelle.

hakkaa suoraan lämpöä valmiiseen järjestelmään ja levittäää sen jokapuolelle. Öljypoltin käy vaan kovimmilla pakkasilla etc. Vaikutti aika mielenkiintoiselta.
KoskPaavo
14.12.2005 13:00:33
Tuo tuntuu aika erikoiselta ratkaisulta, -Tarkoitin tällä mökilläni meidän vakituista asuntoa, eipä ole suuri, vain n. 70 neliötä , mutta eipä perhekään ole kuin kolmehenkinen ja poikakin kohta parikymppinen niin eiköhän tässä kohta olla siipan kanssa kaksistaan.
Tässäkin on varaava puulämmitysuuni, se ilmalämpöpumpun sisäyksikkö levittäisi myös tätä uunin lämpöä.Noita vehkeitä saa kyllä varsin halvalla , 300-400 € ja asennus jotain parisatkua.
Viidenkympin jälkeen TALUt ei niin hirveästi kiinnosta...
Teemu Tee
14.12.2005 18:25:59
Tämä jäbä lähti Egyptiin NYT! Siis NYT!!!

Palaillaan aiheeseen kamelinpaskan keskeltä, eihän täältä voi kokonaan erossa pysyä!

Kestäkää turakaisia ja liimataisia, mä lähen kuunteleen suomi-poika-tule-tänne-osta-osta-osta-tämä-ynnä-muuta-pakko-myynti -skeidaa. Olen kehittänyt mielessäni hyviä tapoja vastata niille mm. näyttää kieltä ja keskisormea, pieraista, mennä toljottamaan suoraan silmiin kymmenen sentin päästä jne.jne. groteskia touhua.

Ainoa puute lie jalu*, mutta viikon kyllä selviää mustalla rellullakin. Ehkä. Tai siis ainakin jotenkin.
Tyhjän saa pyytämättäkin
isojussi
14.12.2005 19:19:44
...

Ja lienee turha mainita että alkoholilla ON osuutta asioihin!

...

Sen verran mitä ehdittiin asiasta puhua, niin en mäkän lähtis sen rumpalin kanssa mihinkään.
Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa.
WanhaWetäjä
15.12.2005 02:51:45

Sen verran mitä ehdittiin asiasta puhua, niin en mäkän lähtis sen rumpalin kanssa mihinkään.

Joo,oli muuten hiton kiva tavata noin face to face:-)

Ei ollutkaan tuosta kyseisestä rumpalista kuitenkaan sitten kyse,olivat saanet sinne keikoille toisen kaverin,mutta muuten säätöä piisas ja piisaa edelleen...no,mä olen onneksi out tosta kuviosta,toivotan pojille onnea uudenvuodenkeikalle :-)
humppa on kaunista ja haitari vuotaa..
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)