Simplex 29.11.2005 08:03:52 | |
---|
Aika hurja asenne. No... ehkä mä oon ollu sitte liikenteessä ihan väärällä asenteella, kun oon tehnyt keikkaa siksi että se on ollut kivaa. Tulipahan opittua tänäänkin jotain uutta. Eikun soveltamaan käytäntöön. Mitäh! Mikä asenne perkules? Mitenkähän sä mahdoit tulkita mun kirjoituksen noin?Mähän vaan tähdensin että on yks ja sama mitä instrumentteja orkesterissa on jos kansa viihtyy ja laittaa jalalla koreasti. Enkä mä sun asenteistas tiedä, siis millä oot ollu liikenteessä mutta jatka sä sillä edelleen jos on ollut kivaa. Mullakin on pääsääntöisesti ollut ihan kivaa ja mä vedän tälleen. Ok? Ei muuta kuin huumoria peliin ja lisää paskaa housuun! |
Timi 29.11.2005 10:27:08 | |
---|
Mä oon varmaan käynyt helvetissä,mutta selvinnyt hengissä!Nimittäin soitin bändissä, jossa oli 7 haitaria,eikä suinkaan koristeena! |
baron 29.11.2005 10:28:23 (muokattu 29.11.2005 10:28:58) | |
---|
Mä oon varmaan käynyt helvetissä,mutta selvinnyt hengissä!Nimittäin soitin bändissä, jossa oli 7 haitaria,eikä suinkaan koristeena! Ja mä sellaisessa, jossa oli kuudet kiipparit! (Tietenkin COB!) My name is Baron, Sir Baron. |
Sertzo S 29.11.2005 10:53:58 | |
---|
Mä oon varmaan käynyt helvetissä,mutta selvinnyt hengissä!Nimittäin soitin bändissä, jossa oli 7 haitaria,eikä suinkaan koristeena! Tätä täytyy kunnioittaa ja etenkin sitä, että olet yleensä hengissä ja pärjäät ilman psyykelääkkeitä. |
vanhami 29.11.2005 11:15:17 | |
---|
Sit kun kaks haitaria sovitetaan oikein kunnolla, se on ihan perkeleen hyvän kuulosta. Noin lääkkeeksi epäileville voisin suositella palasia esim Esko Könösen levytuotannosta. Ei taida saada kaupasta, joten joutuu rikkomaan lakia ja imuttamaan netistä... |
kuunsirppi 29.11.2005 11:19:08 | |
---|
Mä oon kanssa aina välillä Tampereen Harmonikkaorkesterin solistina. Siinä taitaa olla peräti 11 haitaria, basisti, kitaristi ja rumpali. Sovituksia harmonikoille on tehty ja siellä on hyviäkin soittajia, mutta on siellä sitten muutama papparainen, jotka käyvät siellä päiviensä iloksi, eikä heistä niinkään ole apua musiikillisesti (melkein päinvastoin), mutta kaipa he siihen porukkaan mukaan mahtuvat. Kyllä tuon porukan soitosta ainakin ihan tällainen vanhempi tanssiväki tykkää kovasti Lauloin sulle, sulle vain mä lauloin. Tanssin sulle, sulle vain. |
Sertzo S 29.11.2005 11:26:13 | |
---|
Sit kun kaks haitaria sovitetaan oikein kunnolla, se on ihan perkeleen hyvän kuulosta. Noin lääkkeeksi epäileville voisin suositella palasia esim Esko Könösen levytuotannosta. Ei taida saada kaupasta, joten joutuu rikkomaan lakia ja imuttamaan netistä... Kyllä, jos sovitetaan, jos taas ei, niin lopputuloksen voi vain arvata. |
Jone the Bone 29.11.2005 11:42:59 | |
---|
Ei juuri liity asiaan, mutta kitaristi Raoul Björkenheim teki sävelteoksen 101:lle sähkökitaralle. Kerran TV:ssä näytettiin pätkä teoksen kantaesitystä. Heh heh... Hassu näky, 101 kitaristia läjässä vinguttamassa samanaikaisesti... Valitettavasti en muista, miltä tuo keitos kuulosti, mutta seassa vilahti oikein maamme kärkikaartin keppimiehiä, joten ainakin kiinnostusta teos herätti joka sortin tiluttajissa. Saas nährä, milloin joku hanurivirtuoosi tekee vastaiskun - teos 101 haitarille! Siinähän voisi olla idea jollekin kauhuelokuvia tehtailevalle tuottajalle... noh, taas pukkaa puujalkaa, näemmä... Se on sama millä sitä paskaa lapioi, kunhan paska lentää (Albert Järvinen, kysyttäessä käyttämiensä kitaroiden merkkiä). |
AnselmiMaa 29.11.2005 11:55:03 | |
---|
Sit kun kaks haitaria sovitetaan oikein kunnolla, se on ihan perkeleen hyvän kuulosta. Emmin isä (joka soittaa haetaria KöpiKoskenProjektissa) on mielestäni Soittaja. Frimankin oli alkanut katteleen sivulle kesken polkan soiton ko alko tulee toista ääntä keskenkaikenkeikan.. ja tuosta nuin vaa!! EI! Enhän mä edes ollu siellä..?!? |
baron 29.11.2005 12:01:35 | |
---|
Saas nährä, milloin joku hanurivirtuoosi tekee vastaiskun - teos 101 haitarille! Siinähän voisi olla idea jollekin kauhuelokuvia tehtailevalle tuottajalle... noh, taas pukkaa puujalkaa, näemmä... Ei ihan tota, mutta mun kesämökin kauppojen ilmoitustaululla ilmoittelee keikkahalukkuudestaan bändi, jonka kuvassa on noin 15 haitaria ja komppi päälle. My name is Baron, Sir Baron. |
Sertzo S 29.11.2005 13:31:14 | |
---|
Saas nährä, milloin joku hanurivirtuoosi tekee vastaiskun - teos 101 haitarille! Toivottavasti ei koskaan! Tulepa kuuleen paikallista haitarikerhoa ja puolikuurojen ukkojen tulkintaa. Nimimerkki Mullakin on haitari
|
KoskPaavo 29.11.2005 13:53:00 | |
---|
Ilman kunnon sovituksia ja oikeita haitaristeja tuollaisesta haitarikerhohommasta ei tule hevon v---ua.Sen takia miks ne kansalaisopisto haitariryhmät kuulostaa niin avuttomilta on 99%.sti sen syytä että kukaan ei juuri harjoittele yhtään(ei edes opettaja).Itse oon nyt vuoden verran tuollaisessa käynyt (ja kokonaisuudessaan 1,5 vuotta soittanut haitaria) ja vahvin motiivi on se että opettajana on OIKEA hanuristi (Marko Könönen)ja kaverit on järjestään mua parempia joilta saa ilmaista oppia. Toisekseen ryhmässä on vain 8 soittajaa joten hommaan on seuloutunutkin ns "talented"-porukkaa, pari muutakin vanhaa ravintolamuusikkoa.Parhaillaan on työn alla Lasse Könösen kolmen haitarin sovitus "Ilta Välimerellä"-tangosta. Viidenkympin jälkeen TALUt ei niin hirveästi kiinnosta... |
acc 29.11.2005 14:55:29 | |
---|
Ilman kunnon sovituksia ja oikeita haitaristeja tuollaisesta haitarikerhohommasta ei tule hevon v---ua.Sen takia miks ne kansalaisopisto haitariryhmät kuulostaa niin avuttomilta on 99%.sti sen syytä että kukaan ei juuri harjoittele yhtään(ei edes opettaja).Itse oon nyt vuoden verran tuollaisessa käynyt (ja kokonaisuudessaan 1,5 vuotta soittanut haitaria) ja vahvin motiivi on se että opettajana on OIKEA hanuristi (Marko Könönen)ja kaverit on järjestään mua parempia joilta saa ilmaista oppia. Toisekseen ryhmässä on vain 8 soittajaa joten hommaan on seuloutunutkin ns "talented"-porukkaa, pari muutakin vanhaa ravintolamuusikkoa.Parhaillaan on työn alla Lasse Könösen kolmen haitarin sovitus "Ilta Välimerellä"-tangosta. Puhut asiaa. +++ Olen nyt syyslukukauden vetänyt kansalaisopiston haitariryhmää. Kukaan ryhmästä ei harjoittele, ei välttämättä edes ota haitaria laukusta kotonaan. He tulevat lähinnä vaihtamaan kuulumisia tunnille. Silloin hommasta ei tule hevonv---ua. Olen ryhmällenne kateellinen. Erään vapaalehdykkäsoittimen rääkkääjä... |
KoskPaavo 29.11.2005 16:04:55 | |
---|
Oon sulle kateellinen jos tuo avatarin haitari on omasi.Itselläni on vain kusen-ja sahdinpolttama La Melodoisa vuodelta 1967. No, tavoitteeni onkin harjoitella vielä niin kovaksi että kilvan tuovat minulle Italiasta ehdan pelin. Viidenkympin jälkeen TALUt ei niin hirveästi kiinnosta... |
dizzy 29.11.2005 16:43:45 | |
---|
He tulevat lähinnä vaihtamaan kuulumisia tunnille. Silloin hommasta ei tule hevonv---ua. Olen ryhmällenne kateellinen. Mutta tärkein pointtihan näille "hanuripartioille" on just se sosiaalinen yhdessäolon henki. Kaikki muu on rekvisiittaa. Toki käy sääliksi niitä nuoria ja niitä jotka haluaisi kehittyä soittajana tai jopa muusikkoina, mutta nämä yksilöt kannattaa ohjata oikeaan oppiin... vaikka omille yksityistunneille. |
KoskPaavo 29.11.2005 17:02:20 | |
---|
Mutta tärkein pointtihan näille "hanuripartioille" on just se sosiaalinen yhdessäolon henki. Kaikki muu on rekvisiittaa. Toki käy sääliksi niitä nuoria ja niitä jotka haluaisi kehittyä soittajana tai jopa muusikkoina, mutta nämä yksilöt kannattaa ohjata oikeaan oppiin... vaikka omille yksityistunneille. Joo,tietysti sellaiset nuoret äkkiä huomaavat näistä kerhoista mikä pelin henki on.Kyllä meidänkin kerhossa "baskia" jauhetaan eihän se mikään niin kovin vakava juttu ole. Itseäni onkin tuossa nimenomaan kiehtonut se että saa ja voi soittaa ilman mitään rahanteon pakkoa, kun sellaistakin soittoa tuli n. 30 vuotta tehtyä.Eikä välttämättä tarvitse esiintyä kellekään. Viidenkympin jälkeen TALUt ei niin hirveästi kiinnosta... |
loiste 29.11.2005 17:09:08 | |
---|
Aika jännä et kaks hanuristia tanssibändissä herättää noin keksustelua, mut kivahan se. Ja onhan muutama muukin paremmin " tunnettu " tanssibändi jossa kaks haitaristia " vetelee ".. |
v_m_kangas 29.11.2005 19:19:53 | |
---|
Aika jännä et kaks hanuristia tanssibändissä herättää noin keksustelua, mut kivahan se. Ja onhan muutama muukin paremmin " tunnettu " tanssibändi jossa kaks haitaristia " vetelee ".. Kyllähän ne haitarit haitarina vielä ehkä menetteelee, mutta auta armias kun siihen sitten sotketaan midipiuhat väliin! Se on lentoa kun vedetään viidellä sormella saksofoni mattoa humppaan :( Humppaa tai soita humppaa |
KoskPaavo 30.11.2005 00:05:31 | |
---|
Kyllähän ne haitarit haitarina vielä ehkä menetteelee, mutta auta armias kun siihen sitten sotketaan midipiuhat väliin! Se on lentoa kun vedetään viidellä sormella saksofoni mattoa humppaan :( Tuota olen päässyt todistamaan, voi sitä soundien määrää, voe mahoton.. Viidenkympin jälkeen TALUt ei niin hirveästi kiinnosta... |
acc 30.11.2005 07:58:10 | |
---|
Oon sulle kateellinen jos tuo avatarin haitari on omasi.Itselläni on vain kusen-ja sahdinpolttama La Melodoisa vuodelta 1967. No, tavoitteeni onkin harjoitella vielä niin kovaksi että kilvan tuovat minulle Italiasta ehdan pelin. Joo, on tuo avattaren vehje oma, vuosimallia 2000. No perskele, ainakin sulla on harjoittelutavoitteet kohdallaan ;) Ootan mielenkiinnolla minkä merkkisen pelin saat :) Erään vapaalehdykkäsoittimen rääkkääjä... |