![]() 27.11.2005 15:39:49 | |
---|---|
Komppia ja ikä kaikki. Täytyy muistaa, että nämä yli 50-vuotiaat on osiltaan vanhoja hippejä ja omata kohtuullisen laajan musiikkimaun. Itseltäkin meinaa välillä unohtua, että sitä vanhenee. Aamulla kyllä peili kummasti auttaa. -Me, yli 50-vuotiaat, olemme tämän kansan jaloin osa! Ja paras maku on mun vaimolla. | |
![]() 27.11.2005 17:32:18 (muokattu 27.11.2005 17:32:42) | |
-Me, yli 50-vuotiaat, olemme tämän kansan jaloin osa! Ja paras maku on mun vaimolla. Ihmettelen vain sitä, että miksi hän on juuri sinut valinnut. ;) | |
![]() 28.11.2005 23:46:35 (muokattu 28.11.2005 23:50:51) | |
Tulin juuri laivalta firman pikkujouluista (Eckerölinen M/S Nordlandia) siellä soitti ravintolassa joku tanssibändi, jonka nimeä en nyt muista..sallittakoon ..?? Mutta se soitti ihan järkyttävää 90´s discoa!! ... Ettet vaan olis sattunu tanssibaariin aina bilebändin aikaan? Kas kun Nordlandialla vuorottelevat lauantaisin huttubändi ja bilebändi, bilepumppu kyntää kolme settiä päivässä esimerkiksi juurikin vaikkapa 90's discoa. Ainakin ne tanssibändit mitä olen itse kyseisessä purkissa nähnyt soittavat aikalailla ns. laarinpohjaosastoa. EDIT: Tarkennusta tarkennusta... In transistor we trust! | |
![]() 29.11.2005 00:04:12 | |
Oli tässä just yhden zme artistin kanssa juttua, että on tosiaan ollut juttua (hehe*) ettei wanhaa tanssimusaa taita nykypäivänä tarpeeksi moni laivapumppu. Ikävää kyllä, pitäähän kaikille olla jotain viihdykettä. Jos tahtoo tanssia eikä heilua jonkin levottoman tuhkimobiisin ajan. * juttua jutun perään. "kun kitara soi, ei itkeä saa, ei meluta saa, joku voi tulla ikkunan taa" | |
![]() 29.11.2005 00:09:38 (muokattu 29.11.2005 00:18:50) | |
Oli tässä just yhden zme artistin kanssa juttua, että on tosiaan ollut juttua (hehe*) ettei wanhaa tanssimusaa taita nykypäivänä tarpeeksi moni laivapumppu Hienoahan se olisi, jos orkesterit kaiken osaisivat, mutta mikä on wanhaa tanssimusaa? ed. en ole kovin paljoa laivabändeja päässyt kuulemaan, mutta poikkeuksetta olen ollut tyytyväinen hieman nimettömämbiin, ei artisti-vetoisiin laivabändeihin. Tuntuu siltä, että heillä on ollut tilaisuus soittaa yhdessä niin tiiviisti, että musiikki elää aivan eri tavalla kuin ns. keskivertoisella lavatanssiorkesterilla, joiden musiikki taitaa perustua aivan toisenlaiseen konseptiin. | |
![]() 29.11.2005 00:37:55 | |
Oli tässä just yhden zme artistin kanssa juttua, että on tosiaan ollut juttua (hehe*) ettei wanhaa tanssimusaa taita nykypäivänä tarpeeksi moni laivapumppu. No sitä voi miettiä kuinka järjettömän laajaksi tuo "mahdollisten biisejen" lista kasvaisi jos vielä yhdistetään "huttubändi" ja "bilebändi". Molemmat genret jo yksinään ovat monelle soittajalle aivan liian laajoja. Tietty jos taso annetaan laskea maan alle niin johan niitä "osaajia" löytyy... | |
![]() 29.11.2005 00:48:05 | |
No sitä voi miettiä kuinka järjettömän laajaksi tuo "mahdollisten biisejen" lista kasvaisi jos vielä yhdistetään "huttubändi" ja "bilebändi". Molemmat genret jo yksinään ovat monelle soittajalle aivan liian laajoja. Tietty jos taso annetaan laskea maan alle niin johan niitä "osaajia" löytyy... Anteeks nyt, mutta mitä se tarkoittaa, kun laivabändin taso laskee maan alle? | |
![]() 29.11.2005 01:17:54 | |
No sitä voi miettiä kuinka järjettömän laajaksi tuo "mahdollisten biisejen" lista kasvaisi jos vielä yhdistetään "huttubändi" ja "bilebändi". Molemmat genret jo yksinään ovat monelle soittajalle aivan liian laajoja. Tietty jos taso annetaan laskea maan alle niin johan niitä "osaajia" löytyy... Muotoilin vähän huonosti. On tullut palautetta että näitä "huttubändejä" on nykyään liian vähän. Ja se taso nyt on mitä on muutenkin. "kun kitara soi, ei itkeä saa, ei meluta saa, joku voi tulla ikkunan taa" | |
![]() 30.11.2005 00:15:52 | |
Oli pahalla päällä, kun sanoi, ettei bändin laulaja laulanut ollenkaan samaan tahtiin, mitä soittivat. Oli koko ajan vetänyt niin jälkijunassa, että oli ollut vaikee turakaisten tanssia. Tää oli taas tällainen kommentti kun solistin mukaan ei voi tanssia, niinpä..Liekkö bändiä ollu ollenkaan. Mutta asiaan. Edelleen väittäisin, että bändin tarkoitus on viihdyttää yleisöä "omaa ohjelmistoaa esittäen". Mutta pelisilmää pitää olla sen verta, että jos on "harmaamman näköistä kansaa" ei varmaan valssi, foxi ja tangopari halvenna bändin arvoa. Poikkeuksiakin tietty on ( vittu me mitää plaa plaa soiteta ).Sitten yritetään kiinalaista pystyvalssia, nii jep ! 4R puhuu asiaa yleisön ikärakenteen muuttumisesta, biisiosastossa saattoi olla jo hieman mainostakin matkassa, mutta seksi vie ja taxi tuo ! Soitan - olen siis olemassa. | |
![]() 30.11.2005 08:54:07 | |
Tää oli taas tällainen kommentti kun solistin mukaan ei voi tanssia, niinpä..Liekkö bändiä ollu ollenkaan. Mutta asiaan. Edelleen väittäisin, että bändin tarkoitus on viihdyttää yleisöä "omaa ohjelmistoaa esittäen". Mutta pelisilmää pitää olla sen verta, että jos on "harmaamman näköistä kansaa" ei varmaan valssi, foxi ja tangopari halvenna bändin arvoa. Poikkeuksiakin tietty on ( vittu me mitää plaa plaa soiteta ).Sitten yritetään kiinalaista pystyvalssia, nii jep ! 4R puhuu asiaa yleisön ikärakenteen muuttumisesta, biisiosastossa saattoi olla jo hieman mainostakin matkassa, mutta seksi vie ja taxi tuo ! Taas tätä pitää selittää...Jokainen tietää etttä on kiva huomioida asiakkaita jos on esim. 75v-hääpäivä jollain pariskunnalla mutta ei pändi voi ruveta huomioimaan kaikenlaista tanssitoivetta vaikkapa Cinderellalla jossa väkeä on paljon . Ei oo oikein että kaks ihmistä tanssii jenkkaa ja 500 katsoo. Tietty jos narsismi on sitä luokkaa että tää olis just tarkoltuskin... "Tiedä vaikka käytäis vielä Ruotsissakin" | |
![]() 30.11.2005 09:38:03 | |
Taas tätä pitää selittää...Jokainen tietää etttä on kiva huomioida asiakkaita jos on esim. 75v-hääpäivä jollain pariskunnalla mutta ei pändi voi ruveta huomioimaan kaikenlaista tanssitoivetta vaikkapa Cinderellalla jossa väkeä on paljon . Ei oo oikein että kaks ihmistä tanssii jenkkaa ja 500 katsoo. Tietty jos narsismi on sitä luokkaa että tää olis just tarkoltuskin... "Tiedä vaikka käytäis vielä Ruotsissakin" Komppia. Kyllä pitemmällä tähtäimellä on parempi, että bändit yrittävät toteuttaa omaa linjaansa ja vielä parempi jos kullakin bändillä olisi se oma tyylinsä mitä toteuttaa. Tietysti tilanteesta riippuen voi tehdä hienosäätöä, mutta päälinjat pitäisi pysyä kasassa. Ainakin itse olen huomannut joissain kylpylä-esoissa, että jos ensin aukaisee ladut jollain Suvivalssi osastolla, saa sen jälkeen vetää rauhassa rajumpaakin matskua. Humppaa tai soita humppaa | |
![]() 30.11.2005 13:14:36 | |
Komppia. Kyllä pitemmällä tähtäimellä on parempi, että bändit yrittävät toteuttaa omaa linjaansa ja vielä parempi jos kullakin bändillä olisi se oma tyylinsä mitä toteuttaa. Tietysti tilanteesta riippuen voi tehdä hienosäätöä, mutta päälinjat pitäisi pysyä kasassa. Ainakin itse olen huomannut joissain kylpylä-esoissa, että jos ensin aukaisee ladut jollain Suvivalssi osastolla, saa sen jälkeen vetää rauhassa rajumpaakin matskua. Näin on ja paukasee ne pari toive jenkkaa kans melko alkuun. | |
![]() 30.11.2005 13:24:55 | |
Näin on ja paukasee ne pari toive jenkkaa kans melko alkuun. Jep, samaten paso doblet ja zorbakset. | |
![]() 30.11.2005 13:29:44 | |
Jep, samaten paso doblet ja zorbakset. Mä oon viime aikoina aloittanut valssiparilla ja soittanut heti perään jytät. Silloin jengi jaksaa aika rauhallisesti ootella, että kaikkea on illan mittaan tulossa eikä heti tuu hätyyttelemään suosikkilajiaan. My name is Baron, Sir Baron. | |
![]() 30.11.2005 16:38:50 | |
Ei oo oikein että kaks ihmistä tanssii jenkkaa ja 500 katsoo Tää oli se "pelisilmä juttu"... Muut jo vähän komppaskin, eikä tässä "jukeboxi-osastoa" toki tarkoitettukaan. Soitan - olen siis olemassa. | |
![]() 30.11.2005 17:18:26 | |
Jep, samaten paso doblet ja zorbakset. Sorbukset vedän yleensä ennen keikkaa tai sitten Uruttajan luona. | |
![]() 30.11.2005 18:12:01 | |
Sorbukset vedän yleensä ennen keikkaa tai sitten Uruttajan luona. Nyt olis Ranskan mikstuuraa tarjolla. Apsinttia ja jotain muuta litkua. Jos ilmotat etukätteen, niin löytyy Sorppaa ja aromilasit pestään asiasta tehen. | |
![]() 10.12.2005 14:16:26 | |
Nyt olis Ranskan mikstuuraa tarjolla. Apsinttia ja jotain muuta litkua. Jos ilmotat etukätteen, niin löytyy Sorppaa ja aromilasit pestään asiasta tehen. Millä laivalla? Hankin itelle ja rouvalle lipun heti! | |
![]() 12.12.2005 09:56:03 | |
-Me, yli 50-vuotiaat, olemme tämän kansan jaloin osa! Ja paras maku on mun vaimolla. Olen hyvin pitkälti samaa mieltä. kait meissä on sitä jotakin suurta??? | |
![]() 12.12.2005 10:35:55 | |
Olen hyvin pitkälti samaa mieltä. kait meissä on sitä jotakin suurta??? =) =) ON. En laula nuoteista.Laulan rahasta! | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)