Aihe: Aikojen alussa..
1 2 3
Ukko
22.11.2005 17:17:07

Ai sä laskit nuokin. Onhan niitä sitten ollut joo...muistatkos sen Lempäälän keikan ja heti seuraavana viikonloppuna oltiin moottoripyörien kokoontumis ajossa soittamassa.Varsinainen keikkaputki siis.

Joo mutta sitten hidastui :) Niin ja onhan sitä voitettu kultamitali laulukilpailussakin. Alle kouluikäisinä Jonin kanssa saatiin jaettu ykkössija ( meitä ei kuitenkaan ollut kuin kaksi kilpailemassa siinä sarjassa ;)
Tankero
22.11.2005 17:17:35
Muistakseni v 72 Oijärven Sampolassa. Olin bändin matkasa muuten vaan ja vaki rumparisti ryhty ottaan kopsua. Piti astua lauteille kesken illan. Kyllä jännitti. Jäin sitten vakinaiseksi. Ex rumparistista tuli täällä käsin tunnettu radioääni.
jon lord
22.11.2005 17:20:00
Joo mutta sitten hidastui :) Niin ja onhan sitä voitettu kultamitali laulukilpailussakin. Alle kouluikäisinä Jonin kanssa saatiin jaettu ykkössija ( meitä ei kuitenkaan ollut kuin kaksi kilpailemassa siinä sarjassa ;)

Olihan sitä vielä sitten ne kotibileetkin missä soitettiin siellä navetan vintillä , että ei se nyt niin kauheesti hidastunut se keikka tahti. Tosin se bilekeikka tais mennä enemmän tonne napsupuolelle...muistaakseni.
Aivotyöstä saadaan aivolisäke!
uruttaja
22.11.2005 17:36:47
Muistakseni v 72 Oijärven Sampolassa. Olin bändin matkasa muuten vaan ja vaki rumparisti ryhty ottaan kopsua. Piti astua lauteille kesken illan. Kyllä jännitti. Jäin sitten vakinaiseksi. Ex rumparistista tuli täällä käsin tunnettu radioääni.

Eikö se ollu Liimataisenakin?
Tankero
22.11.2005 17:38:39
Eikö se ollu Liimataisenakin?

Mitä kaikkea lie ehtinyt tehdä.
jeppeq
22.11.2005 19:35:25
Sehän oli la 7.7.1979 Hallin lava, Multia - ensimmäinen lavakeikka. Oli mainio kokemus, mentiin triolla. Erikoisuutena oli saksalainen kitaristivierailija, jonka kanssa soitimme mm. "house of the rising sun", tuosta vaan, a-molli. Oli mukavata.
..ja nimen selvennys..
veeka
22.11.2005 22:07:45
Eka keikka oli Rovaniemellä -78 naapurinpojista kasatulla bändillä yläasteen kevätjuhlissa, laulaja veti keskusradion kautta kun ei ollu laulukamoja, saundi oli varmaan upee.
Ekat humpat -85 Hotelli Pallastunturilla, jännitti perkeleesti ja etelänveteliä oli kapakki turvoksissa.
KoskPaavo
22.11.2005 22:14:40
1971 Eko Raikaa-bändin kanssa Padasjoella, kvartetin koko tili oli 120mk.
Viidenkympin jälkeen TALUt ei niin hirveästi kiinnosta...
jmercy
22.11.2005 22:18:51
Ensimmäinen taisi olla v. -77 13-vuotiaana. Mikko Alatalo oli tilaisuuden pääesiintyjä, kompatessani Mikkoa 90-luvun puolivälissä yhden illan totesinkin, että mehän olemmekin jo tavanneet, muistatko. Ihme, ettei muistanut, kun minäkin muistin.
mack the knife
23.11.2005 01:01:47
Piru kun en oikeasti muista, mikä niistä olis ensimmäinen.
Voi olla, että on isäukon ja pikkuveljen kanssa Osuuskaupan pikkujoulut Äkäskerolla. Viulu, urku ja basso. Ei laulua, muistaakseni kolme täyttä settiä.
Paha on Pekan pierrä ku ei ole persettä. (vanha lappilainen sananlasku)
ninmari
23.11.2005 09:30:01
Juhannusaatto 1999.
Paikallinen matkailuyritys.
Yhtään biisiä ei treenattu etukäteen kokonaan,katsottiin vain mulle sopivat sävellajit ja lauloin sitten kitaristin kansiota apuna käyttäen ja pojat huuteli väliin "soolo","ota kiinni b-osasta","kertaa" ym. pientä ohjeistusta!=)
Homma meni ihan OK,paitsi että voishan olla hauska kuunnella tuo nauhalta nykyään..;)
Ja eka keikka oli ihan täyspitkä, klo 21-01.30
Kyllä pukkasi hikeä,eikä pelkästään helteen vuoksi.Tää siis eka "virallinen" keikka,josta maksettiin.

Siitä se sitten lähti.
En laula nuoteista.Laulan rahasta!
artope
23.11.2005 10:53:30

Tää aihe oli joskus tänävuonna aikaisemminkin palstalla... Tällaista sepittelin silloin.

Voipi olla että kyseinen aihe on joskus käsitelty, mutta ajattelin laittaa kuitenkin jakeluun.. Minkä ikäisenä soititte ekan keikkanne ja muistatteko missä olitte ja kuinka meni??
Itse bassottelin ekan humppakeikkani 14 vanhana (nyt jo yli 25 vuotta keikkailtu..) Oltiin juhannusaattona paikallisen alkoholistiparantolan kesäjuhlissa soitolla.. Pirusti tietenkin jännitti ja ei se soittokaan niin häävisti mennyt!!
-kaikki muu paitsi humpansoitto on turhaa-
poppamies
23.11.2005 11:49:51

Joskus 60-luvun puolessavälissä. Tanssikeikka Seurahuoneella. Tuurasin raskaasti alaikäisenä erään trion rumpalia.
Myytävänä Fender 15" 150W bassoelementti! Ehjä ja EDULLINEN!
jon lord
23.11.2005 12:05:18
. Tuurasin raskaasti alaikäisenä erään trion rumpalia.

Me tehtiin aikanaan Kangasalan Herttuassa sunnuntai iltoja triolla ja oltiin kaikki alaikäisiä. Minä olin vanhin 17 vuotias.
uruttaja
23.11.2005 12:09:15
Me tehtiin aikanaan Kangasalan Herttuassa sunnuntai iltoja triolla ja oltiin kaikki alaikäisiä. Minä olin vanhin 17 vuotias.

Suomalaisella Klubilla Oulussa, 14v. Piti olla hovimestarille lupalappu kotoa, että sai olla keikalla alaikäisenä.
jon lord
23.11.2005 12:12:51
Suomalaisella Klubilla Oulussa, 14v. Piti olla hovimestarille lupalappu kotoa, että sai olla keikalla alaikäisenä.

Meillä piti olla haitaristilla ja rumpalilla joka oli velipoika lupalappu myös.
uruttaja
23.11.2005 12:14:16
Meillä piti olla haitaristilla ja rumpalilla joka oli velipoika lupalappu myös.

Saattoi se lupalappu olla loppujen lopuksi poliisia/alkon tarkastajaa varten, Hovi pesi kätensä asiasta.
jon lord
23.11.2005 12:20:19
Saattoi se lupalappu olla loppujen lopuksi poliisia/alkon tarkastajaa varten, Hovi pesi kätensä asiasta.

Koskaan ei tarkastaja käynyt mutta muistelen että hovi joskus siitä puheli. Oltiinhan me niin nuoren näköisiä että varmaan olisi kysytty jos paikalle olisi sattunut. Töissäkin ( siis päivä ) olin niihin aikoihin niin en saanut tehdä kuin 6 tuntia päivässä töitä. Noi keikat sunnuntaina tais loppua viimestään puoli kakstoista. Tehtiin niitä aika pitkään. Sitten velipoijan piti ruveta keskittyyn lukiossa koulun käyntiin niin isä ja äiti kielsi sitä lähtemästä sunnuntaina illalla keikalle kun seuraavana aamuna piti herätä kouluun. Meillä tais olla vähän aikaa tuuraaja mutta sitten se loppu.
uruttaja
23.11.2005 12:39:36
Koskaan ei tarkastaja käynyt mutta muistelen että hovi joskus siitä puheli. Oltiinhan me niin nuoren näköisiä että varmaan olisi kysytty jos paikalle olisi sattunut. Töissäkin ( siis päivä ) olin niihin aikoihin niin en saanut tehdä kuin 6 tuntia päivässä töitä. Noi keikat sunnuntaina tais loppua viimestään puoli kakstoista. Tehtiin niitä aika pitkään. Sitten velipoijan piti ruveta keskittyyn lukiossa koulun käyntiin niin isä ja äiti kielsi sitä lähtemästä sunnuntaina illalla keikalle kun seuraavana aamuna piti herätä kouluun. Meillä tais olla vähän aikaa tuuraaja mutta sitten se loppu.

Tuota ongelmaa ei ollut tanssipaikoilla eikä kouluhipoissa, ei siellä ketään kiinnostanut vaikka käytettiin lapsityövoimaa.
liippari
23.11.2005 14:51:15
Muistaakseni vuonna -85 10v vanhana pikkuserkun? häissä soittelin WLM beatilla kaffi/ruokamusiikkia ja pari pätkää tanssejakin.
Sit vuodesta -88 alkaen nykyisessä humppapumpussa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)