Aihe: Kosketinsoittajaksi tanssibändiin.
1 2 3
jon lord
22.11.2005 20:18:56
Tä? Onhan niitä nuottejaki...ookkos nähnyt 80-luvun juhamatti-nuotteja, ihan omankäden arreja.. yks rivi sointuja ja pirusti viivoja ja nuolia, mihkä hypitään..ne o haasteellisia :) Taitavat olla muinaista nuolenpäänuottikirjoitusta. Tarttis varmaan taltioida katoava kansanperinne, tai ehkä paree ku hukkuvatki !!

On noista tullut soitettuakin. Tosin minun aikaan suurin osa oli jo kohtalaisessa kunnossa. Vanhempi velipoika kertoi aikanaan kun säesti Dannya , kävivät biisilistaa läpi ja velipoika kysyi jotain epäselvää kohtaa niin Dani katsoi nuottia vähän aikaa ja käänsi sitten sivua ja sanoi joo tässä sitten tää seuraava biisi. Lavalla sitten Dani sanoi biisin joka meni C:stä mutta oli jotain hässäkkää kitaran vireen kanssa ja kitaristi pyysi velipojalta G:n uruista virittääkseen kielen. No se jäi jotenkin päälle se G aloittivat biisin G:stä vaikka se piti mennä C:stä. Dannyllä oli vähän aikaa pasmat sekaisin kun biisi meni kvintin ylempää kuin piti.
Aivotyöstä saadaan aivolisäke!
baron
22.11.2005 20:42:35

1. Meillä on ollut aika usein tuuraajia, eikä meillä ole mitään tarvetta yrittää ottaa niiltä luuloja pois, jonkunnäköiset laput eteen ja jos kappaleessa jäyniä, vähän ohjeistetaan.

2. Mulla ei kovin suurta tuurauskokemusta itsellä ole, mutta kovin ystävällisesti pitkän linjan protkin on kohdelleet, pyrkineet soittamaan joko mulle tuttuja piisejä tai jonkunnäköiset laput annettu eteen.
My name is Baron, Sir Baron.
mnääpänen
22.11.2005 23:14:29
Joskushan sitä joutuu tuuraajan ottamaan ja kyl mulla on se periaate että
ei nyt ihan hirveitä virtuoso-kappaleita yritetä vetää tuuraajan kanssa läpi,pistetään
peruskamaa ja tuttuja biisejä,Jää hyvä mieli kaikille eikä tartte kuunnella keikan päätteeksi kulunutta "kiitos ja anteex"-klisettä joka on ärsyttävä...Toki saattaa käydä myös että tuuraaja onkin sitä tasoa et löytää kappaleesta uusia sointuja ja
yhden osan lisää.meillä joskus käyny näin.Semmosen kanssa on mukava päästellä.
Kerran sitte oli kyllä basisti tuuraamas joka ei KOKO illan aikana osunu KERTAAKAAN
oikeaan kohtaan.NO onneksi rytmisesti meni suht'koht kohilleen.....
baron
22.11.2005 23:20:20

Kerran sitte oli kyllä basisti tuuraamas joka ei KOKO illan aikana osunu KERTAAKAAN

Tuttu juttu, miks se on aina basisti??
pekkajau
22.11.2005 23:32:06 (muokattu 22.11.2005 23:48:20)
Tuttu juttu, miks se on aina basisti??

Basistit ei voi vetää jousimattoa! Itte olen kokenut monesti (kun olen käynyt bassolla tuuraamassa) voimakkaita ennakkoluuloja itseäni kohtaan jo ennen kun soitto on edes alkanut! Monet kosketinsoittajat varsinkin puhuvat kuin "lapselle" ennen kun jytä alkaa! Sitten kun niille lyö jotain "biisejä" eteen ne sanoo että jäi lasit kotiin...soitetaan vaan nyt tämä "Kuurankukka" !
Kirjoitin mitä kirjoitin!
baron
23.11.2005 01:50:25 (muokattu 23.11.2005 01:57:22)

Basistit ei voi vetää jousimattoa!

Mun bändin eka basisti soitti kontrabassoa ja kyllä se jotain sillä jousella veti.

Itsekin ex-basistina ihmettelen, että onks se jotenkin vaikeaa paremman puutteessa saada perussävel tai kvintti osumaan ykköselle ja kolmoselle?
JK
23.11.2005 08:20:37
Sitten kun niille lyö jotain "biisejä" eteen ne sanoo että jäi lasit kotiin...soitetaan vaan nyt tämä "Kuurankukka" !

Plussa pamahti basistien puolesta.
"Koirani ovat kaikkiruokaisia ja pitävät erityisesti pienistä lapsista"
omarklah
23.11.2005 08:24:38 (muokattu 23.11.2005 09:43:38)

Oon jokusen tuurauskeikan heittänyt basistina ja kyllä olen joka kerta ainakin jonkun äänen saanut kohdalleen....
Tää sit sanois tälleen...
pekkajau
23.11.2005 13:02:42
Huono kosketinsoittaja -"vitsi":

Naapurin rouva kertoi ylpeänä toiselle naapurinrouvalle:
-Meidän Pasi soittaa pianoo jo toista vuotta!
-Eikö sillä jo väsy sormet?
Tankero
23.11.2005 14:39:59
Muista opetella juomaan viinaa.

Tämä on se ehkä tärkein perusasia, mikä kannattaa ottaa haltuun heti alusta.
KoskPaavo
23.11.2005 16:11:16
Muista opetella juomaan viinaa.

Ehkäisyvehkeitten käyttö on myös tärkeätä.
Viidenkympin jälkeen TALUt ei niin hirveästi kiinnosta...
Sertzo S
23.11.2005 16:56:33

Oikein! Ei tule sitten niitä ns. au-lapsia ja aitsia ja muita pöpöjä.

Kautsukumituoteita vain kikkelin kärkeen tarvitessa vai mitä lateksia ja lampaansuoliehkäisyvälinevalmisteita ne ovat.
pekkajau
23.11.2005 17:16:25

Välillä pitää aina kyllä soittaakin jotain!
baron
23.11.2005 17:41:55

Välillä pitää aina kyllä soittaakin jotain!

Se on se homman hankala puoli, mutta kyllä se menee siinä sivussa, kun nuo tärkeämmät on handussa.
häläppääjä
23.11.2005 17:59:49
Olisi kiinnostusta ruveta heittämään tanssikeikkaa jonkun yhtyeen kanssa, Lahden seudulta, mieluiten. Keikkoja olen vetänyt nuoresta iästäni huolimatta jo lähemmäs 80, eli rutiinilla sitä lähdettäisiin humppakapakoita ja tanssilavoja ympäri Suomena kiertämään. Ottakaahan rohkeasti yhteyttä.

joel.makinen@suomi24.fi
050-5912447

Ookko sukua Terho Mäkiselle? Sehän onpi pelimannimiehiä.
Lähetään
jeppeq
23.11.2005 19:55:47
Sitten kun niille lyö jotain "biisejä" eteen ne sanoo että jäi lasit kotiin...soitetaan vaan nyt tämä "Kuurankukka" !

räppäsin lussan ja nauratti pirusti :)
..ja nimen selvennys..
jon lord
23.11.2005 20:03:18 (muokattu 23.11.2005 20:04:11)
! ! Sitten kun niille lyö jotain "biisejä" eteen ne sanoo että jäi lasit kotiin...soitetaan vaan nyt tämä "Kuurankukka" !

Niinkuin se entinen kiipparisti kun tuli solisti ja kyseli millä aloitettais? Tämä hemmo oli sanonut että mennään vaikka kultainen nuoruus..C-duuri.
Aivotyöstä saadaan aivolisäke!
mnääpänen
23.11.2005 22:20:46
Anteeksi palstan basistit,tää ei ollut yleistys millään muotoa.Meille vain sattui KERRAN tämmönen virtuoso...=).Taas sit eräällä lapin reissulla oli tuuraamassa
semmonen kaveri että oksat pois,ei tarvinnu sanoa kun kappaleen nimi niin
johan toimi.Uskomaton heppu.Ja tunnustan että ittellä ne vähät tuuraukset.ei todellakaan oo aina mennyt putkeen(vaikka putkivahvistin onkin käytös),kitarasta on KUMMALLA tavalla "kadonnu" ääni...:-D.Näillä taidoilla on ihan hyvä että saa
"kompuroida" vaan oman bändin keskuudessa.Nostan pipoa tuurauskeikkoja tekeville!
uruttaja
23.11.2005 22:22:05
Ookko sukua Terho Mäkiselle? Sehän onpi pelimannimiehiä.

Tulihan se sieltä. Huhhuh.

Oliko puhetta, että kuulosuojaus kannattaa hoitaa nuorella iällä jo. Meitä tinnituksen sekoittamia puolikuuroja on mnetti pullollaan.

Nimim. db 80 koko ajan päällä.
pekkajau
23.11.2005 22:50:36
Tulihan se sieltä. Huhhuh.

Oliko puhetta, että kuulosuojaus kannattaa hoitaa nuorella iällä jo. Meitä tinnituksen sekoittamia puolikuuroja on mnetti pullollaan.

Nimim. db 80 koko ajan päällä.

Leslie siinä heti vasemalla. Bassovahvistin siinä ihan selän takana ja KOSHHHHHHHHHHHHHHHHH-pelti heti siinä oikealla! Vielä kuuluu TITI-TYY!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)