Aihe: Joulu tulee
1 2 3 4 5
jon lord
08.11.2005 10:57:23
Mun piti eilisiltana treenata pikkujoululauluja, mutta samassa kansiossa sattuikin olemaan Gonoudin Méditation/Ave Maria ja uppouduinkin sen soitteluun.

Onpas kumma yhteensattuma. Viime viikolla kaivelin kappelissa nuotteja ja tuo sama nuotti urkusovituksena osui silmiini ja aloin myös soittelemaan sitä. Sopisi hyvin esim.hautajaisiin.
Aivotyöstä saadaan aivolisäke!
baron
08.11.2005 11:01:55

Onpas kumma yhteensattuma. Viime viikolla kaivelin kappelissa nuotteja ja tuo sama nuotti urkusovituksena osui silmiini ja aloin myös soittelemaan sitä. Sopisi hyvin esim.hautajaisiin.

Mä oon joskus mun kantapubissa käynyt pitkäperjantaisin soittamassa urkusoundeilla tota, Händelin Largoa ja mitä niitä on, Bachin Liebster Herr Jesu ja yleisöpalaute on ollut ihan kiva (eli kuunnelleet hiljaisina)
My name is Baron, Sir Baron.
faith
08.11.2005 11:28:27
Oottekos te kuullu sitä "Aavistus"-nimistä joululaulua? En nyt muista kenen se on, mutta oon kyllä ite ihastunu =)

Itellä on toi Valon lapsi nyt vähän niinku pinnalla, sielä on yks joululaulu. Mikähän sen nimi on... "Jo laulavat lumi ja tuuli..." kiva rytmitys =)
Kyllä sika syitä keksii.. maa jäässä tai kärsä kipiä.
markkuv
08.11.2005 11:36:57

Oottekos te kuullu sitä "Aavistus"-nimistä joululaulua? En nyt muista kenen se on, mutta oon kyllä ite ihastunu =)

Itellä on toi Valon lapsi nyt vähän niinku pinnalla, sielä on yks joululaulu. Mikähän sen nimi on... "Jo laulavat lumi ja tuuli..." kiva rytmitys =)

Siinähän on mukavia lauluja kaikki - viidettä vuotta peräkkäin tehdään oppilaiden kanssa ko. esitystä kirkkoon - joulun jälkeen on vähän kyllästynyt olo noihin biiseihin, mutta joka syksy ne treenien alkaessa kuulostaa yhtä kivoilta.
manjaana
08.11.2005 11:38:36
Jouluhysteria on kauheaa! En pidä juurikaan Joulusta ja pikkujouluistakaan(muusikoiden oma on ehkä paikallaan poikkeuksena, jonne en nyt voi tulla) ja nehän alkavat aina vain aikaisemmin ja aikaisemmin ja ensimäiset jo Juhannuksen jälkeen. Joulurauhaa ei juurikaan nykyjään ole. Ensin helvetinmoinen hössötys ja sitten pitäisi kuin napista painaen rauhoittua pitkien pyhien viettoon. Uutena vuotena hössötys jatkuu saatananmoisina rakettien ja pommien räiskeenä, niin kuin sota olisi syttynyt ja koirakin pelkää kuollakseen moista örveltämistä. Loppiaisena hieman helpottaa, kun sydäntalven härkäviikot alkaa.

Hih setää.. ;o))

Mie oon taipuvainen olemaan samaa mielipuolta, klobalisoitunut yhteiskunta velloo ja pilaa meiltä joulun ja sen rauhan mikä siihen pitäis liittyä.. Ite oon rauhoittanu tilanteen kyllä himassa, suosittelen muillekkin...
Yhtä tarpeeton kun karjun nännit...
vesku.ka
08.11.2005 11:47:11
Henk. koht en ole myöskään mikään jouluihminen. Ärsyttää se kaikki turha hössötys ja ainainen kiire. Ehkäpä tilanne muuttuu jos joskus lapsukaisia siunaantuu saman katon alle. Tällä hetkellä on mukava kun tulee joulu ja uusivuosi niin pääsee keikalle kartuttamaan tilipussia kun koulustakin on lomaa.
Ei taivaaseen hevillä pääse.
baron
08.11.2005 12:34:15

Toisinajattelija:

Mä tykkään sekä:
1. Soittaa pikkujouluissa
2. Osallistua niihin vain vieraana/yleisönä.

Ei muuta ongelmaa kuin että saattaa olla kinkkuun kyllästynyt ennen oikeaa joulua, mutta nykyään alkaa aika monissa pikkujouluissa olla ruokana muuta kuin perinteistä jouluruokaa.
Mutta kyllä se kinkku ja lohi ekassa pikkujoulussa on ihan kiva.
My name is Baron, Sir Baron.
Tankero
08.11.2005 13:26:28

Heheheh Pidän urani huippuna studiopaavona sitä, kun vetäsin yhteen äänitykseen, Aavistus-biisiin, rytmimunan yhdellä otolla sisään.
Oli aika vaikea veto. Just alkoi suonenjoen vasamakin iskeä käteen, mutta onneksi biisi loppui.
Musiikkia korville
08.11.2005 13:34:10

Just alkoi suonenjoen vasamakin iskeä käteen, mutta onneksi biisi loppui.

Totahan voi helposti harjotella ja harjotuttaa kättä. Joko et ollu reenannu tai sit olit ylikunnossa.
Pessimismi on aivan turhaa, ei se auta kuitenkaan mitään
oizo
08.11.2005 13:35:20
Me on ujutettu joihinkin tanssimusabiiseihin välisoittoja tai introja jostain tunnetuista joululauluista. Toimii hyvin, eikä tarvitse välttämättä kokonaisia joululauluja soitella. :) Ehkä omalaatuisin joululauluvälisoitto oli kerran i will survivessa jossa välisoitto korvattiin heinillä härkien kaukalolla melodialla, mutta mikäs siinä, kaikki toimii kun niitä ei viljele liikaa. Myöskin joulupuu on rakennettu, heili karjalasta yhdistelmä on osoittautunut hupaisaksi
Kun ei tee töitä ei tule virheitä.
jon lord
08.11.2005 13:47:03
Olen tainnut kertoa tämän ennenkin,mutta aikoinaan kun soitin Juha-Matin bändissä niin kerran vähän ennen joulua soitin joka biisiin joululaulun soolon paikalle.Jätkät niitä tais huudella että mikä joululaulu kun en enää itse muistanut. Solisti vähän hermostui lopulta.
Tankero
08.11.2005 13:56:05
Totahan voi helposti harjotella ja harjotuttaa kättä. Joko et ollu reenannu tai sit olit ylikunnossa.

Niin mahtoi olla. Ei ole ihan helpoin vetää se tasaseen tsih tsih jne, kun on aika hidas tempo ja pieni liike.
Yks mikä äimistelytti kerran, kun oli ekat joulukonserttitreenit, oli kun leaderi sanoi rytmiryhmälle, että ottakaa siihen sellasia pakkasääniä. Koitimma sitten ottaa.
Tankero
08.11.2005 13:58:50
Takavuosina oli ihan mukavaa joulun alla pyöriä soittelemassa joulukonserteissa. Pyörittiin pitkin itäsuomea konserttisaleissa. Isolla ryhmällä. Oli solisteja ja iso kuoro ym. Soittoajat oli inhimilliset.
Musiikkia korville
08.11.2005 14:16:51

Niin mahtoi olla. Ei ole ihan helpoin vetää se tasaseen tsih tsih jne, kun on aika hidas tempo ja pieni liike.
Yks mikä äimistelytti kerran, kun oli ekat joulukonserttitreenit, oli kun leaderi sanoi rytmiryhmälle, että ottakaa siihen sellasia pakkasääniä. Koitimma sitten ottaa.

Hoho
Pessimismi on aivan turhaa, ei se auta kuitenkaan mitään
faith
08.11.2005 14:47:16
Siinähän on mukavia lauluja kaikki - viidettä vuotta peräkkäin tehdään oppilaiden kanssa ko. esitystä kirkkoon - joulun jälkeen on vähän kyllästynyt olo noihin biiseihin, mutta joka syksy ne treenien alkaessa kuulostaa yhtä kivoilta.

Hei huippua ku joku muuki tuntee sen x) Mulla on näilä näkymin ainaki se Prologi soolobiisinä, sitte ilmeisesti sielä tullee vielä "Katsokaa mikä tähti" => 1 säkeistö, "Odotus" => 1-2 säkeistöä (tai sitte kokonaan, se on vähän auki ku kukaan muu ei oikein halua laulaa sitä.... kuulemma korkea *wirn*)... eli alkaa olla melko tuttuja ne kappaleet. Enkelten laulu ja Sydämeni lennä on ne kauneimmat, mun mielestä ainaki =)
Kyllä sika syitä keksii.. maa jäässä tai kärsä kipiä.
jjussila
08.11.2005 15:32:54
Henk. koht en ole myöskään mikään jouluihminen. Ärsyttää se kaikki turha hössötys ja ainainen kiire. Ehkäpä tilanne muuttuu jos joskus lapsukaisia siunaantuu saman katon alle. Tällä hetkellä on mukava kun tulee joulu ja uusivuosi niin pääsee keikalle kartuttamaan tilipussia kun koulustakin on lomaa.

Voin muuten vakuuttaa, että hössötys nousee vaikka kuinka monenteen potenssiin lasten tulon jälkeen...:nimimerkki kokemusta on (tässäkin asiassa)....joo
Just niin... ja kyllä jämpti on näin!?...joo
WanhaWetäjä
08.11.2005 15:42:31 (muokattu 08.11.2005 15:57:53)

Ehkäpä??!!Mulla on viis lasta ja niitä lahjatoiveita rupee tippuun jo nyt,tässä muutamia:lasketteluvälineet,matkaTV,mp3 soitin,kitara,uus kännykkä(ainakin kahdelle!)ja pikkulikka(4v)toivoo nyt ihan kaikkee mitä vaan mainoksista näkee;-)

Loppujen lopuksi homma menee niin että jokainen saa yhen toivomansa lahjan,+pikkupaketteja kohtuuden rajoissa,meillä on lisäksi kahen muksun synttärit aivan joulun tuntumassa,25 ja 29.12!Eli aika touhua tuo joulunseutu:-)

Valitettavasti näillä näkymin vain aatto on vapaa,joulunaluspäivinä 3 keikkaa ja joulupäivänä,eli se siitä joulusta sitten,ei pääse oikeen rauhottuun,kun tuo aatto on varmasti yhtä hulapaloota;-(

Mutta kaikesta huolimatta mä olen jouluihminen,lasten iloa on aina kiva seurata,ja hyvä safka,jouluolutta,wähän whiskiä...mutta toi joulunalushässäkkä on peestä;-)

Ens pe ja la on pikkujouluja tiedossa,jos joutuu joululauluja vetään,niin hattujen maailmasta,ei niitä prkl ruveta reenaan,HOHO!Mites se nyt meni...ai niin,lahjattomat reenaa,varsinkin joululauluja;-))

Muuten nuo pikkujoulut ovat olleet aika vähissä viime vuosina,kun ammatikseen soittaa,KYLLÄ,jotkut joutuu tätäkin tekeen työkseen,eli ei tanssikapakoissa saati lavoilla juurikaan pidetä mitään isoja kekkereitä,joitain pikkujouluseurueita on kyllä,mutta taitaa olla karaoke nykyään in näissäkin kemuissa?
humppa on kaunista ja haitari vuotaa..
jon lord
08.11.2005 16:07:33
Hyvä WW,mulla ihan samat ajatukset. Lasten jouluilo on mulle tärkeä. Meillä kotona aikoinaan isä ja äiti panosti jouluun ja niin teen minäkin.Muulloin en ostakaan lapsille mitään muuta kuin syntymäpäivinä.Itse nautin kun lapset touhottaa ja kun talo hiljenee aattona niin joko makaan sohvalla ja katson joulupukin tuomia dvd leffoja tai sitten luen kirjoja. En tiedä vielä iskeekö pyhinä vuoro kirkkoon mutta sen näkee sitten. Aattona en mielelläni lähde.
kuunsirppi
08.11.2005 16:21:09
Meillä on tulossa muistaakseni kuudes joulu, kun isäntä kiertää tossa kylillä yhden urheiluseuran joulupukkina ja minä oon sillä autokuskina. Pidän huolta, että aikataulu pitää; 10 min./paikka ja viis minuuttia siirtyminen seuraavaan paikkaan. Kaikkina vuosina on paikkoja ollut about 16. Omat lapsukaiset on jo isoja, joten heitä ei oo haitannut (tai mä oon luullut niin!).

Tänä vuonna meinataan ottaa korkeintaan parin kolmen tunnin keikka noita hommia iltapäivälle ja illaksi sitten rauhoitutaan kotiin, kun on pitkästä aikaa talossa pikkuinen, eli se vuoden vanha tyttärentytär. Mielenkiintoista katsoa, mitä mieltä hän on joulupukista :o/ Voipi pelästyä koko äijää!
Parasta on olla yhdessä perheen kanssa ja jos vielä joskus ehtis jouluaaton iltapäivähartauteen kirkkoon, niin se olis kiva.
Toissa jouluna olin itse aattoyön hartaudessa laulamassa. Tänä vuonna on näistä hommista vapaata. Joulupäivänä on sitten konsertti illalla Kauniaisissa. Onneksi vasta illalla.

Lahjoja ei meillä enää hullunlailla osteta. Jotain tarpeellista ja järkevää. Just maksoin tossa yks päivä muutaman laskun, kun pojan maksamattomia laskuja oli tossa koneen vieressä ja laitoin lapun päälle, että hyvää joulua! Tuntui olevan tyytyväinen.
virsistä rokkiin
mack the knife
08.11.2005 16:25:14
En mä nyt tiedä, pitääkö tämä paikkansa.
Joskus 80 -luvulla niitä joululauluja piti soittaa, kun oli olemassa se ns. viihdesetti aina ekana. Jossain vaiheessa, kun ruvettiin tanssittamaan heti ekasta biisistä lähtien, niin ei niitä enää tultu vaatimaan. Nykyään pikkujoulupaikoissakin annetaan ihmisten syödä rauhassa hiljaisen levymusan säestyksellä eikä pakoteta bändiä turaamaan kulkusia ihan päin persettä.
Paha on Pekan pierrä ku ei ole persettä. (vanha lappilainen sananlasku)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)