Aihe: Muusikon "koti ikävä"..
1 2 3 4
Roadari
02.11.2005 16:03:39
PiipiPiipi!
Ammatinvalintakysymys

Tää on huonoimmillaankin parempaa kuin muut ammatit!

Totta. Kyllä aina lapiomieheks pääsee 07-15:30 työajalla. Joskus pohdittiin tätä enemmän kavereitten kans. Tultiin siihen tulokseen että tähän on oltava joku perverssi viehtymys. Ei tätä muuten jaksais. Valinta on kaikille vapaa!

Roadari
"Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa."
isojussi
02.11.2005 17:17:31
.... En voi kuin ihmetellä teitä,jotka jaksatte päiväduunin lisäksi vääntää vielä tollaset 10-15 keikkaa/kk,siinä voi jo perhe-elämä tosissaan kärsiä?

Tää oli yks tärkeimmistä pointeista, kun läksin päivätöistä pois.

En oo katunu ja sinänäsä vielä homma toimii, kun pisin rundi on ollu 3 päivää / 1300 km ja yöt kotona.

Mut se Martson mainitsema tyhjänpantiina odottelu jossain fucking kabinetissa pistää kyllä kaipaamaan kotiin.
Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa.
Martso
02.11.2005 18:08:45
PiipiPiipi!
Ammatinvalintakysymys

Tää on huonoimmillaankin parempaa kuin muut ammatit!

Näinpä. Ei mulla monesti mitään kovin pahoja fiiliksiä ole tullu. Toi mun aiemmin mainittema on ainoa paha. Joskus ääriolosuhteet väsyneenä vituttaa, mutta se johtuu yleensä vain ulkoisista tekijöistä.
Kerran meinas olla hyvä meininki, mut ei sitte ollukkaan!
clave
02.11.2005 18:45:03

..paitsi ehkä pari päivää...
"Totuuden tunnistaa kun sen kuulee"
baron
03.11.2005 09:22:07

En oo katunu ja sinänäsä vielä homma toimii, kun pisin rundi on ollu 3 päivää / 1300 km ja yöt kotona

"Päätoiminen roudari ja autonkuljettaja, sivutoiminen soittaja"
My name is Baron, Sir Baron.
Sertzo S
03.11.2005 12:28:15 (muokattu 03.11.2005 12:28:55)
Kyllähän se aikoinaan tuo laivasoitto todellista ikävää kotiin aiheutti.
Helvetin peltivankilat ja niissä jatkuva rullaus eestaa Suomen ja Ruotsin välillä 70-80 -luvuilla.
jon lord
03.11.2005 19:19:14
Helvetin peltivankilat ja niissä jatkuva rullaus eestaa Suomen ja Ruotsin välillä 70-80 -luvuilla.

Näin on. Kyllä kai tuo koti ikävä on yksi syy siihen miksi se kuppi osasto alkaa reissuilla. Pari kolme päivää menee hyvin mutta sitten alkaa viinan otto..mulla ainakin aikanaan helpotti vähän oloa kun otti vähän kuppia. Sitten vaan tulee ne syyllisyys tunnot ja olotila vaan pahenee.
Aivotyöstä saadaan aivolisäke!
manjaana
03.11.2005 19:22:59

Eikös ne ollut entivanhaan pitkiä putkia vielä, tai muistelisin et lankomies veteli ainakin. Onhan ne nykyään jo lyhyempiä ??
Krapulan parantaminen viinalla on yhtä tarkkaa hommaa kuin ripulin parantaminen piereskelemällä.
jon lord
03.11.2005 19:35:01
Eikös ne ollut entivanhaan pitkiä putkia vielä, tai muistelisin et lankomies veteli ainakin. Onhan ne nykyään jo lyhyempiä ??

Oltiin vielä 90-alkupuolella Siljalla kolmekin viikkoa putkeen. Mutta 80-luvulla vielä ainakin kuukausi yhteen menoon ellei kaksikin.
Aivotyöstä saadaan aivolisäke!
uruttaja
03.11.2005 20:23:46
Oltiin vielä 90-alkupuolella Siljalla kolmekin viikkoa putkeen. Mutta 80-luvulla vielä ainakin kuukausi yhteen menoon ellei kaksikin.

Albatrossi vielä 90-luvun puolivälissä 5 viikkoa, samoin Siljalla ihan vuosikymmenen loppuun, oli ne mukavia vetoja.
Ukko
03.11.2005 21:32:53

...ja ajatukset ovat just noita "eikö prkl mitään muuta hommaa ois" :-)?

Tuu kuule tekeen kimppaan. Ihme hommia isketään eteen joissa pitäis mennä suunnittelun mukaan "perse edellä puuhun " ja aika usein mahdottomilla aikavaatimuksilla mitä tulee miesresursseihin. Minä mietin usein että kerspules, mitä minä täällä hyörin. Eihän kukaan muukaan näytä ottavan pulttia mistään :/
KoskPaavo
03.11.2005 21:36:19
Mulla on ennätys 6 viikkoa ilman yhtään vapaata 1989 , Rosellalla Pepe Willberg Sextet, joku "Back to the Sixties"-teema,kasvot alko olla loppuviikoilla melko merisairaat.
Viidenkympin jälkeen TALUt ei niin hirveästi kiinnosta...
Ukko
03.11.2005 21:37:15

Näkee maailmaa,ihmisiä ja oppii olemaan erilaisten ihmisluonteiden kanssa ja tulemaan toimeen

Jesh, niinkuin mulla. Kitiseviä ja vatsavaivaisia vanhuksia jotka eivät osaa muuta kuin marista ja nuorempia tapauksia jotka luulevat osaavansa kaiken kun ovat kouluja käyneempiä kuin minä mutta jotka kuolisivat nälkään ellei niillä olisi kotona saksia joilla saa sipsipussin auki. Veitsi on niille jo liian vaikea työväline. Tappaisivat sillä vahingossa itsensä :/
isojussi
03.11.2005 21:38:36
...mutta jotka kuolisivat nälkään ellei niillä olisi kotona saksia joilla saa sipsipussin auki. Veitsi on niille jo liian vaikea työväline. Tappaisivat sillä vahingossa itsensä :/

HOHO!
Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa.
manjaana
03.11.2005 21:39:52
Mulla on ennätys 6 viikkoa ilman yhtään vapaata 1989 , Rosellalla Pepe Willberg Sextet, joku "Back to the Sixties"-teema,kasvot alko olla loppuviikoilla melko merisairaat.

Eipä käy katteeks ollenkaan :o/
Yhtä tarpeeton kun karjun nännit...
manjaana
03.11.2005 21:41:05
Jesh, niinkuin mulla. Kitiseviä ja vatsavaivaisia vanhuksia jotka eivät osaa muuta kuin marista ja nuorempia tapauksia jotka luulevat osaavansa kaiken kun ovat kouluja käyneempiä kuin minä mutta jotka kuolisivat nälkään ellei niillä olisi kotona saksia joilla saa sipsipussin auki. Veitsi on niille jo liian vaikea työväline. Tappaisivat sillä vahingossa itsensä :/

Justnii, se on sitä uusavuttomuutta, kaikki valmiina nokan eteen ja heti..
Ukko
03.11.2005 21:48:58

Justnii, se on sitä uusavuttomuutta, kaikki valmiina nokan eteen ja heti..

Ja pahinta on se että en juurikaan liioittele. Esim. nuori "juppi" lähdössä golflaukkujen kanssa puuhakkaana liikkeelle kun ei se osannut kiristää lukon helan ruuvia. Väänsin ristipäällä pari kertaa ja tyyppi sanoo, ai se käy noin. Toinen, pullea konttorirotta, tulee ottamaan oppia kuinka raotan ikkunan listaa. Työnnän varovasti temmin ( taltan ) listan ja seinän väliin ja tämä sanoo, ahaa se onnistuu tuolla tavoin. Ja näitä löytyy paljon.
Lopetan vuodatukseni tähän.
uruttaja
03.11.2005 21:49:01
Eipä käy katteeks ollenkaan :o/

No ei muuten ku tilipäivänä.
manjaana
03.11.2005 21:51:43
No ei muuten ku tilipäivänä.

Niin nyt tietty kun opiskelen, mut entivanhaan ei olis käyny.. ;o)
uruttaja
03.11.2005 21:52:50
Niin nyt tietty kun opiskelen, mut entivanhaan ei olis käyny.. ;o)

Ahaa, oot ollu hyvissä hankkeissa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)