isojussi 28.10.2005 09:59:23 | |
---|
Piano - 5-6:n vanhana. Rumpalina alotin humppakeikat yläasteiässä. Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa. |
Pula-Aho 28.10.2005 10:05:26 | |
---|
Mulla on melkein samanlainen historia... Mulla oli kanssa ensimmäisenä Eko -merkkinen kitara. Se oli sellainen f-aukkoinen puoliakustinen ja väriltään punainen. Vuosimallia en tiedä, mutta jostain 70 -luvun alkupuolelta lienee peräisin.. Samaan ryhmään kuulutaan. Eko näyttää olleen aikoinaan kova merkki. Ensimmäinen kitara oli akustinen Landola, mutta ensimmänen sähkis, jolla myös humpat aloitin oli Eko, sellainen SG mallinen ja vihreä. Löytyy edelleen kaapin nurkasta kuten se Landolakin. Mä en oikein raaski koskaan myydä mitään soittimia. Perskele, kun humppa alkaa soida, niin johan tulee hyvä mieli. |
vanhami 28.10.2005 10:18:45 | |
---|
Jos lasketaan ala-aste mukaan, niin melodika taisi olla. Nokkahuilua ope tarjosi, mutta siitä ei tullut mitään. Lahjattomille annettiin melodika Mulla oli eka haitari sellainen Saksalainenlainen ihan pikkunen. En muista merkkiä. halpa rohjo, ihan vaan sen takia, että jos innostus loppuu, niin ei mene rahat hukkaan Sitten Oli Ramses ihan bränikkä 5 rivinen lastenmalli. Sitten tuli La Melodiosan casotto. Loppuun soitettu koliseva sohlo. Joka vaihdettiin isän sponssituella Kouvolan Casottoon kymmenen vuotta sitten sillä sitä on sitten soiteltu. |
Sertzo S 28.10.2005 10:24:04 | |
---|
Kolmiäänikertainen Weltmaister-haitari. Sitten vain humpaa tahkoamaan. |
Keppendaali 28.10.2005 16:24:07 | |
---|
Meidän naapurissa asui aikoinaan yksi vähän vanhempi sälli (vittu mikä hippi!), joka takoi tukka märkänä kotinsa kellarissa jotain todella kolhittuja "Baxter"-merkkisiä rumpuja kuin hullu! Sillä oli Veikko Vennamon kuvalla varustettu "sisulla ja sydämellä"- tarra liimattuna siinä basarin kalvossa just nuijan kohdalla ja se polki Veikkoa turpaan aina kun se tykitti menemään! Kerran törmäsin 80-luvulla yhteen puolan poikaan Kuhmossa ja se soitti kanssa "Baxtereilla"...oli tosin liimannut jotain tähtitarroja niihin rumpuihinsa! Tästä tuli mieleen jotta tietääkös kukaan noist Baxtereista mitään. Kas kun junnulle ostin semmoset joskus vuonna yks ja kaks. Ovatten vieläkin hengissä ja käytössä. Soitettu humppajatsirautalankarokkenrollia. Ainoostaan virvelit ja luonnollisesti pellit olleet erilaisia aina tarpeen mukaan. Se täytyy sanoo että kerrankin oli meikäläisen kaupoissa hinta-laatu-suhde kohdallaan. |
pekkajau 28.10.2005 18:11:32 | |
---|
Baxterit taisivat olla semmoset "köyhänmiehen ludarit" aikoinaan eli rummut sieltä edullisemmasta päästä mutta silti eivät ihan paskat ollenkaan! Mitäs niitä halpisrumpuja aikoinaan olikaan...Hoshino, Maya, Stagg, Rimmel jne...? Kirjoitin mitä kirjoitin! |
KoskPaavo 28.10.2005 18:35:28 | |
---|
Baxterit taisivat olla semmoset "köyhänmiehen ludarit" aikoinaan eli rummut sieltä edullisemmasta päästä mutta silti eivät ihan paskat ollenkaan! Mitäs niitä halpisrumpuja aikoinaan olikaan...Hoshino, Maya, Stagg, Rimmel jne...? Eiköhän nuo ekat rumpusetit yleensä ollut niitä joita musiikkikaupan takahuoneesta sattui löytymään, joka pönttö eri merkkiä ja pedaaleissa "pielaveteläiset"(siis rautalankaviritelmät) Viidenkympin jälkeen TALUt ei niin hirveästi kiinnosta... |
R.Syke 30.10.2005 07:23:49 | |
---|
-Lucky 7 |
Fred Riksberg 30.10.2005 10:09:54 (muokattu 30.10.2005 10:10:21) | |
---|
Vihreä melodica joskus 60-luvun alussa. Vuonna 63 ostettiin velipojan kanssa puokkiin Landolan teräskielinen Jyväskylän Westerlundilta ja eka biisi oli tiätty Emma. |
C7 30.10.2005 10:30:30 | |
---|
Melodica Alto...punainen, jolla soitin koulun kevätjuhlissa "Tikin-takin-tikka hakkaa" ... Olin silloin kansakoulun kolmannella. Äiti oli mukana ja kyynelehti koko esityksen ajan. En tiedä itkikö liikutuksesta, vai soitinko niin väärin... vanha, mutta elossa! |
p0tikka 30.10.2005 10:39:44 | |
---|
Isän työkaverin keihäsmatkoilta tuoma turistikitaran retale 70-luvulta. Yritin soitella sillä vuosia kunnes iskä näytti miten kitara viritetään. Kaula oli mallia seinäjoen mailajussit ja kaarevuus mallia robin hood, vain nuolet puuttu. Loppusijoitus pannuhuoneessa. |
C7 30.10.2005 11:52:44 | |
---|
Kuinka kaipaankaan Keihäsmatkoja...Kale oli aika äijä! vanha, mutta elossa! |
ninmari 31.10.2005 09:24:47 | |
---|
Iskä osti käytetyt sähköurut mulle kun olin 9-vuotias.Merkkiä en muista,vaikka kyseinen aparaatti on vielä tallessa jossain kotitalon ullakolla. Siinä oli kompit ja erilaisia soundeja.Muistan ensiksi opetelleeni sen Emman.. Kyllä oli mieluinen soittopeli,muistelen tehneeni omia sävellyksiä ja sanoituksia silloin pikkulikkana.Harmi,että ne ei ole säilyneet.Olisi kiva mulkaista nyt,mitä on tullut kehiteltyä silloin.=) En laula nuoteista.Laulan rahasta! |
Decker90 31.10.2005 16:13:22 | |
---|
Rummut totta kai... Ahosen musiikista oivat Morrikset... Isä ukko oli kyllä sitä mieltä että haitari se olisi oikea peli, mutta jostain syystä ei tuolloin jaksanut Tonavan aallot kiinostaa? Ja niiden kanssa soitin ekan keikkanikin, paikkallisen puhallinorkesterin (lue:torvisoittokunta) kanssa. Kappaleina kaksi valssia ja yksi poloneesi (jota en soitanut kun tapahtumia oli vähän liikaa ja nuoteista en mitään ymmärtänyt. Jos en kyllä ymmärrä vieläkään kovin paljoa...) "En syytä, enkä väitä...." |
häläppääjä 31.10.2005 19:56:12 | |
---|
5-vuotiaana rupesin hästään tuon haitaran kans..Ja täysin umpitollo kun olen, niin kaikki muut instrumentit on jääny reenaamatta.No, nykyään sen verran heleppaa, kun on tuo nänniurku. Ekan keikan päntin kans, vejin vasta 15-vuotiaana. Oli renttevää, kun sai päntikavereijen kans veellä sestiä ja olla ku ainaki iso mies... |
Sertzo S 01.11.2005 09:13:39 | |
---|
5-vuotiaana rupesin hästään tuon haitaran kans..Ja täysin umpitollo kun olen, niin kaikki muut instrumentit on jääny reenaamatta.No, nykyään sen verran heleppaa, kun on tuo nänniurku. Ekan keikan päntin kans, vejin vasta 15-vuotiaana. Oli renttevää, kun sai päntikavereijen kans veellä sestiä ja olla ku ainaki iso mies... Kokeilin kerran sitä Elkan vaakatason nännipeliä joskus 70-luvulla. Kyllä oli varsinainen sihkutin silloin. |
pekkajau 01.11.2005 09:24:30 | |
---|
Kokeilin kerran sitä Elkan vaakatason nännipeliä joskus 70-luvulla. Kyllä oli varsinainen sihkutin silloin. Kaverilla on uusi Ketronin nännipeli ja siitäpä lähteekin hienoja ääniä! Kirjoitin mitä kirjoitin! |
Sertzo S 01.11.2005 09:25:38 | |
---|
Kaverilla on uusi Ketronin nännipeli ja siitäpä lähteekin hienoja ääniä! Juu, varmasti. Olis kiva kokeilla, jos jollakin olisi tässä lähimailla. |
vanhami 01.11.2005 12:00:41 | |
---|
Juu, varmasti. Olis kiva kokeilla, jos jollakin olisi tässä lähimailla. Mäkkillä oli joku italialainen peli ja toikin sen reenikselle, mutta siinä oli jotain vikaa, joten ei saatu jytäämään sitä silloin. Kuuleman mukaan nänniuruilla soittaminen on vähän samaa kuin suihinotto vanhalta muorilta. Kaikki menee hyvin niin kauan, kuin katsoo alas. Tiedä sitten, kummastakaan ei ole kokemusta. |
isojussi 01.11.2005 16:23:05 | |
---|
Mun ekat rummut oli aikoinaan Pearlin harmaa-jäähile jazzsetti. Paskat tellinkit, siks vaihdoin 5000-sarjan Yammuihin. Järkevä homma sinänsä, mutta ne Pearlit oli tosi coolin näköset.... Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa. |