Ukko 16.10.2005 13:54:08 | |
---|
Saako bassokitaroista kertoa täällä?. Kerron minäkin. Ensin bassona oli Morriksen joku jazzbasso versio. Karmea halko ja hirveä soundi mutta piti vireensä. Sitten oli Yamahan RBX250 tai jokin sellainen eikä vireet toimineet. Sitten hankin Samickin pikkubasson ja taas vireet päin helkuttia. Ei toiminut. Jokin vuosi sitten ostin Cortin Artisanin ja tää toimii kaikinpuolin niinkuin pitääkin. |
Sertzo S 16.10.2005 13:57:57 | |
---|
No. Helkkari. Ei oo nuokaan halpissarjaa. Mitä sanoo sedälle Aria Pro II ? möllöttää tuossa. Ibanez maksoi aikoinaan muistaakseni n. 3000mk, ei siis mikään halpis, mutta Ovation oli kallein bassoistani eli n.5.500mk silloin ja elettiin 80-lukua. Aria Pro II oli kokeilessani kolhon tuntuinen käteeni. |
R.Syke 16.10.2005 14:08:01 | |
---|
Ibanez maksoi aikoinaan muistaakseni n. 3000mk, ei siis mikään halpis, mutta Ovation oli kallein bassoistani eli n.5.500mk silloin ja elettiin 80-lukua. Aria Pro II oli kokeilessani kolhon tuntuinen käteeni. Nää. Tää on viiskielinen :P |
Sertzo S 16.10.2005 14:13:32 | |
---|
Nää. Tää on viiskielinen :P Säikähdän entistä enemmän tuota ;) |
R.Syke 16.10.2005 14:19:55 | |
---|
Säikähdän entistä enemmän tuota ;) Suomalainen vaikenee viidellä kielellä? |
baron 16.10.2005 17:41:11 | |
---|
Tuota unkarilaista viiniä toki maisteltiin huimassa nuoruudessa, kuten myös Vin de Rouge d'Algerie'ta!!!! Vin Rouge d'Algérie!!! The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument. |
R.Syke 16.10.2005 17:43:41 | |
---|
Vin Rouge d'Algérie!!! Tätä mä odotin! Hyvä! Tiesin töpänneeni :( Yks toinen suosikki oli Beaujulois! |
baron 16.10.2005 17:46:21 | |
---|
Tätä mä odotin! Hyvä! Tiesin töpänneeni :( Yks toinen suosikki oli Beaujulois! Beaujolais! Ton teit kyllä tahallaan. The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument. |
R.Syke 16.10.2005 17:50:06 (muokattu 16.10.2005 17:52:20) | |
---|
Beaujolais! Ton teit kyllä tahallaan. Hohhhahhm, Baron. Kävitkö mökillä tipuja tiirailemassa? Meillä parvekkeella muutamat tintit hakkaa ikkunaan, mutta en laske sisään. Olenko pervo? Mutta tää threadi on:'Kitaristit hoi!' Elin sun pitää kertoo sun skittaurasta ja millä olet skulannu. |
Simplex 16.10.2005 17:59:28 | |
---|
Kysymys onkin siitä onko järkeä maksaa kitaran lavan logosta itsensä kipeäksi. Muistatteko taannoisen fender kitaroiden sokkotestin jossa testaajana oli Dave Lindholm. Ykköseksi tuli kallein malli ja kakkoseksi, kuinkas ollakaan, reilun sadan euron Peavey Raptor. Eikä testattavana ollut vain kahta kitaraa. Ei siitä merkistä kannatakkaan maksaa vaan siitä hyvästä pelistä;-) Mä muistan ton testin ja siinä tosissaan testattiin vain niitä halpiksia. Halpikset mä jakaisin vielä puoliksi. On nää Washburnit, Cortit, Harley Bentonit, Fernandesit, yms saunapuut. Sitten on paremmat halpikset kuten japski/meksiko stratot, Squierit, Tokait, Epiphonet, Esp:t, ja halvemmat mallit merkkikitaroista. Jotkut paremmat halpikset, usein tietyltä ajanjaksolta ja hieman kustomoituna ovat aivan lyömättömiä soittimia ja nimenomaan yksilöitä. Näitä yksilöitä ei kyllä löydy etsimälläkään tästä halvelvemmasta halpiksien kategoriasta. Kyllä juttu on niin että mitä pidemmälle soittotaito kehittyy niin sitä suuremmaksi vaatimustaso ja asioiden päälle ymmärtäminen kasvaa. Tietysti myös asioihin perehtyminen ja vertailu eri soittimien välillä vaikuttaa suuresti mutta väittäisin silti että soittokokemus on juuri se mikä tuo parhaiten soittajalle itselleen esille hyvän (yleensä hieman hintavamman) ja huonon (yleensä halpis) eron. Hyvähän tietysti on jos halpa kelpaa ja tuntuu omasta mielestä hyvältä soittaa, silloin ei kannata kallista ostaakkaan. Ei muuta kuin huumoria peliin ja lisää paskaa housuun! |
pekkajau 16.10.2005 18:12:32 | |
---|
Aria Pro II oli aikoinaan kova sana bassorintamalla! Kunnon lapio! Kirjoitin mitä kirjoitin! |
Jaskaa pakoon 16.10.2005 18:21:15 | |
---|
Minulla on bassona Washburnin Axxess Bass. Hyvä soundi, kevyt soittaa, pysyy vireessä., Tein juuri kesällä Les Paul-mallisen kitaran laatuosista. Onnistui tilaajan mielestä (ja omastani tietysti kans) hyvin, samat ominaisuudet kuin yllä. Tuli melko kalliiksi, n. 300 e. Plus työt. Logoa en ole kiinnittänyt vielä, joten siitä ei ole ainakaan tarvinnut maksaa. |
pekkajau 16.10.2005 18:21:33 | |
---|
Aikonaan kun piti olosuhteiden pakosta ruveta bassoakin tumputtamaan kun ei enää kvartetille saanut keikkaa... niin ostin semmosen Maya merkkisen jazz-basson ja se oli hintaansa nähden tosi hyvä. Maksoi muistaakseni 350 markkaa. Se oli yksilö joka oli säädetty ja sepitetty hyvään trimmiin. Harmittaa kun tuli se kerran höperöpäissään annettua vaihdossa johonkin perkeleen hölmöön pedaaliin! Kirjoitin mitä kirjoitin! |
Jaskaa pakoon 16.10.2005 18:22:55 | |
---|
Mistähän saisi ja mitähän maksaisi sellainen Watkins/Wilkins -basso, jollainen Pekka Pohjolalla oli 70-luvulla? |
Sertzo S 16.10.2005 18:24:24 | |
---|
Harmittaa kun tuli se kerran höperöpäissään annettua vaihdossa johonkin perkeleen hölmöön pedaaliin! Muutkin tekee näköjään typeryyksiä, kuin vain minä. |
pekkajau 16.10.2005 18:25:48 | |
---|
Muutkin tekee näköjään typeryyksiä, kuin vain minä. No mitä minä nyt soittajia tunnen...niin kaikki! Kirjoitin mitä kirjoitin! |
R.Syke 16.10.2005 18:27:16 | |
---|
Ei siitä merkistä kannatakkaan maksaa vaan siitä hyvästä pelistä;-) . Kyllä juttu on niin että mitä pidemmälle soittotaito kehittyy niin sitä suuremmaksi vaatimustaso ja asioiden päälle ymmärtäminen kasvaa. Tietysti myös asioihin perehtyminen ja vertailu eri soittimien välillä vaikuttaa suuresti mutta väittäisin silti että soittokokemus on juuri se mikä tuo parhaiten soittajalle itselleen esille hyvän... Simplexille tästä plussaa. Tokain tietyt sarjat on 'metsästyksen' jälkeen kolahtaneet. Toki niissäkin olen aina kuunnellut mestaria eli kitaroita työkseen kunnostavaa. Monta hyvää vinkkiä on tullut. |
Ukko 16.10.2005 18:31:38 | |
---|
Mä muistan ton testin ja siinä tosissaan testattiin vain niitä halpiksia. Tuota.... testin voittaja taisi olla liki parin tuhannen euron soitin. Sitä ei kai voi pitää halpiksena ? Toiseksi tullut taas on täysi halpis. |
baron 16.10.2005 18:32:46 (muokattu 16.10.2005 18:34:03) | |
---|
Elin sun pitää kertoo sun skittaurasta ja millä olet skulannu. Onks' pakko? Hävettää. Landola akustinen ja Ibanez sähkis. Tulin kyllä järkiini. (Oli mulla venäläinenkin Tallinnasta ostettu sähkis, jolla ei voinut soittaa, mutta se oli niin upean näköinen, että pojan bändi osti sen multa ja löi sen rikki musavideossaan) The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument. |
Ukko 16.10.2005 18:35:49 | |
---|
Jatkoa.... Silvennoinen hommas aikoinaan jonkun kolmensadan euron fernandesin slidekitaraksi. Piti sitä parhaana tarkoitukseen. Eli summarummasum, hinta ei kerro mitenkään välttämättä kitaran laadusta yhtään mitään. Siis VÄLTTÄMÄTTÄ. Kalliimissa on tasaisempi laatu mutta halvoissa voi löytyä yhtä hyvin laadukasta kamaa ja pienellä säädöllä tekee ihmeitä. |