Aihe: Viime keikka.
1 2 3 4 594 95 96 97 98122 123 124 125 126
Pete V.
05.02.2010 16:36:41 (muokattu 05.02.2010 16:58:16)
baron: Tainnut lintsata muskarit tai nukkunut tunnilla?
9 beetä ja on se olemassa, ei sitä torvensoittajan tietämättömyys poista.

Korjasin jo virheen ... mutta voiko sitä sävellajiksi sanoa ... ja, leikkiähän voi millä vaan, mutta kyllä tositilanteessa ja bändin kanssa on parempi vaan pidättäytyä perusteorian mukaisissa asioissa ... ja, kyllähän se vaan soitto yleisemmin ottaen kuulostaa jotenkin paremmalta, minkä vähemmän #/b -risuaitaa itse kukin joutuu kahlaamaan ...
Pete V.
05.02.2010 16:51:08 (muokattu 05.02.2010 16:53:50)
Meisseli: Voisko tän debatin siirtää johonkin muualle tästä ketjusta.

Juu, ilomielin, kukahan sen aloitteen tekisi ... ehkäpä minä, jos vielä jaksaisi aihe kiinnostaa ...

Eli, kyllä paljon useamminkin pitäisi äkkinäinen siirtyminen tehdä, kun ruvetaan menemään ketjun otsikosta liikaa sivuun ...
Timi
05.02.2010 17:21:20
Meisseli: Voisko tän debatin siirtää johonkin muualle tästä ketjusta.

Olet oikeassa jälleen kerran.Väittely ei oikein sovi tänne.
Vaikea.Mutta varma!
levesinet
05.02.2010 17:43:42
Olen joskus miettinyt, että miten se kiipparin/haitarin soittaminen onnistuu koneen transponoimana
Se onnistui oikein helposti, juurikin viime keikalla. Musiikki meni A-duurista ja mä soitin C-duurin mukaisilla koskettimilla, koska sillä tavalla aita oli mahdollisimman matalalla. Välillä laulajat pistivät säestämään sillä kömpelöllä akustisella Bösendorferilla ilman digitaalista transponointia mutta eipä sekään paljon vaikuttanut. Jäi vaan muutama bossanovasynkooppi pois.

tarvittu lähinnä laulajien säestyksissä
No nehän ne pirulaiset juuri keksivätkin viime tingassa että vedetäänpäs vähän matalemmalta kun ei viitsi kiekua niin korkealta. Ei niitä kiinnosta miten se vaikuttaa sointukäännöksiin sun muuhun, vaikka kyllähän sekin on aika helppoa korjata lennossa, kun soittaa Hunpppaa. 8)
kurrekullervo
05.02.2010 21:58:43
No, mikä se kuuluisa kvinttiympyrä sitten oikein on. Siis se jota minullekin taottiin päähän parissakin eri oppilaitoksessa. Siinä lienee12 eri sävellajia (rinnakkaisineen)ja kun silmäilin klaviatuuriani, en löytänyt enempää...
baron
05.02.2010 22:02:01 (muokattu 05.02.2010 22:03:22)

kurrekullervo: No, mikä se kuuluisa kvinttiympyrä sitten oikein on. Siis se jota minullekin taottiin päähän parissakin eri oppilaitoksessa. Siinä lienee12 eri sävellajia (rinnakkaisineen)ja kun silmäilin klaviatuuriani, en löytänyt enempää...

Alkeisopetuksessa käydään kvinttiympyrä vain kerran läpi.
Jatkokursseilla opetetetaan että sen voi kiertää vaikka kuinka monta kertaa ympäri.
Käytäntö sitten sanoo milloin se ei enää ole järkevää. Kyllä mun mielestä niin kauan kuin selvitään kaksoisristillä tai kaksoisbeellä se on käyttökelpoinen. Sitten kun alkaa tulla kolmoismerkintöjä niin sitten vasta se on teoriaa ilman käytäntöä.

Eli meillä on 12 sävellajin asemasta oikeesti 24 sävellajia: Vrt His/C, Des/Cis etc.
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
kurrekullervo
05.02.2010 22:06:55
Huomautan että puhuin klaviatuurista eli temperoidusta virityksestä, en viuluista yms....
baron
05.02.2010 22:10:29

kurrekullervo: Huomautan että puhuin klaviatuurista eli temperoidusta virityksestä, en viuluista yms....

No vaikka tasaviritteisillä soittimilla ulostuleva ääni on sama niin mä tykkään lukea b-sävellajeja ja tää keskustelu lähti siitä että mä valitin että kun G-molli piisiä piti transponoida puoli sävelaskelta alaspäin mä olisin halunnut sen Ges-molliin, mutta typerä Finale ei tuntenut sitä ja jouduin tekemään sen kitaristien rakastamaan ristisävellajiin (Fis-molli)
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
Riksteri
05.02.2010 22:13:26
Eli meillä on 12 sävellajin asemasta oikeesti 24 sävellajia

Eikö jatsissa olisi hyvä osata enemmänkin noita sävellajeja ja kirkossa tietenkin?
levesinet
05.02.2010 22:51:58 (muokattu 05.02.2010 23:08:58)
baron: mä olisin halunnut sen Ges-molliin, mutta typerä Finale ei tuntenut sitä ja jouduin tekemään sen kitaristien rakastamaan ristisävellajiin (Fis-molli)

LilyPondille kelpaa sävellaji ges minor. Näyttää kyllä oudolta kaksoisalennusmerkkeineen.

EDIT: Ei helvetti, geses-mollinkin se piirsi. Tosin väärin. Laitanpa kuvan näytille profiiliini. ;D
baron
05.02.2010 23:18:38 (muokattu 05.02.2010 23:22:27)

levesinet: LilyPondille kelpaa sävellaji ges minor. Näyttää kyllä oudolta kaksoisalennusmerkkeineen.
EDIT: Ei helvetti, geses-mollinkin se piirsi. Tosin väärin. Laitanpa kuvan näytille profiiliini. ;D

Tä? Mä oon aina tykännyt BB:stä! Toi sun gesmollisi on ihan hyvän näköinen.
Niin kauan kuin tuplamerkit OK. Sitten kun alkaa tulla kolme menee liioitteluksi.
pekkajau
05.02.2010 23:33:23 (muokattu 05.02.2010 23:33:52)
Tavan musikanteille riittää pelkät "palautusmerkit" keikan jälkeen.
http://www.youtube.com/watch?v=MwHWbsvgQUE
haitari
06.02.2010 00:24:02

Palataanpa aiheeseen...

Viime keikalla torstain päivätansseissa oli eniten keskustelua volumetasoista kuin koskaan ikinä millään aikaisemmalla keikalla. Kyllä tuli taas liian hiljaa ja liian kovaa, mutta ei kenellekään sopivasti. Noh, pyysivät kuitenkin uudestaankin samaan paikkaan, joten tilaaja oli ainakin tyytyväinen.
www.keikkamestari.com
kurrekullervo
06.02.2010 01:10:18
Kunnianarvoisa Haitari, kiitän Teitä vaatimuksestanne asiaan palaamisesta ja toivotan Teille hyviä ja rahakkaita keikkoja; itse olen vilpittömästi kateellinen kaikille harmonikan taitajille. Se hieno instrumentti on se jolla tehdään tässä maassa rahaa.
Niitä eri säveliä kai meillä länsimaiden ihmisillä on kai edelleenkin vain tusinan verran, ja niillä hoitanemme hommat.
jykke65
06.02.2010 03:02:04

Hianoa että teil on keikkoja!! Kaikissa iänilajeissa=)
En se mää ollu.....?!?
Pete V.
06.02.2010 04:27:54
baron: Tä? Mä oon aina tykännyt BB:stä! Toi sun gesmollisi on ihan hyvän näköinen.
Niin kauan kuin tuplamerkit OK. Sitten kun alkaa tulla kolme menee liioitteluksi.

Ooo-koo, nyt kyllä riittää tämä asia täällä, siirrän asian toisaalle, riippumatta siitä jatkuuko asia sitten enää!
half
06.02.2010 10:44:52
jykke65: Hianoa että teil on keikkoja!! Kaikissa iänilajeissa=)

Well, olet näköjään tehnyt come backin.
COVS jäsen N:o 5
Timi
07.02.2010 00:53:00
Heipsan!Kaksi settiä vedettiin ja hyvät safkat.Kliffa hääkeikka kaikinpuolin.Kiitoksia vaan Mikalle!
Vaikea.Mutta varma!
Qsine
07.02.2010 03:26:10

Ympäri vuorokauden maleksittiin synttärikeikalla. Mutta positiivisesti tämän pystyi ottamaan! Takahuone oli, sitä eivät räyhä-äijät vallanneet, oluthanat, virolaista vodkaa laskimme 72 pulloa. Eli meininki ei ollut nuukaa.

Mutta parasta oli se, että paikalle oli järkätty karaokevehkeet. Sen takia, että asia tekee selvän erotuksen tanssibändin ja karaoken välille. Eli jos haluatte laulaa, niin tuossa on puitteet, olkaa hyvä, tulkaa hakemaan meidät tuolta takahuoneesta, kun haluatte livemusaa taas.

Oli kyllä ulkomusiikillistakin parasta. Väliajalla rivitanssi ihania noin nelikymppisiä nicehenkilöitä valkoisissa housuissa. Alfanaaras oli viisissäkymmenissä. Periaatteessa semmoiset kelantädin kasvot, mutta jeesus kristus miten hyvin voi jonkun varsi säilyä! Periaatteessa ihan normaali 170-senttinen suomalainen karjakkomalli, mutta aivan jostain toisesta, paremmasta fennougrilaisesta rinnakkaistodellisuudesta. Ei semmoista oikein uskokaan ennen kuin omaan näkökenttään elävänä sattuu. Ja promilleja itsellä siis 0.

Orgasmia kutsutaan joskus nimellä "La petite mort", pieni kuolema. Komea, tyylikäs reaalielämän Mrs.Robinson sai aikaan La petite aivoinfarktin, salaisen euforian tunteen, jonka tullen tuntee itsensä Juha Seppälän kirjoittamaksi jöröksi, mutta silti tunteelliseksi mieshenkilöksi.

Siinä sivussa soittokin meni vissiin ihan ok.
"Ja miksi Kari Heiskanen vetää bingoa!"
Lennu
07.02.2010 06:52:07

Tulihan kyllä käytyä ja olikin kivointa ikinä. Harmi että muut oli parempia ku ite. Olihan erikoiskokoonpano.
My life is like an Opel-highway.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)