Aihe: Tanssi kanssain
1 2 3 4 57 8 9 10 11
WanhaWetäjä
25.04.2019 13:07:49

EP: Ahhhh.. WW!!
WW sen tekee ..kaiken WW huudamme kuorossa WW!! :D

Jep... ymmärrän katkeruutesi, lahjat eivät aina jakaudu tasapuolisesti ja joku saattaa jäädä jopa ilman.
Stemmalaulu ei ole rakettitedettä kuin ei ole myöskään bassonsoitto normi tanssibandissa, harmi jos sinulle on langennut lahjattomuus koskien näitä alueita.

Se on tietty ihan ok jos ei ole kykyä/korvaa/ääntä/tajua laulaa yhtään mitään, sillon on paree olla hiljaa. Huonosti tai jopa päin persettä lauletut stemmat/taustat ovat kauhean kuuloisia, yhdessä bandissa jouduin tästä jopa sanomaan ja tätä voisi pitää jopa yhtenä stemmmalaluliun ohjenuorana ; JOS et ole ihan varma mitä laulat älä laula mitään.
Samaisessa bandissa tilanne oli se että vaikka niitä ääniä treenattiin ja jopa lapulle kirjoitettiin että voi himassa treenata niin ei vaan toimineet keikoilla.
Muutamia tapauksia on ollut joissa soittajan ääniaines on kertakaikkisen karmea aihettaen jopa myötähäpeää, silti lauletaan kun on pakko koska halutaan saada esim basistillekkin joku laulubiisi kun vedetään 5 x 45 monta iltaa, tai siis joskus vedettiin.

Paras tilanne on ollut se että ei ole tarvinnut juurikaan treenata, hyväkorvaisia, kokeneita kavereita sattuu joskus samaan bandiin ja laulutaitokin on kaikilla ok, mikäs siinä on laulella, kaikilla omaa ohjelmistoa + paljon kolmiäänistä.
Paljon parempi kun se vaihtoehto että vain solisti laulaa ja bandisetillä yksi eikä stemmoista tietoakaan. Näihän ei pääse tietenkään käymään jos minä olen bandissa, tulee stemmat ainakin solistille ;-)
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla!
artope
02.05.2019 09:39:57

Nyt kun kehut ovat taas pölyn kanssa laskeutuneet, niin mitäs mieltä Auran nuortentalon jaksosta? Bändeinä oli Neitoset (ent.Seireenit) ja Weranta ja vierailevina solisteina Tiina Räsänen ja Perti Hervanto.

Mua ei ihan vakuuttanut kumpikaan bändi. Neitosten solisti, pirtsakka Heidi Kyrö klooni, mutta mun korvaani vähän epätarkka. Ja basisti ei ollu aivan kartalla koko aikaa.

Ja Weranta ihan perus, mutta jokin siitä puuttui, oisko ollu ne stemmat. Kovin vähäinen keikkakokemusko paistoi myös.

Kuninkaalliset wetivät kyllä hyvin.

Ja isot plussat AlfaTV:n ohjaajalle!!! Werannan rumpalin laulaessa ei tainnu sällin naamaa näkyä ruudussa kertaakaan...
"Siwa-stemma - yllättävän lähellä"
WanhaWetäjä
02.05.2019 15:33:37

artope: Nyt kun kehut ovat taas pölyn kanssa laskeutuneet, niin mitäs mieltä Auran nuortentalon jaksosta? Bändeinä oli Neitoset (ent.Seireenit) ja Weranta ja vierailevina solisteina Tiina Räsänen ja Perti Hervanto.
Piti sanoa että olen ihan liian nuori että ko toiminta jaksaisi kiinnostaa mutta tajusin että olenkin liian vanha ja nuo kuviot on niin nähty.
Tanssimaailma ylipäätään on aikamoinen freakshow jos alkaa sitä puolta ajatuksella seuraamaan. Vanhat "pervot" pyörittävät nuoria naisia, tätähän se on noissa tanssikerho-osastoissa. Aikuisten piirileikkiä ja pyörimistä, ei pysty eikä jaksa. Keikoilla vältän yleisön seuraamista, saattaa pudota kartalta kun joku oikeen rytmitajuton paavo pomppii randomisti epätahtiin kuin ongenkoho laineilla, kävelyhumppa on kuitenkin se isoin kauhistus ;-)

Mua ei ihan vakuuttanut kumpikaan bändi. Neitosten solisti, pirtsakka Heidi Kyrö klooni, mutta mun korvaani vähän epätarkka. Ja basisti ei ollu aivan kartalla koko aikaa.
Basisti on vaihtunut ja samalla kitara jäänyt pois koska edellinen basisti soitti myös kitaraa, siltä osin bandi on kyllä heikentynyt huomattavasti. Kyllä tanssibandissa kitara pitää olla.
Viime kesänä oltiin samalla keikalla ja mainitsemaasi epävirettä laulussa ei kyllä silloin huomannut ja bandi toimi ihan ok, ehkäpä tuo kitara toi monipuolisuutta ja vähän rokenrollia kuvioon, nythän "rock" oli aika lailla kateissa.

Ja Weranta ihan perus, mutta jokin siitä puuttui, oisko ollu ne stemmat. Kovin vähäinen keikkakokemusko paistoi myös.
Olihan siellä perus stemmalauluakin mutta esim taustaulina vaatisi kyllä enemmän kuin yhden äänen. Kiipparistin Korg Kronoksen pianosoundit ihmetytti, itellä on Kronos ja kyllä siitä paremmat soundit löytyy.

Kuninkaalliset wetivät kyllä hyvin.
Ainakin Hervannolla on valtavirrasta hieman poikkeava soundi mikä on hyvä asia.

Ja isot plussat AlfaTV:n ohjaajalle!!! Werannan rumpalin laulaessa ei tainnu sällin naamaa näkyä ruudussa kertaakaan...
Se oli vissiin se perhosbiisi...ihmettelinkin kuka siellä laulaa.
artope
02.05.2019 15:44:34

WanhaWetäjä: Basisti on vaihtunut ja samalla kitara jäänyt pois koska edellinen basisti soitti myös kitaraa, siltä osin bandi on kyllä heikentynyt huomattavasti. Kyllä tanssibandissa kitara pitää olla.
Samaa mieltä, vaikkei meillä olekaan, ainakaan vielä...

Viime kesänä oltiin samalla keikalla ja mainitsemaasi epävirettä laulussa ei kyllä silloin huomannut ja bandi toimi ihan ok
Jep, mitä oon tuubista kuunnellu, niin puhtaasti tulee laulu.. Tämä saattoi johtua monitoroinnista... :)

Se oli vissiin se perhosbiisi...ihmettelinkin kuka siellä laulaa. Just de..
EP
02.05.2019 17:47:35
Jaa, on jääny vähemmälle kattomiselle nyt.
Annan oman tuomion myöhemmin.. :)
culo
03.05.2019 11:17:23
Huonoin jakso tähän mennessä, ensi keskiviikkona 2 muuta SMORK-finalistia.
steinberger
16.05.2019 09:47:40
Kyllä oli hieno seurata eilistä jaksoa. Hyvät laulajat ja hieno bändi. Yleisö näytti tykkäävän ja sehän on asian ydin.
culo
16.05.2019 14:20:14
steinberger: Kyllä oli hieno seurata eilistä jaksoa. Hyvät laulajat ja hieno bändi. Yleisö näytti tykkäävän ja sehän on asian ydin.

Kyllä, palkanmaksajat huomioitiin. Jari Puhakan bändi parasta Myrskylyhdyn lisäksi. siis bändeistä.
Carde
16.05.2019 22:05:04 (muokattu 16.05.2019 22:07:38)
culo: Kyllä, palkanmaksajat huomioitiin. Jari Puhakan bändi parasta Myrskylyhdyn lisäksi. siis bändeistä.

Miten ne palkanmaksajat huomioitiin? Bändi hiton hyvä, mutta Jussilaa ei kyllä kestä kuunnella.
culo
18.05.2019 00:58:09
Carde: Miten ne palkanmaksajat huomioitiin? Bändi hiton hyvä, mutta Jussilaa ei kyllä kestä kuunnella.

Havaitsin että tanssijat huomioitiin ja ne maksaa esiintyjien palkat. Jussilan kailotus ei mennyt minullekaan ihan ihon alle :)
culo
22.05.2019 23:06:44
Särmä voittaa ja jatkaa bändinä.
artope
23.05.2019 10:06:21

culo: Särmä voittaa ja jatkaa bändinä.

Näinhän se suattaapi mennä...

Sen verta mitä eilen pätkän katsoin, niin Patajätkän miksauksessa solistin ässä suhisi metkasti, Hervannolla ei niinkään. Ja kas kummaa, Särmällä oli minun puukorvien mielestä paras miksaus mitä ohjelmasarjassa on kuultu. Tosin näin/kuulin vain yhden biisin. Pitää kattoa koko jakso lähiaikoina.
culo
23.05.2019 10:40:07
artope: Näinhän se suattaapi mennä...

Sen verta mitä eilen pätkän katsoin, niin Patajätkän miksauksessa solistin ässä suhisi metkasti, Hervannolla ei niinkään. Ja kas kummaa, Särmällä oli minun puukorvien mielestä paras miksaus mitä ohjelmasarjassa on kuultu. Tosin näin/kuulin vain yhden biisin. Pitää kattoa koko jakso lähiaikoina.

Eikö tuo sama Särmä ole sen yhden ex-tangokuninkaan taustabändinä nyt?
artope
23.05.2019 11:05:41

culo: Eikö tuo sama Särmä ole sen yhden ex-tangokuninkaan taustabändinä nyt?

Joo, tai eihän tuo ole tainnut voittaa kuin yleisöäänestyksen viime vuonna.
WanhaWetäjä
23.05.2019 12:30:59

artope: Näinhän se suattaapi mennä...

Onko rrrrrautalankaan perustuva soundimaailma jotenkin omaperäistä? Näin kommentoi joku Pata-bandin jäsenistä...mun korvaan solistin fraseeraus/tulkinta/maneerit kuulostivat hieman edesmenneeltä Topi S-koskelta, liekö haettua vai tahatonta, ei kuitenkaan kovin omaperäistä kuin ei myöskään tuo kitaransoitto vaikka oikeen hyvin lajiaan edustikin.

Särmän vedoista voi olla montaa mieltä, itse olisin jättänyt Whamin hienon kasarihitin "Careless whisper" väliin, vaatii erityyppisen/popimman solistin ja tarkkaa laulua ja todella ikonisen pop-biisin väätäminen foxiksi...kuka mistäkin tykkää ja missä tyylitajun raja menee, makuasioita.
Hyvin näytti tanssiväelle kelpaavan, sehän on pääasia notta mikäs siinä sitten. Kertooko se siitä että aivan sama mitä soittaa kunhan on mukava rytmi jonka tahdissa voi tanssia kädenalitusjuttuja, kenties.
Carde
23.05.2019 14:21:12
artope: Joo, tai eihän tuo ole tainnut voittaa kuin yleisöäänestyksen viime vuonna.

Eikäkö kun Särmä on Love-nimellä Aki Samulin bändinä.
EP
23.05.2019 15:08:44
Patajätkän kitaristilla hieman karkeahko ääni toisin paikoin, verrattuna kosketinsoittajan pehmeämpään soundiin, ei muuta kitara soi mallikkaasti tuolla tyylillä.
"Särmä" vai mikä se oli saksofoni asiaa, ei tuota aitoa korvaa mikään kone!
..enempää ny just ei ehtiny kuunteleen.
Sax-pappa
26.05.2019 12:48:31
EP: Patajätkän kitaristilla hieman karkeahko ääni toisin paikoin, verrattuna kosketinsoittajan pehmeämpään soundiin, ei muuta kitara soi mallikkaasti tuolla tyylillä.
"Särmä" vai mikä se oli saksofoni asiaa, ei tuota aitoa korvaa mikään kone!
..enempää ny just ei ehtiny kuunteleen.

Ehdin vasta nyt kuuntelemaan tuo jakson. Patajätkällä kitaristi soitti minun makuuni hyvin. Särmälle kiitosta puhaltajasta, joka hallitsi fonin, klaran ja huilun. Mukava poikkeus normikvartetista. Ja niinkuin jouku jo totesi "Careless whisper" suomeksi ei ollut laulajan ominta aluetta.
culo
08.09.2019 12:55:06
Uusi tuotantokausi alkoi. Neitoset vei potin. Hieno tanssiorkesteri.
EP
08.09.2019 15:40:06
culo: Uusi tuotantokausi alkoi. Neitoset vei potin. Hieno tanssiorkesteri.

Juu, hyvä näyttävä pändi. Ohjelmaa ny en oo vielä seurannu. Pitääpä tsekata!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)