Aihe: Muusikon tanssitaito..
1 2 3 4 58 9 10 11 1214 15 16 17 18
v_m_kangas
07.10.2005 18:59:23

Osata tanssia ja tietää tanssimisesta on eri asia. Toki on etu, jos osaa tanssia, mutta voi sitä lavoja kiertää, vaikkei tanssisikaan yhtään mitään, mutta tietoutta pitää olla, pitää ymmärtää eri tyylit, niiden temmot ym. Ok?

Juuri näin.

Tanssin opettelu itse on vain yksi tapa hankkia sitä tietoa. Ja aika hyvä tapa onkin, ainakin minun mielestä :)
Humppaa tai soita humppaa
uruttaja
07.10.2005 19:00:05
Eikös se sieltä tank(g)on toisesta päästä useinkin löydy..joo

Mites Savonsulttaanilla tanssitaito?
v_m_kangas
07.10.2005 19:03:36

Mielenkiintosta sinänsä on myös se näkökanta, että joskus jenkkaa soitettaesa kun rumpali on laskenu vähä reilumman tempon, on joku yleisöstä tullu sanomaan minulle että"anna tänne se haitari ja tuu ihte tanssaamaan". Siinä on vähä hankalasa välikäjesä.. Hyvä turakaisten ois sen verran tietää päntitoiminnasta, että ylleensä rumpari laskee tahin ja koittaa pittää sen.

Tää on kyllä harvinaisen totta, ottaa meinaan pattiin joskus :) Eikä ole yksi kerta kun on tultu sanomaan otsa kurtussa, että tempo on nopea tai hidas. Varmaan ne sitten menee sanomaan rumpalille jos kiipparisti vetelee vääriä nuotteja :)

Saaterisoikoon, se rumpuesahan pitäisi laittaa eturiviin tanssipaikoilla ja muut esat takariviin lymyämään.
uruttaja
07.10.2005 19:04:23
Tää on kyllä harvinaisen totta, ottaa meinaan pattiin joskus :) Eikä ole yksi kerta kun on tultu sanomaan otsa kurtussa, että tempo on nopea tai hidas. Varmaan ne sitten menee sanomaan rumpalille jos kiipparisti vetelee vääriä nuotteja :)

Saaterisoikoon, se rumpuesahan pitäisi laittaa eturiviin tanssipaikoilla ja muut esat takariviin lymyämään.

Jes. Rumpari ja basisti framille kun niitähän ne ammattitanssijat kuuntelee.
Musiikkia korville
07.10.2005 19:05:00 (muokattu 07.10.2005 19:09:40)

Eikös se sieltä tank(g)on toisesta päästä useinkin löydy..joo

Toisilla useinkin, toisilla vähän harvemmin. Itellä ei tänään, mutta ehkä sitä yhden illan kestää... Heh

E: Mihinkäs mun teksti katos? Täyty laittaa uudestaan.
Naura ongelmillesi, niin kaikki muutkin tekevät.
v_m_kangas
07.10.2005 19:07:11

Jospa minä olen sitten se ns. luonnonoikku tai poikkeusyksilö.

Ööö...nyt meni vähän ohi. Siehän sanoit osaavasi perustanssit tanssia?

Niitä kun tuntuu olevan sellaisiakin paavoja, jotka eivät osaa alkeellisintakaan tanssia. Kyllähän se siinä tapauksessa vaatii aikamoista kirjanoppinutta, että on tahdit hallinnassa.
veeka
07.10.2005 19:07:30

Kannatetaan, kerranki meikäläisestäkin näkyis jotain yleisölle kun oon tämmönen teletappi.
Soittajat soittaa ja haitaristit haittaa....?
uruttaja
07.10.2005 19:09:36 (muokattu 07.10.2005 19:10:09)
Ööö...nyt meni vähän ohi. Siehän sanoit osaavasi perustanssit tanssia?

Niitä kun tuntuu olevan sellaisiakin paavoja, jotka eivät osaa alkeellisintakaan tanssia. Kyllähän se siinä tapauksessa vaatii aikamoista kirjanoppinutta, että on tahdit hallinnassa.

Joo osaan, mutta ei sillä ole edelleenkään mun muusikontaitojen kanssa mitään tekemistä. Opetellu vasta vanhoilla päivillä, ehkä keikkamääräpäivitys oli jossain 2500 paikkeilla silloin.

Tiedän tästä mnetistä tosi kovia pro-esoja jotka on aivan puujalkoja tanssilattialla, mutta siellä estradilla ihan kunkkuja. Haluatko nimiä?
v_m_kangas
07.10.2005 19:09:49

Kannatetaan, kerranki meikäläisestäkin näkyis jotain yleisölle kun oon tämmönen teletappi.

Niin..ainakin entivanahasessa Charlies pumpussahan rumpali oli siinä eturivissä. Merisärkälläkin meinasi välistä jo tippua lavalta kun niin reunalla hillui :)
uruttaja
07.10.2005 19:10:44
Niin..ainakin entivanahasessa Charlies pumpussahan rumpali oli siinä eturivissä. Merisärkälläkin meinasi välistä jo tippua lavalta kun niin reunalla hillui :)

Keskittyis sekin vaan siihen rummunsoittoon niin saattais saada taittumisleimankin.
v_m_kangas
07.10.2005 19:17:10

Joo osaan, mutta ei sillä ole edelleenkään mun muusikontaitojen kanssa mitään tekemistä. Opetellu vasta vanhoilla päivillä, ehkä keikkamääräpäivitys oli jossain 2500 paikkeilla silloin.

Tiedän tästä mnetistä tosi kovia pro-esoja jotka on aivan puujalkoja tanssilattialla, mutta siellä estradilla ihan kunkkuja. Haluatko nimiä?

Höö.. et varmaan kuitenkaan voi väittää, että siitä olisi humpan tai valssin soittamisessa haittaa jos tietää miten sitä parketilla keikutaan?

Näistäkinhän on sitten eri ilmaa, että kenen mielestä nämä tämän päivän kunkkuvetäjät lavoilla sitten oikeasti on tanssijan kannalta/mielestä kunkkuja.

Edelleen väitän, että huttubändissä on hyvä olla vähintäin yksi sellainen, joka tietää tanssimisesta jotain. Eihän sillä tietenkään sen soittamisen kanssa mitään tekemistä olekkaan. Mutta pitäähän ne biisivalinnatkin tehdä ja miettiä millaisia kappaleita kantsii vetäistä pareittain ja missä järjestyksessä mitäkin lajeja.

Kyllähän tuollaista tietoutta voi ja pitää muutoinkin hankkia. Se 2500 keikkaa on aivan tehokas tapa oppia nuo kuviot :)
jjussila
07.10.2005 19:18:38
Mites Savonsulttaanilla tanssitaito?
Ettei jopa savolainen fakiiri..no ei prkle: tanssin jos tanssittaa, yleensä ei tanssituta: tauot on lepohetkeä (huomautan, että laulan koko illan kitaroinnin ja bassonsoiton lisäksi) ja vaakahambon vuoksi ei tarvitse, kotona hyvinkin eläväisiä todisteita 3 alta kouluikäistä : Perusjutskat menee, mutta erikoisuudet vaatisivat vielä muutaman tunnin kurssitusta...joo
Just niin... ja kyllä jämpti on näin!?...joo
aisa
07.10.2005 19:24:34
minä en osaa tanssia muutaku korkeintaan välttävästi ja en oo sitä hommaa harrastanu oikeestaan häitteni jälkeen ja siitä on jo toistakytä vuotta.
turvekeikkoja tehdessäni turvauduin siihen tietoon mikä tuli kuulemalla soittajatovereilta ja niitä oppeja soveltamalla tuli kyllä tarjoiltua ainakin palautteen perusteella ihan kelpo tanssuloita.

en usko että tanssitaitoinen orkesterijäsen on pakollinen varuste onnistuneissa tansseissa.
"kivistäville kiveksille on turha puhua rahasta"
v_m_kangas
07.10.2005 19:27:31

turvauduin siihen tietoon mikä tuli kuulemalla soittajatovereilta ja niitä oppeja soveltamalla tuli kyllä tarjoiltua ainakin palautteen perusteella ihan kelpo tanssuloita.

Tässähän sen villakoiran tarjoilitkin ;)

en usko että tanssitaitoinen orkesterijäsen on pakollinen varuste onnistuneissa tansseissa.

Tuskinpa on pakollinen. Pakko ei ole kuin kuolla. Kunnon tanssuloihin tarvitaan vain se oppi ja tietämys. Senhän saa toki mainitsemillasi tavoillakin.
jjussila
07.10.2005 19:31:33
minä en osaa tanssia muutaku korkeintaan välttävästi ja en oo sitä hommaa harrastanu oikeestaan häitteni jälkeen ja siitä on jo toistakytä vuotta.
turvekeikkoja tehdessäni turvauduin siihen tietoon mikä tuli kuulemalla soittajatovereilta ja niitä oppeja soveltamalla tuli kyllä tarjoiltua ainakin palautteen perusteella ihan kelpo tanssuloita.

Ja jos joku sieltä orkasta , niin ehkä juuri se rumpari, hän kai ne taidepläjäykset käyntiin laskee ja pitää tempoa ja groovea bassohenkilön kanssa yllä, vai.....?...joo
Just niin... ja kyllä jämpti on näin!?...joo
aisa
07.10.2005 19:40:10 (muokattu 07.10.2005 19:41:34)
Ja jos joku sieltä orkasta , niin ehkä juuri se rumpari, hän kai ne taidepläjäykset käyntiin laskee ja pitää tempoa ja groovea bassohenkilön kanssa yllä, vai.....?...joo

niinhän se on.
mutta vaikka se rumpari tai basisti ei oliskaan tanssimiehiä, niin silti ei tempot ole persiistä eikä varmasti kiilaa yhtään.

juu ja tanssivalla rumpalilla saattaa yhtä hyvin olla vaikeuksia tempon laskussa ja pitämisessä.
molempi parempi.
"kivistäville kiveksille on turha puhua rahasta"
baron
07.10.2005 20:06:48

Muutama tanssija on joskus kritisoinut sekä mun bändin että yleensäkin tanssibändien settilistoja ja mä oon pyytänyt niitä tekemään ihanteellisen setin ja ne on intoa täynnä luvanneet tehdä homman ja sitten huomanneet, että se on vaikeaa ja yksikään ei ole saanut hommaa aikaiseksi.

Eli; Kyllä mekin sentään jotain osataan!!!
The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument.
tanssija?
05.11.2005 19:08:28
Sä et vaan osaa. Tai sitten tanssitettavas on ollu huono että tuntuu kuin kivirekeä kääntelis. Silloin tulee hiki kyllä. Kannattaa tsekata etukäteen ettei kivirekiin sekaannu.

Parastahan tanssissa on nainen joka liitää kuin ajatus miehen otteessa. Tyttö tuntuu höyhenenkeveältä ja tulkitsee kuviosi etukäteen mennen hövelisti aina sinne mihin tyyräät. Kotiolot muistaen se on aivan mahtavaa. Saa kerrankn määrätä ja nainen nöyrästi tottelee.

Niin ja moni tanssiva Nainen tottelee/ on vietävänä VAIN tanssilattialla ;D
R.Syke
05.11.2005 20:02:11

Hoh, joo. Ite tanssin myös ns. visuaalisesti. Näkee jos tempo on väärä. Jos meen tanssimaan, niin mulla on väärä tempo - ei orkesterilla.

Siksi pysyn myös pois lattialta. Oikein pierussa tanssin kaikki lajit!!!1 Partnerit ja vastaantulijat ovat höyhenenkeveät

Koska
R.Syke
05.11.2005 20:02:51
Siksi pysyn myös pois lattialta. Oikein pierussa tanssin kaikki lajit!!!1 Partnerit ja vastaantulijat ovat höyhenenkeveät

Koska

itse painan...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)