EP 16.02.2013 23:53:24 | |
---|
pekkajau: Sami Saari on kyllä kova jäpikkä. Siltä hoituu kaikki. Jep, Louhela myös hjuva! |
rheinone 17.02.2013 00:03:22 | |
---|
House Band: Oletteko koskaan kuulleet,kun hevonen paskoo veteen? Samalta kuulosti koko show,bändiä myöden. En oo kuullu. Mitä sille entiselle bändille kävi? Häviskö tarjouskisan, vai? |
baron 17.02.2013 01:42:31 | |
---|
rheinone: En oo kuullu. Mitä sille entiselle bändille kävi? Häviskö tarjouskisan, vai? Se oli stadilainen. Tamperelainen ohjelma tarvitsee tamperelaisen bändin. You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
Jucciz 17.02.2013 03:24:52 | |
---|
Mää panin merkille, että Louhelan Akihan on todella kova laulaja. Sami Saaren monipuolisuus nyt oli entuudestaan tiedossa, mutta Aki yllätti, koska oli mulle entuudestaan paljon tuntemattomampi. Bändi veti hienosti ja taas kerran tykkäsin siitä, että bassolinjat soitettiin oikein. Myös rumpupuolella oli selvästi tehty etukäteistsekkailua, sen verran asiaankuuluvaa tömistelyä mukaan mahtui. Biisien, laulajien ja soiton puolesta miellyttävimpiä jaksoja tähän mennessä. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
EP 22.02.2013 23:25:28 | |
---|
Sävellajit natsas suht hyvin ja pari tosi hyvää vetoo laulajilla myös. Mukava kuulla naislaulajalla myös noita matalia taajuuksia, hyvä! Pändi veti taas tosi mallikkaasti. |
Epämuusikko 22.02.2013 23:31:33 | |
---|
Aki ja Sami: ovat. "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
EP 22.02.2013 23:57:05 (muokattu 22.02.2013 23:58:41) | |
---|
baron: Se oli stadilainen. Tamperelainen ohjelma tarvitsee tamperelaisen bändin. Höpsis! ..sano stadilainen! :D E: On ollu ihan mielenkiintoista seurata. Jokainen soittaja tekee homman erilailla ja puhumattakaan kapusta joka tuo aina oman näkemyksensä hommaan! |
Janus 23.02.2013 13:54:21 (muokattu 23.02.2013 13:54:56) | |
---|
Missä vaiheessa "oikein soittamisesta" (bassolinjassa ne äänet jotka kuuluukin, pianisti osaa soinnut, rumpali muistaa fillata ja soittaa crashin osien taitteisiin...) tuli aplodien arvoinen meriitti? Tää on vähimmäisvaatimus: sen jälkeen voidaan aloittaa keskustelu siitä, kuulostaako jokin hyvältä vai aivan sialta. |
EP 23.02.2013 14:18:40 | |
---|
Janus: Missä vaiheessa "oikein soittamisesta" (bassolinjassa ne äänet jotka kuuluukin, pianisti osaa soinnut, rumpali muistaa fillata ja soittaa crashin osien taitteisiin...) tuli aplodien arvoinen meriitti? .. Luulisin, että siinä kohtaa kun se yleisölle ja soittajalle itselle kulloisissakin olosuhteissa tuottaa hyvät fiilarit? |
M.i.k.key 23.02.2013 14:39:36 | |
---|
EP: Luulisin, että siinä kohtaa kun se yleisölle ja soittajalle itselle kulloisissakin olosuhteissa tuottaa hyvät fiilarit? Tässä tapauksessa yleisöä ei voi näköjään liikaa aliarvioida. möllisty |
Timi 23.02.2013 17:10:54 | |
---|
Vilkaisin ja hyvin vetivät.Tuo Mattilan ääni on hyvin sensuelli ja lämmin. Vaikea.Mutta varma! |
Jucciz 23.02.2013 18:37:21 (muokattu 23.02.2013 18:37:41) | |
---|
Janus: Missä vaiheessa "oikein soittamisesta" (bassolinjassa ne äänet jotka kuuluukin, pianisti osaa soinnut, rumpali muistaa fillata ja soittaa crashin osien taitteisiin...) tuli aplodien arvoinen meriitti? Mun mielestä tässä on jotain hyvin suomalaista: "miksi kehua jotakuta siitä, että hän tekee hyvin, kun oikeampaa olisi avata suunsa ainoastaan silloin kun on jotain moitittavaa?". Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
ron.aiden 23.02.2013 21:22:40 | |
---|
Jucciz: Mun mielestä tässä on jotain hyvin suomalaista: "miksi kehua jotakuta siitä, että hän tekee hyvin, kun oikeampaa olisi avata suunsa ainoastaan silloin kun on jotain moitittavaa?". Januksella on kyllä pointtinsa, kyllä läpikirjoitettujen bassolinjojen oikein soitto nyt on vähimmäisvaatimus. Kiva, että kaverilla taittuu. Sen vähän, mitä olen ko. ohjelmaa seurannut, perusteella orkesteri on jossain määrin parantanut otettaan. Ei se edellisen orkesterinkaan alkutaival aina mitään triumfia ollut :) |
tarmo 23.02.2013 21:29:37 | |
---|
Jucciz: Mun mielestä tässä on jotain hyvin suomalaista: "miksi kehua jotakuta siitä, että hän tekee hyvin, kun oikeampaa olisi avata suunsa ainoastaan silloin kun on jotain moitittavaa?". Tuo nyt on toinen ääripää. Tokihan jokainen työnsä hoitava ansaitsee kehunsa. Ymmärrän januksen pointin kyllä, kysymys on viihteestä, ei suorittamisesta. Itse kaipaan musiikissa ja muusikoilta jotain mieleenpainuvaa, jotta se jaksaisi innostaa. Vaikka oma leipäni tuleekin nykyään muusta kuin musiikista, en ole vielä jaksanut pitää viihteenä/kiinnostavana sitä, että joku osaa soittaa oikein. |
Tami 23.02.2013 22:50:28 | |
---|
EP: Luulisin, että siinä kohtaa kun se yleisölle ja soittajalle itselle kulloisissakin olosuhteissa tuottaa hyvät fiilarit? ... Tästä mä olen samaa mieltä. Tuossa formaatissahan bändin rooli on toimia taustana niille joikaaville esiintyjille => siis tuottaa sinne taustalle semmoiset nuotit, että se tärkein (laulu) saapi lihaa luiden ympärille.... Eihän sen bändin tarkoitus ole olla arvostelun kohde rokkipoliiseille, jotka telkusta tai netistä silmä kovana seuraavat virheitä tai muita kokonaisuuden kannalta pieniä juttuja. Sinne vaan soittamaan jos niikseen tuntuu... Sitten oma mielipide vielä. Itsekään en tästä uudesta orkasta tykkää siinä mielessä, että mitenkään heidän soittotaitoon puuttumatta, hyö eivät tuota minulle (siis tavan katsojalle) edes pienintä häivähdystä esiintymisen suuntaan. Ihan oikeasti, jos tyypit osaavat soittaa riittävällä tavalla suoriutuakseen noista biiseistä, niin miksi se naama pitää olla väärinpäin ja seistä toljottaa kuin pasat housussa siinä lavalla? Yhdeksäsluokkalaisten bändikoululaisten sukulaisten naapuritkin saavat UkkoNooa-biisiin paremman menon ja dravin kuin nuo soittovirtuoosit tuolla... Jotenkin tuo bändi (edelleen tuotettuun ääneen puuttumatta) kuvastaa sitä tunnelmaa joka tälläkin palstalla ammatilaisten keskuudesta kirjoituksissa huokuu: Mitä parempi ja kokeneempi soittaja on - sen apaattisemmalle ja tylsistyneemmälle pitää näyttää. Soittaminen ja esiintyminen on ihan eri juttu...? En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa... |
Jucciz 23.02.2013 23:09:27 (muokattu 23.02.2013 23:14:19) | |
---|
Ottamatta kantaa TM-bändin esiintymiseen, mulle itse soittaminen on aina ykkösjuttu ja jos siinä sivussa pystyy myös "esiintymään", se on otettava pelkkänä plussana. Mua ei henkilökohtaisesti ole koskaan kiinnostanut esiintyminen sinänsä: jos soittaminen on hauskaa, se on sitä, vaikka se tapahtuisi verhon takana. En silti pyri olemaan jäykemmän tai tympääntyneemmän näköinen kuin sillä hetkellä olen, en toki. Toisaalta, monesti huomaan, että jos porukka on hyvä ja biisit kivoja ja valmiiksi tuttuja, kyllä se yleensä näkyy sitten lavallakin: bändin kesken on kaikenlaista kujeilua ja hauskanpitoa ja yleensä semmoinen hyvä meininki tarttuu yleisöönkin. Silti mulle on ennen kaikkea tärkeintä soittaa osuuteni mahdollisimman hyvin - kaikki muu on bonusta ja plussapisteitä. Mää oon kuitenkin ensisijaisesti muusikko ja vasta toissijaisesti sirkuspelle. ;) Kyllä mää silti toisinaan hypin lavalla ja paiskon kitaraa joskus tarpeettomankin suurieleisesti kun innostun. Ja yleensä vähintään sen parin biisin lopetuksen osoitan rumpalille hyppäämällä ilmaan - ja viimeinen pellinisku tulee siihen hetkeen kun tennarit on takas tontissa. Mua ei silti henkilökohtaisesti haittaa muiden vähäeleinen esiintyminen lainkaan, jos itse musiikki on hyvää. Mää menen keikalle ehdottomasti kuuntelemaan - kaikki visuaalinen karkki on mullekin päin vain plussaa, ei ehdoton vaatimus. Ja sit tietty, jos omaa mielipidettä vielä saa jakaa: mun mielestä musaohjelmien bändien rooli on ennen kaikkea tuottaa mahdollisimman laadukas taustakomppi laulajille - hehän siinä ohjelmassa oikeasti ovat niitä esiintyjiä. Bändi on bändi, ehdottomasti enemmän sivuroolissa - joskin tärkeässä sellaisessa - pitämässä huolen, että biisit pysyvät kasassa. En mää ainakaan voisi vaatia TV-bändeiltä kovin kummoista akrobatiaa. Ei nyt tietty hymyily sentään kiellettyä ole. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
Tami 24.02.2013 00:09:09 (muokattu 24.02.2013 00:14:10) | |
---|
Jucciz:...Toisaalta, monesti huomaan, että jos porukka on hyvä ja biisit kivoja ja valmiiksi tuttuja, kyllä se yleensä näkyy sitten lavallakin: bändin kesken on kaikenlaista kujeilua ja hauskanpitoa ja yleensä semmoinen hyvä meininki tarttuu yleisöönkin. Silti mulle on ennen kaikkea tärkeintä soittaa osuuteni mahdollisimman hyvin - kaikki muu on bonusta ja plussapisteitä. Mää oon kuitenkin ensisijaisesti muusikko ja vasta toissijaisesti sirkuspelle. ;) Ja sit tietty, jos omaa mielipidettä vielä saa jakaa: mun mielestä musaohjelmien bändien rooli on ennen kaikkea tuottaa mahdollisimman laadukas taustakomppi laulajille - hehän siinä ohjelmassa oikeasti ovat niitä esiintyjiä. Bändi on bändi, ehdottomasti enemmän sivuroolissa - joskin tärkeässä sellaisessa - pitämässä huolen, että biisit pysyvät kasassa. En mää ainakaan voisi vaatia TV-bändeiltä kovin kummoista akrobatiaa. Ei nyt tietty hymyily sentään kiellettyä ole. Jeps, ehkäpä se esiintyminen ja sirkushommat on tässä jutussa eri asia. Musiikin tarkoitus miulle on tuottaa hyvää mieltä ja hyviä tunnelmia,tunteita ja aistimuksia. Itse soittaessain saan enemmän hyvää mieltä 38-vuotiaan Sirkan hymystä kun se jammaa kybällä pikkujoulussa hymy ( ja ehkä hame) korvissa, kuin musiikinopettajan hyväksyvästä nyökkäyksestä täysin oikein menneen nuoti-iloittelun jälkeen. Tosin mä en olekkaan muusikko. Esiintymisellä tarkoitin tässä TM-tapauksessa että mä haluaisin nähdä tuolta bändiltä just noita elementtejä mitä itsekin kuvailit: "Mä osaan tämän biisin, katsokaa kun mä osaan soittaa kitaraa, mukava nähdä kun teillä on kivaa, mullakin on hyvä olo - siis hymyilen basistille ja vinkkaan silmää pianistille, tää biisi menee hyvin, kivat tissit yleisössä, mä soitan seuraavassa soolossa teidät rokkipoliisit suohon" jne jne jne... Eli sitä että soittoniekoista huokuu se musiikin tuottama ilo tai suru riippuen biisistä. Ei yliampuvasti vaan sillai sopivasti.... "ei homolla tavalla vaan miehekkäällä latinotavalla" En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa... |
EP 02.03.2013 18:48:57 | |
---|
Hai hitto! Sen kerran ku mie aattelin kattoo nii eihän sitä tullu tuli jotain vanhaa emmaa ..emmie semmosta katto! |
EP 08.03.2013 22:35:45 (muokattu 08.03.2013 22:36:36) | |
---|
Jes! Ihan hyvä ja hauska meininki! ..mitä nyt hetken matkaa ehdin katsoa. Huomenna loput! E: Nyt tuli WW :llekin niitä Finnhitsejä mistä niin tykkää! :D |
EP 10.03.2013 11:21:58 (muokattu 10.03.2013 11:22:16) | |
---|
EP: Jes! Ihan hyvä ja hauska meininki! ..mitä nyt hetken matkaa ehdin katsoa. Huomenna loput! E: Nyt tuli WW :llekin niitä Finnhitsejä mistä niin tykkää! :D Nyt vasta ehti kattoon loppuosan tuosta. Yleisöön näytti purevan erittäin hyvin noi vanhat hitit ja pändilläkin hyvä meininki :D E: Loppulaulut ei ehkä istunu niin hyvin, mut aina ei voi onnistua. |