Aihe: Perseelleen soittavat kerjäläisromanimuusikot
1 2 3 4 57 8 9 10 1121 22 23 24 25
EP
09.08.2011 16:05:11
Anonymous-jazz: Ei ristus :) Tänä aamuna ne pari Romanikerjäläishanuristia veivas Riksun keskustassa 100 m säteellä samaa omakeksimää valssia DIM7 soinnuilla ja soinnutukset päin v*ttua.

Eipä tuo muuten ihme jos (omalle) perseelleen soittavat! :D
Anonymous-jazz
10.08.2011 17:43:37

EP: Eipä tuo muuten ihme jos (omalle) perseelleen soittavat! :D

Oonkin muuten huomannut, että heti jos on pilvinen sää niin nää pari Romanialaista jättää tulematta Riihimäelle ja hyvä niin :) Saa paikallisetkin olla välillä rauhassa siltä hanurinvingutukselta.
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act" - George Orwell
S3k7u
10.08.2011 18:41:53

Se jazziromanipumppu Aleksanterikadulla oli kyl aika siisti siihen asti kunnes tajusin, että fonisti veti samaa kahta fraasia peräkkäin jonku helvetin minuutin ajan. Mut aina ei jaksa soittaa maksimaalisesti.
Klezberg
25.08.2011 18:40:30

Olen tässä ollut sunnuntaista asti Romanian Clujissa eikä ole näkynyt yhtään haitarilla varustettua kerjäläistä. Ja yllättävän vähän kerjäämistä muutenkin, yksi nuorenpuoleinen nainen kyllä kiertelee vauva sylissä.
huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta
Timi
25.08.2011 19:31:00
Klezberg: Olen tässä ollut sunnuntaista asti Romanian Clujissa eikä ole näkynyt yhtään haitarilla varustettua kerjäläistä. Ja yllättävän vähän kerjäämistä muutenkin, yksi nuorenpuoleinen nainen kyllä kiertelee vauva sylissä.

Niinpä.Ne on täällä meittinmaassa.Ei kai siellä oikeesti hätiämitiä ole?Asiasta kolmanteen.Ootteko nähnyt sitä hopeanväristä hanuria täällä tai siellä kadun varressa?
Vaikea.Mutta varma!
Klezberg
26.08.2011 09:38:58

Timi: Niinpä.Ne on täällä meittinmaassa.Ei kai siellä oikeesti hätiämitiä ole?

Tämän perusteella ei voi päätellä onko täällä hätää vai ei, jos sitä on se lienee syrjäkylissä. Mutta haitari ei ole kerjäysväline täällä. Enemmänkin näyttää että kerjäystyyli on tunkea itsensä lähelle niinkuin suomalainen juoppo ja pysyä siinä kunnes saa rahaa.
huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta
andrei
26.08.2011 10:56:39
Arveluni mukaan tuo kerjääminen ja soittaminen on peitehommaa ja ainakin hyvin pienituottoista kun ottaa huomioon kuparihävikin ja naapurin tontilta kadonneen betonimyllyn sekä polkupyörien katoamiset pääkaupunkimme pyöräparkeista.
Piano on viitseliään ihmisen soitin!
Timi
26.08.2011 20:55:33
andrei: Arveluni mukaan tuo kerjääminen ja soittaminen on peitehommaa ja ainakin hyvin pienituottoista kun ottaa huomioon kuparihävikin ja naapurin tontilta kadonneen betonimyllyn sekä polkupyörien katoamiset pääkaupunkimme pyöräparkeista.

Ei kai nuo tullimiehet jaksa selvittää jokaisen fillarin kohtaloa joka kulkee pakun tavaratilassa tai autojen katolla sekä erilaisten työkoneiden ja laitteiden alkuperää.Ellei ole jonkun silmäätekevän omaisuutta.
Vaikea.Mutta varma!
Prophet
26.08.2011 23:29:05
Aikuiset voisivat päästä esim. Ogeliin tai Sibikseen.

http://suomenkuvalehti.fi/jutut/kot … t-kouluun-vantaalla-helsinki-pohtii
Anonymous-jazz
31.08.2011 22:33:19

Tässä eräs romanikeräjäläishanuristi vetää Besame Muchoa ja huonosti. http://suomenkuvalehti.fi/kuvat/kuvakertomukset/elamaa-romanileirissa
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act" - George Orwell
BassoSisko
31.08.2011 23:22:21
Harmittaa lähinnä tää eri kaupunkien asenne.
Tai sitten olen kateellinen kun en itse ole koskaan missään saanut turistina moista kohtelua.
Hax pax max deus adimax.
haitari
01.09.2011 07:47:05

Kävivät hakemassa meidän firman kahdesta kuorma-autosta löpöt juuri ennen kuin saivat lähdöt satama-alueelta. Aikovat varmaan lähteä pitkälle rundille, kun noin paljon tankkasivat varastoon. Toivottavasti pukkaa ulkomaan keikkaa...
www.keikkamestari.com
KanttoriPiiparinen
01.09.2011 08:51:31
Anonymous-jazz: Tässä eräs romanikeräjäläishanuristi vetää Besame Muchoa ja huonosti. http://suomenkuvalehti.fi/kuvat/kuvakertomukset/elamaa-romanileirissa

Miten niin huonosti? Biisihän on tunnistettavissa.
Ei tämä tästä enää pahemmaksi voi muuttua.
isojussi
01.09.2011 09:08:19
KanttoriPiiparinen: Miten niin huonosti? Biisihän on tunnistettavissa.

Sitten, kun noita pannaan 12 samalle lauteille, niitä kutsutaan Rautatiehanureiksi.
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
Ukko
01.09.2011 09:17:50

isojussi: Sitten, kun noita pannaan 12 samalle lauteille, niitä kutsutaan Rautatiehanureiksi.

Nähty ja kuultu 70 luvulla Rönnissä. Soittivat koko illan, ikävä kyllä.
COVS jäsen nro 6
EP
01.09.2011 11:15:43
Ukko: Nähty ja kuultu 70 luvulla Rönnissä. Soittivat koko illan, ikävä kyllä.

Mä kuulin niitä just reilu viikko sitten! .. vain n. 20 min : ))
KanttoriPiiparinen
01.09.2011 18:58:57
EP: Mä kuulin niitä just reilu viikko sitten! .. vain n. 20 min : ))

Esimurkkuna ollessani, n.50v sitten, minua sentään joku neuvoi.

-Eikö näillä Mustalaisilla ole neuvojaa? Vai eivätkö he halua opiskella? Ovatko he "liian kaukana" meidän arvoistamme?

-Tämä ei ole n.s vihapuhetta. Pelkkä kysymys vain.
Ei tämä tästä enää pahemmaksi voi muuttua.
EP
01.09.2011 20:13:32
KanttoriPiiparinen: Esimurkkuna ollessani, n.50v sitten, minua sentään joku neuvoi.

-Eikö näillä Mustalaisilla ole neuvojaa? Vai eivätkö he halua opiskella? Ovatko he "liian kaukana" meidän arvoistamme? ..

..jaa Rautatiehanurit?
BassoSisko
01.09.2011 20:59:27
KanttoriPiiparinen: Esimurkkuna ollessani, n.50v sitten, minua sentään joku neuvoi.

-Eikö näillä Mustalaisilla ole neuvojaa? Vai eivätkö he halua opiskella? Ovatko he "liian kaukana" meidän arvoistamme?

-Tämä ei ole n.s vihapuhetta. Pelkkä kysymys vain.

Taitaa kyllä mennä vihapuheen puolelle.

Mutta eikös näille kaikille ikään ja sukupuoleen ja kykyihin katsomatta opeteta haitarin soittoa. Erittäin tasa-arvoista sanoisin.
Ja kaikki saavat myös keikkailla.
Hax pax max deus adimax.
KoskPaavo
02.09.2011 01:05:30
BassoSisko: Taitaa kyllä mennä vihapuheen puolelle.

Mutta eikös näille kaikille ikään ja sukupuoleen ja kykyihin katsomatta opeteta haitarin soittoa. Erittäin tasa-arvoista sanoisin.
Ja kaikki saavat myös keikkailla.

Miten nuo kysymykset sitten voi asettaa ettei menis "vihapuheen puolelle"? Vai pitääkö tosiaan vain olla hiljaa ja tyytyä koko hommaan? Minun mielestä Kanttorin kysymykset ovat niin korrekteja kuin vain olla voi.
"Quidquid Latine dictum sit, altum videtur."
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)