Aihe: Muusikko vitsejä:Lisätkää hyviä!
1 2 3 4 57 8 9 10 1160 61 62 63 64
Lucky 7
15.05.2010 15:04:27 (muokattu 15.05.2010 15:24:59)
Perimätiedon mukaan kitaristi oli joskus virittäny basistin basson tard.vireestä ihan oikeeseen vireeseen. Tauolta tullessa basisti oli ihmetelly "kukas tän jännitti".
TÄ?
Vongoethe
15.05.2010 15:08:54
kurrekullervo: Kassel Bruno: The Best Musicians Jokes. ISBN: 3-8024-0368. Teos mahtuu povitaskuun. Isoa osaa vitseistä ei voi kääntää suomeksi. Kannattanee tutustua.

Kristiina Jääskeläisen ja Ari Pöyhösen toimittama Suu messingillä - musiikkivitsejä oli vallan mainio kooste 90-luvulla. Tuttujahan ne jutut ovat, mutta kyllä niille aina silloin tällöin hörähteli.
Näkyy olevan toinenkin painos loppuunmyyty, Suomalaisessa ainakin, mutta eiköhän tuo kirjastoista löytyne.
Ukko
15.05.2010 15:08:57

Lucky 7: Perimätiedon mukaan kitaristi oli joskus virittäny basistin basson tard.vireestä ihan oikeeseen vireeseen. Tauolta tullessa basisti oli ihmetekky "kukas tän jännitti".

Toi on faktaa. Kysy JonLordilta tarkemmin.
COVS jäsen nro 6
Lucky 7
15.05.2010 15:23:40
Sori, siitä saa siis hypätä yli. Se oli vaan niin hupaisa että luulin sen olevan vitsi, tosin totena se mulle kerrottiinkin.
TÄ?
kurrekullervo
15.05.2010 15:43:53
Tukevassa humalassa oleva tenorifonisti (keskiyöllä) päättää oikaista kotireitillään hautausmaan poikki. Siksaktallustelu aiheuttaa sen, että taiteilija putoaa vastakaivettuun avonaiseen hautaan.
Hän päättää levähtää hetken. Aamusella puhallinsoittaja punnertaa itsensä kuopan reunalle, katselee ympärilleen ja kommentoi: "Voi vittu, kun vaikea sävellaji!"
Vongoethe
15.05.2010 15:48:53
Lucky 7: Sori, siitä saa siis hypätä yli. Se oli vaan niin hupaisa että luulin sen olevan vitsi, tosin totena se mulle kerrottiinkin.

Olisiko tuo muusikkoaforismiosasto sitten parempi noille tosielämän jutuille? Kuulopuheita tämäkin, ilmiselvää panettelua, mutta entivanhaan jos humppabasistia väsytti niin sanottiin että pane vasen käsi taskuun, jos väsyttää.
kurrekullervo
15.05.2010 18:14:38
Kysymys: Miten saatkaan rumpalin nopeimmin tarttumaan kapuloihinsa ja aloittamaan jonkin kompin?
Vastaus: Siinä vieressä ryhdy virittämään kitaraasi ilman mittaria!

Obs. Taisi löytyä siitä Kasselin kirjasta; sorry.
Timi
15.05.2010 19:49:20
kurrekullervo: Kysymys: Miten saatkaan rumpalin nopeimmin tarttumaan kapuloihinsa ja aloittamaan jonkin kompin?
Vastaus: Siinä vieressä ryhdy virittämään kitaraasi ilman mittaria!

Obs. Taisi löytyä siitä Kasselin kirjasta; sorry.

Ei mitään sorry!Ihku oikeaa tietoa.Valitettavasti sorrun siihen joskus ihan itekkin.
Vaikea.Mutta varma!
mack the knife
16.05.2010 17:36:06
Rannikon Seppo käski pysäyttää keikka-auton keskellä yötä puhelinkopin viereen. Meni koppiin ja etsi luettelosta Abel -nimisen ihmisen. Sitten soitti siihen numeroon ja kun vastaus kuului, niin: Täällä on Kain, terve! Ethän sä enää oo vihainen.
COVS n:o 1.
jon lord
16.05.2010 19:09:50
mack the knife: Rannikon Seppo käski pysäyttää keikka-auton keskellä yötä puhelinkopin viereen. Meni koppiin ja etsi luettelosta Abel -nimisen ihmisen. Sitten soitti siihen numeroon ja kun vastaus kuului, niin: Täällä on Kain, terve! Ethän sä enää oo vihainen.

Eilen kuulin yhden parhaista; soittakaa melko hyvin!!!!
COVS jäsen N.o 3
Vongoethe
16.05.2010 19:55:45
mack the knife: Rannikon Seppo käski pysäyttää keikka-auton keskellä yötä puhelinkopin viereen. Meni koppiin ja etsi luettelosta Abel -nimisen ihmisen. Sitten soitti siihen numeroon ja kun vastaus kuului, niin: Täällä on Kain, terve! Ethän sä enää oo vihainen.

Olikos se Rannikon juttu, niin ikään, kun piti lähteä keikalle Turkkiin: "Tuli vähän asiaa Vähään-Aasiaan"?
baron
17.05.2010 16:10:58 (muokattu 17.05.2010 16:14:39)

Äh, tää ei oo muusikkovitsi mutta muistuttaa: Opiskeluaikoina meillä oli tapana soittaa sattumanvaraiseen numeroon ja kysyä: "Onko Pena tavattavissa?"
Sitten toinen soitti eri äänellä samaan numeroon ja kysyi saman asian.
Sitten kolmas jätkä soitti ja kysyi: "Täällä Pena, onks' mua kysytty?"

Edit: Pakko jatkaa: Samaan aikaan myös soitto sattumanvaraiseen numeroon:
"Päivää, Helsingin Puhelinlaitokselta. Teemme kuuluvaisuustestejä, menkää kolmen metrin päähän ja huutakaa kuuluvalla äänellä "Hep!"
Kiitos kuului hyvin, menkää seuraavaksi 5 metrin päähän ja sama uudelleen.
Ei kuulunut, nyt 4 metrin päähän jne.
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
haitari
17.05.2010 20:11:52

Kosketinsoittajan unelma - keikka synagogassa.

Ai niin, tää olikin hyvien vitsien kokoontumisajo.
www.keikkamestari.com
Tankero
17.05.2010 23:19:51
jon lord: Eilen kuulin yhden parhaista; soittakaa melko hyvin!!!!

Gramexit Nokialle.
Blackmore soitti Rainbow'n keikalla selin Dioon
Epämuusikko
17.05.2010 23:20:39
Tankero: Gramexit Nokialle.

Luin: Soittakaa Nokialle!
Ämpärit täyttyvät, mieli on iloinen.
mack the knife
18.05.2010 12:08:28
Tankero: Gramexit Nokialle.

Joo, mä sen kerroin sen takia, että se on mulle ja Aisalle sanottu Ylläksellä. Gramexit tiesit kyllä, mihin kuuluvat.
COVS n:o 1.
pekkajau
19.05.2010 23:40:54 (muokattu 19.05.2010 23:42:00)
Kolme miesmuusikkoa tekee retken saareen. Yksi muusikoista on 25 v. Toinen 35v. ja kolmas 45 v. Kohta viereiseen saareen johon on matkaa 100 metriä tulee kolme alastonta nuorta ihanaa kaunotarta (oikeita seireenejä) ottamaan aurinkoa hiekkarannalle ja uimaan.

Muusikko 25v.: "Jumalauta jätkät kattokaa mitä koneita. Uidaan heti tuonne saareen ja pannaan ne pyörryksiin!"

Muusikko 35 v. :"Ei kun pyydetään ne uimaan tänne!"

Muusikko 45v. :"Näkkyyhän nuo tännekkin!"
clave
19.05.2010 23:43:10

Alttoviulisti soitti vuosia samaa kipaletta suht koht orjallisesti nuottia noudattaen. Aina samassa kohdassa nuottia oli kehotus "kumarra". Kerran hän päätti olla kumartamatta ja välittömästi kajahti pasuunan slide takaraivoon:)
pekkajau
20.05.2010 00:16:01 (muokattu 20.05.2010 00:16:27)
Tangokuninkaan alamäki oli siinä vaiheessa että hän ei saanut enää muita kuin lippuriskikeikkoja. Liimatainen lupasi yhdestä keikasta 1/3 lipputuotoista. Tangokuningas ei lähtenyt keikalle koska itse olisi ehdottomasti halunnut vähintään 1/4 osan lippujen myynnistä.
rintapek
20.05.2010 00:25:47

pekkajau:
Muusikko 45v. :"Näkkyyhän nuo tännekkin!"

Toi ny on wanha ko taivas, mut kolahtaa siinmieles, et taidan olla toi musikko 45.

Pian joku sanoo, että mä en ole muusikko, mut on mulla aina vaan todisteena pöytäkattaukseen taitettu lappu, mis ihan selvästi lukee "muusikko 4"

Naiset taas mun pualesta saa vastarannalla uida miten huvittaa, jos mä vastaavasti saan omalla rantapualiskolla saunoa ja ottaa kaljaa miten huvittaa.
One kind of music only - the good kind
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)