Johannes kurkunkastaja 11.12.2008 21:09:33 (muokattu 11.12.2008 21:09:50) | |
---|
Tettä tiijä yhtään mittään, että yhtään mittään! Minä tiijän aivan kaeken humpastaki! Jotta silleen, sano! |
Tankero 11.12.2008 21:21:28 | |
---|
Tettä tiijä yhtään mittään, että yhtään mittään! Minä tiijän aivan kaeken humpastaki! Jotta silleen, sano! No tuon met ainaki tiiämmä. Humppajyrä |
EP 11.12.2008 21:22:44 | |
---|
Tettä tiijä yhtään mittään, että yhtään mittään! Minä tiijän aivan kaeken humpastaki! Jotta silleen, sano! Eiks' toi oo "Helsinkiläisten laulu"? |
Johannes kurkunkastaja 11.12.2008 21:24:33 | |
---|
Eiks' toi oo "Helsinkiläisten laulu"? Ei aivan, mutta sinnepäin. ;) |
AngryMouth 11.12.2008 21:37:22 | |
---|
Jos joku soitin tuntuu olevan myöhässä, on siihen useita vaihtoehtoisia syitä. 1. Huono liidaaminen 2. Liian pitkä etäisyys muusta orkesterista tai takaseinästä 3. Korvakuulolla soittaminen vs. lapuista soittaminen 4. Kokemattomuus erilaisista akustisista ympäristöistä 5. Ääntä heijastavat pinnat orkesterilavalla 6. Metronomiharjoituksen puute 7. Kiilaamisen tai esilletulemisen pelko 8. Kappaleen vaikeaksi koettu tyyli 9. Valmistelevien maneereiden vievä aika 10. Puutteellinen ja vääräaikainen hengitystekniikka 11. Korvan erottelukyvyn puutteet ja yksilölliset ominaisuudet 12. Tottuminen myöhässä olemiseen ja sen tiedostamaton hyväksyminen 13. Päihdyttävien aineiden käyttö, sairaus, vamma tai väsymys 14. Yksilölliset erot aivopuoliskojen käytössä 15. Yhteisen harjoittelun puute 16. Kyvyttömyys sopeutua solistin tulkintaan 17. Huomion riistävät häiriötekijät Ja vaikka kuinka paljon muita mahdollisia syitä. Hyvä lista |
paice60 11.12.2008 21:45:40 | |
---|
Tettä tiijä yhtään mittään, että yhtään mittään! Minä tiijän aivan kaeken humpastaki! Jotta silleen, sano! Nyt päästiin vihdoinkin asiaan. Hyvä, tätä lisää. Vittu näitä hommia vieläkin. COVS jäsen n:o 7. |
paice60 11.12.2008 21:50:22 | |
---|
Nyt kun humppa on käsitelty niin siirrytäänkö tangoon. Vedetäänkö se sudeilla vai kapuloilla eli soitanko mä taas väärin. Vittu näitä hommia vieläkin. COVS jäsen n:o 7. |
paice60 11.12.2008 21:50:23 | |
---|
Nyt kun humppa on käsitelty niin siirrytäänkö tangoon. Vedetäänkö se sudeilla vai kapuloilla eli soitanko mä taas väärin. Vittu näitä hommia vieläkin. COVS jäsen n:o 7. |
isojussi 11.12.2008 22:24:01 | |
---|
Enemmän bassoa ja rumpuja soittaneen mitä IsoJussi koskaan Ootko ihan varma? sanoiosin että tuo Jussin väite basson ja basarin eriaikaisudesta vasta on oikein HÖPÖHÖPÖ. Tottakai ne periaatteessa tulee soitaa täsmälleen samalle iskulle. Se on sitten eria sia että molemmat tarpeen vaatiessa ja hyvällä maulla soittavat iskuja erikeen välliinkin. Niin - eihän niitä just presiis samalle iskulle soita kuin kone. Ihminen on aina ihminen. Mä kun oon sekkareita tehny enemmän kuin sinä koskaan, oon tutkinu asiaa ihan kokeilemalla. Nyt huomautan, että puhutaan aika-arvoeroista, jotka ovat liian pieniä nuotinnettavaksi. Kannatais kuitenkin kokeilla, ennenkuin tyrmää vallan. Ai niin - toinen pikku vinkki: Saman verran, kun basso eteen, niin backbeattia soittava sointusoitinkin jälkeen. Mutta kokeilkaa - jollette usko. "Isojussi on se puu joka liikkuu. Entti." - Fuzzy Boner |
poppamies 11.12.2008 22:29:46 | |
---|
Nyt kun humppa on käsitelty niin siirrytäänkö tangoon. Vedetäänkö se sudeilla vai kapuloilla eli soitanko mä taas väärin. Suomalainen tango selkeesti kapuloilla... http://uk.youtube.com/watch?v=JEhTXIHlGP0 G strings are for strippers! |
poppamies 11.12.2008 22:33:26 | |
---|
Ootko ihan varma? Aivan varma!
Mä kun oon sekkareita tehny enemmän kuin sinä koskaan, oon tutkinu asiaa ihan kokeilemalla... Vittuun nuo sekkarit kun on musiikista puhe. G strings are for strippers! |
isojussi 11.12.2008 22:33:57 | |
---|
Miksi kapuloilla? "Isojussi on se puu joka liikkuu. Entti." - Fuzzy Boner |
isojussi 11.12.2008 22:36:53 | |
---|
Aivan varma! Kannattaa joskus tarkistaa, ennen kuin väittää... Vittuun nuo sekkarit kun on musiikista puhe. Joo joo.... Heitäpäs pitkästä aikaa joku perusteltu väite. Vaikka työssäs perustatkin asiat luuloon, ei se musassa mee niin. "Isojussi on se puu joka liikkuu. Entti." - Fuzzy Boner |
EP 11.12.2008 22:41:27 (muokattu 11.12.2008 22:42:41) | |
---|
|
Juupe 11.12.2008 22:53:40 | |
---|
Tunnetko originaaliversiot piiseistä - Moskovan valot - Metsäkukkia - Sway - Katinka ?? No joo, moni originaalihan ei ole tanssimusiikkia ensinkään. Pitäis ehkä ennemmin puhua tanssilajeista, kuin yksittäisistä biiseistä. Montakos humppaa tuossa listassa muuten on?:) |
Juupe 11.12.2008 23:02:07 | |
---|
Nyt kun humppa on käsitelty niin siirrytäänkö tangoon. Vedetäänkö se sudeilla vai kapuloilla eli soitanko mä taas väärin. Aika moni suomalainen tango on levylle vedetty sudeilla. Itse soitan etupäässä kapuloilla, mutta ei missään tapauksessa bassaria joka neljäsosalle. |
isojussi 11.12.2008 23:05:22 | |
---|
Aika moni suomalainen tango on levylle vedetty sudeilla. Itse soitan etupäässä kapuloilla, mutta ei missään tapauksessa bassaria joka neljäsosalle. Sinne bassonlappuunhan se bassari on pääsääntösesti räntättynä. Sudeilla saa näpee remolon kans. "Isojussi on se puu joka liikkuu. Entti." - Fuzzy Boner |
jape2 11.12.2008 23:11:51 | |
---|
Olen tanssinut humpat Love Story ja Delilah aikoinaan hra Liikasen tulkitsemina (Laulu@Rummut) Ei ongelmaa. Miksi ongelma nyt? Ei jummarra! Tää on niin tätä. |
Juupe 11.12.2008 23:16:44 | |
---|
Niin - eihän niitä just presiis samalle iskulle soita kuin kone. Ihminen on aina ihminen. Mä kun oon sekkareita tehny enemmän kuin sinä koskaan, oon tutkinu asiaa ihan kokeilemalla. Koneiden kanssa varmaan joutuu kikkailemaan, että saa elävämmän kuuloiseksi, siitä en tiedä yhtään mitään. Mutta kun on ihmiset soittamassa, niin kyllä esim. just humpan komppi toimii parhaiten, kun jokainen soittaja soittaa täsmälleen samalle iskulle (niin tarkkaan kuin ihminen pystyy). Tai lippukomppi. Kysy vaikka Nykäseltä ja Rantaselta. |
Juupe 11.12.2008 23:19:45 | |
---|
Sinne bassonlappuunhan se bassari on pääsääntösesti räntättynä. Jaa että koko bassolinja bassarilla, tangossa. No ei tod. Kamalaa on se. |