Aihe: Katkeroitunut vanha muusikko?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
paice60
04.09.2006 23:52:07
Sori, tuli kahteen kertaan kun tää laivan netti tökkii. Mutta en ole siitä katkera, vaikka olenkin vanha muusikko.
Miks´ mä oon täällä?
Musiikkia korville
05.09.2006 08:35:30

Yksi linja-auton kuljettaja kertoi kerran semmoisen tapauksen että hän oli liikenne valoissa bussin kanssa ja valojen vaihtuessa vihreäksi alkoi takana ollut "turapetteri" soittamaan auton torvea kun bussi ei liikkunut tarpeekai nopeasti. Tämä bussin kuski pysäyttikin ison autonsa keskelle risteystä ja käveli takana olleen auton luokse. Pyysi kuskia avaamaan ikkunan ja sanoi sitten: mulla ei ole nyt aikaa mutta tule huomenna illalla bussitalleille niin katsotaan yhdessä tuota äänimerkkiä jos saataisiin se kuntoon että lakkaa huutamasta. Huom! tämä bussikuski oli aika isokokoinen kaveri.

Kaverilla (joka on myös melko isokokoinen) kävi kerran niin, että valojen vaihtuessa vihreeksi, auto sammui. Vaikka mitä teki, niin kone ei vaan käynnistynyt. Takana ollut tuuttas torvea taukoomatta. Jonkin aikaa kaveri sitä kuunteli ja nousi sitten autosa ja meni takana olleen pakeille. Sano vaan, että "Käyppä sä käynnistämässä tuo mun auto, niin mä voin tulla nojaamaan siihen torveen siks aikaa."

Ei kuulemma mennyt.
...ja tätä mieltä on MK.
Tankero
05.09.2006 09:48:37
Pannaan nyt tämäkin.
Uruttajan ja mun tuttu herra PP oli kerran Patelasa hermostunut johonkin kiilailijaan ja sattuivat sitten Pokkitörmällä vierekkäin punaisiin. PP nousi autosta ja kävi tirpasemassa tyyppiä kattoluukusta otsikkoon. Jatkoi matkaansa vihreillä ja tyyppi jäi taju kankaalla paikalleen.
Varmasti, vissiin.
uruttaja
05.09.2006 11:07:52
Pannaan nyt tämäkin.
Uruttajan ja mun tuttu herra PP oli kerran Patelasa hermostunut johonkin kiilailijaan ja sattuivat sitten Pokkitörmällä vierekkäin punaisiin. PP nousi autosta ja kävi tirpasemassa tyyppiä kattoluukusta otsikkoon. Jatkoi matkaansa vihreillä ja tyyppi jäi taju kankaalla paikalleen.

Enempi roudaajan ominaisuuksia ku muusikon.
Martso
05.09.2006 16:59:54
Kaikki tien päällä vietetty aika on turhaa. Kiireen vilkkaa himatzuelaan keikan jälkeen. Ite en laita mieluusti penniäkään "ylimääräisiin yöpymisiin, sitä paitti, oma sänky o paras. Ainaski vielä... ))

Niinpä, mites se olikaan: "Tärkeintä ei ole hyvä keikka, vaan nopea poistuminen."
Begemoth
05.09.2006 23:00:50
Niinpä, mites se olikaan: "Tärkeintä ei ole hyvä keikka, vaan nopea poistuminen."

työläinen oli/on hyvä nopeissa lähdöissä. Keikka ohi ja poikkeuksetta 1/2h, kun mersu liikkuu joko kotio tahi baariin. Rispektiä!
aasinhattu päähän ja selkä suorana kohti uusia nöyryytyksiä.
Meisseli
06.09.2006 10:48:09

Mulla on kans semmonen juttu että yöllä on hankala ajaa.

Jos juttuseuraa on niin mikäs siinä, mutta muuten pysyn varmaan keikan jälkeen jonkun 100 kilsaa hereillä sitten on pakko vaihtaa. muuten tulee onnetomus.
Voi Ristus ko molen päissäni! www.strangefruit-band.com
Teemu Tee
06.09.2006 11:26:23
Yks todellinen ääliökuskiporukka on uitan-saksasta-bemarin-ikää-25-viiva-30-miehet. Näitä pääosin 535i -mallisia näkyy määräänsä useammin reippailemassa ohituspuuhineen. Vuoroin oikealta ja vasemmalta. BMW on muuten kiva auto kyllä!
Tyhjän saa pyytämättäkin
Anonymous-jazz
06.09.2006 17:46:18

Aika monet muusikot on sluibailleet tuosta

Tai käyneet soittokunnan kuten allekirjoittanutkin ja suosittelee lämpimästi...
Mitä eroa on basistilla ja kellolla? Kello pysyy tahdissa.
Tankero
06.09.2006 17:51:02
Enempi roudaajan ominaisuuksia ku muusikon.

Ai niin, sehän tais olla teillä roudarina joskus? Ainakin Oulujärvellä muistelen
Varmasti, vissiin.
Fuzzy Boner
06.09.2006 19:00:42 (muokattu 06.09.2006 19:00:59)

On siinäkin alokasaika. + pitää tehä ilmaseks keikkoja.

Niinku sanottu, tosi moni on sluibannu kokonaan.
Midge T
lukkari
06.09.2006 19:03:28

Kyl armeijan soittokunta oli 60-70-luvun taitteilla hyvä paikka.

Oppi siellä ainakin ryyppäämään.
Sperm Donor
06.09.2006 22:09:19
Lordilta hieno kirjoitus ja hyvää "katkerointunutta" huttua muiltakin. Minäkin "pilasin"nuoruuteni ja vähän vanhuuttanikin musiikin parissa.
On se niin saatanan väärin että sun pitää tehdä elämäsi suurimmat valinnat silloin kun esim. opiskelu ei kiinnosta pätkääkään.
Kyllä ainakin itsellä kiinnostus opiskeluun lopahti totaalisesti kun sai ekan kitaran, kaverit tarjosivat tupakkaa ja oppi pikku hiljaa soittamaan.
Muusikon arki tuli kyllä muutaman vuoden jälkeen kyllä esiin ja välillä tuntui siltä että pääsisipä vaikka mielummin byggalle kaivamaan ojaa.
Onneksi tässä on pudonnut aika hyvin jaloilleen, eikä minulla ole syytä olla katkeroitunut. Musiikki on ollut todella iso osa minun elämääni, ja on vieläkin mutta elämässä on monta muutakin hienoa juttua kuin musiikki.
Niin, ja vanheminen vituttaa ja kyllähän tuo perheen ja avioliiton kondiksessa pitäminen vaatii jatkuvaa ponnistelua. Ei kai tää elämä kellekään ole helppoa?
Lennu
06.09.2006 23:49:18

Ei kai tää elämä kellekään ole helppoa?

No ei, se on myös ruusuilla tanssimista.
"Lennua mukaillen: "kosketinsoittaja soittaa kyseiselle musiikkityylille ominaisia kuvioita kyseiselle tyylilajille ominaisella kosketinsoittimella". - Epämuusikko
baron
06.09.2006 23:50:59

Minäkin "pilasin"nuoruuteni ja vähän vanhuuttanikin musiikin parissa.

Tasan ei käy onnen lahjat, mua ottaa päähän, että ei tullut "pilattua" nuoruutta musiikin parissa.
"Speaking about music is like dancing about architecture"
paice60
06.09.2006 23:52:22
Tasan ei käy onnen lahjat, mua ottaa päähän, että ei tullut "pilattua" nuoruutta musiikin parissa.

Mulla on nuoruus vieläkin meneillään, olen kovasti odottanut sitä seesteistä keski-ikää, mutta ei vaan ole näkynyt.
Miks´ mä oon täällä?
Tankero
06.09.2006 23:56:57
Mulla on kans semmonen juttu että yöllä on hankala ajaa.

Jos juttuseuraa on niin mikäs siinä, mutta muuten pysyn varmaan keikan jälkeen jonkun 100 kilsaa hereillä sitten on pakko vaihtaa. muuten tulee onnetomus.

Ajamisen kans ei ole ongelmia. Eikä niin kilometrin päälle, tai sadan. Yöllä on mukavin ajaa, kun muut nukkuu. Saa olla omissa oloissan ja kuunnella musaa. Tai jotain.
Meidän kiippari on kans ihmepaavo. Se varmaan ajas vaikka kuin pitkästi jos tarvis.
Varmasti, vissiin.
Tankero
06.09.2006 23:57:47
Mulla on nuoruus vieläkin meneillään, olen kovasti odottanut sitä seesteistä keski-ikää, mutta ei vaan ole näkynyt.

Onkohan ne siirtäneet sen alkamisaikaa, kun ei sitä näy ei kuulu.
Varmasti, vissiin.
paice60
06.09.2006 23:59:54
Onkohan ne siirtäneet sen alkamisaikaa, kun ei sitä näy ei kuulu.

Jos se jää kokonaan väliin ja hyppää suoraan siihen siihen vanhuuteen? Josta puheen ollen, siirryn unten maille, soitto alkaa taas aamu yhdeksältä. Joten kaikille hyvää yötä, jopa pasisteille.
Miks´ mä oon täällä?
jeppeq
07.09.2006 00:01:52
Jos se jää kokonaan väliin ja hyppää suoraan siihen siihen vanhuuteen? Josta puheen ollen, siirryn unten maille, soitto alkaa taas aamu yhdeksältä. Joten kaikille hyvää yötä, jopa pasisteille.

Kuittaan poikkeuksellisesti sieltä komppipellin puolelta ja toivotan hyviä sateita huomiselle esiintymiselle.
Valehtelisin jos väittäisin
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)