paice60 29.05.2006 23:15:37 | |
---|
Perkules - sun on sitten pakko olla mukava! Sitä kannattaa kysyä kaikilta mun (ex) kavereilta. Humpassa on tulevaisuus, en vaan tiedä kenen. |
jon lord 30.05.2006 10:34:27 | |
---|
Perkules - sun on sitten pakko olla mukava! Kerran roudailtiin kamoja ( vuosia sitten ) ja muutama kaveri rupes uhoomaan eteisessä keskenään. Paice60 meni just siitä ohi ja kuunteli vähän aikaa. Sitten nosti toisen kaverin rinnuksista seinälle ja karjas TURPA KII JA NYT NUKKUMAAN. Sillä on muuten aika kova ääni. Kaveri pelästyi ja lähti liukkaasti. Tämä oli joskus Herttuan aikaan. No tämä pienenä anekdoottina tähän väliin. Aivotyöstä saadaan aivolisäke! |
AnselmiMaa 30.05.2006 10:44:46 | |
---|
Kerran roudailtiin kamoja ( vuosia sitten ) ja muutama kaveri rupes uhoomaan eteisessä keskenään. Paice60 meni just siitä ohi ja kuunteli vähän aikaa. Sitten nosti toisen kaverin rinnuksista seinälle ja karjas TURPA KII JA NYT NUKKUMAAN. Sillä on muuten aika kova ääni. Kaveri pelästyi ja lähti liukkaasti. Tämä oli joskus Herttuan aikaan. No tämä pienenä anekdoottina tähän väliin. Plussa + Mua ei ainakaan mikään vi**ta niin paljoo, kun kääliöiden tappelukinastelu. Se on sit eri juttu selvinpäin.. Ittestään tykkääminen ei oo heikkous. |
Ukko 30.05.2006 16:58:06 | |
---|
??? Mähän kehuin Martzoo. Mitä sä Ukko sekoilet. Sen verta täytyy aina sekoilla että mainitaan :/ |
isojussi 30.05.2006 22:16:01 | |
---|
Sen verta täytyy aina sekoilla että mainitaan :/ Hyvin sanottu siellä perällä! Wanha Wetäjä: "Ehdoton 1. Pystö" |
paice60 30.05.2006 22:18:38 | |
---|
Sen verta täytyy aina sekoilla että mainitaan :/ Kenenkä verta siellä nyt taas sekoillaan. Jotain ihme vampyyrileikkejä. Humpassa on tulevaisuus, en vaan tiedä kenen. |
humppahanuristi 31.05.2006 11:30:24 | |
---|
Moi. Eli kysyisin arvoisilta(toivottavasti) tulevilta kolleegoilta otsikossa mainittua kysymystä. Itselläni se tapahtui syksyllä 2002. Kävin katsomassa muutamia lava-keikkoja ja rakastuin salakavalasti noiden keikkojen tunnelmaan. Jätän nuo 9 sivua muuta höpinää lukematta ja vastaan. Meillä ei suvussa ole julkisesti soittavia muusikoita tietääkseni ainakaan minun elinaikanani ollut. Jostain kumman syystä olen pienestä pojasta asti kinunnut haitaria. Siis niin pienestä etten itsekään muista syytä. 5-vuotiaana sen sitten sain. No siinä sitten soiteltiin ahvenaisen ja (dementia iskee, ei muista nimiä) harmonikkakouluja läpi ja kansalaisopiston tunteja. Sitten konservatoriossakin tuli käytyä mutta klassinen linja ei kiinnostanut. Sitten sitä vain ajautui soitinvalinnan pakottamana tanssimusiikin pariin ja musiikkikoulussa kyseltiin, että kiinnostaisiko lähteä bändikurssille. No kiinnosti se ja eka tanssikeikasta on aika lähelle 15 vuotta. No tähän kerron toisenkin tarinan, miksi rautalanka kiinnostaa: Se oli joskus kauan sitten 80-luvun alkupuolella. Olin silloin vielä vähän pienempi kuin nykyään. Oltiin käymässä tuttavien luona Suolahdessa ja siellä Isolla mäellä oli joku tapahtuma. Siellä sitten soitti joku rautalankabändi (ei millään muista mikä) ja ainut mikä jäi mieleen oli heidän soittamansa Surujen kitara. Se jäi todella mieleen ja sen takia rupesin sitten viimein kitaraakin soittamaan. Ihan vaan, että oppisin Surujen kitaran/Johnny guitar'n soittamaan. Tosin menihän siinä välillä melkein 20 vuotta mutta kuitenkin. Tässä sitä ollaan. Kirjoitellaan tyhjänpäiväisyyksiä muka-muusikoiden nettiin, kun töitä pitäisi tehdä ja keikoilla käydään harvakseltaan. Ilman haitaria ei ole tanssimusiikkia... |
R.Syke 04.06.2006 09:12:30 | |
---|
Tässä sitä ollaan. Kirjoitellaan tyhjänpäiväisyyksiä muka-muusikoiden nettiin, kun töitä pitäisi tehdä ja keikoilla käydään harvakseltaan. Tuo lausehan ilmentää suorastaa intohimoa tanssimusiikkiin. Hyvä. |
häläppääjä 04.06.2006 10:40:04 | |
---|
Minä rupesin siksi soittaan tanssimusikkia, ku ei yksinkertasesti muuta VOI vetää.. katteleppa ihte |
R.Syke 04.06.2006 11:58:41 | |
---|
Minä rupesin siksi soittaan tanssimusikkia, ku ei yksinkertasesti muuta VOI vetää.. Juuh. Etupäässä kans klassista - tanssimusiikkia :D |
Landola59 04.06.2006 12:17:25 | |
---|
Tuo lausehan ilmentää suorastaa intohimoa tanssimusiikkiin. Hyvä. Se lause myös kertoo totuuden. Muutama täällä on todellisuudessa muusikon tittelin itelleen ansainnu. Itse kuulun niihin nettimuusikkoihin, jotka rämpyttää kitaraa omaksi ilokseen (tosin tavoitteena on päästä orkesteriin ja tekemään hommaa rahasta) ja tekevät myös kappaleita omaksi ilokseen. Eräs paskamainen asia minua tässä asiassa ottaa päähän. Se että haluaisin todella opiskella sitä musiikkia ja opetella soittamaan sitä, mutta Kokkolan konservatorioon tahtoo olla sen verran kovat pääsyvaatimukset että ei tahdo meikäpojan rahdut riittää. Kaustisen musiikkilukioonkaan ei mieli tee, sillä lukio on käynnissä täällä kotopaikkakunnalla.. Ja kotiopetusta täällä päin ei saa. Kansalaisopiston harvat teoriat vuosittain on semmosia joissa olis mahdollisuus oppia, mutta myöhästyin jälleen vuodella. Kaikki oikeudet kirjoitusvirheisiin pidätetään. |
R.Syke 04.06.2006 12:22:21 | |
---|
Eräs paskamainen asia minua tässä asiassa ottaa päähän. Se että haluaisin todella opiskella sitä musiikkia ja opetella soittamaan sitä, mutta Kokkolan konservatorioon tahtoo olla sen verran kovat pääsyvaatimukset että ei tahdo meikäpojan rahdut riittää. Kaustisen musiikkilukioonkaan ei mieli tee, sillä lukio on käynnissä täällä kotopaikkakunnalla.. Ja kotiopetusta täällä päin ei saa. Kansalaisopiston harvat teoriat vuosittain on semmosia joissa olis mahdollisuus oppia, mutta myöhästyin jälleen vuodella. -Olisko siellä kansalaisopistossa mahdollisuutta bändisoittoon? Ne bändit ovat sinänsä hyviä kasvualustoja, jos vain bändin vetäjä ymmärtää opastella riittävästi. |
Landola59 04.06.2006 12:23:39 (muokattu 04.06.2006 12:24:31) | |
---|
-Olisko siellä kansalaisopistossa mahdollisuutta bändisoittoon? Ne bändit ovat sinänsä hyviä kasvualustoja, jos vain bändin vetäjä ymmärtää opastella riittävästi. Kyllä täällä bändejä riittää. Heavy, Trash, Metal, HipHop yms bändejä vaikka kuinka monta. Ei kuitenkaan yhtään sellaista joka haluaisi soitella musiikkia. Pari vuotta sitte oli bändisoittoa. Nyt ei pahemmin ole ilmoituksia näkyny... Sillon soittivat vielä siedettäviä kappaleita. Kaikki oikeudet kirjoitusvirheisiin pidätetään. |
R.Syke 04.06.2006 12:30:58 (muokattu 04.06.2006 12:31:37) | |
---|
Pari vuotta sitte oli bändisoittoa. Nyt ei pahemmin ole ilmoituksia näkyny... Sillon soittivat vielä siedettäviä kappaleita. Ja lukiossasi ei ole bändisoittoon innostunutta mus.opea? Kasaa bändi - kitara, basso, rummut, koskettimet - tasolla ei väliä, vaan innostuksella. Keski-Pohjanmaalla on muistaakseni hyvää bigband-toimintaa, olisko S.Saastamoisen johdolla - vai olenko väärällä suunnalla? Elävä musiikki on aina paikallaan :) |
Landola59 04.06.2006 12:39:47 | |
---|
Ja lukiossasi ei ole bändisoittoon innostunutta mus.opea? Kasaa bändi - kitara, basso, rummut, koskettimet - tasolla ei väliä, vaan innostuksella. Keski-Pohjanmaalla on muistaakseni hyvää bigband-toimintaa, olisko S.Saastamoisen johdolla - vai olenko väärällä suunnalla? Musiikin opetus on huipussaan kannuksen lukiossa. Jokaiselle sällille löytyy akustinen kitara, on 2 sähkökitaraa, rummut, 2 koskettimet, basso. Opettaja on osallistunut tangokisoihin monta kertaa, on n. 35 vuotias hyvännäköinen naisihminen. Mikä tässä siis mättää... Se että ei ole kaveria, joka haluaisi soittaa samanlaista musiikkia kuin meikäläinen. Siinä lopahtaa innostus kun 95% tunneille osallistujista on naisihmisiä, ja pohjalaiseen tyyliin karskimman puoleisia, haluavat soittaa nykypäivän musiikkia kuten uniklubeja, himejä yms yms.. Ja kahdella miehellä ei paljon ole sanottavaa siinäkään asiassa. Ja musiikin kurssit menevät myös päällekäin kuvataiteen kanssa, jossa opetus on myös huipussaan. Kuvataidetta olenki nyt sitte jo vuoden opiskellu tuon musiikin sijaan... Ihan sen takia mitä siellä soitellaan. Pari kaveria olen saanu nyt huijattua soittamaan samantyylistä musiikkia kuin minä, mutta toinen heistä meni kihloihin, ja astuu avioon syksyn puolella, niin tahtoo aika häneltäkin loppua. Minkäs teet, nuori olen ja aikaahan on, mutta kun tahtoo tuo kärsimättömyys tässäkin asiassa ottaa pannuun... Kaikki oikeudet kirjoitusvirheisiin pidätetään. |
baron 04.06.2006 16:21:28 | |
---|
Minkäs teet, nuori olen ja aikaahan on, mutta kun tahtoo tuo kärsimättömyys tässäkin asiassa ottaa pannuun... Mee mihin tahansa bändiin soittamaan mitä tahansa. Se on kuitenkin hyvää treeniä ootellessasi, että saat suosikkigenresi bändin aikaiseksi. There are 10 types of people in this world. Those who understand binary and those who don't |
Landola59 04.06.2006 16:22:51 | |
---|
Mee mihin tahansa bändiin soittamaan mitä tahansa. Se on kuitenkin hyvää treeniä ootellessasi, että saat suosikkigenresi bändin aikaiseksi. On pari bändi projektia jo alla ollut. Ja tässä yhden kaverin kanssa vieläkin käyn soittelemassa Rockia ja hevinpää tavaraa. Mutta ei se innosta samalla tavalla kun Emma pärähtäisi soimaan.. Kaikki oikeudet kirjoitusvirheisiin pidätetään. |
paice60 04.06.2006 16:23:01 | |
---|
Mee mihin tahansa bändiin soittamaan mitä tahansa. Se on kuitenkin hyvää treeniä ootellessasi, että saat suosikkigenresi bändin aikaiseksi. Kyllä toikin on totta ja saattapi siinä löytyy uusia ulottuvuuksia omaan soittoonsa, saa uusia ideoita. Humpassa on tulevaisuus, en vaan tiedä kenen. |
paice60 04.06.2006 16:23:43 (muokattu 04.06.2006 16:23:56) | |
---|
On pari bändi projektia jo alla ollut. Ja tässä yhden kaverin kanssa vieläkin käyn soittelemassa Rockia ja hevinpää tavaraa. Mutta ei se innosta samalla tavalla kun Emma pärähtäisi soimaan.. On päässyt poika pahaan jamaan. Taitaa olla jo mennyttä kalua. Humpassa on tulevaisuus, en vaan tiedä kenen. |
Landola59 04.06.2006 16:25:09 | |
---|
On päässyt poika pahaan jamaan. Taitaa olla jo mennyttä kalua. Humppa tuo, humppa vie... Paluuta ei taida olla. Kaikki oikeudet kirjoitusvirheisiin pidätetään. |