![]() 31.01.2006 08:54:06 | |
---|---|
200 kieppeillä pitäis olla perustouhut. Niin pitäis mutta kyllä ne reilussa sadassa eurossa on. Kuten Kumikiipparissa on todettu ei tanssimusiikkipuolellakaan kaikki vaivaudu nostamaan liskojaan edes minimiin vaan keinoja kaihtamatta keikalle hinnalla ku hinnalla. Rock-osastolla liksalla ei näytä olevan mitään väliä. Pääasia että on hyvä meininki. | |
![]() 31.01.2006 10:38:44 | |
Tässä hiljan tuli eräältä hesalaiselta ravintolalta tarjouspyyntö muutamille bändeille ja kyse oli lauantai-illoista. Äsken sain sähköpostilla juuri erään bändiläisen (ei mun bändistä) vastauksen, että ovatko tarjonneet keikkoja raflalle ja mitä sieltä ovat vastanneet: En oo tarjonnu. Yks tuttu on. Pyysi kuuttasataa bruttona triolle. Oli saanu vastauksen, että neljäänsataan saavat kvartetteja niin, että niitä tulee ovista ja ikkunoista. Trion hinta on kai sitten kolme ja puolsataa (brutto) Lauloin sulle, sulle vain mä lauloin. Tanssin sulle, sulle vain. | |
![]() 31.01.2006 10:40:49 | |
Tässä hiljan tuli eräältä hesalaiselta ravintolalta tarjouspyyntö muutamille bändeille ja kyse oli lauantai-illoista. Äsken sain sähköpostilla juuri erään bändiläisen (ei mun bändistä) vastauksen, että ovatko tarjonneet keikkoja raflalle ja mitä sieltä ovat vastanneet: En oo tarjonnu. Yks tuttu on. Pyysi kuuttasataa bruttona triolle. Oli saanu vastauksen, että neljäänsataan saavat kvartetteja niin, että niitä tulee ovista ja ikkunoista. Trion hinta on kai sitten kolme ja puolsataa (brutto) Tottakai ne sanoo... Se on bisnestä sekin. Todellisuus on tarua ihmeellisempää... Olen hidas mutta tyhmä | |
![]() 31.01.2006 10:41:38 | |
Tässä hiljan tuli eräältä hesalaiselta ravintolalta tarjouspyyntö muutamille bändeille ja kyse oli lauantai-illoista. Äsken sain sähköpostilla juuri erään bändiläisen (ei mun bändistä) vastauksen, että ovatko tarjonneet keikkoja raflalle ja mitä sieltä ovat vastanneet: En oo tarjonnu. Yks tuttu on. Pyysi kuuttasataa bruttona triolle. Oli saanu vastauksen, että neljäänsataan saavat kvartetteja niin, että niitä tulee ovista ja ikkunoista. Trion hinta on kai sitten kolme ja puolsataa (brutto) Perseestä tuommonen palaute. Triolle pitää saada 600/ilta. Eli sen 200 euroa bruttona illalle. Vähentäisiköhän julkinen leimautuminen halpisbändiksi yhtään tuota satasella tarjoutumista.? | |
![]() 31.01.2006 10:46:23 | |
Triolle pitää saada 600/ilta. Eli sen 200 euroa bruttona illalle. Juurikin näin! Vähentäisiköhän julkinen leimautuminen halpisbändiksi yhtään tuota satasella tarjoutumista.? Tän lauseen pointtia en ymmärrä.... Vai tarkoititko, että 200Eur/nuppi bändi mainostaisi itseään halpisbändinä? Tää sit sanois tälleen... | |
![]() 31.01.2006 10:51:35 | |
Juurikin näin! tän lauseen pointtia en ymmärrä.... Vai tarkoititko, että 200Eur/nuppi bändi mainostaisi itseään halpisbändinä? Pointti oli siinä että ei se ilmaiseksi soittaminen lopu kovin helposti, eikä kevein ottein. Mietin tuossa sairaassa päässäni, että jos Pekka P:n bändin kerrotaan olevan halpisbändin, niin nostaisiko se Pekka P:n päässä tunnetta että polenkohan mä tässä nyt liksoja ja saisinkohan edes pikkusen enemmän? Tuskinpa. 200 e/kupoli ei oo mun mielestä näillä markkinoilla halpishinta, käyppä tuolla toisilla threadeilla, niin siellä kymppikin on kova sana. Yleisesti pitsa riittää. Humppapuolellakin 80 euroo laskutusbrutto kuulostaa olevan yleinen taksa. | |
![]() 31.01.2006 11:06:31 | |
Perseestä tuommonen palaute. Triolle pitää saada 600/ilta. Eli sen 200 euroa bruttona illalle. Vähentäisiköhän julkinen leimautuminen halpisbändiksi yhtään tuota satasella tarjoutumista.? Viime lauantaina tarjosivat 450ekee/triolle. Siitä toimisto nappaa 10-15%... kele. Sanottiin ei kiitos! Sain selville ettei sinne ollut mennyt muitakaan bändejä. Onneksi! Soittajan sormi on sellainen elin... | |
![]() 31.01.2006 11:11:59 | |
Viime lauantaina tarjosivat 450ekee/triolle. Siitä toimisto nappaa 10-15%... kele. Sanottiin ei kiitos! Sain selville ettei sinne ollut mennyt muitakaan bändejä. Onneksi! Tuo oli hienosti tehty, saat plussan. | |
![]() 31.01.2006 11:14:20 | |
Mietin tuossa sairaassa päässäni, että jos Pekka P:n bändin kerrotaan olevan halpisbändin, niin nostaisiko se Pekka P:n päässä tunnetta että polenkohan mä tässä nyt liksoja ja saisinkohan edes pikkusen enemmän? Tuskinpa. 200 e/kupoli ei oo mun mielestä näillä markkinoilla halpishinta, käyppä tuolla toisilla threadeilla, niin siellä kymppikin on kova sana. Yleisesti pitsa riittää. Humppapuolellakin 80 euroo laskutusbrutto kuulostaa olevan yleinen taksa. Sekin on kummallista, että eikö ihmiset yhtään mieti sitä, että onko joku halpisbändi edes asiansa osaavaa porukkaa. Voihan olla, että ei välttämättä pidä musassa paikkaansa, mutta yleensä kovin halvalla ei saa mitään hyvää. Sen ainakin tiedän, että mun porukka ei lähde ees kotoo keikallepäinkään satasen keikkapalkkioilla. Saisin ihan itekseni mennä, jos tommosilla summilla myisin. Eivätkä lähde 200e/nuppi laskutushinnallakaan, jos ei nyt joku ihan erityiseritystapaus oo kyseessä. En kyllä keksi, mikä se vois olla. Tosin meillä vaikuttaa sekin, että porukka on aika hajallaan ympäri suomea ja matkakuluihinkin menee jo huomattavia summia, kun kaikin kuljetaan omilla kärryillä. Ite pyydän vaikkapa hääparilta kirkkokeikasta saman, kuin normaali iltakeikastakin, jos on pelkkä kirkkoveto. Sitten annan vähän alennusta, jos oon samalla parille laulamassa vielä illankin. Lauloin sulle, sulle vain mä lauloin. Tanssin sulle, sulle vain. | |
![]() 31.01.2006 11:14:32 | |
Pari viikkoa sitten: pyysivät baariin johonkin firmabileisiin soittamaan lattaribändillämme lattaria. Kun hintamme kuulivat, totesivat jotain sen suuntaista, kuin "tulisiko se halvemmaksi, jos ottaisimme kaksi bändiä, ja molemmat bändit soittaisivat yhden setin?" Ei. En osaa soittaa kunnolla ihmesävelajeissa, esm. 6/8, 12/8. | |
![]() 31.01.2006 11:16:11 | |
Pari viikkoa sitten: pyysivät baariin johonkin firmabileisiin soittamaan lattaribändillämme lattaria. Kun hintamme kuulivat, totesivat jotain sen suuntaista, kuin "tulisiko se halvemmaksi, jos ottaisimme kaksi bändiä, ja molemmat bändit soittaisivat yhden setin?" Ei. Yleensä firmajuhlissa ne parhaat tilit tehdään. | |
![]() 31.01.2006 11:19:05 | |
Pari viikkoa sitten: pyysivät baariin johonkin firmabileisiin soittamaan lattaribändillämme lattaria. Kun hintamme kuulivat, totesivat jotain sen suuntaista, kuin "tulisiko se halvemmaksi, jos ottaisimme kaksi bändiä, ja molemmat bändit soittaisivat yhden setin?" Ei. Joo, vain se soittaminen on duunia ja roudaus ja kamojen pystyttäminen ja soundcheckit on pelkkää hupia ja yks settihän ei silloin maksa paljon paskaakaan. My name is Baron, Sir Baron. | |
![]() 31.01.2006 11:19:42 | |
Yleensä firmajuhlissa ne parhaat tilit tehdään. Niinpä. Lisäks soittoaika on usein aika mieleinen. Olen hidas mutta tyhmä | |
![]() 31.01.2006 11:22:10 (muokattu 31.01.2006 11:23:00) | |
Viime lauantaina tarjosivat 450ekee/triolle. Siitä toimisto nappaa 10-15%... kele. Sanottiin ei kiitos! Sain selville ettei sinne ollut mennyt muitakaan bändejä. Onneksi! Jotkut kai nuo keikat siltikin tekee epäilen minä. Tarjontaa ja harrastajapändejä on jo niin paljon, joten markkinat kai nuo hinnat määrää loppujen lopuksi, kun keikkapaikatkin aina vain vähenevät. Olen jo aiemmin todennut, etteivät liittot saatika monet ammattisoittajat ilmiölle mitään voi, vaikka ja vaan itketään ilmiötä vain yhdessä esimerkiksi täällä m-netissä. Vuoden sisällä olen tehnyt itse 3 keikkaa kurtulla, mutta en millään minimillä, mutta kuitenkin järkevällä hinnoittelulla. "Ilmaiseksi" noita kyllä saisi tehdä useampiakin, mutta enpä tee, joku tekee nekin puolestani. Pändeissä en enää soita. | |
![]() 31.01.2006 11:27:04 | |
Pointti oli siinä että ei se ilmaiseksi soittaminen lopu kovin helposti, eikä kevein ottein. Mietin tuossa sairaassa päässäni, että jos Pekka P:n bändin kerrotaan olevan halpisbändin, niin nostaisiko se Pekka P:n päässä tunnetta että polenkohan mä tässä nyt liksoja ja saisinkohan edes pikkusen enemmän? Tuskinpa. Vois se jotain ajatuksia kuitenkin herättää. 200 e/kupoli ei oo mun mielestä näillä markkinoilla halpishinta, käyppä tuolla toisilla threadeilla, niin siellä kymppikin on kova sana. Yleisesti pitsa riittää. Humppapuolellakin 80 euroo laskutusbrutto kuulostaa olevan yleinen taksa. Juu en mä sitä tarkoittanutkaan. 200/pää on hyvä hinta. Valitettavasti tosiaan nuo alle satasen/pää liksat on yleisiä, kuten mainitsit. Tää on kaikenkaikkiaan aika hullu ajatusmalli. Monet soittajat hankkii vuosien rutiinin ja koulutuksen. Ja sitten myyvät itsensä ilmaiseksi. Ei muilla aloilla tällaista nää. Kyllä jonkun insinöörin liksat on kohillaan heti alusta, eikä kukaan tuu vapaaehtoisesti tekemään halvemmalla. Paitti kiinassa. Ja kun tuo liksa tuliskin vaan soittamisesta, mutta kun siinä on niin paljon muutakin. Roudaukset kämpillä ja soittopaikassa - välillä kilometritolkulla ajoa mennen tullen ja odotusta. Keikkapäivän pituus on meillä normaalisti 12-16 tuntia - riippuen tilaisuudesta ja pitopaikasta. Jos sen 80eur jakaa 16 tunnille niin eipä hääviä tuntiliksaa jää... Nää nyt on amatöörin mietteitä - korjatkaa ammattimuusikot, jos jotain meni pieleen... Tää sit sanois tälleen... | |
![]() 31.01.2006 11:30:41 | |
Sen verran pitää vielä lisätä, että jos tätä tekis leipätyökseen, niin kait sitä pitäis vähän halvemmallakin joskus mennä, mutta nyt tehdään keikkaa iloksemme ja soittamisen/laulamisen riemusta (kyllähän ilosta ja riemustakin voi rahaa vähän ottaa!). Halpoja keikkoja ei oo pakko ottaa. Näilläkin liksoilla niitä on onneksi juuri sen verran, kuin halutaan tehdäkin Lauloin sulle, sulle vain mä lauloin. Tanssin sulle, sulle vain. | |
![]() 31.01.2006 11:43:17 | |
Taksat alkoi tippumaan siinä vaiheessa kun soittoajat pitenivät. Joskus 90-luvun puolivälissä oli suht taksat kohillaan.( ja soittoajat) Soittajan sormi on sellainen elin... | |
![]() 31.01.2006 11:48:25 (muokattu 31.01.2006 11:49:51) | |
Tän päivän TES-minimi on sama kuin aina ennenkin tai ainakin sen ajan ollut sama kun mä oon kuulunut liittoon eli 101 arkipäivältä ja 120 viikonlopulta. Onhan se hyvä, että tässä maailmassa on jotain pysyvääkin! Heh, siitä on yli 20-vuotta kun nuorena poikana tein ravintola keikkaa työkseni.. Silloin sen aikaisella palkalla tuli hyvin toimeen. | |
![]() 31.01.2006 11:50:01 | |
Vois se jotain ajatuksia kuitenkin herättää. Roudaukset kämpillä ja soittopaikassa - välillä kilometritolkulla ajoa mennen tullen ja odotusta. Keikkapäivän pituus on meillä normaalisti 12-16 tuntia - riippuen tilaisuudesta ja pitopaikasta. Jos sen 80eur jakaa 16 tunnille niin eipä hääviä tuntiliksaa jää... . Lauantaina keikalla. Aamulla 8:30 lähdettiin meiltä, basisti ja solisti lähtivät jo klo 8:00 Sunnuntai-aamuna klo 6:30 olin kotona. Olisi saanut jäädä yöksikin mutta mukavampi herätä puolilta päivin kotoa, kuin 350km päässä ja vielä sen päälle ajella kotiin. Tällä kertaa korvaus oli kuitenkin ihan kohtuullinen, sen enempi mainostamatta. Yleensä tulee maksajan kipuraja vastaan tuossa 600€ jälkeen ja kvartetillahan se tarkoittaa, että matkan ei kärsi olla kovin pitkä... Joskus saa enempi, joskus ei oteta keikkaa. Huonoin nyt viime vuosilta on ollut eräs suurehko lava JKL MLK:ssa. Kuulemma kakkosbändille maksavat 340€ (=2000mk). 370€ me veloitimme ja sen jälkeen ei olla edes kyselty sinnepäin. Siis aivan törkeää. "no eikös se ole tärkeintä, että keikkaa saa..." Eiköhän se ole tärkeintä, että leipää tulee pöytään. Omalla kohdalla nyt tällä hetkellä en ole riippuvainen noista keikkatuloista mutta kun bändissä on muitakin. Ilonpilaaja | |
![]() 31.01.2006 11:54:21 | |
Kun herkästä taiteilijasta ei ole usein myyntimieheksi, pitäis olla ammattimies(-nainen) hoitamassa myyntiä, ammattilainen siellä usein on toisessa päässäkin.. :) | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)