Aihe: laivabändit
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Fuzzy Boner
03.05.2006 15:04:59
Jepajee, on tosiaan, mutta mielipide asia..

Jep..
Live-ja studiotaimikin on aika eri puuroa myöskin. Ei oo sama asia
MÖLLISTY
v_m_kangas
03.05.2006 15:11:53

Jep..

Livetaimihan on sitä, että koko bändi soittaa samaa biisiä. HOHO
Humppaa tai soita humppaa
laulava runpali
03.05.2006 15:14:17
Jep..

Taivahan tosi! nykypäivänä ois aika paha saada ketään tuottamaan esim. Sessen soittoa -80 luvun puolella topin ja akenttien kanssa.Hitto miten vaihtelee jossain biiseissä.
Kukkakeppistandit rulettaa!!
EP
03.05.2006 15:51:59
Jep..

Niin, onhan se tempo ja sen muutokset yksi tehokeino myös.
Ukko
03.05.2006 16:19:16

Et kai tarkoita että säestäminen ja seuraaminen olis sama asia ?
jos vetelee skitalla tai pianolla jonkun taiteilian matkassa,niin sehän toimii,mutta mikä oikeuttaa orkesterissa laulajan olevan ammattitaidoton ja laulaa päin peetä,repiihän ne yleensä ammattimaisemmat liksatkin.

Joo eli pitää paikkansa. Jokaisen soittajan/laulajan täytyy tuntea/tietää koko biisi vaikka nurinpäin ja olla kokoajan selvillä siitä missä mennään. Ja jos ei toimi tällä pohjalla niin sitten on osattava lukea tikuista koko tapahtuma kertalaakista.
Tankero
03.05.2006 17:08:18 (muokattu 03.05.2006 17:08:28)
Jep..

Totta kai. Ehkäpä juuri sitä se mahtoi Fagenkin tarkoittaa.
Varmasti, vissiin.
Fuzzy Boner
03.05.2006 17:20:33
Totta kai. Ehkäpä juuri sitä se mahtoi Fagenkin tarkoittaa.

Niinpä..

Esim hyvätaimisista kosketinsoittajista on todella pulaa studioskenessä nykyään..
MÖLLISTY
jon lord
03.05.2006 18:25:54
Mielenkiintoinen aihe. Ettei menis omakehuksi niin kuuntelen tässä juuri oman projektini raakaversiota. Sen verran on oppinut vuosien saatossa soittamaan klikin kanssa ettei sooloja tarvinnut yhtään korjata "ruudulla". Ei edes pieniä juoksutuksia. Itse olen sitä mieltä että jokaisen tulisi opetella soittamaan klikin kanssa vaikka vain harjoituksen vuoksi. Ei se ainakaan pahitteeksi olisi.
Aivotyöstä saadaan aivolisäke!
baron
03.05.2006 18:26:23

Niinpä..

Esim hyvätaimisista kosketinsoittajista on todella pulaa studioskenessä nykyään..

No jos on hirveän tiukka paikka, niin mä voin uhrautua!
My name is Baron, Sir Baron.
Fuzzy Boner
03.05.2006 18:27:15
No jos on hirveän tiukka paikka, niin mä voin uhrautua!

Sä oot vaan niin hiton kallis.. Jos tekisit perustariffeilla niin olisit varmaan kaikilla levyillä kokoajan.. Oot hinnotellu ittes pihalle
MÖLLISTY
freeze
03.05.2006 19:36:56
170..
paice60
03.05.2006 20:54:44
Se nyt on aivan sama onko sitä klikkiä vai ei, jos rumpali osaa hommansa. Klikki tekee ihan hyvää jos on, kuten usein on, ongelmia fillien kanssa. Mutta äkkiä sen oppii pitämään kasassa ja jos ei opi niin parempi vaihtaa instrumenttia. Sitä kun tekee aikansa niin tekee ihan hyvää taimille. Ainakin pitäisi oppia huomaamaan omat heikot kohtansa, ainakin minä opin. Ei mulla nykyään ole mitään klikkiä vastaan ja usein vielä riittää sekin että kuulen vain sen muutaman tahdin alusta. Tietenkin kivempi on vetää ilman ja jos siihen klikkiin on hyvä syy esim. seku tai vastaava niin siitä vaan.
Humpassa on tulevaisuus, en vaan tiedä kenen.
Timi
04.05.2006 13:31:25
Tahtoo klikin!!
Kylmän viileesti!
Tankero
04.05.2006 13:34:43
Niinpä..

Eikö se Seppo sitten enää?
Varmasti, vissiin.
Tankero
04.05.2006 13:35:19
Se nyt on aivan sama onko sitä klikkiä vai ei, jos rumpali osaa hommansa. Klikki tekee ihan hyvää jos on, kuten usein on, ongelmia fillien kanssa. Mutta äkkiä sen oppii pitämään kasassa ja jos ei opi niin parempi vaihtaa instrumenttia. Sitä kun tekee aikansa niin tekee ihan hyvää taimille. Ainakin pitäisi oppia huomaamaan omat heikot kohtansa, ainakin minä opin. Ei mulla nykyään ole mitään klikkiä vastaan ja usein vielä riittää sekin että kuulen vain sen muutaman tahdin alusta. Tietenkin kivempi on vetää ilman ja jos siihen klikkiin on hyvä syy esim. seku tai vastaava niin siitä vaan.

Komp
Varmasti, vissiin.
AnselmiMaa
04.05.2006 13:36:46
Et kai tarkoita että säestäminen ja seuraaminen olis sama asia ?
jos vetelee skitalla tai pianolla jonkun taiteilian matkassa,niin sehän toimii,mutta mikä oikeuttaa orkesterissa laulajan olevan ammattitaidoton ja laulaa päin peetä,repiihän ne yleensä ammattimaisemmat liksatkin.

En! Jos joku on ammattitaidoton, niin sille minä en voi mitään..
Mitä sitä paskalla, ku ei oo peltookaan!
M.i.k.key
04.05.2006 13:39:44
Hoho, viihdyttävää luettavaa! Taimitietäjiä riittää...
lisätkääpä tuohon ajatteluun vielä harkittu eteen tai taakse-soitto.

Pussyn kanssa samaa mieltä tuosta tyyppien harvuudesta, no keitä meitä siellä olikaan...
Möllisty!
Fuzzy Boner
04.05.2006 15:15:20
Eikö se Seppo sitten enää?

Hoho. Nyt puhuttiin oikeesti hyvätaimisista poppikosketinsoittajista. Seppo on kyl kova omalla alallaan ja pianistihan hän.
Ottasin koska vaan hänet soittamaan tausta/smokki/viihde-pianoa mun elegantteihin juhliin jos sellaset olis.
MÖLLISTY
Fuzzy Boner
04.05.2006 15:17:04
Hoho, viihdyttävää luettavaa! Taimitietäjiä riittää...
lisätkääpä tuohon ajatteluun vielä harkittu eteen tai taakse-soitto.

Kun soittaa harkiten biitin taakse niin alkaa olemaan lähellä sitä että enää vaan vähän kiilaa.. Kaikki on peruslähtökohdallisesti nokillaan täällä. Meillä ei oo sellasta etelän laid-backia sisäisesti äidinmaidossa.

Pussyn kanssa samaa mieltä tuosta tyyppien harvuudesta, no keitä meitä siellä olikaan...

heh
MÖLLISTY
EP
04.05.2006 15:45:36 (muokattu 04.05.2006 15:47:56)
HOHO!
Me ollankin valkoihosia.. 8)

Onhan Pussylla tulossa jo uutta studio-kiippari sukupolvea ja Mikkeylläkin voi olla siellä täällä.. :)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)