Tankero 07.10.2005 13:52:59 (muokattu 07.10.2005 13:53:18) | |
---|
En mä nyt oikeastaan koskaan oo tanssimuusikoksi halunnut (ei mua väkisinkään kyllä oo alalle viety) ja tanssimisenkin ("rytmikävelyn") lopetin, kun huomasin, että skotaaminen onnistuu ilmankin, mutta kun se tanssi jotenkin elimellisesti kuuluu tanssimusiikkiin, on se mua alkanut kiinnostaa. Lähinnä siksi, että keskustelu/kiistatilanteissa pärjäisi tanssijoiden kanssa niiden omilla aseilla, ei väittäisi niitä pölvästeiksi, jotka ei mitään ymmärrä, vaan selittäisi tanssijoiden kielellä, että mä olen taas tapani mukaan oikeassa. Tiedon auktoriteetti! Se on helpottavaa tietää, että on edes jotain mihin luottaa tässä epävakaassa maailmassa. |
manjaana 07.10.2005 17:20:50 | |
---|
Kyllähän toi Manjaana ensi kesän humppamiitissä vois vähän alkeita meille opettaa, että edes termit tiedettäisiin. Jätän väliin kyllä! Mulle mies on kunkku tanssilattialla ja päättää miten mennään, en arvostele enkä neuvo, jos ei vasiten kysytä. Enkä ole esmes miesten jalkatekniikkaan tutustunut, että huonoa olis lähteä opettamaan.. Sullehan mä oon yksärit luvannu jo!! ;o) Ei se koskaan niin ole, etteikö se jotenkin olisi |
manjaana 07.10.2005 17:24:26 (muokattu 07.10.2005 17:28:39) | |
---|
Mielestäni ohiaskellus tarkoittaa yleensä sitä, että astutaankin oikealla jalalla naisen jalkojen ulkopuolelle sen sijaan, että laitettaisiin se oikea jalka aina sinne naisen jalkojen väliin. Samalla tuo askeltaminen pitäisi pystyä naiselle viemään siten, että hän tuntee luontevaksi astua totutusta poikkeavalla tavalla, juuri siten kuin mies haluaa. Perusfoxi on usein pelkästään hhnn, mutta näitä hitaita ja nopeita voi sekoitella haluamassaan järjestyksessä, tehdä niitä askelluksiakin monella eri tavalla ja lisäillä kaikenlaisia päähänpistoja sopivalta tuntuvissa paikoissa. Näin on ja se tietty vielä, että foksiahan tanssitaan hyvin eri tyylillä, tangohan on "raskas" soundinen ja se näkyypi askelluksessa, tai mulle on opetettu tämä koko jalan käyttö tangossa samoin kun pivotit. foksissa taas päkiän käyttö runsaampaa.. Tangossa on myös B-osa, joka yleensä menee beguinena, herkkukohta vetää rumbana.. edit. lisäys Ei se koskaan niin ole, etteikö se jotenkin olisi |
Sertzo S 07.10.2005 17:32:55 (muokattu 07.10.2005 17:33:09) | |
---|
Jätän väliin kyllä! Mulle mies on kunkku tanssilattialla ja päättää miten mennään, en arvostele enkä neuvo, jos ei vasiten kysytä. Enkä ole esmes miesten jalkatekniikkaan tutustunut, että huonoa olis lähteä opettamaan.. Sullehan mä oon yksärit luvannu jo!! ;o) Mehän pyyhkäistiin yhdessä jotain humpan tapaista kesällä mökillä muistakseni ilman mitään musaa. Viheltikö joku seurueessa? |
manjaana 07.10.2005 17:40:19 | |
---|
Mehän pyyhkäistiin yhdessä jotain humpan tapaista kesällä mökillä muistakseni ilman mitään musaa. Viheltikö joku seurueessa? Hyvän viejän kanssa ei tarvitse edes musiikkia, se vaan kulkee ;o)) Ei se koskaan niin ole, etteikö se jotenkin olisi |
Sertzo S 07.10.2005 17:43:05 | |
---|
Hyvän viejän kanssa ei tarvitse edes musiikkia, se vaan kulkee ;o)) Nyt kyllä ylistit liikaa, en mä mikään nurmipihojen Fred Astaire sentään ole. ;) |
jmercy 07.10.2005 17:50:13 | |
---|
Nyt kyllä ylistit liikaa, en mä mikään nurmipihojen Fred Astaire sentään ole. ;) Heh heh, siinäpä sopiva nimi bändille: Nurmipihojen Fred Astaire... |
v_m_kangas 07.10.2005 18:30:50 | |
---|
Heti kun joku perustelee riittävän hyvin sen, että muusikon pitää osata tanssia ja tanssijan pitää osata soittaa, niin käännyn siihen uskoon välittömästi. Kerroit: Minä osaan tanssia perustanssit, Eli valssin, humpan, tangon jne, eli kyllä mä Hannan kanssa tanssin aina kun silmä välttää, en ole ihan täydellisen tietämätön tanssimisesta. Elikkä et nyt kyllä ole aivan oikea henkilö sanomaan, että soittajan ei tarvitse osata tanssia ;) Kyllä semmoinen heppu, joka ei tiedä tansseista mitään, on aika heikoilla tanssiyhtyeessä. Kyllähän kapakoita ja muita räkälöitä kiertelee, mutta lavakeikat taitaa jäädä vähiin jos bändissä ei kukaan tiedä tanssista mitään. Humppaa tai soita humppaa |
jmercy 07.10.2005 18:38:08 | |
---|
Kerroit:
Elikkä et nyt kyllä ole aivan oikea henkilö sanomaan, että soittajan ei tarvitse osata tanssia ;) Kyllä semmoinen heppu, joka ei tiedä tansseista mitään, on aika heikoilla tanssiyhtyeessä. Kyllähän kapakoita ja muita räkälöitä kiertelee, mutta lavakeikat taitaa jäädä vähiin jos bändissä ei kukaan tiedä tanssista mitään. Osata tanssia ja tietää tanssimisesta on eri asia. Toki on etu, jos osaa tanssia, mutta voi sitä lavoja kiertää, vaikkei tanssisikaan yhtään mitään, mutta tietoutta pitää olla, pitää ymmärtää eri tyylit, niiden temmot ym. Ok? |
baron 07.10.2005 18:40:42 | |
---|
Minä osaan tanssia perustanssit, Eli valssin, humpan, tangon jne, eli kyllä mä Hannan kanssa tanssin aina kun silmä välttää, en ole ihan täydellisen tietämätön tanssimisesta. En kai mäkään sen enempää itse haluaisi osata tanssia. Teoreettista tietoa voisi olla vähän enemmän, jenkat, polkat, lattarit, masurkat. The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument. |
Musiikkia korville 07.10.2005 18:41:19 | |
---|
Osata tanssia ja tietää tanssimisesta on eri asia. Toki on etu, jos osaa tanssia, mutta voi sitä lavoja kiertää, vaikkei tanssisikaan yhtään mitään, mutta tietoutta pitää olla, pitää ymmärtää eri tyylit, niiden temmot ym. Ok? Tätä komppaan. Naura ongelmillesi, niin kaikki muutkin tekevät. |
jmercy 07.10.2005 18:42:48 | |
---|
En kai mäkään sen enempää itse haluaisi osata tanssia. Teoreettista tietoa voisi olla vähän enemmän, jenkat, polkat, lattarit, masurkat. Mikäs siinä, tanssihan on periaatteessa ihan hauskaa hommaa, emmä oikein tiiä, mikä siinä mua niin ärsyttää, liekö tän jobin jälkiseurauksia? |
baron 07.10.2005 18:44:39 | |
---|
Tätä komppaan. Musta olis kuitenkin kiva, että kun harrastan mahdollisuuksien mukaan kolleeoiden keikoilla käymistä, niin sen lisäksi, että arvioin "kriittisesti" musiikin, voisin myös itse testata, voiko piisejä tanssia ja antaa tarvittaessa "turakaispalautetta":-) The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument. |
jmercy 07.10.2005 18:47:05 | |
---|
Musta olis kuitenkin kiva, että kun harrastan mahdollisuuksien mukaan kolleeoiden keikoilla käymistä, niin sen lisäksi, että arvioin "kriittisesti" musiikin, voisin myös itse testata, voiko piisejä tanssia ja antaa tarvittaessa "turakaispalautetta":-) Hmm?!? Haluat siis olla kuin Turakainen?!? Huh huh, se on kova arvonalennus? |
veeka 07.10.2005 18:48:28 | |
---|
Oon mieki kerran "tanssinu". Yh-äitiä kävelytin tappituntumassa Ruusulinnassa, voi ko tuntu hyvältä! Onneksi Paroni ei nähnyt, ois varmaan antanu porttikiellon kun erehdyin sen metsästysmaille. Soittajat soittaa ja haitaristit haittaa....? |
Musiikkia korville 07.10.2005 18:51:28 | |
---|
Musta olis kuitenkin kiva, että kun harrastan mahdollisuuksien mukaan kolleeoiden keikoilla käymistä, niin sen lisäksi, että arvioin "kriittisesti" musiikin, voisin myös itse testata, voiko piisejä tanssia ja antaa tarvittaessa "turakaispalautetta":-) Olitko nyt ihan tosissas? Naura ongelmillesi, niin kaikki muutkin tekevät. |
manjaana 07.10.2005 18:54:22 | |
---|
Olitko nyt ihan tosissas? No niin kaikki nöpönenät, vetäkää ölppää mie vedän tangoa...;o)) Ei se koskaan niin ole, etteikö se jotenkin olisi |
Musiikkia korville 07.10.2005 18:56:31 | |
---|
No niin kaikki nöpönenät, vetäkää ölppää mie vedän tangoa...;o)) Me vedetään ölppää, mutta jutellaan tangosta. Puheenaihe siirtyy illan mittaan pikkuhiljaa pill... Naura ongelmillesi, niin kaikki muutkin tekevät. |
uruttaja 07.10.2005 18:57:40 | |
---|
Kerroit: Elikkä et nyt kyllä ole aivan oikea henkilö sanomaan, että soittajan ei tarvitse osata tanssia ;) Kyllä semmoinen heppu, joka ei tiedä tansseista mitään, on aika heikoilla tanssiyhtyeessä. Kyllähän kapakoita ja muita räkälöitä kiertelee, mutta lavakeikat taitaa jäädä vähiin jos bändissä ei kukaan tiedä tanssista mitään. No en mä tiedä oikein tuostakaan, kun olen kyllä kiertänyt ihan kaikki´mahdolliset ja melkein kaikki mahdottomatkin paikat, lavatkin melkein kaikki mahdolliset Hangon ja Petsamon välillä. Tanhuhovissa ja Ruusulinnassa en oo ikinä käyny, mutta se ei haitanne? Jospa minä olen sitten se ns. luonnonoikku tai poikkeusyksilö. Soittanut ja laulanut olen kaikki mahdolliset perinteiset ja melkein saa sanoa että etnoparitanssisysteemit, mutta en minä niitä tanssia osaa puoliakaan. Joku selityshän tälle pitää löytyä. Ei tämä uskon asia voi olla. |
jjussila 07.10.2005 18:58:07 | |
---|
Me vedetään ölppää, mutta jutellaan tangosta. Puheenaihe siirtyy illan mittaan pikkuhiljaa pill... Eikös se sieltä tank(g)on toisesta päästä useinkin löydy..joo Just niin... ja kyllä jämpti on näin!?...joo |