Aihe: Seuraatko "Tartu mikkiin" ohjelmaa? II
1 2 3 4 578 79 80 81 8291 92 93 94 95
Lennu
08.01.2013 19:45:10

blaekie: Mutta eikös tuossa olisi potentiaalia hyvään esitykseen, eikös kyse ole vaan loppupelissä asenteesta miten ne vedetään ;-).

Joo on, ei oo mikään noista jäänyt vetämättä. Minäkään en mene laadusta takuuseen.
no is any good musics maked anymore...
rintapek
08.01.2013 19:52:54

Lennu: Joo on, ei oo mikään noista jäänyt vetämättä. Minäkään en mene laadusta takuuseen.

Mä kyl uskallan häpäistä itteni melko pahastikin, mut joku raja mullakin on.
One kind of music only - the good kind
Ukko
08.01.2013 20:04:02

WanhaWetäjä:Mutta kun keikkaa riitti mukavasti vielä 10 vuotta sitten niin hälytyskellot eivät soineet ajoissa, nyt se on myöhäistä.

Quiniin ? Tuolla on ammattioppilaitoksissa pilvinpimein 50-60 vuotiasta jäärää jotka opiskelee itselleen viimeiseksi 10-15 vuotis työtaipaleelleen uutta ammattia, ja työllitstyvätkin monesti sen puitteissa. Esim. mun vanhempi broidi jonka alta tehdas meni konkkaan broidin tehtyä siellä duunia 40 v. Jätkä kerkis oleen työttömänä n. kuukauden verran ja huomenna sillä alkaa ammattikurssi jonka lopputuotteena se työllistyy kokolailla varmasti eläkeikään asti. Ja itsellä sama vika. Jos ei tavoittele taivaita työn laadun suhteen niin alle kuuskymppisenä on vielä jotain tehtävissä, riippuen tietysti siitä asuuko asutuskeskuksissa vaiko peräkorvessa.
COVS jäsen nro 6
Epämuusikko
08.01.2013 23:16:22 (muokattu 08.01.2013 23:16:37)
Ukko: Quiniin ? Tuolla on ammattioppilaitoksissa pilvinpimein 50-60 vuotiasta jäärää jotka opiskelee itselleen viimeiseksi 10-15 vuotis työtaipaleelleen uutta ammattia, ja työllitstyvätkin monesti sen puitteissa. Esim. mun vanhempi broidi jonka alta tehdas meni konkkaan broidin tehtyä siellä duunia 40 v. Jätkä kerkis oleen työttömänä n. kuukauden verran ja huomenna sillä alkaa ammattikurssi jonka lopputuotteena se työllistyy kokolailla varmasti eläkeikään asti. Ja itsellä sama vika. Jos ei tavoittele taivaita työn laadun suhteen niin alle kuuskymppisenä on vielä jotain tehtävissä, riippuen tietysti siitä asuuko asutuskeskuksissa vaiko peräkorvessa.

Nyt puhutaan musasta. Taivaiden tavoittelu on senkin joidenkin tehtävä. (huonoa suomea, en korjaa)
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
Ukko
09.01.2013 08:56:13

Epämuusikko: Nyt puhutaan musasta. Taivaiden tavoittelu on senkin joidenkin tehtävä. (huonoa suomea, en korjaa)

Puhu sinä musasta. Lennu, Blaekie, Roweami ja Rintapek lähtivät lisäkseni työkseen tekemisestä puhumaan muustakin kuin musasta. Taivaita voi aina tavoitella mutta niin helvetin harva siinä onnistuu.
COVS jäsen nro 6
Lennu
09.01.2013 09:37:11

Ukko: Puhu sinä musasta. Lennu, Blaekie, Roweami ja Rintapek lähtivät lisäkseni työkseen tekemisestä puhumaan muustakin kuin musasta. Taivaita voi aina tavoitella mutta niin helvetin harva siinä onnistuu.

On mulla keikkaakin ku siimaa, sen mitä oikeilta töiltä ehtii tekemään. En kanna siitä huonoa omaatuntoa. Lauantaina olis taas. Satanen jää käteen kahensadan palkkiosta, semmosta se on. Harrastusta.
KoskPaavo
09.01.2013 09:59:36
Lennu: On mulla keikkaakin ku siimaa, sen mitä oikeilta töiltä ehtii tekemään. En kanna siitä huonoa omaatuntoa. Lauantaina olis taas. Satanen jää käteen kahensadan palkkiosta, semmosta se on. Harrastusta.

Voihan tuossa tapauksessa niitä rahanansaitsemisvälineitä verotuksessa vähentää, ei mun käsittääkseni se merkkaa mitään onko harrastusväline tai ei.
"Quidquid Latine dictum sit, altum videtur."
Lennu
09.01.2013 10:04:04

KoskPaavo: Voihan tuossa tapauksessa niitä rahanansaitsemisvälineitä verotuksessa vähentää, ei mun käsittääkseni se merkkaa mitään onko harrastusväline tai ei.

Toki voi. Se olikin vain sivulauseena, ettei kukaan syytä tessin polkemisesta. Hoho.
Ukko
09.01.2013 13:09:43

KoskPaavo: Voihan tuossa tapauksessa niitä rahanansaitsemisvälineitä verotuksessa vähentää, ei mun käsittääkseni se merkkaa mitään onko harrastusväline tai ei.

Onko olemassa joku raja mikä täytyy tienata ennenkuin voi vähentää verotuksessa ?
COVS jäsen nro 6
KoskPaavo
09.01.2013 19:52:26
Ukko: Onko olemassa joku raja mikä täytyy tienata ennenkuin voi vähentää verotuksessa ?

Ei ainakaan ennen ollut, jo amatöörinä vv. 1970-76 laittelin näitä' WLM:iä yms verotukseen, poisto 30% /vuosi, vaikka olin opiskelemassa. Tietysti jokaikinen kodin sähköverme kuitille, sähkötarvikkeita, sitten verotukseen "instrumenttien korjaus- ja kunnossapito"-osastoon.
"Quidquid Latine dictum sit, altum videtur."
drtdg
10.01.2013 14:46:27

aiheeseen vastaten: en seuraa kyseistä ohjelmaa...
ModernClassic
11.01.2013 22:41:07
drtdg: aiheeseen vastaten: en seuraa kyseistä ohjelmaa...

Eikä kyllä kannata aloittaakaan,tämäniltaisen perusteella.
Kääntyvää,mutta taittumatonta komppia.
Jucciz
11.01.2013 22:52:01
Mun mielestä tällä kertaa oli Telecasterissa paikoin todella hyvä soundi.
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
EP
11.01.2013 23:06:37 (muokattu 11.01.2013 23:10:33)
Fiilaten ja höyläten ainakin oli hjuva, katsotaanpa lissää..

E: Telessä on kyllä niin ominainen soundi, harmittaa toisinaan kun tuli moinen hukattua.
WanhaWetäjä
11.01.2013 23:53:06

Jucciz: Mun mielestä tällä kertaa oli Telecasterissa paikoin todella hyvä soundi.

Joo, hyvä telesoundi, fraseeraus oli paikoin vähän sellasta kulmikkaan oloista mun makuun ... tein sen virheen että katselin/kuuntelin tuon ekaks makkarin 24" littutelkkarin kautta kun yleensä kuuntelen hyvillä luureilla tai ProCaster viritinvahvistimella+ 2 x 100w yli puoli metriä korkeilla wanhoilla 4 tie stereokaapeilla ja iMacilla eViihteeltä, äänikorttina varsin asiallinen Apogee Duet 2. Kyllä pölisee!

Huono, keskialueinen äänentoisto on armoton, varsinkin solistien epävireisyydyt korustuvat kuin myös tässä jaksossa usein esiintynyt 60-luvun urkusoundi tuli aika lailla yli tai ei vaan muuten oikeen istunut kokonaisuuteen. Mutta tosiaankin...balanssit ja soundit oli mitä oli tuon telkkarin kautta, tasapuolisuuden nimissä pitää tsekata tuo vielä pikaisesti pikapaloina/esitys eViihteeltä ja kunnon soundeilla;-)

(15 min myöhemmin...)

No ni..pikatsekkaus tehty ja olihan se ihan toista kunnon laitteilla kuultuna, eritoten bandin balanssi oli aivan jees, urut eivät häirinneet lainkaan, solisteista tuon Janin ja varsinkin "herra hengettömän" vireessä oli kyllä toivomisen varaa kautta linjan. Mimmin laulu oli ihan kamalaa ulinaa telkkarin kautta, sekin kuulosti lähes inhimilliseltä kunnon soundeilla.
Mitä tästä opimme? Huonot laitteet kuuntelussa tekevät huonosta musiikkiesityksestä vieläkin huonomman ja hyvästäkin on vaikea nauttia.

Parasta ohjelmassa oli ehdottomasti Auliksen karaoke-esitys "look laik en enzel".
EP
12.01.2013 12:55:36
EP: Fiilaten ja höyläten ainakin oli hjuva, katsotaanpa lissää..

E: Telessä on kyllä niin ominainen soundi, harmittaa toisinaan kun tuli moinen hukattua.

Joo, tässä jaksossa taas ei noi säv. lajit ihan natsaa laulajille, mut muuten ihan katteltava ja kuunneltava jakso vaihteeksi.

Pitikattella toi loppuun mutta Areena pätkii sen verran, että myöhemmin sitten..
House Band
12.01.2013 17:59:07
Parasta ohjelmassa oli ehdottomasti Auliksen karaoke-esitys "look laik en enzel".

Voi kuinka totta.
Soittaja soittaa,haitaristi haittaa.
EP
12.01.2013 18:45:48
House Band: Voi kuinka totta.

No, kuka mistäkin tykkää..
House Band
12.01.2013 19:05:13
EP: No, kuka mistäkin tykkää..

Makuasia,sanoi koira kun pyllyään nuoli...

Mä tykkään myös Maaret ja Hyväkkäät bändistä.sekä Florence Foster Jenkinsin laulusta.Tartu Mikkiin ohjelma ei pääse ihan vielä samaan kategoriaan.
Laulajat ei kyllä kovin kaukaa hae välillä. Kuten eilen.
Soittaja soittaa,haitaristi haittaa.
humppahanuristi
12.01.2013 20:58:02

En pitkään aikaan ole katsonut mutta eilisen katsoin. Bändi on näköjään vaihtunut.
Eilen ei oikein osunut nuo sävellajit kohdalleen, niin taisi olla vähän hakemista senkin takia.
Humpasta rautalankaan... http://www.myspace.com/tanssiorkesterigalaxie
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)