Aihe: Seuraatko "Tartu mikkiin" ohjelmaa? II
1 2 3 4 577 78 79 80 8191 92 93 94 95
Lennu
08.01.2013 10:39:53

Epämuusikko: Mitäs tällä palstalla majailevat tekevät työkseen?

Meiksi tekee diisseliä.
no is any good musics maked anymore...
jape2
08.01.2013 12:17:38
EP: En omista haitaria, oon kyllä kattellu sellasta Hohnerin pianomallia OSTA multa! saat HALVALLA!!
Soettakkee humppoooooooo!
M.i.k.key
08.01.2013 12:22:55

Mä yritän soittaa koskettimia, mutta vaikeaksi on hommat mennyt.
möllisty
blaekie
08.01.2013 12:25:06

Lennu: Meiksi tekee diisseliä.

.. ja minä kulutan sitä, tosin en työkseni, van töihin tullakseni.

IT-alalla jo 25 vuoden ajan. (Tosin 25 vuotta sitten ei puhuttu IT:stä mitään, vaan oltiin ATK-miehiä)
Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. ja jos onkii , nii entäs sitten ... ja mitä se sulle kuuluu.. ja jos kuuluukin , niin syytön mä siihen oon.
Ukko
08.01.2013 12:27:39

Musta tulee näillä näkymin lähäri (pakolliset osiot takana) ja edessä tod. näk. suuntautuminen vammaispuolelle (etenevät neurologiset sairaudet). Oppisopimus ammatillisiin opintoihin allekirjoituksia vaille. Ja jos se ei toteudu niin ammatillisten opintojen koulupaikka on jo varma.
COVS jäsen nro 6
Roweami
08.01.2013 12:37:27
ICT-alalla (siksi sitä myöhemmin kutsuttiin), hyvin pitkään.
Jucciz
08.01.2013 13:15:32

Toisinaan kirjoitan nuotteja. Keikallekin lähden, jos pyydetään. Saa pyytää. Soitan monenlaista ja monenmakuisista liemistä on kokemusta.

Koti-isin arkikin käy työstä, mutta sitä ei laskettane, koska siitä ei makseta rahaa.
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
EP
08.01.2013 14:08:17
Aiheeseen palatakseni, niin tuollakin näköjään voi antaa palautetta eri jaksoista:

http://yle.fi/musiikki/tartu-mikkiin/galleriat/reggaemeininkia
tarmo
08.01.2013 15:00:09
EP: Aiheeseen palatakseni, niin tuollakin näköjään voi antaa palautetta eri jaksoista:

http://yle.fi/musiikki/tartu-mikkiin/galleriat/reggaemeininkia

Käys digauttamassa.
Epämuusikko
08.01.2013 16:03:07
Ok. Lisää vastauksia. Itsekin muusikkona.
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
tarmo
08.01.2013 16:38:21
Epämuusikko: Ok. Lisää vastauksia. Itsekin muusikkona.

Mä riitelen ammatikseni. Vuoteen 2010 ansiot tuli soittamisesta, vuonna 2012 enää 10 % ansioista. Kuluva vuosi voi olla em. prosentein laskettuna edellistä heikompi, muttei suinkaan huonompi. Vielä lähtee soitot, mutta kyllä se tästä muutamassa vuodessa jätkän humpaksi taantuu.
EP
08.01.2013 17:08:22
tarmo: Käys digauttamassa.

Muutamia aikasempia jaksoja vois, mut antaa olla! : )
WanhaWetäjä
08.01.2013 17:29:38

EP: En omista haitaria, oon kyllä kattellu sellasta Hohnerin pianomallia tms. mutta eipä ole löytynyt sopivaa.
Mutta kelluuko se?

Mun on pakko pysyä ihan tällä vuosituhannella, monestakin syystä
Ja käyttis oli vielä joku aikaa sitten Win 95????

mutta erittäin kiinnostunut historiasta ja paras musiikkihan tulee tuolta 60 - 70, ehkä vielä 80 -luvuiltakin, isot orkesterit kapellimestareineen jopa kevyelläkin puolella.
Sekö tekee musiikista ikäänkuin automaattisesti hyvää että oli isot orkesterit ja kapellimestarit? Paljon hyvää kuin myös paljon huonoa on kaikkien aikakausien musassa, isoja bandeja löytyy tänä päivänä pilvin pimein, soitto on mun makuun enemmän tässä päivässä eritoten kitaraosastoilla, poislukien tietty legendat kuten Wes Montgomery tai Joe Pass, noita kuuntelee aina mielikseen koska he olivat vaan niin kovia ja umpimusikaalisia soittajia, kovasti eri maailmoista mutta kuitenkin.

Mä pidän kaikenlaisesta musiikista (klassisesta humpasta jazzista), mistähän johtuu, että kaikki ole kyynisiä vaikka tekevät vuosikymmeniä keikkaa, varmaan tykkäävät tanssimusiikistakin ihan oikeesti?
No, jos on sellanen "kyllä sir" tyyppinen perseennuolija/aivoton lammas niin varmasti kaikki käy ja aina on vaan helvetin kivaa. Onhan noitakin olemassa.
Ei ole mun juttu, ei. Tai onhan noita liimataissoittajiakin jotka kusettaa vaikka omaa äitiään tarvittaessa jos vaan hyötyvät siitä jotenkin.

Jospa olet väärällä alalla?
No en ole varmaankaan ainoa tässä maailmassa jolle työ ei aina ole pelkkää päiväpaistetta, toki olet oikeassa siinä että tämän päivän työtilannetta ajatellen mun (ja monen muun kollegan) olis pitänyt jo aikoinaan hankkia joku oikea ammatti/koulutus joka jatkamalla keskenjääneitä (musa)opintoja tai kouluttautua ihan muulle alalle. Mutta kun keikkaa riitti mukavasti vielä 10 vuotta sitten niin hälytyskellot eivät soineet ajoissa, nyt se on myöhäistä.

Ei kai koskaan ole myöhäistä muuttaa tyyliä, tehdä se ohjelmisto ja treenata kunnolla.
Voi voi...sä olet todella pihalla näistä jutuista, ei meidän ikäset tahvot PYSTY vetään uskottavasti sitä musaa mitä nykyään pitäisi vetää esim laivoilla. Se tyssää viimeistään laulupuoleen vaikka soitto jotenkin taittuisikin. Sen takia on näitä kone"bandeja", eli 2 tahvoa ja mimmi, laitetaan Ketronista/läppäristä/iPadista tms pohjat, mimmi laulaan ja voi vetää Mariskat, Chisut etc...mikäs siinä.

Mä oon käsittäny, että sä soittelet kotona ihan eri musaa kun keikoilla.
Pitäisin erittäin perverssinä sitä että soittaisin himassa samoja huttuja mitä keikoilla, ei kai se paskakuskikaan duunejaan kotiinsa tuo, täh?
Se on eri juttu jos treenaa/plokkaa itselle uusia biiseja esim säestykeikkoja varten.

Kun laittaisit kaiken tarmosi siihen mitä keikoilla esität niin vois ne liksatkin parantua, ehkä?
Se on aivan sama mitä/miten sä soitat, ei se suoraan liksoihin vaikuta, keikat voi toki lisääntyä jos meininki on ns "nuorekasta". Ihmettelen toisaalta kovasti miten se vois olla jos lauteilla on 3 kuuttakymppiä lähenevää wäsynyttä urpoa? Laitetaan korvakoru ja lippatukka(no mä en voi kun on toi avohakkuumallikampaus), se se on vissiin nuorekasta sitten vaikka ohjelmisto on pääosin 70-90 luvulta.

Eipä kannata niin, on sulla oudot vertauskuvat : )
Olipa hyvä kun palasit sentään aiheeseen.

M.net, off topicin mekka. Tämä tästä.Ei ihan. "Tapittaminen" tarkoittaa soittamista hirvittävällä sirkkelisäröllä kulmikkasti fraseeraten. Se voi olla myös "raumomista". Mutta nyt riittää, pahoittelut off topicista.
Lennu
08.01.2013 17:59:42

WanhaWetäjä: Pitäisin erittäin perverssinä sitä että soittaisin himassa samoja huttuja mitä keikoilla, ei kai se paskakuskikaan duunejaan kotiinsa tuo, täh?

Olenko koskaan kertonut, että rakastan vilpittömästi analogioitasi? :--D
no is any good musics maked anymore...
EP
08.01.2013 18:03:49 (muokattu 08.01.2013 18:09:56)
WanhaWetäjä:

..M.net, off topicin mekka. Tämä tästä.Ei ihan. "Tapittaminen" tarkoittaa soittamista hirvittävällä sirkkelisäröllä kulmikkasti fraseeraten. Se voi olla myös "raumomista". Mutta nyt riittää, pahoittelut off topicista.

No jos levy (erittäin hyvä levy vieläpä) on tehty 70 -luvulla niin aika luonnollinen juttu varmaan.

E: Mulla on Win 7 nyt käytössä.
Sitä ennen 98, XP ja Vista, muut on vieläkin ihan toimintakuntoisia, paitsi XP levis, mikä on harmittanu oli erittäin hyvä käyttis musahommiin.

Mä tykkään tuosta Tartu mikkiin -pändistä! : )
baron
08.01.2013 18:27:06

Työ työ, mitä se on?
Jos ei soittamista lasketa niin en yhtään mitään.
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
rintapek
08.01.2013 18:43:37

tarmo: Mä riitelen ammatikseni...

Sama. Nimim. Vittumainen virkamies vuodesta -89
One kind of music only - the good kind
rintapek
08.01.2013 19:11:07

WanhaWetäjä: Mutta kelluuko se?

Maailmassa on loppujen lopuksi vain kalastustarvikkeita. Kamat jotka kelluu on kohoja ja uppoavat kamat on verkonpainoja. Sokeripala on lyhytikäinen, kertakäyttöinen verkonpaino.
Mut haittari on liian hieno soitin noihin kelluvuuskokeisiin.

Voi voi...sä olet todella pihalla näistä jutuista, ei meidän ikäset tahvot PYSTY vetään uskottavasti sitä musaa mitä nykyään pitäisi vetää

Aikanaan mun stressiklubilla oli kokoonpano, mis meikäläinen tarpeen mukaan soitti haittaria ja rämpytti akkaria ja lauleli stemmoja. Ja sit illan edetessä jossain vaiheessa ripustin haittarin narikkaan ja istahdin rumpujakkaralle ja runpali siirtyi sooloskittaan ja laulajaksi. Tol konstilla pystyttiin suurinpiirtein uskottavan näköisesti (ei kuuloisesti) aloittamaan ilta halutessa hyvinkin perinteisellä ja lopettamaan sit vetämällä apulantaa ja zencafeeta tai mikä ny olikaan suhteellisen tuoretta musaa kymmenen vuotta sitten.

Mut toi kuvio valitettavasti päättyi, eikä se enää välttämättä toimis muutenkaan. Kyl maar neljältä keski- ikäiseltä kaljamahalta jää Chisut, AnnaPuut ja JukkaPojat vetämättä.
One kind of music only - the good kind
Epämuusikko
08.01.2013 19:17:50 (muokattu 08.01.2013 19:21:00)
Ja sitten taas keskustellaan nykynäkökulmasta kurantin tavaran vetämisestä. Kuka muu tunnustaa jäävänsä rannalle? Minä en (vaikkakaan laadusta en mene aina takuuseen :D). Vaihtoehtoisesti voitte palata itse aiheeseen, itse en telkkaria seuraa niin en tiedä mitn.

...muuten vain ajan hieman takaa samoja juttuja kuin WW.
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
blaekie
08.01.2013 19:27:30

rintapek: .... Kyl maar neljältä keski- ikäiseltä kaljamahalta jää Chisut, AnnaPuut ja JukkaPojat vetämättä.

Mutta eikös tuossa olisi potentiaalia hyvään esitykseen, eikös kyse ole vaan loppupelissä asenteesta miten ne vedetään ;-).
Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. ja jos onkii , nii entäs sitten ... ja mitä se sulle kuuluu.. ja jos kuuluukin , niin syytön mä siihen oon.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)