![]() 20.09.2009 08:24:37 | |
---|---|
jjussila: Mulla on tutuillakin teillä yleensä päällä, koska joskus olet yksinkertaisesti vain niin ajatuksissasi, ettet huomioi tilannenopeuttasi, ja muutaman kerran kun laite "pelastaa"sakolta, niin se on hintansa hankkinut. Huom! Ajan pääsääntöisesti rajoitusten mukaan, joten en ole laitetta suinkaan hankkinut tarkoituksellista nopeuden ylitystä varten. Aivan prikulleen sama juttu mullakin. Tossa Tom-tomissahan on semmonen ylinopeudesta varoittava merkkiäänikin, jotta en mä ainakaan oikeestaan niitä kamerahälyjä tarvii. hyvin toimii, kun muistaa säännöllisesti käyttää laitetta puuceen perässä päivitettävänä. Mutta viime keikasta - Eilen ehtoolla "tulikaste" bigbandin liiderinä/solistina (nyt en oo itseäni kehumassa, vaan ajattelen asiaa 10 keikkaa tai vähemmän vuodessa tekevän harrastajan näkökulmasta): - Huikee fiilis, saatiin siihen latoon kunnon rytke ja rokki; yleisö ei malttanu enää tuoleillaan pysyä. Joka biisin jälkeen ei tullut pelkkiä aplodeja, vaan valtava "huutomyrsky" vajaa 200 ihmistä about 200m2:n salissa saa jo helvetisti meteliä aikaan. - Amatööri-bb onnistui keskimääräiseen taitotasoonsa nähden erinomaisesti. Ja jos pari kertaa oltiin ihan mettässä, saatiin aina joukot koottua, eikä yleisö huomannu lainkaan. - Soittajat näyttivät saavan kovastikin kicksejä keikasta. Monikaan ei usein pässe huudattamaan jengiä tohon tyyliin ja biisivalinta tuntui onnistuneen bändin taitotasoon nähden hyvin, mistä tulikin välittömästi keikan jälkeen äijiltä palautetta. Edellisen kapellin tekemä erinomainen pohjatyö näkyy ja tuntuu. - Simppeli äänentoisto jo tossakin tilassa teki hyvää bändille: 2 mikkiä/sektio, kiipparit ja basso linjaan, rumuissa "bonhami", jossa oh:na Rode nt1a ja bassarissa tbonen halppis. Bändin saundiin tuli heti meisseliä. - Itteeni kohtaa kriittisenä olsin halunnu olla tekemättä ne pari mokaa parissa laulussa ynnä ehtiä näyttämään muutaman kohdan tarkemmin bändillä, mutta ens kerralla sitten. Vaimo oli paikalla ja kun se kerran(kin) kehui, ei veto voinu olla iahn paska. Monesti oon ajatellu, että luojan kiitos mulla on vaimo, joka ei kattele mun tekemisiäni minkään taikalasien läpi, vaan kriittisesti. Joskus ehkä liiankin. Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää. | |
![]() 20.09.2009 12:44:24 | |
Eilen Someron Rantatupa. Vuodenaikaan nähden kuitenkin kohtuullisesti porukkaa. Paikka sulkeutuu talveksi viikon päästä. Ikävän yllätys oli, että keittiö ei ollut enää auki ja emme saaneet ruokaa. Asia kompensoitui oluella. Piti kuulemma hävittää erilaisia special oluita pois vanhenemasta. Meillehän tämä sopi, taidankin lähteä tästä burana-aamiaiselle. COVS jäsen N:o 5 | |
![]() 20.09.2009 13:31:31 | |
isojussi: Mutta viime keikasta - Eilen ehtoolla "tulikaste" bigbandin liiderinä/solistina (nyt en oo itseäni kehumassa, vaan ajattelen asiaa 10 keikkaa tai vähemmän vuodessa tekevän harrastajan näkökulmasta): - Huikee fiilis, saatiin siihen latoon kunnon rytke ja rokki; yleisö ei malttanu enää tuoleillaan pysyä. Joka biisin jälkeen ei tullut pelkkiä aplodeja, vaan valtava "huutomyrsky" vajaa 200 ihmistä about 200m2:n salissa saa jo helvetisti meteliä aikaan. - Amatööri-bb onnistui keskimääräiseen taitotasoonsa nähden erinomaisesti. Ja jos pari kertaa oltiin ihan mettässä, saatiin aina joukot koottua, eikä yleisö huomannu lainkaan. - Soittajat näyttivät saavan kovastikin kicksejä keikasta. Monikaan ei usein pässe huudattamaan jengiä tohon tyyliin ja biisivalinta tuntui onnistuneen bändin taitotasoon nähden hyvin, mistä tulikin välittömästi keikan jälkeen äijiltä palautetta. Edellisen kapellin tekemä erinomainen pohjatyö näkyy ja tuntuu. - Simppeli äänentoisto jo tossakin tilassa teki hyvää bändille: 2 mikkiä/sektio, kiipparit ja basso linjaan, rumuissa "bonhami", jossa oh:na Rode nt1a ja bassarissa tbonen halppis. Bändin saundiin tuli heti meisseliä. - Itteeni kohtaa kriittisenä olsin halunnu olla tekemättä ne pari mokaa parissa laulussa ynnä ehtiä näyttämään muutaman kohdan tarkemmin bändillä, mutta ens kerralla sitten. Vaimo oli paikalla ja kun se kerran(kin) kehui, ei veto voinu olla iahn paska. Monesti oon ajatellu, että luojan kiitos mulla on vaimo, joka ei kattele mun tekemisiäni minkään taikalasien läpi, vaan kriittisesti. Joskus ehkä liiankin. OK, hienoa, onnittelut! Vastaavilla onnistuneilla eri BB-ala-genrejen keikoilla olen saanut kunnian olla lukuisia kertoja ... johtajina Martin Brushane ja Petri Juutilainen, sekä Raimo Henriksson, Sven Nygård, Pentti Lasanen, Antti Hyvärinen ja monet muut ... | |
![]() 21.09.2009 04:18:48 | |
Ei muuten ole ikävä Forssaan kuluneen viikonlopun jälkeen>>>tuli vetästyä duo+solisti meiningillä siellä pari ehtoota. Koskenniskassa oli siis mahti meno ja maxi soitot...vaarallista! Ja yleisö ei huomannut mitään. (Iso-J). ;) Teimme LM-kiertueen ja se ei tässä tapauksessa tarkoita savuke merkkiä! (Klabbi)
Milloin syödään? (Topi) | |
![]() 21.09.2009 10:14:48 | |
jakeni: ...Ja yleisö ei huomannut mitään. (Iso-J). ;) Heh - olisitte järjestäny raittiin tapahtuman, niin kun mekin. Mä muuten lähestyn sen meitin hyväntekeväisyysporukan seuraavan projektin tiimoilta viä jossain vaiheessa. Lienet käytettävissä, jos kalenteri antaa myöten? Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää. | |
![]() 21.09.2009 10:22:19 | |
Mukava oli viime keikka, taas. Yksityistilaisuus (synttärit), ei hirveästi väkeä mutta tykkäsivät tanssia ja muutenkin ihan sopivan rennot juhlat. Roudausmatka soittolavalta kärryyn ~2m, pois lähtiessä se homma kestikin kokonaiset 25min (normaalisti reipas tunti tahtoo mennä) ja kotonakin oltiin heti puolenyön jälkeen. Kun olisi aina tuollaisia keikkoja. Humpasta rautalankaan... | |
![]() 21.09.2009 10:24:04 | |
Lauantaina tuli vedettyä häissä viihdesetti pianolla. Tunti ja vartti viihdettä ruokailun aikana nonstoppina. Siinä ne minun keikat. COVS jäsen N.o 3 | |
![]() 21.09.2009 10:58:51 | |
Korialla oltiin, taas vittuiltiin väliaikamusiikista, liian kovaa, liian hiljaa, liian nopeita kappaleita, taidan lopettaa!!? | |
![]() 21.09.2009 11:17:34 | |
Veksi: Korialla oltiin, taas vittuiltiin väliaikamusiikista, liian kovaa, liian hiljaa, liian nopeita kappaleita, taidan lopettaa!!? Sie oot liian herkkä? : ) | |
![]() 21.09.2009 11:57:02 | |
Veksi: Korialla oltiin, taas vittuiltiin väliaikamusiikista, liian kovaa, liian hiljaa, liian nopeita kappaleita, taidan lopettaa!!? Meillä eioo muistaakseni koskaan Väliaikamusasta valitettu. Paitsi mitä nyt bändin pojat aukoo päätään, että vois vaihtaa noi levyt joskus. Mutkun niille sanoo että siinähän hommaatte uudet levyt niin se mutina aina vaimenee... Samoin kuin juttuhin " Pitäs olla sitä ja pitäs hommata tätä" kuittaan aina samalla tavalla... Siinähän hommaatte. Mun mielestä rupee riittämään että - Treenikämppä on meillä - Soittajien kalusto on varastoitu meille - Pa-kalusto on varastoitu meille, kaikki Caset on mun hommaamiani. - Kuljetuskalusto on meidän pihassa (tarkoittaa usein sitä että puran kamat keikan jälkeen) - Keikkojen välissä tsekkaan / pakkaan uudelleen asiallisesti kaikki piuhat, roikat, ständit jne. - Hoidan väliaikamusan ja siihen liittyvät laitteet ( myös käytännössä laitan levyn soimaan kun lähdetään tauolle ja sammutan/feidaan kun tullaan tauolta) - Keikoilla on mun omien soittimien lisäksi mun monnarit ja rummut, mun mikkipihat, linjapiuhat, ständit. "Seuraava kappale löytyy uuden singlemme C-puolelta" | |
![]() 21.09.2009 13:00:43 | |
JK: Meillä eioo muistaakseni koskaan Väliaikamusasta valitettu. Paitsi mitä nyt bändin pojat aukoo päätään, että vois vaihtaa noi levyt joskus. Mutkun niille sanoo että siinähän hommaatte uudet levyt niin se mutina aina vaimenee... Samoin kuin juttuhin " Pitäs olla sitä ja pitäs hommata tätä" kuittaan aina samalla tavalla... Siinähän hommaatte. Mun mielestä rupee riittämään että - Treenikämppä on meillä - Soittajien kalusto on varastoitu meille - Pa-kalusto on varastoitu meille, kaikki Caset on mun hommaamiani. - Kuljetuskalusto on meidän pihassa (tarkoittaa usein sitä että puran kamat keikan jälkeen) - Keikkojen välissä tsekkaan / pakkaan uudelleen asiallisesti kaikki piuhat, roikat, ständit jne. - Hoidan väliaikamusan ja siihen liittyvät laitteet ( myös käytännössä laitan levyn soimaan kun lähdetään tauolle ja sammutan/feidaan kun tullaan tauolta) - Keikoilla on mun omien soittimien lisäksi mun monnarit ja rummut, mun mikkipihat, linjapiuhat, ständit. Oh-hoh ... onpas kasautunut asioita yhdelle kolmesta-neljästä(?) ... Tämä tarkoittanee, että olet bändin suvereeni pomo, vai ... mutta, saatkohan "kunniavirastasi" ja fasiliteettien käytöstä kunnon korvauksen ... jotenkin vähän epäilen ... | |
![]() 21.09.2009 13:05:40 (muokattu 21.09.2009 13:06:54) | |
Pete V.: Oh-hoh ... onpas kasautunut asioita yhdelle kolmesta-neljästä(?) ... Tämä tarkoittanee, että olet bändin suvereeni pomo, vai ... mutta, saatkohan "kunniavirastasi" ja fasiliteettien käytöstä kunnon korvauksen ... jotenkin vähän epäilen ... 1/5 on osuuteni bändistä, samoin keikkaliksoista. Polttoaineet sovitaan erikseen. Enoo mikään pomo, soittaja muiden joukossa. Huimat 5 euroa / kk / soittaja olen talviaikaan pyytänyt tilojen lämmistyskuluista talvikuukausina. Tiedän että olen liian hyväluontoinen, mutta kun ei anna luonto periksi mennä "sinnepäin" vaikka harrastetoimintaa onkin. Pyrkimys on siinä että kokonaisuus toimisi ja hommat pyörisi, mutta kieltämättä välillä rupee hiukan väsyttämään... Ois se vaan niin helppoa hypätä kotiportilta keikkabiiliin soitin kainalossa... "Seuraava kappale löytyy uuden singlemme C-puolelta" | |
![]() 21.09.2009 13:22:18 (muokattu 21.09.2009 13:23:14) | |
jakeni: Ei muuten ole ikävä Forssaan kuluneen viikonlopun jälkeen>>>tuli vetästyä duo+solisti meiningillä siellä pari ehtoota. Koskenniskassa oli siis mahti meno ja maxi soitot...vaarallista! Ja yleisö ei huomannut mitään. (Iso-J). ;) Vieläkö oli kylmiön ovessa varoituslappu," Soittajilta pääsy kielletty, ja jos menette , niin laittakaa edes ovi kiinni"? Arvatkaa kuka hankki sen lapun sinne? Humppamuseon intendentti | |
![]() 21.09.2009 13:56:26 | |
Veikkaan edelliseen: esim. Jukka Kotialhoa? Teimme LM-kiertueen ja se ei tässä tapauksessa tarkoita savuke merkkiä! (Klabbi)
![]() 21.09.2009 13:59:38 | |
JK: 1/5 on osuuteni bändistä, samoin keikkaliksoista. Polttoaineet sovitaan erikseen. Enoo mikään pomo, soittaja muiden joukossa. Huimat 5 euroa / kk / soittaja olen talviaikaan pyytänyt tilojen lämmistyskuluista talvikuukausina. Tiedän että olen liian hyväluontoinen, mutta kun ei anna luonto periksi mennä "sinnepäin" vaikka harrastetoimintaa onkin. Pyrkimys on siinä että kokonaisuus toimisi ja hommat pyörisi, mutta kieltämättä välillä rupee hiukan väsyttämään... Ois se vaan niin helppoa hypätä kotiportilta keikkabiiliin soitin kainalossa... OK, jotain tällaista vähän arvelinkin ... Mutta, tuo viimeinen lause osui kyllä lähes naulan kantaan, minulle ... OK, roudailen kyllä aina tilanteen tullen, varsinkin keikkapaikan päässä, suuntaan ja toiseen, ja vauhdilla, saavat muut sitten hetken käydä vaikka tupakilla ... | |
![]() 21.09.2009 18:09:55 | |
Kävimmä launtai ehtoona taputtelemassa yhdet 50-v privat. Olin aseistettu kaikilla neljällä pingotetulla punospäällysteisellä rautalangalla. Eka keikkani kyseisen, vankalla harrastelijapohjalla toimivan, bile-bändin kera. Takana parit yhteiset treenit. Ohjelmistossa mm hyvää vanhan liiton heavya (Heep, Purple, Scorpparit, Steppenwolf yms). Suomipoppia Yöltä, Ganesilta, Juicelta jne. Ennen kaikkea upeinta oli naaraspuolinen solistimme ja naaras "vesakonmyrkyttäjämme" jotka laittoivat meidät vanhat pierut tulkitsemaan mm Annaa, Ylanderia, Irinaa ja muita nykyajan naissolisteja. Itse olen pääsääntöisesti operoinut miessolistien kanssa ja silloinkin olemme kyntäneet tavanomaista turvetta. Perhana, että oli mukavaa. Ei humpan humpaa. Ennen kaikkea bassso painaa n. 10kg vähemmän kuin harmonikka. | |
![]() 21.09.2009 19:47:51 | |
jakeni: Veikkaan edelliseen: esim. Jukka Kotialhoa? Hyvä yritys, etunimi oikein. Humppamuseon intendentti | |
![]() 21.09.2009 21:47:57 | |
KoskPaavo: Vieläkö oli kylmiön ovessa varoituslappu," Soittajilta pääsy kielletty, ja jos menette , niin laittakaa edes ovi kiinni"? Arvatkaa kuka hankki sen lapun sinne? Jukka Perko? Mieluummin ceestä. | |
![]() 21.09.2009 22:08:14 | |
Onk se ollu ite Kosk.paavo/jukka ? Teimme LM-kiertueen ja se ei tässä tapauksessa tarkoita savuke merkkiä! (Klabbi)
![]() 21.09.2009 22:47:24 (muokattu 21.09.2009 22:52:50) | |
Kuka teistä on ollut Korialla keikalla ,Elimäen - Vilppulan NS. talolla! kertokaa onko samoja ongelmia? mielestäni järjästäjän kuuluisi soittaa väliaikamusiikki, niin ei tulisi KO. ongelmaa, valitukset ottaisi lipun myyjä ? ja laittaa kaiuttimet joka kulmaan salia, jotta musiikki kuuluisi kaikille? Muuten tätä ongelmaa ei saa korjattua!!? | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)