Aihe: Kerrankin kunnon tanssiorkesteri telkussa!
1 2 3 4 577 78 79 80 81 82 83 84 85
Lucky 7
18.10.2010 23:16:42
Suamalaista pasotoplee näkee 3.30 jälkeen kapakkien pihalla. Melkosta kukkoilua, mutta komeeta. Rytmin saa pärisevästä rekisterikilvestä, ja aina joku tippuu. Samoin jälkipyykki kestää seuraavan viikon.
TÄ?
EP
18.10.2010 23:33:22 (muokattu 18.10.2010 23:59:51)
Lucky 7: Suamalaista pasotoplee näkee 3.30 jälkeen kapakkien pihalla. Melkosta kukkoilua, mutta komeeta. Rytmin saa pärisevästä rekisterikilvestä, ja aina joku tippuu. Samoin jälkipyykki kestää seuraavan viikon.

Jep! Ja on se kieltämättä komeeta kun suomalainen uros, miksei naaraskin, huutaa kurkkusuorana todistaakseen lauman johtajan aseman! ; ))
EP
19.10.2010 00:21:17
isojussi: Bändejä - isoja tai pieniä - treenauttaessani oon huomannu, että on monesti äärimmäisen hyödyllistä varsinkin harrastajasoittajien kyseessä ollessa soitattaa yhtä sektiota tai jopa soittajaa yksistään, tai pelkän kompin kanssa. Helpottaa soittajaa hamottamaan omat kuvionsa niin, ettei ole muita rytmisiä elementtejä sekoittamassa..

Siis kotiläksyjähän noi on, ensin treenataan omat kuviot himassa kuntoon ja vasta sitten yhteistreeneihin!

Rytmin pienin elementti on yksi isku. Rytmille perustuvien juttujen - tanssin, soiton, laulun - lähtökohtana on tuo pienin yksikkö ja se pitää ensin kuulla, ennenkun hommasta tulee hevon...

Jep ja sen iskun pitää osua oikeaan kohteeseen, sen jälkeen ei kuule eikä nää hetkeen yhtään mitään : )
M.i.k.key
19.10.2010 00:57:08 (muokattu 19.10.2010 01:20:09)
isojussi: James Morrisonilta joku joskus kysyi "Miten nopeasti harjoittelet, kun osaat soittaa noin nopeasti.?" " Niin hitaasti, että varmasti osaan soittaa treenamani jutut, muuten harjoittelusta ei ole mitään hyötyä."

Oonkohan mä missannut jotain, mutta mä tiedän vaan yhden hyvän pop-laulaja James Morrisonin!? tältä pohjalta: http://open.spotify.com/track/1HyBdd35ssTpPU4Lytz7BI

E: ok, löysin tosi nopean pianistin myös.
möllisty
steelysam
19.10.2010 02:24:12
M.i.k.key: Oonkohan mä missannut jotain, mutta mä tiedän vaan yhden hyvän pop-laulaja James Morrisonin!? tältä pohjalta: http://open.spotify.com/track/1HyBdd35ssTpPU4Lytz7BI

E: ok, löysin tosi nopean pianistin myös.

No joo...taas sä et hiffaa heh...hohohohoh

http://www.youtube.com/watch?v=qnRrIh0V3NQ
Möllisty
WanhaWetäjä
19.10.2010 02:35:11 (muokattu 19.10.2010 12:32:38)

-----------------------------turhan löpinän poisto...
poppamies
19.10.2010 09:25:48

baron: Toi voi toimia lavahumppaan mutta ei kilpatanssiin joka sulle on ilmeisen vieras asia.

Nimimerkki "Kilpatansseja säestänyt"

Jåå. Vähän tuollainen karvalakkimeininki. On se ny vittu jos ei joku alan ammattilanen tiedä asiasta paremmin kuin Jussi!
G strings are for strippers
zme
19.10.2010 12:00:36
Jopas on huimaa keskustelua. Olisi kiva kurkata vaikka IsoJussin keikkakalenteriin ja paikkoihin, että voisin saada valaistuksen musiikin ihmeeelliseen maailmaan.
Laitas Jussi paikat ja päivät niin tullaan oikein porukalla. Tiedetään samalla, että minkä tyylisissä paikoissa tämä valaistuminen tapahtuu.

Tällaiselle harrastajalle olisi tärkeää saada kunnon kenttäkokemusta kunnon "vetäjiltä". Jos sulla on niitä "koulutuspäiviä" bändien vetämisestä niin infoa ihmeessä. Meitä epätietoisia on vielä niin paljon.
EP
19.10.2010 13:41:22
poppamies: Jåå. Vähän tuollainen karvalakkimeininki. On se ny vittu jos ei joku alan ammattilanen tiedä asiasta paremmin kuin Jussi!

Joo siis TANSSIN ammattilainen, mun mielestä turha sekottaa tanssijan ja muusikon näkemyksiä.

Koskas on vuorossa humppa ja tuulipuvut? ; )
poppamies
19.10.2010 16:01:10

EP:... turha sekottaa tanssijan ja muusikon näkemyksiä...

Ketä se haittaisi jos nuo menisi yksiin ? Våi vittu näitten rintama- ja poterohommien kanssa.
G strings are for strippers
isojussi
19.10.2010 23:24:59
baron: Toi voi toimia lavahumppaan mutta ei kilpatanssiin joka sulle on ilmeisen vieras asia.

Nimimerkki "Kilpatansseja säestänyt"

Muttei tanssinut.

Tuntuupa todella epätodellisen omituiselta sellainen urheilulaji - varsinkin liikeiden täsmällisyyteen ja puhatauteen perustuva, jossa niitä ei ensin treenata kuntoon. Mahdottomuuksiin toki ei tarvii mennä - eli ei tartte opetella levitoimaan.

Sitäpaitti on kai eri asia säestää asiansa jo osaavia, kun alkeiden opiskelijoita??
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
isojussi
19.10.2010 23:31:57 (muokattu 19.10.2010 23:33:03)
poppamies: ...On se ny vittu jos ei joku alan ammattilanen tiedä asiasta paremmin kuin Jussi!

Voi ollakin - jos nyt kunnolla luit - vedin sevverta takasin, että tunnustin Haapalaisen puhuneen KILPATANSSIpasodoblesta.

Mä puhuin pasodoblesta yleensä.

Teidän amatöorienkin pitäis kuunnella ja HARRASTAA musiikkia monipuolisemmin.
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
zme
20.10.2010 02:49:50
isojussi: Voi ollakin - jos nyt kunnolla luit - vedin sevverta takasin, että tunnustin Haapalaisen puhuneen KILPATANSSIpasodoblesta.

http://www.epshp.fi/yhteystiedot.asp

siitä vaan jatkamahan matkaa musiikin maailman, sieltä se ykkönen lopulta löytyy
brunorygseck
20.10.2010 02:53:53
isojussi: Voi ollakin - jos nyt kunnolla luit - vedin sevverta takasin, että tunnustin Haapalaisen puhuneen KILPATANSSIpasodoblesta.

Kyllä minäkin olen amatöörinä miettinyt näitä asioita. Casiosta olen löytänyt kaikki rytmit (merenquet yms..), ja niillä olen pärjännyt...

Seuraava haaste onkin saada tämä pohjoinen kansa kiipparini tasolle. Onnettomat kun ei löydä ykköstä edes valssista. PRKL.
isojussi
24.10.2010 20:29:10
Nyt oli hieno alustus Haapalaiselta. Ei jääny epäselvää, että nimenomaan tanssista puhuttiin. Parasta oli, miten hyvin hän toi esille salsan monimuotoisuuden.

Siinä onkin monelle topille mietittävää, ennen kun tulevat säätämään, minkälaiseen haluaisivat salsansa koikkelehtia.

Ja herrajjumala ko pänti vetää tiukasti. Ja laulut pelaa niin ettei kysyttävää. Täähän on jo kun Café Tropicalia kuuntelis. Sääksmäki nauttii...
baron
24.10.2010 22:29:14

"Oye como va" oli mahtava.
Tuli ihan Tito Puente mieleen!
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
isojussi
24.10.2010 22:41:49
baron: "Oye como va" oli mahtava.
Tuli ihan Tito Puente mieleen!

Niin oli. Samat fiilarit. Mulle toi on aina ja iänkaikkisesti se paras ja oikee versio, vaikkei mulla mitään sutipartakallee vastaankaan oo... Jos toi pänti on ekasta kaudesta alkaen toiminu hienosti tuntuu, että joka vuosi se pelaa aina vaan paremmin.
isojussi
31.10.2010 20:43:37
Harmi kun jäi puolet shöystä näkemättä ja vasitenkin kuulematta. Hienosti pelaa päntillä satsatit ja hitaat valssit. Kovasti tykkäsin kapellimestarin viimeisestä laulusta.
pekkajau
31.10.2010 23:40:15
On kyllä semmonen orkesteri että vois lähteä ihan mihin "häihin" tahansa soittamaan. Ei taitais tulla semmosta häävalssi- tai häämusiikkitoivetta että ei taittuisi! Todella hienoa soitantaa ja laulantaa!
isojussi
01.11.2010 05:47:04
Sanos muuta - eikä se oo pelkkää taittumista ja erinomaista laulu- ja soittotaitoo. Se mistä me huonommilla pelitaidoilla varustetut voitais enemmänkin ottaa mallia, on kuhunkin työn alla olevaan musatyyliin perehtyminen.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)