Aihe: Minne keikalle seuraavaksi Toinen säkeistö:
1 2 3 4 570 71 72 73 74175 176 177 178 179
isojussi
14.09.2011 22:07:50
Tankero: Illalla Valtsu Rollossa, paitsi että peruuntui, kun Pekkaniskan Pojat menee sinne lippuriskillä.
Nosturinkuljettajat järkkäs vapaaillan.

Saakos lain mukaan noin tehdä?
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
Tankero
14.09.2011 23:00:29
isojussi: Saakos lain mukaan noin tehdä?

Kyllä kait, kun tarpeeski ajoissa peruu, kuten nyt, mutta muuten en ihan kannata.
Talolle tietenkin hyvä, kun ei tuu kuluja ja varmaan porukkaa moninverroin enemmän kuin meidän keikalle.
Humppajyrä
rintapek
14.09.2011 23:48:46

Tankero: Kyllä kait, kun tarpeeski ajoissa peruu, kuten nyt, mutta muuten en ihan kannata.

Makuasioista ei tiätenkään kiistellä, mutta onko "tänään" sama asia kuin "tarpeeski ajoissa" ?
One kind of music only - the good kind
Tankero
14.09.2011 23:50:43
rintapek: Makuasioista ei tiätenkään kiistellä, mutta onko "tänään" sama asia kuin "tarpeeski ajoissa" ?

Ei tietääkseni.
Humppajyrä
lalovone
15.09.2011 09:35:48
La Tuusniemi, su Jyväskylä
karviaismarja on karvanen marja
Musiikkia korville
15.09.2011 09:59:23

La Mäntsälä
By: MK
Meisseli
15.09.2011 12:28:53

Silja Europa tänään ja huomenna.
pippalot.com
Tankero
15.09.2011 18:26:10
Tänään Ylläsrinne, pe la Jussan tupa.
Humppajyrä
isojussi
16.09.2011 00:54:28
Tankero: Kyllä kait, kun tarpeeski ajoissa peruu, kuten nyt, mutta muuten en ihan kannata.
Talolle tietenkin hyvä, kun ei tuu kuluja ja varmaan porukkaa moninverroin enemmän kuin meidän keikalle.

Tää on kyllä perkele ainoo ala, jossa työehtosopimus ei koske työnantajaa, vaikkei työnmtekijä liittoon kuuluiskaan. Stnan velliperseiden ihmemaa....
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
Ukko
16.09.2011 09:25:52

isojussi: Tää on kyllä perkele ainoo ala, jossa työehtosopimus ei koske työnantajaa, vaikkei työnmtekijä liittoon kuuluiskaan. Stnan velliperseiden ihmemaa....

No no. Tämä maa on täynnä aloja joissa työnantaja pyyhkii perseensä työehto sopimuksilla. Ja käytäntö johtuu yksinomaan siitä syystä että vellihousut työntekijät eivät kuulu ammattiliittoon. Kuvittelevat säästävänsä suuriakin summia sillä että loimaan kassan maksut ovat pienempiä. Pitkässä juoksussa asia on toisin päin.
COVS jäsen nro 6
jankonbetoni
16.09.2011 10:53:46 (muokattu 16.09.2011 10:54:00)

Tänään Mikkeli ja huomenna Lappeenranta.
http://www.youtube.com/watch?v=wfYe4UicOvE&NR=1
Lyyki
17.09.2011 14:05:21
Oiskohan kesän viimeinen hääveto jossain Salon liepeillä
rintapek
17.09.2011 18:19:54

Kuunvaihteessa hotelli Pasila.

Firmaliigan lentopalloturneen euroopanmestaruuskisojen illanvietto. Biletystä ja rokkia. Nou humppa.
One kind of music only - the good kind
Tankero
17.09.2011 19:55:40 (muokattu 17.09.2011 19:56:15)
Hettasa
Humppajyrä
sabian
17.09.2011 20:04:41
Ukko: No no. Tämä maa on täynnä aloja joissa työnantaja pyyhkii perseensä työehto sopimuksilla. Ja käytäntö johtuu yksinomaan siitä syystä että vellihousut työntekijät eivät kuulu ammattiliittoon. Kuvittelevat säästävänsä suuriakin summia sillä että loimaan kassan maksut ovat pienempiä. Pitkässä juoksussa asia on toisin päin.

Rakennusliitto ainakin voi haistaa pitkän paskan sopimuksineen. Itte kun neuvottelee saa parhaan tuloksen.
Ukko
17.09.2011 20:26:07

sabian: Rakennusliitto ainakin voi haistaa pitkän paskan sopimuksineen. Itte kun neuvottelee saa parhaan tuloksen.

Juuri näin puhuu aivan oikea loimaan kassan asiakas (huomioithan loimaan pienellä l kirjaimella). Juttuhan on niin että nuo lahden takaiset toppahousut tärvelevät polkuhinnoillaan pääasiassa rakennusalaa. Rakennusliitto yrittää pistää kampoihin mutta minkä se voi kun vastuun välttelijät, eli siis duunarit, kuvittelevat voittavansa vuosittain ison summan rahaa maksaen vain sen työttömyyskassa maksun ja nimenomaan työmantajien masinoimaan loimaan kassaan. Liitosta väki hupenee idioottien maksajien vähetessä ja samalla vähenee liiton vaikutusvalta. Harmaa raha puhuu ja se puhuu isolla äänellä rakennusalalla. Huvittavin piirre ovat nämä "itse neuvottelijat". Raukkaparat kuvittelevat omaavansa jonkunlaisia mahdollisuuksia omille palkkaneuvotteluilleen. Sinä päivänä kun ei ole ketään ajamassa työväestön asiaa, nähdään uusi kansannousu. Ja toisekseen, jos mulle tulee uhoamaan joku "itse neuvottelija" systeemeistä, niin se havahtuu kohta katuojasta pää turvonneena.
COVS jäsen nro 6
sabian
17.09.2011 20:51:51 (muokattu 17.09.2011 20:52:52)
Ukko: Juuri näin puhuu aivan oikea loimaan kassan asiakas (huomioithan loimaan pienellä l kirjaimella). Juttuhan on niin että nuo lahden takaiset toppahousut tärvelevät polkuhinnoillaan pääasiassa rakennusalaa. Rakennusliitto yrittää pistää kampoihin mutta minkä se voi kun vastuun välttelijät, eli siis duunarit, kuvittelevat voittavansa vuosittain ison summan rahaa maksaen vain sen työttömyyskassa maksun ja nimenomaan työmantajien masinoimaan loimaan kassaan. Liitosta väki hupenee idioottien maksajien vähetessä ja samalla vähenee liiton vaikutusvalta. Harmaa raha puhuu ja se puhuu isolla äänellä rakennusalalla. Huvittavin piirre ovat nämä "itse neuvottelijat". Raukkaparat kuvittelevat omaavansa jonkunlaisia mahdollisuuksia omille palkkaneuvotteluilleen. Sinä päivänä kun ei ole ketään ajamassa työväestön asiaa, nähdään uusi kansannousu. Ja toisekseen, jos mulle tulee uhoamaan joku "itse neuvottelija" systeemeistä, niin se havahtuu kohta katuojasta pää turvonneena.

No minulle nyt on aivan sama jos ei osaa kirjoittaa isoja kirjaimia.
Joo tiedän lahdentakaiset hinnanpolkijat tasantarkkaan,turha paasata niistä mulle.
Harmaa raha´puhuu ens vuodesta lähtien taas kun valtio ajaa kotitalousvähennystä alas.
Mitä tulee rakennusliitton niin kerro mulle missä muussa liitossa pitää olla saman työnantajan palveluksessa kaks vuotta ilman että tulee karenssi sairaslomalta. Tai rakennusliiton hieno kilometritaulukko oman auton käytöstä. Tai että liiton maksu pitää maksaa lomautusajalta myös.
ja sitä päivää tuskin tulee ettei joku aja työväestön asiaa.
JA mitä tulee katuojasta herämiseen niin sitä odotellessa.
half
18.09.2011 12:49:59
La Somero.
http://fb.me/QvZyMv3g
Ukko
18.09.2011 14:23:08

sabian: Harmaa raha´puhuu ens vuodesta lähtien taas kun valtio ajaa kotitalousvähennystä alas.

Niin se tekee. Valtiovalta omalla toimimisellaan/toimimattomuudellaan kannustaa harmaaseen talouteen

Mitä tulee rakennusliitton niin kerro mulle missä muussa liitossa pitää olla saman työnantajan palveluksessa kaks vuotta ilman että tulee karenssi sairaslomalta. Tai rakennusliiton hieno kilometritaulukko oman auton käytöstä. Tai että liiton maksu pitää maksaa lomautusajalta myös.

Sairasloma käytäntö on kieltämättä suolesta. Tuo kilometritaulukko koskee siis työmatkoja. Ei mun tietääkseni monellakaan alalla ole tätä käytäntöä. Muusta oman auton käytöstä tulee maksaa lainmukainen km. korvaus. Ainakin mulle on maksettu. Eikös muissakin liitoissa makseta jäsenmaksu lomautus ajalta.

JA mitä tulee katuojasta herämiseen niin sitä odotellessa.

Vartoilemisiin.
COVS jäsen nro 6
sabian
18.09.2011 15:25:24
Ukko: Niin se tekee. Valtiovalta omalla toimimisellaan/toimimattomuudellaan kannustaa harmaaseen talouteen
näin tulee tapahtumaan. Silloin kun kotitalousvähennys tuli niin" ilman kuittia" pyynnöt loppu kuin seinään.

Sairasloma käytäntö on kieltämättä suolesta. Tuo kilometritaulukko koskee siis työmatkoja. Ei mun tietääkseni monellakaan alalla ole tätä käytäntöä. Muusta oman auton käytöstä tulee maksaa lainmukainen km. korvaus. Ainakin mulle on maksettu. Eikös muissakin liitoissa makseta jäsenmaksu lomautus ajalta.

Metalliliitossa ei makseta jäsenmaksua lomautusajalta.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)