MrShaft 04.05.2005 12:44:24 | |
---|
En oo humpansoittaja, mutta sen ma vaan sanon etta kun viikon ennen grillin lammitysta laittaa riimiharat jaakaappiin tulemaan, ja sitten grillissa paistelee kyytiin uutta pottua, vierelle vaikka kassilohta, ja vahan kasviksia (tomaatti, maissi etc.), seka antaa vahan lisavauhtia leffella tai ESBlla niin kylla ihmisella on elo aika mukavaa. PS Leffea voi juoda plajaltaankin... MrS Try not to become a man of success but rather try to become a man of value. - Albert Einstein |
baron 04.05.2005 12:55:00 | |
---|
Tulispa illaksi ulkogrillaussää, sen verran houkuttelevia reseptejä tarjottu. VAROITUS: Oheinen kirjoitus ärsyttää E C:tä. |
WanhaWetäjä 04.05.2005 12:59:52 | |
---|
mä kuulun kanssa siihen ryhmään joka ei niin kalasta perusta, mutta syitähän voi olla monia. minulla syy ei ole se etteikö sitä olis kotona opetettu syömään ja hankkimaan. asuessani sairaseläkkeellä olevan isäni kanssa, tuli kaikki mahdolliset kalastusmetodit tutuks (siis järvikaloista kyse) ja sitä kalaa oli joka ruuassa, haluttiin tai ei, kun rahaa ei tosiaankaan ollu yhtään ylimäärästä. sitten kun faija vaihtoi yläkerran kalastuskerhoon (olin 12v.) niin sen jälkeen ei ole paljoo kalaa tehny mieli. kummasti mielenkiinto hiipuu kun sitä eväkästä vetää pakkopullana päivästä toiseen. omille tenaville yritän tietenkin sitä kalaa tarjota. että tämmöstä grillausvinkkiä.. Joo,ymmärrän tuon osaston kyllä,"ankea"lapsuus vaikuttaa varmasti lopunikää varsinkin negatiivisiksi koetuissa asioissa ja jossainpäin ja tietyissä piireissä kalaa pidetään edelleen köyhäliston ruokana(paitsi lohta),kuin myös sieniä,eli ainakin aakeilla laakeilla missä ei järviä ole... Mulla on taas päinvastaset kokemukset lapsuudesta,isoisä oli lihakauppias, joten lihaa,leikkeleitä,makkaroita meillä piisas,kalaa ei juuri syöty kuin kesällä kun ite kalastettiin. Kapakkahommissa taas on saanut tapeekseen tosta pivhi/leikeosastosta,ja onhan monet vanhemmat kapakkasoittajat kyllä aika turvoksissa,eikä vain viinasta...ennenmuinoin kun vedettiin pari viikko samassa paikassa,niin saattoi olla joka päivä/ilta se pihvi/ranskalaiset,esim Oulun Arinassa ;-) No toki kassleria ja kylkee tulee grillattua joskus,ja kanaa,muksut tykkää niistä koivista ja siivistä,varsinkin hunajamarinoiduista:-) humppa on kaunista ja haitari vuotaa.. |
aisa 04.05.2005 13:17:36 | |
---|
jep. kana toimii meilläkin ihan komiasti. kyllä totta töriset siinä että pakki kasvaa kun vetää niitä ravintolaruokia ja liikunta on ihan minimaalista. mitä opimme? todennäkösesti ei mitään... ;) remppa tuntuu kivemmalta kun on molemmissa pömpeleissä virta päällä. |
baron 04.05.2005 19:28:12 | |
---|
Tämän illan grilliruoka oli kyllä hiukan primitiivinen: Kabanossia, sipulia, tomaattia, porkkanaa. Ainoa haaste saada ne kypsäksi yhtä aikaa. Mutta raskaan duuniviikon jälkeen myöhään mökille tulleena tässä säässä ei ollut oikein inspistä. Ja kyllä se täydestä meni jääkylmän kossun ja J.P. Chenet Merlot'n kanssa. VAROITUS: Oheinen kirjoitus ärsyttää E C:tä. |
riff 05.05.2005 03:39:12 (muokattu 05.05.2005 03:39:36) | |
---|
Kabanossia, sipulia, tomaattia, porkkanaa. Voi veljet! Baron taitaa syrjäyttää telkkarin julkkiskokit! Älkää olko pojat huolissanne, kyllä tää tästä vielä huononee! |
Pula-Aho 05.05.2005 09:31:48 | |
---|
Joo,ymmärrän tuon osaston kyllä,"ankea"lapsuus vaikuttaa varmasti lopunikää varsinkin negatiivisiksi koetuissa asioissa ja jossainpäin ja tietyissä piireissä kalaa pidetään edelleen köyhäliston ruokana Perskele joo, me asuttiin rannalla ja niistä vesistä ei tullut oikein muuta kuin haukea. Sitä sitten pannulla paistettin ja syötiin koko lapsuus. Oli se kauheaa. Olen kalaruuan ystävä, mutta hauesta en välitä vieläkään. Huono ruokakala se onkin. Aika ajoin joku tulee ja väittää tietävänsä hyvän haukireseptin. P-puhetta. Sellaista ei ole olemassakaan. Lappalaisilla on oikea suhtauminen haukeen. Jos sellaisen sattuisi saamaa, se laitetaan puun oksaan roikkumaan ja jätetään siihen. Kyllä sen joku siitä suuhunsa nappaa. Maailman toiseksi hauskin asia on kännissä soittaminen. |
baron 05.05.2005 10:15:06 | |
---|
Olen kalaruuan ystävä, mutta hauesta en välitä vieläkään. Huono ruokakala se onkin. Aika ajoin joku tulee ja väittää tietävänsä hyvän haukireseptin. P-puhetta. Sellaista ei ole olemassakaan. . Ei "Quenelles de brochette" satu olemaan tuttu ruokalaji? Monen hienon pariisilaisravintalon bravuureja. VAROITUS: Oheinen kirjoitus ärsyttää E C:tä. |
Pula-Aho 05.05.2005 10:24:12 | |
---|
Ei "Quenelles de brochette" satu olemaan tuttu ruokalaji? Monen hienon pariisilaisravintalon bravuureja. Hienointa hienoissa pariisilaisravintoloissa on se, että ne ovat hienoja pariisilaisravintoloita. Ranskalaisilla on taito tehdä kohtuullisen vaatimattomista tuotteista merkkituotteita, joita voi myydä kovaan hintaa. Maailman toiseksi hauskin asia on kännissä soittaminen. |
Sertzo S 05.05.2005 10:31:19 | |
---|
Hienointa hienoissa pariisilaisravintoloissa on se, että ne ovat hienoja pariisilaisravintoloita. Ranskalaisilla on taito tehdä kohtuullisen vaatimattomista tuotteista merkkituotteita, joita voi myydä kovaan hintaa. Käyttänevät kermaa ja voitakin runsaanlaisesti luulen ma? |
baron 05.05.2005 11:10:19 (muokattu 05.05.2005 11:13:58) | |
---|
Ei "Quenelles de brochette" satu olemaan tuttu ruokalaji? Monen hienon pariisilaisravintalon bravuureja. Tuo ruokalaji on suomeksi hauki(kala)pullat. Siinä hauki jauhetaan mössöksi niin että ruodot ei haittaa, tehdään pullataikina, jossa sipulia, valkosipulia etc yrttejä ja mausteita ja keitetään kypsäksi valkoviinissä. Ihan oikeesti, oon saanut hyvää. Ja ruokalaji kuuluu oikeesti ranskalaiseen "Haute Cuisine'en" (korkeeseen/hienoon keittiöön/keittotaitoon.) VAROITUS: Oheinen kirjoitus ärsyttää E C:tä. |
Pula-Aho 05.05.2005 11:34:45 | |
---|
Ihan oikeesti, oon saanut hyvää. Täytyy taas siteerata sitä Mustia... Maailman toiseksi hauskin asia on kännissä soittaminen. |
R.Syke 05.05.2005 12:46:31 | |
---|
Tuo ruokalaji on suomeksi hauki(kala)pullat. Siinä hauki jauhetaan mössöksi niin että ruodot ei haittaa, tehdään pullataikina, jossa sipulia, valkosipulia etc yrttejä ja mausteita ja keitetään kypsäksi valkoviinissä. -Mainio resepti. Itse teen tänään: 'Harengs de la Baltique' & 'Purée de pommes' Syötyäni menen juomaan Gambinat talonmiehen kanssa ja keskustelemaan ajankohtaisista polttavista ongelmista. |
aisa 05.05.2005 13:42:38 | |
---|
-Mainio resepti. Itse teen tänään: 'Harengs de la Baltique' & 'Purée de pommes' Syötyäni menen juomaan Gambinat talonmiehen kanssa ja keskustelemaan ajankohtaisista polttavista ongelmista. no helevata! perisuomalaista pöllöilyä ja kuulostaa vielä ihan älyttömän hyvälle. nimim: pääsispä.. remppa tuntuu kivemmalta kun on molemmissa pömpeleissä virta päällä. |
R.Syke 05.05.2005 13:50:47 | |
---|
no helevata! perisuomalaista pöllöilyä ja kuulostaa vielä ihan älyttömän hyvälle. nimim: pääsispä.. -Nää on perinteitä raskaan soittoillan jälkeen (kuten eilen). Tänään pöhköillään ja pähkäillään koko hela torstai. Talonmiehellä on samanlainen hymy kuin Ville Peltosella. Mahtavuutta. |
turhala 05.05.2005 13:51:02 | |
---|
Hienointa hienoissa pariisilaisravintoloissa on se, että ne ovat hienoja pariisilaisravintoloita. Ranskalaisilla on taito tehdä kohtuullisen vaatimattomista tuotteista merkkituotteita, joita voi myydä kovaan hintaa. Niin tuo taito on puutunut puuttuu useimmilta suomalaisilta ravintolilta . Tehdään kalliista raaka-aineista ja hinnoitellaan pilviin ja valitetaan kun ei kannata. Ja jos joku vuosi sitten esim tarjosi esim haukea tai muuta edullista ja kotimaisesta raaka-aineesta tehtyä ruokaa , asiakkaat piti hieman omituisena. Onneksi ajat ovat edes hiukan muuttumassa täällä pohjolassakin. ''Soitakaa jotain modernia, vaikka Kake Randelinin
tarja avaa hakas'' Juopunut nainen pohjoiskarjalassa 2005 tammikuussa |
aisa 05.05.2005 13:53:11 | |
---|
Talonmiehellä on samanlainen hymy kuin Ville Peltosella. Mahtavuutta. se on sitten vissiin niitä miehiä jotka käy naistentansseissa, kun siellä saa ryypätä ihan rauhassa. remppa tuntuu kivemmalta kun on molemmissa pömpeleissä virta päällä. |
R.Syke 05.05.2005 13:56:45 | |
---|
se on sitten vissiin niitä miehiä jotka käy naistentansseissa, kun siellä saa ryypätä ihan rauhassa. -Ei muuten tuhlaa aikaa turhiin tanssiloihin. Sen näkee kumiteräsaappaiden asennosta. |
Sertzo S 05.05.2005 13:56:52 (muokattu 05.05.2005 13:57:47) | |
---|
Nyt, kun tuota kuivahkoa kutuhaukea on jo tarjolla kalapullienkin tekoon, niin lisäksi se fileerattuna ja voissa paistettuna on mielestäni ainakin kohtuullisen hyvää. Itse olen voidellut ohuehkot haukifileet kananmunalla ja kieritellyt kaupasta valmiiksi saatavalla, mausteisella korppujauhoseoksella. Voitelukananmunaan olen lisännyt hieman valkosipulia jauheena. Perunamuusia vaikka sitten lisukkeeksi. Myöskin ns. jauhelihajatkejauhe käy korppujauhon sijaan mainiosti. |
aisa 05.05.2005 14:15:08 | |
---|
-Ei muuten tuhlaa aikaa turhiin tanssiloihin. Sen näkee kumiteräsaappaiden asennosta. eli pelimies. keskittyy olennaiseen. remppa tuntuu kivemmalta kun on molemmissa pömpeleissä virta päällä. |