Aihe: Kesäillan valssista
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Sandy
09.07.2004 00:15:10
Eipä sopinut toi hevivibra noihin biiseihin yhtään. Pasi Ojala veti hienosti. Tuon mimmivalinnan voin ymmärtää kun kyseessä on Auraviihde. Ruotsin tyttö oli kuitenkin selkeästi vahvin laulaja

Niinpä, se naisten sarja oli ihan selvä, kun tietää miten noi kuviot menee (vaikka se ruotsalainen oli paras laulaja). Mutta tuota miesten sarjan voittajaa en kyllä ymmärrä yhtään! Olisko niin, että naistähdelle halutaan kaikki mahdollinen julkisuus, niin valitaan tuollainen vähemmän kiinnostava mies?!
Oi kunpa tietäisitkin, miten valtateitä pitkin, täällä juhlitaan ja täällä lauletaan. (M. Haavisto)
isojussi
09.07.2004 00:35:09
Jeps, puhumattakaan konesaksofoneista.

Golden star kisan bändi toimii kyllä mainiosti, mitä nyt siinäkin vähän törähtelevä fonisoundi...
Ruotsin tyttö lauloi hienosti, kyllä siellä osataan. Ainutkertainen/Summer of 69-mies veteli myös mallikkaasti. Kuunnellaan nyt vielä kuitenkin loppuun...

Mulla oli samat suosikit.

No, eipä tarvii taas pitkään aikaan moista höpöhöpöohjelmaa kattella - tuli taas annos täyteen.

Mä kans tykkäsin bändistä, notta jos nyt oikein jotain haetaan, niin Lady Marmeladen groove olis voinu olla vähän mustempi. Pikkusen runttauksen makua, mutta ei tommonen solisti parempaa ansaitsekaan.

Yllättävän trumpettimainen saundi kaverin flygarissa, mutta ihan ok, on makukysymys ja voi olla henk. koht. valinta.

Kapellimestarin fonisaundissa oli vähän yritystä rythm'n blues rähinästä, mutta jäi vielä kauas Snellmannin Antista. Ei silti paha, mutta oisko ihan pikkasen tyypillistä naisfonistien powerin puutetta - ihan vaan pikkasen?
Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin!
M.i.k.key
09.07.2004 00:38:51
Kapellimestarin fonisaundissa oli vähän yritystä rythm'n blues rähinästä, mutta jäi vielä kauas Snellmannin Antista. Ei silti paha, mutta oisko ihan pikkasen tyypillistä naisfonistien powerin puutetta - ihan vaan pikkasen?

Kyllä mä parikin aika kovaa mimmiä tiedän Helsingin seuduilta. Tuo herra Snellman on muuten mahtava!
Mutta kyllä jos Rhytm´n´Bluesista puhutaan niin Keskisen Heppi on aikalailla kovimpia!
My name is Baron, M.i.k.key Baron. Oho, melkein musiikkia!?
isojussi
09.07.2004 00:50:06
Kyllä mä parikin aika kovaa mimmiä tiedän Helsingin seuduilta.

Juu, olihan se multa vähän yleistys, mutta tyypillistä se usein kumminkin on.

Tuo herra Snellman on muuten mahtava!

Just ostin Aholaidan halppiskorista (?!?!?) Oilingin CD:n missä kyseinen misteri panee tulemaan oikein tunteella. On kyllä ihan meikäläistä koskettavaa musaa...

Mutta kyllä jos Rhytm´n´Bluesista puhutaan niin Keskisen Heppi on aikalailla kovimpia!

Ei tosiaankaan käy kieltäminen. Kerran kävi Heikkiä sääliksi, kun olin vaimon (omani) kanssa Cinderellalla risteilyllä ja ilokseni yökerhossa sutsutteli Seventh Avenue menemään. Paitsi että Keskinen ei varmasti kuullut, mitä miksaaja hänen onisaundilleen teki. Jos olis, olis uittanu sen kölin ali ilman köyttä.
Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin!
klunssila
09.07.2004 10:08:47
Niinpä, se naisten sarja oli ihan selvä, kun tietää miten noi kuviot menee (vaikka se ruotsalainen oli paras laulaja). Mutta tuota miesten sarjan voittajaa en kyllä ymmärrä yhtään! Olisko niin, että naistähdelle halutaan kaikki mahdollinen julkisuus, niin valitaan tuollainen vähemmän kiinnostava mies?!

Voi video, nuoko ne lopulta voitti ne kisat... Ei jaksanut katsoa loppuun asti, olin niin liikuttuneessa mielentilassa. Liekö syynä ollut 2 illan terassiputki, krapulainen työpäivä välissä ja pelko siitä, että viikonloppuna jää unet vielä vähemmäksi pe-la keikkojen takia.

Sen mitä näin, niin oli aika järkkyä. Ensinnäkin: mikä ihmeen jätkä tää "Andre" oikein oli?? Joku hompsahtava määkyjä, joka näytti ihan siltä, että toi "lookki" oli rakennettu tätä GS-finaalia varten. No ei siinä oltu juurikaan onnistuttu, luonnollisuus kunniaan! Kyllä sen näkee milloin joku tekee hommaa sydämellä ja milloin joku feikkaa. Ja "Andre" kuului juuri tähän jälkimmäiseen kategoriaan.. Niin ja se laulun tapainen suoritus, olispas pikkuisen falskia ne ylä-äänet siinä Robbie Williamsin biisissä. Joku itsekritiikki pitäis olla, ettei lähde itseensä nolaamaan epäsopivalla biisivalinnalla. No amatööri on amatööri. Siis kauheeta kuraa! (itseä lainatakseni)

Tuo voittajanainen yritti olla persoonallinen matkimalla Maija Vilkkumaata. Eiks yksi Maija riitä? Eihän Mikko Kilkkisiäkään tänne Suomen kokoiseen maahan kahta mahdu, ja niin on hyvä. Mediaseksikkyys painoi kyllä tässä voittajavalinnassa, ei laulutaito. Muuten tyttö oli ihan kivannäköinen, mutta mutta, pakko antaa kritiikkiä: taisi olla lipsahtaneet pari numero liian pienet farkut jalkaan. Minua pikkuisen ällötti, kun se pelastusrengas siinä navan alapuolella hölskyi ja keikkui musiikin mukana. Ei mitenkään silmiä hivelevä näky! Tyttö oli kuitenkin ihan normaaleissa mitoissa, en missään tapauksessa sano yhtään edes ylipainoiseksi, mutta ens kerralla sitten oikeen kokoiset housut jalkaan, nii avot! Niin ja sitten laulutuntien kautta, että muistuu musiikin oleellisin seikka mieleen...
Viime vuonna mulla oli yksi keikka. Tänä vuonna on sitten ollut vähän vähemmän keikkoja. Turakaisille humppaa!!!
Tankoprinssi
09.07.2004 22:08:39

Täh!! Ainoa jätkä , siis tää Hänninen joka jäi koko porukasta mieleen, siis ainoa jossa on ainesta "tähdeksi". Tosin sopisi näkönsä puolesta Rautiaisen bändiin. Musiikillisesti se hippijuppipunkkari kyllä meni lällysti mutta niinkuin sanoin ulkoiset ominaisuudet oli ainoat jolla voi päästä eteenpäin. Muut oli sitä 13 mahtuu tusinaan kamaa.
Kandeeko enää olla hyvä, kun voi olla kaikkein paras
Sandy
10.07.2004 02:49:25
Täh!! Ainoa jätkä , siis tää Hänninen joka jäi koko porukasta mieleen, siis ainoa jossa on ainesta "tähdeksi". Tosin sopisi näkönsä puolesta Rautiaisen bändiin. Musiikillisesti se hippijuppipunkkari kyllä meni lällysti mutta niinkuin sanoin ulkoiset ominaisuudet oli ainoat jolla voi päästä eteenpäin. Muut oli sitä 13 mahtuu tusinaan kamaa.

No täh! Jos tässä haettiin kuitenkin POPtähteä niin oli kyllä ihan väärä valinta.. Noista ulkoisista ominaisuuksista voi tietty olla montaa eri mieltä.
Oi kunpa tietäisitkin, miten valtateitä pitkin, täällä juhlitaan ja täällä lauletaan. (M. Haavisto)
ICE
10.07.2004 13:13:34 (muokattu 10.07.2004 13:23:04)
Minä pidin Unelmavävyistä. Tosin en tajua tanssimusikista mitään muuta kuin sen että sen tahdissa tanssitaan, joten mielipiteelläni tuskin on painoa tässä keskustelussa.

Miinukset Unlmavävyille tuli siitä puhaltaja/laulajasta. Lauluääni särisi korvakäytävillä epävireiseltä ja trumpetti tuntui tekevän samaa aika ajoittain.
Kitaran soundi oli, ehkäpä vähän liiankin, "rockimainen". Kitarsti hoiti homman kuitenkin kotiin. Ensi keralla Stratocaster kehiin. :)

Anneli Mattilasta sen verran, että hänestä oli minulle enemmän silmäniloa kuin musiikillista sellaista. "Ihan ok" siis. Kitaristin soundi oli tosin aivan liian tunkkainen; Stratosta tonea enemmän ja vähän twangia kehiin niin jo alkaa homma luistamaan.

Ainiin, ja mä en tajunnut niitä ihme kiipparihäröilyjuttuja. Kiipparit on muutenkin niin mystinen voima. Itse olisin aina halunnut oppia soittamaan koskettimia mutta valitsin vaihtoehdon missä aita on matalin. :)

EDIT: Kirjoitusvirheitä on niin paljon. Luulen että olen henkisessä krapulassa kun tänne kirjoitan.
Minulta kiellettiin iskelmä.
DJKaaos
10.07.2004 18:46:45
Mattilan tyttö on todella nätti ja herttainen, kyllä sitä mielikseen kattelee ja siinä sivussa kuuntelee.

Unelmavävyjen urkurin tulkinta oli jälleen tajunnan räjäyttävä, nimenomaan siis negatiivisessa mielessä. Aivan kuin toteemipaalu olisi laulanut.
Kitaristi olisi varmasti ihan okei, mutta soundi on liian pistävä säröineen tämmöiseen meininkiin.
Laulaja /herkkine/ hymyineen ja alaviistoon kameraan katsomisineen ei tehoa ainakaan muhun. Torven toitottelut sikseen tai sitten jonkun muun laista tulkintaa torven kautta.
Sitten tämä /mister suomi/tuupasen mies/ basisti voisi kehittää jotain muita liikkeitä soiton lomaan kuin sen jatkuvan hitaan puolelta toiselle keinumisen.

Kaiken kaikkiaan aika eriluokan bändi kuin viime vuoden Taivaanrannanmaalarit.
Olen matkalla taas läpi nukkuvan maan, on kesäyö
Max
14.07.2004 09:06:29

No joo...Olimpa tossa eilen katsastamassa kesäillan valssin kuvaus sessioita korialla kallioniemen lavalla. Yölinnun pojat vetivät taas sillä kovalla rutiinilla/osaamisella kuvaus osuuden hienosti purkkiin ja kameroiden häivyttyä pojat laittoi sen kuuluisan shöyn pystyyn

Eipä siinä mitään, tuli unelmavävyjen vuoro astua kameroiden eteen. Muutaman biisin soitettua tuli jonkun uuden biisin vuoro ja eipä sitä ehditty soittaa kun vähän ensimmäistä säkeistöä kun solisti kiljaisee kesken säkeistön kovaan ääneen että: "SEIS, sori mä lauloin väärin, antakaa toinen mahollisuus" täyspäinen yleisö oli ihan äimänä ja niin polkastiin biisi kokonaan alusta käyntiin...Itse jopa hetken luulin että kyseessä oli jokin huumorimielellä tehty pysäytys mutta eikös mitä...

Kaikella kunnioituksella unelmavävyjä kohtaan mutta mun silmissä toi oli melkonen floppi...
HUMPPA TULEE... ...HANURISTA
Rantsu
14.07.2004 09:27:36
Kaikella kunnioituksella unelmavävyjä kohtaan mutta mun silmissä toi oli melkonen floppi...

No onhan noita nyt ns. paremmillekin artisteille sattunut... eihän tuo nyt iso asia ole ainakaan mun mielestäni. Eikä sitä paitsi ole niin helppo nakki tehdä duuniaan kun kuvaajat pörrää ympärillä, tottumusta se vaatii.
Kaksi oktaavia vaakaan ja pystyyn.
Fuzzy Boner
14.07.2004 10:03:41
No onhan noita nyt ns. paremmillekin artisteille sattunut... eihän tuo nyt iso asia ole ainakaan mun mielestäni. Eikä sitä paitsi ole niin helppo nakki tehdä duuniaan kun kuvaajat pörrää ympärillä, tottumusta se vaatii.

Näin on. Sekä se vaatii aikamoista pokkaa pistää ison yleisön edessä poikki jos ei oo tyytyväinen johonkin. Ja jos sen tekee kerran niin ei se ny kauhee floppi ole. Kuitenkin aika moni näkee sen himassaan ja kuulee sen virheen mitä ei välttämättä livenä yleisö huomaa.
My name is Baron, Fuzzy Baron! SlowBlind, This is 4 U!
Pula-Aho
14.07.2004 10:31:00
Näin on. Sekä se vaatii aikamoista pokkaa pistää ison yleisön edessä poikki jos ei oo tyytyväinen johonkin. Ja jos sen tekee kerran niin ei se ny kauhee floppi ole. Kuitenkin aika moni näkee sen himassaan ja kuulee sen virheen mitä ei välttämättä livenä yleisö huomaa.

Mää muistan kun kerran telkkarissa kysyttiin poliitikoilta, jotta ovatko he koskaan valehdelleet, siis noin niinkuin julkisesti.

No, tämä Turun suuri poika, joka naismaailmassakin on niittänyt kuuluisuutta, selitti tuttuun tapaansa jotain, mistä kukaan ei ymmärtänyt mitään. Lopulta se sekosi itsekin jutuissaan ja totesi kovalla äänellä, että tuosta poikki. Kysymys esitettiin uudelleen ja mies vastasi jämäkästi: "En".
Ja koko homma näytettiiin telkkarista.
Maailman toiseksi hauskin asia on kännissä soittaminen.
Fuzzy Boner
14.07.2004 10:50:00
Mää muistan kun kerran telkkarissa kysyttiin poliitikoilta, jotta ovatko he koskaan valehdelleet, siis noin niinkuin julkisesti.

No, tämä Turun suuri poika, joka naismaailmassakin on niittänyt kuuluisuutta, selitti tuttuun tapaansa jotain, mistä kukaan ei ymmärtänyt mitään. Lopulta se sekosi itsekin jutuissaan ja totesi kovalla äänellä, että tuosta poikki. Kysymys esitettiin uudelleen ja mies vastasi jämäkästi: "En".
Ja koko homma näytettiiin telkkarista.

Täs olis voinu tehdä samanlailla.
My name is Baron, Fuzzy Baron! SlowBlind, This is 4 U!
Sandy
14.07.2004 11:25:41
No joo...Olimpa tossa eilen katsastamassa kesäillan valssin kuvaus sessioita korialla kallioniemen lavalla. Yölinnun pojat vetivät taas sillä kovalla rutiinilla/osaamisella kuvaus osuuden hienosti purkkiin ja kameroiden häivyttyä pojat laittoi sen kuuluisan shöyn pystyyn

Samaa mieltä olen muiden kanssa jotka ovat tähän jo kommentoineet. Itse olin kerran Yölinnun kanssa erään tanssiohjelman kuvauksissa samaan aikaan ja muistaakseni ottivat jonkun biisin varmaan viisi kertaa kun ei meinannu onnata. Eikä sitä kukaan siellä ihmetelly, se kuuluu noiden tv-tanssien luonteeseen.
DJKaaos
15.07.2004 21:25:02
Unelmavävyt tempas Deodoranttijenkan, tää on varmaan se biisi josta tämä bändi tullaan muistamaan...
Jos taivaalla nään tähdenlennon, niin silloinhan toivoa saan, ja tunnen sun kätesi hennon... Ja yössä haaveillaan.
snowballed
15.07.2004 23:21:21

Unelmavävyt tempas Deodoranttijenkan, tää on varmaan se biisi josta tämä bändi tullaan muistamaan...

..ja samaisessa ohjelmassa La Strada soitti suohon jokaisen siellä tähän asti esiintyneen orkan. Respektiä. Homman voi tehdä tyylilläkin jos haluaa. Tai osaa.
basistivitsitrilogia: I basisti käveli viinakaupan ohi - II basisti käveli - III basisti
Eddy
15.07.2004 23:46:53 (muokattu 15.07.2004 23:49:14)
..ja samaisessa ohjelmassa La Strada soitti suohon jokaisen siellä tähän asti esiintyneen orkan. Respektiä. Homman voi tehdä tyylilläkin jos haluaa. Tai osaa.

Sivusta tuli seurailtua.Blosarit potki aika kivasti jossain biisissä,oisko ollut tiikerihai(ei voi muistaa).Rumpalilla tyylikkäät korvamonitorit.Anitan bändi on toiminut pääsääntöisesti hyvin,mitä on samoilla keikoilla vedetty.
Koskettelen soittimia...
työläinen
16.07.2004 00:59:06
Eiköhän Strada oo parasta mitä rahalla saa tämän maan tanssikuvioissa.
Vaikka kuinka hjuva rumpali, silti aina VÄHÄN häiritse soittaminen.
Pula-Aho
16.07.2004 08:56:23

Niinpä. Ollaan Hirvoskasta muuten mitä mieltä tahansa, niin hattua täytyy nostaa siitä, että on aina panostanut bändinsä laatuun. Kyllä esim. Besame Mucho oli bändin osalta aikaste hieno.

Noin ulkomusiikillisesti pisti silmään basistin soittoasento: bassonkaula sojotti miehekkäästi yläviistoon kuin .. noh tiedättehän. 70-luvulla tuota vielä näki mutta nyt taitaa olla katoavaa kansanperinnettä. Sääli sinänsä, korostaahan se mukavasti muutenkin miehekkään soittimen maskuliinisuutta. Hähä.
Maailman toiseksi hauskin asia on kännissä soittaminen.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)