Aihe: Keikka-autot
1 2 3 4 5 6 7 8 9
veeka
30.10.2010 00:15:42
EP: Jep, kyllähän sen haun toisaalta rek. numerolla ymmärtää, mutta kun ei ne osat aina mene edes vuosimalli/ käyttöönottovuoden mukaankaan.
Kyllä ne on itse tiedettävä mikä osa sopii, niinkuin ennenkin, muuten tulee hukkareissu.
Huono vaan kun kysyvät sitä rek. numeroa ja se ei auta asiaa yhtään..

Hassuinta oli kun eivät tunteneet 82 asteista yleismallin termostaattiakaan, vaan olisi pitänyt rekisterinumero muistaa? : )

Viimeksi muuten katsastuskonttorilla Transittiin omistajanvaihdosta tehdessäni huomasinkin autoni olevan Volvo?? ..rekisterinumeron perusteella :

Rekisterinumerohan kysytään siksi että saadaan auton valmistenumero ja sitä kautta pysytytään hakemaan ohjelmasta vain ne juuri siihen autoon kuuluvat osat. Esim. vuosituhannen vaihteen Transporttereihin on asennettu tehtaalla toistakymmentä eri jousitusta. Saa ollla melko fakiiri joka sen viidakon selvittää ilman valmistenumerohakua.
Ja mitä tulee rekisterinumeron muistamiseen tulee, tosi usein se muistetaan väärin jos ollenkaan. Siinä tiskillä sitten soitellaan vaimolle tai juostaan pihalle tarkistamaan.
Tuosta kokemuksestasi termostaatin ostossa, tulee mieleen meidän talon huoltoneuvojan kertomus tyypillisestä autoa huoltoon tuovasta isännästä:
"Pitäs varata huoltoaika tuolle meidän autolle", "No mikäettei, mikähän on rekisterinumero?"...."Emminä muista, se on se diisseligolffi, nollakolmonen!"...."Rekisterinumero olisi kyllä välttämätön, muistuuko mieleen?"....."Enminä sitä muista, mutta se on se sininen ja farmari!"

Tämmöistä sitä töissä sattuu ja tapahtuu.
keikkoja olis mutta kun ei oo paikkoja
walttoni
30.10.2010 00:18:54
Just, sattu viimeksi elokuussa kun soitin A-katsastukseen ja yritin varata katsastusta. Ei onnistunut, kun en muistanut rekisterinumeroa. Kummallista. Sanoin kans että sininen Merssu ysikakkonen ja on katastettu aina Ruskossa.
COVS2.
Riksteri
30.10.2010 00:32:07
walttoni: Just, sattu viimeksi elokuussa kun soitin A-katsastukseen ja yritin varata katsastusta. Ei onnistunut, kun en muistanut rekisterinumeroa. Kummallista. Sanoin kans että sininen Merssu ysikakkonen ja on katastettu aina Ruskossa.

Kai tiedät Timppa että kimppaa kannatan ja Hempan kanssa humppaa tahdon mennä. G E7 A7 D7 Kai Jamppa haki Camparin ja shampanjan, ...
EP
30.10.2010 01:00:05
veeka: Rekisterinumerohan kysytään siksi että saadaan auton valmistenumero ja sitä kautta pysytytään hakemaan ohjelmasta vain ne juuri siihen autoon kuuluvat osat. Esim. vuosituhannen vaihteen Transporttereihin on asennettu tehtaalla toistakymmentä eri jousitusta. Saa ollla melko fakiiri joka sen viidakon selvittää ilman valmistenumerohakua.

Aivan, tiedetään.

Tuosta kokemuksestasi termostaatin ostossa, tulee mieleen meidän talon huoltoneuvojan kertomus tyypillisestä autoa huoltoon tuovasta isännästä:
"Pitäs varata huoltoaika tuolle meidän autolle", "No mikäettei, mikähän on rekisterinumero?"...."Emminä muista, se on se diisseligolffi, nollakolmonen!"...."Rekisterinumero olisi kyllä välttämätön, muistuuko mieleen?"....."Enminä sitä muista, mutta se on se sininen ja farmari!"

Tämmöistä sitä töissä sattuu ja tapahtuu.

Joo niin varmaan tapahtuu, mutta sitä termostaattia ei tuotu huoltoon, eikä minnekään muuallekaan, vaan ostamaan.
Ja löytyihän se lopulta (ilman rek. numeroakin). :D
baron
30.10.2010 15:35:48 (muokattu 30.10.2010 15:36:23)

walttoni: Just, sattu viimeksi elokuussa kun soitin A-katsastukseen ja yritin varata katsastusta. Ei onnistunut, kun en muistanut rekisterinumeroa. Kummallista. Sanoin kans että sininen Merssu ysikakkonen ja on katastettu aina Ruskossa.

Mä muistan unissanikin ja kännissä parin kolmen ekan autoni rekkarit, nykyisen muistaminen pätkii selvinkin päin.
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
KoskPaavo
31.10.2010 00:50:54
baron: Mä muistan unissanikin ja kännissä parin kolmen ekan autoni rekkarit, nykyisen muistaminen pätkii selvinkin päin.

Niinpä, sama homma täällä , on niitä pari- kolmekymmentä o ollut..
"Pääasia että on hyvä meininki" lain. nuoriso
mack the knife
31.10.2010 19:10:04
Riksteri: Kai tiedät Timppa että kimppaa kannatan ja Hempan kanssa humppaa tahdon mennä. G E7 A7 D7 Kai Jamppa haki Camparin ja shampanjan, ...

Minkä biisin soinnut tuossa on?
COVS n:o 1.
Isotalo
31.10.2010 19:14:36
mack the knife: Minkä biisin soinnut tuossa on?

Kappaleen säveltäjän kohdalla taitaa lukee Antti Välidominantti.
Timi
31.10.2010 19:23:39
mack the knife: Minkä biisin soinnut tuossa on?

Oli pakko hamuta kitara käsiin.Mutta ei auennut arkku minulle?
Vaikea.Mutta varma!
mack the knife
01.11.2010 10:25:08
Jos oli tarkoitus Juankosken sointuja mallata, niin eipä taittunu. Mutta ihan sama, eihän se liitykään keikka-autoihin.
COVS n:o 1.
korgie
01.11.2010 10:46:08
mack the knife: Jos oli tarkoitus Juankosken sointuja mallata, niin eipä taittunu. Mutta ihan sama, eihän se liitykään keikka-autoihin.

Olihan noi sen jälkimmäisen säkeen "kai Jamppa haki Camparin..." soinnut.
Ihan sama minkävärinen ja -muotoinen soittopeli, kunhan siitä ääntä lähtee...
Lyyki
01.11.2010 11:35:48
... ja käy tam tam, Juankoski here I come. A7 pitäis olla Am
puusormi
03.11.2010 18:13:52

Lyyki: ... ja käy tam tam, Juankoski here I come. A7 pitäis olla Am

Minä kävin tänään Juankoskella. Siellä Juice pällisteli torilla edelleen. Jatkakaa. GSus5.
Saapiko lähettää terveisiä?
Ukko
07.11.2010 10:12:34

KoskPaavo: Niinpä, sama homma täällä , on niitä pari- kolmekymmentä o ollut..

Mulla ei ole ollut kuin yhdeksän autoa. Periaatteena se että käytetyn hankin ja ajan sen hamaan loppuun. Huomannut että ratkaisu tulee kaikkein edullisimmaksi.
COVS jäsen nro 6
Welldrum
07.11.2010 10:29:01
Welldrum: Kaikki suodattimet kyllä alkukesästä vaihdettiin.
Vien torstaina tutulle pajalle sen. Kun vika selviää niin voin ilmoittaa sen kaikille transvestiiteille ja muillekkin.

No niin. Aika kauan oli fodr tarnsit korjaamoilla. Lopulta vika selvisi.
Pumpun ajoituslaite oli rikki ja se oli pahassa paikassa ja pultit jumiutuneet niin että piti ottaa koko pumppu pois edestä.
Paljon työtä, jakopääkin oli avattu kun luultiin että olis hypännyt ketju.
Toista tonnia lasku. Olisko keikkoja tarjolla ?
Se että olen paikalla ei tarkoita että olisin läsnä.
KoskPaavo
07.11.2010 10:46:10
Ukko: Mulla ei ole ollut kuin yhdeksän autoa. Periaatteena se että käytetyn hankin ja ajan sen hamaan loppuun. Huomannut että ratkaisu tulee kaikkein edullisimmaksi.

Vielä edullisemmaksi tulee se, näin on mulle käynyt, että kun siihen romuun tuleekin kalliimpi vika, vaihtaa vähän uudemman romun tilalle.
"Pääasia että on hyvä meininki" lain. nuoriso
isojussi
07.11.2010 18:53:02
Ukko: Mulla ei ole ollut kuin yhdeksän autoa. Periaatteena se että käytetyn hankin ja ajan sen hamaan loppuun. Huomannut että ratkaisu tulee kaikkein edullisimmaksi.

About samoilla linjoilla.

Ite kun korjaa, on koko ajan paremmin selvillä auton senhetkiksestä kondiksesta, ts miten kauas sillä arvaa pärtsäillä. Muutenkin noissa vanhemman polven autoissa on joten selkeempää ja maanläeisempää....
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
jjussila
07.11.2010 18:56:16
isojussi: About samoilla linjoilla.

Ite kun korjaa, on koko ajan paremmin selvillä auton senhetkiksestä kondiksesta, ts miten kauas sillä arvaa pärtsäillä. Muutenkin noissa vanhemman polven autoissa on joten selkeempää ja maanläeisempää....

Niin on; ruoste: auto parhaassa kukassa. Joo, mutta käytetyillä täälläkin mennään.
..ei helev...olisko noin?.....
Ukko
07.11.2010 20:04:48

KoskPaavo: Vielä edullisemmaksi tulee se, näin on mulle käynyt, että kun siihen romuun tuleekin kalliimpi vika, vaihtaa vähän uudemman romun tilalle.

Niinhän mä olen tehnyt. Kun ruoste raiskaa ajokkia kunnolla, on turhaa alkaa hitsailemaan. Tulee hintoihinsa eikä tilanne ole vuoden päästä sen kummempi.
COVS jäsen nro 6
Ukko
07.11.2010 20:07:29

Welldrum: No niin. Aika kauan oli fodr tarnsit korjaamoilla. Lopulta vika selvisi.
Pumpun ajoituslaite oli rikki ja se oli pahassa paikassa ja pultit jumiutuneet niin että piti ottaa koko pumppu pois edestä.
Paljon työtä, jakopääkin oli avattu kun luultiin että olis hypännyt ketju.
Toista tonnia lasku. Olisko keikkoja tarjolla ?

Jep mutta sä osaatkin näille asioille aika laajalti itsekin. Ei tule tuntilaskutuksia omalle ajokille. Osien hinta vaan ja ale hinnat ostopaikoista tiedät tasan takuulla.
COVS jäsen nro 6
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)