Basso-Aslak 07.07.2013 23:50:03 | |
---|
Ei tätä jaksa, koko päivän joutuna olemaan yltä päältä raittiissa ilmassa! Ihan just alan reenaamaan, äkkiä vaan sitä ennen vikaisen mnettiä... |
TiVe 08.07.2013 09:55:09 | |
---|
Kävin viikonloppuna lavatansseissa ja kitinän aihe liittyy siihen. Bändi oli ok ja soitteli ihan mukavasti, mutta....kannattaa kiinnittää huomiota myös ulkoisiin seikkoihin. Lava oli n. 6m leveä ja siinä keskellä oli sellainen laajennusosa, jossa es. pystö seisoo. Tämä bändi oli kuitenkin laittanut mikserin siihen ykköspaikalle ja kaikki neljä soittajaa sievästi takarivissä. Oli koomisen näköistä. 2+2=~5, hyvin suurilla kakkosen arvoilla. |
baron 08.07.2013 11:35:53 | |
---|
TiVe: Kävin viikonloppuna lavatansseissa ja kitinän aihe liittyy siihen. Bändi oli ok ja soitteli ihan mukavasti, mutta....kannattaa kiinnittää huomiota myös ulkoisiin seikkoihin. Lava oli n. 6m leveä ja siinä keskellä oli sellainen laajennusosa, jossa es. pystö seisoo. Tämä bändi oli kuitenkin laittanut mikserin siihen ykköspaikalle ja kaikki neljä soittajaa sievästi takarivissä. Oli koomisen näköistä. Oispa joskus niin iso stage että voisi kiinnittää huomiota estetiikkaan. Yleensä joudutaan ahtaumaan siihen mihin mahtuu ja estetiikka on mitä on. You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
Anonymous-jazz 08.07.2013 12:56:19 | |
---|
TiVe: Kävin viikonloppuna lavatansseissa ja kitinän aihe liittyy siihen. Bändi oli ok ja soitteli ihan mukavasti, mutta....kannattaa kiinnittää huomiota myös ulkoisiin seikkoihin. Lava oli n. 6m leveä ja siinä keskellä oli sellainen laajennusosa, jossa es. pystö seisoo. Tämä bändi oli kuitenkin laittanut mikserin siihen ykköspaikalle ja kaikki neljä soittajaa sievästi takarivissä. Oli koomisen näköistä. Ne oli varmaan sit rivimuusikoita. "In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act"
- George Orwell |
korkovaara 16.07.2013 03:39:03 | |
---|
sitten kun olet hoitanut ja siivonnut ,siinä 20-50 kiinteistöä ja lähdet keikalle ja vielä lapsi on kipee ja muija vittuilee se on jo rankkaa. |
korkovaara 16.07.2013 03:56:57 | |
---|
-niin aika muuttuu,itse olin jo pikkupoika kun odottelin ensimmäistä junaa asemalla. -niin tuli pojasta keikkatyöläinen. -ei ollut mitään ei mitään. -ja mitä jäi..sama junan odottaja. |
MatRa 16.07.2013 10:56:53 | |
---|
Ukko: Tänne voivat kaikki kitisijät ja valittajat (lue: minua ei arvosteta tarpeeksi vaikka olen helvetin lahjakas enkä kuitenkaan saa liksaa sen mukaisesti) kommentoida kaikkea paskaa VAIN MUSIIKIN alalta mitä suurelta yleisöltä ja kollegoilta niskaan tulee. Pitäkää hauskaa : ) Hitsi kun viime omb-keikalla jouduin vastaanottamaan kamojen kantoapua alkuyöstä lavalta pakettiauton viereen. Aktiivipöntöt tulivat ihan hyvin, mutta että kehtasivat tuoda kulmamonitorin väärässä kulmassa takaluukkuun nähden , en meinannut saada kunnon otetta siihen, ja aikaakin tärvääntyi puolitoista sekuntia enemmän. Ja roudausovi oli ihan turhaan aivanl lavan vieressä, siellä taustalla täyty roudata, ei tullut ollenkaan Elvis has left the building( menikökielioppioikein)-fiilistä. Kylä kylä kylä kyllä! yykaakookaakaatadada mmzatsaa ymzaztaa... |
half 16.07.2013 14:52:55 | |
---|
MatRa: Hitsi kun viime omb-keikalla jouduin vastaanottamaan kamojen kantoapua alkuyöstä lavalta pakettiauton viereen. Aktiivipöntöt tulivat ihan hyvin, mutta että kehtasivat tuoda kulmamonitorin väärässä kulmassa takaluukkuun nähden , en meinannut saada kunnon otetta siihen, ja aikaakin tärvääntyi puolitoista sekuntia enemmän. Ja roudausovi oli ihan turhaan aivanl lavan vieressä, siellä taustalla täyty roudata, ei tullut ollenkaan Elvis has left the building( menikökielioppioikein)-fiilistä. Kylä kylä kylä kyllä! King has left the building. http://www.youtube.com/watch?v=20pCwQC6pWw |
isojussi 17.07.2013 14:13:16 | |
---|
....ttu: ei ollukkaan ilmeisesti emolevyvika, vaan virtalähde kyykkäili, kun oli usb-äänikortista jäänyt phantomvirta päälle ja koneen perässä esim paris usb-levyä ym roinaa.... nyt en pääsekkään Verkkokauppaan shoppaileen.... Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää. |
WanhaWetäjä 19.07.2013 16:16:36 (muokattu 19.07.2013 16:17:29) | |
---|
..ttu s....na! Keikasta kohta 5 viikkoa, liksaa ei näy, luvataan tekstarilla että otetaan yhteyttä asian selvittämiseksi eikä mitään kuulu! Tämä pari päivää sitten. Keppi M tyylinen paskanpuhuminen ja suoranainen valehtelu ei mene jakeluun! Prkl, pitäs varmaan tehä musta lista epäluotettavista ja/tai huonosti asiat hoitavista kollegoista/bandeista/liimataisista...näitä näköjään on vieläkin ja ihan kovia ammattilaisia, uskomatonta...no joo, kesälomat ja silleen mutta ei se ole mikään syy jättää hommat hoitamatta! Kaikenmaailman selitykset "sori, on 2 kännykkää ja toisen viestejä en ole lukenut lomareissulla" tai että "ei tuu s-posteja luettua lomilla". Mikään ei ole niin perseestä kuin liksojen metsästys, eipä ole moista tarvinnut tehdä vuosiin, siinä mielessä tes-vedot ja vakibandit muutenkin on ok että palkat tulee ajallaan ja jos ei tule niin tietää mistä kysellä. Luokittelen tämän tapauksen vahvasti kategoriaan terveisiä /Ceestä eli "ei näin voi/saa asioita hoitaa", nimiä en julkista, odotan selitystä henk.koht. tasolla, jos ei kohta ala kuuluun mitään niin pikaviestillä saa nimen ja homma etenee liiton kautta palkkaturvaan. |
Timi 19.07.2013 17:50:28 (muokattu 19.07.2013 17:54:50) | |
---|
WanhaWetäjä: ..ttu s....na! Keikasta kohta 5 viikkoa, liksaa ei näy, luvataan tekstarilla että otetaan yhteyttä asian selvittämiseksi eikä mitään kuulu! Tämä pari päivää sitten. Keppi M tyylinen paskanpuhuminen ja suoranainen valehtelu ei mene jakeluun! Prkl, pitäs varmaan tehä musta lista epäluotettavista ja/tai huonosti asiat hoitavista kollegoista/bandeista/liimataisista...näitä näköjään on vieläkin ja ihan kovia ammattilaisia, uskomatonta...no joo, kesälomat ja silleen mutta ei se ole mikään syy jättää hommat hoitamatta! Kaikenmaailman selitykset "sori, on 2 kännykkää ja toisen viestejä en ole lukenut lomareissulla" tai että "ei tuu s-posteja luettua lomilla". Mikään ei ole niin perseestä kuin liksojen metsästys, eipä ole moista tarvinnut tehdä vuosiin, siinä mielessä tes-vedot ja vakibandit muutenkin on ok että palkat tulee ajallaan ja jos ei tule niin tietää mistä kysellä. Luokittelen tämän tapauksen vahvasti kategoriaan terveisiä /Ceestä eli "ei näin voi/saa asioita hoitaa", nimiä en julkista, odotan selitystä henk.koht. tasolla, jos ei kohta ala kuuluun mitään niin pikaviestillä saa nimen ja homma etenee liiton kautta palkkaturvaan. Muista se 3 kuukautta.Jos ei oo hoitanut liksoja tuon 5 viikon aikana.Tuskin tahtoo hoitaa muutenkaan.Noi kesälomat ja toiset puhelimet on pelkkää vedätystä.Pistä ajoissa palkkaturva vetämään.Siihen ei tarvitse ennes koukeroida liiton kautta!Mä olen kerran joutunut tuon kautta hakemaan bändin palkat. Vaikea.Mutta varma! |
Ukko 19.07.2013 19:14:57 | |
---|
Timi: WanhaWetäjä: ..ttu s....na! Keikasta kohta 5 viikkoa, liksaa ei näy, Muista se 3 kuukautta.Jos ei oo hoitanut liksoja tuon 5 viikon aikana.Tuskin tahtoo hoitaa muutenkaan.Noi kesälomat ja toiset puhelimet on pelkkää vedätystä.Pistä ajoissa palkkaturva vetämään.Siihen ei tarvitse ennes koukeroida liiton kautta!Mä olen kerran joutunut tuon kautta hakemaan bändin palkat. Jep. Se on helppoa liiton kautta. Antaa vaan toimitsijalle avoimen valtakirjan kirjallisine faktoineen. Mä olen kerran joutunut tekemän tuon. Puoli vuotta tosin meni liksojen saamisessa mutta sieltä ne vaan tuli. COVS jäsen nro 6 |
Timi 19.07.2013 19:39:21 | |
---|
Ukko: Timi: Muista se 3 kuukautta.Jos ei oo hoitanut liksoja tuon 5 viikon aikana.Tuskin tahtoo hoitaa muutenkaan.Noi kesälomat ja toiset puhelimet on pelkkää vedätystä.Pistä ajoissa palkkaturva vetämään.Siihen ei tarvitse ennes koukeroida liiton kautta!Mä olen kerran joutunut tuon kautta hakemaan bändin palkat. Jep. Se on helppoa liiton kautta. Antaa vaan toimitsijalle avoimen valtakirjan kirjallisine faktoineen. Mä olen kerran joutunut tekemän tuon. Puoli vuotta tosin meni liksojen saamisessa mutta sieltä ne vaan tuli. Jep.Mä menin turvan toimistoon ja jätin tiedot heille.Tuli hieman odotusajaltakin.Eli ei tarvitse välttämättä kuulua liittoon.Jotta asia hoidetaan.Tämä tiedoksi nuorille ja kokemattomille. Vaikea.Mutta varma! |
korkovaara 19.07.2013 19:53:07 | |
---|
Jos pitää olla tuuraaja,niin hänelle maksetaan heti tuurauspalkkio. -se on sitten taas kuka vakkarille maksaa. -se menee just näin. |
Timi 19.07.2013 20:02:16 | |
---|
korkovaara: Jos pitää olla tuuraaja,niin hänelle maksetaan heti tuurauspalkkio. -se on sitten taas kuka vakkarille maksaa. -se menee just näin. Ei aina toimiston kautta näin? Vaikea.Mutta varma! |
EP 19.07.2013 20:03:55 (muokattu 19.07.2013 20:10:10) | |
---|
Joskus saattaa palkkiota joutua se pändin liiderikin odottamaan, vaikka olisi isompikin firma maksajana ja joskus ihan juuri siitä syystäkin. Erilainen byrokratia ja paperisota, siksi toi loma-aika ei tarvi olla ihan keksitty juttukaan. Ikävä odotella tietenkin, mutta jos on yritys niin saahan ne sieltä ennemmin tai myöhemmin kuitenkin. |
korkovaara 19.07.2013 20:15:53 | |
---|
itse olen maksanut heti pois omastapussista kun vain homma hoituis. -tuurauksia olen tehnyt niinkuin kaikki ja aina on pitänyt odottaa. -kaiken kaikkiaan siinä jos missä kun haet saatavasia sinusta ei pidä enää kukaan. -sitä vain, hei voisitko maksaa sen liksan ja eikun -antaa olla onhan noita keikkoja. Älkää tuuratko ketään ja vain kun rahat on minulla,ei siis sinulla. |
korkovaara 19.07.2013 20:35:20 | |
---|
jos on tuuraaja,niin sinä hoidat sen,että paletti toimii- yleensä ainakin joskus jos vaikka sairastuisit,niin yhdelle se palkka maksetaan. -siis niinkuin laki määrää ei sottajille kahdelle . -tein sen virheen,että vaadin sairausloma palkaani toimistolta,ei maksettu yksi ja sillä siisti. -vein sen liittoon .-liitto hoiti maksut heti pois,mutta keikaa ei ollut viiteen vuoteen sillä toimistolla. -eli tuuraus keikka käteen heti,muuten ei kuku kellekkään,tosi on. |
korkovaara 19.07.2013 20:55:11 | |
---|
ja toi joittenkin tiettyjen jätkien,ei kaikkien se että soitat jossain bändissä ja on sopimus tietyyn juttuun,niin tulee puhelu sain kuule parempi hintasen keikan,eikai siinä mitään. -joo ei siinä mitään rahastahan tätä tehdään. -ja eikun etsimään tuuraajaa,ei edes itse sitä tee,vaan-oli muuten hyvä meininki. |
korkovaara 19.07.2013 20:59:46 | |
---|
-Siksi lopetin. ja oli niinkuin vanhassa maestrossa asikas sanoi kun menin tauolle,että -hyvä kun lähdit Aamulehdestä.nyt me kaikki ollaan työttöminä. |