Sirmakka-ukko 05.02.2012 15:31:37 | |
---|
isojussi: Mehän ollaan sitte saman koulukunnan edustajia! Ai, sullakin on haitari? Mulla se suurimman ajan pysyy kyllä kotelossaan, mutta päissään sillä on esim. mökilla kesäisin mukava kiusata naapureita omaperäisillä tulkinnoillani joistain ns. harmonikkamusiikin helmistä. |
EP 05.02.2012 15:39:59 | |
---|
isojussi: ..soinnussa tarviikkan olla kun kolme ääntä. Juju on siinä, että mikkä kolme ääntä ne on.... Aivan, tosin tilanteesta ja olosuhteista riippuen. Mutta periaatteessa erittäinkin samaa mieltä. |
half 05.02.2012 16:04:26 | |
---|
EP: Aivan, tosin tilanteesta ja olosuhteista riippuen. Mutta periaatteessa erittäinkin samaa mieltä. Friikkien touhua, voimasointuihin riittää kaksi ääntä. http://www.youtube.com/watch?v=20pCwQC6pWw |
isojussi 06.02.2012 03:00:27 | |
---|
half: Friikkien touhua, voimasointuihin riittää kaksi ääntä. Mä kyl soitan ne yleensä kolmella kielellä... Mutta toki kakskin riittää. Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää. |
isojussi 06.02.2012 03:01:41 | |
---|
Sirmakka-ukko: Ai, sullakin on haitari? Ei, mutta pääosin soitosta tulee automaattisesti hyvin dissonoivaa freejazzia muuten vaan... Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää. |
walttoni 11.02.2012 03:56:18 | |
---|
Katoppas kun karkas keskustelu. COVS2. |
Master-x 12.02.2012 14:57:36 | |
---|
walttoni: Katoppas kun karkas keskustelu. Täällä harvemmin... Ei se mitä, vaan miten... |
EP 12.02.2012 15:17:04 (muokattu 12.02.2012 15:17:35) | |
---|
Siirretty.. isojussi: Senkö takia trio on halvempi, ko omb? Jos noin niin hinnoittelu vääristynyt. Jos omb = karaoke.. Ei oo. E: En tykkää kummastakaan. |
poppamies 12.02.2012 22:15:48 | |
---|
EP: Ei oo. E: En tykkää kummastakaan. Kyllä OMB ja karaoke on aika likellä sama asia. G strings are for strippers |
jape2 12.02.2012 22:22:16 | |
---|
poppamies: Kyllä OMB ja karaoke on aika likellä sama asia. Et oo ilmeisesti kuulut laulavan jazzhaitari-kitara-kosketinvirtuoosi Harri Salmisen esiintyvän. Soettakkee humppoooooooo! |
baron 12.02.2012 22:23:48 | |
---|
poppamies: Kyllä OMB ja karaoke on aika likellä sama asia. Mikä tää haukuttu OMB sitten on? Mä teen joskus soolopianokeikkoja, laulaisin lisäksi jos osaisin mutta kun en osaa. Mä oon ollut kuuntelemassa kun Mikko Alatalo tekee keikan kitaransa kanssa, osassa piisejä lisäksi taustanauha. Jussi Raittinenkin tekee satunnaisesti soolokeikkoja kitaransa kanssa. Onks nää niitä haukuttuja OMB-keikkoja? Ei musta ihan karaokea kuiteskaan oo? You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
EP 12.02.2012 22:26:14 | |
---|
baron: Mikä tää haukuttu OMB sitten on? Mä teen joskus soolopianokeikkoja, laulaisin lisäksi jos osaisin mutta kun en osaa. Mä oon ollut kuuntelemassa kun Mikko Alatalo tekee keikan kitaransa kanssa, osassa piisejä lisäksi taustanauha. Jussi Raittinenkin tekee satunnaisesti soolokeikkoja kitaransa kanssa. Onks nää niitä haukuttuja OMB-keikkoja? Ei ole, ei! |
poppamies 12.02.2012 22:38:06 | |
---|
G strings are for strippers |
JussiG 12.02.2012 23:31:36 | |
---|
|
EP 12.02.2012 23:38:53 (muokattu 13.02.2012 00:05:20) | |
---|
JussiG: Melkein sanoisin minäkin tähän, että ei taida olla. Ainakin jos katselee seuraavaa linkkiä: http://www.youtube.com/watch?v=T6vMQAX1lxQ&feature=related Tämä olikin eläväämusiikkia! Ihan jees meininki! : ) E: Eikä tuossa edes yritetä korvata orkesteria, vaan vähän rennolla meiningillä, nääs. |
isojussi 13.02.2012 00:09:03 | |
---|
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää. |
EP 13.02.2012 00:12:41 | |
---|
|
Master-x 13.02.2012 13:33:58 | |
---|
poppamies: Kyllä OMB ja karaoke on aika likellä sama asia. Siinävaiheessa se on sama asia, kun "artisti" tulee paikalle ja lyö levysoittimen paikan omaan mikseriin kiinni ja pelkästään laulaa nauhan päälle.... En nyt viitsi nimeltä mainita, no viittimpä: Kanarian Mikki Oon kerran ollut kuuntelemassa eipä se häävin kuuloista "elävää musiikkia" ollu, mutta ravintola sai jatkoluvat näinkin. Mutta jos soittaa samalla soitinta (niin että on edes piuha kiinni), niin sit se on kyllä mun mielestä eri asia kun karajoikha... Ei se mitä, vaan miten... |
leprechaun 13.02.2012 14:57:30 | |
---|
JussiG: Melkein sanoisin minäkin tähän, että ei taida olla. Ainakin jos katselee seuraavaa linkkiä: http://www.youtube.com/watch?v=T6vMQAX1lxQ&feature=related Mun miälest ero on selvä; jos kaikki äänet on saatu itse soittamalla niin elävää musaa. Jos nauhalta tai mp3:selta taustaa niin karaoke. Tuon Joukon esitys on puhdasta elävää musaa ja ihan hauskasti ja viihdyttävästi sälli esiintyy. OMB nimitys ei kuvaa karaoken ja elävän musan eroa koska voi olla myös liveä kuten esimerkki osoitti. Mikäli musa tulee nauhalta/mp3:selta on yleisölle se selvästi ilmoitettava eli että on yhden miehen karaoke, OMK. Silloinhan on ihan sama vaikka panee levyn suoraan soimaan. |
isojussi 13.02.2012 21:37:02 | |
---|
leprechaun: ...Mikäli musa tulee nauhalta/mp3:selta on yleisölle se selvästi ilmoitettava eli että on yhden miehen karaoke, OMK. Silloinhan on ihan sama vaikka panee levyn suoraan soimaan. Mitäs sitten on livebändin laulusolisti? Totuushan on, että hyvä laulaja taustanauhan kanssa kuulostaa monin verroin paremmalta, se, että taustaa sekottaa kaiken maailman kitaranomistajat. Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää. |