omarklah 29.01.2008 11:57:32 | |
---|
Entäs korvaus ? Seitsemän heikkiä maksaa pirusti järjestäjälle kun kohtuuhinta /mies maksetaan. Mutta se onkin heidän murheensa. Tämä on totta - ehkä 1/10 tarjotuista keikosta napsahtaa. Haluan uskoa, että tuohon syynä on meidän hintamme, eikä orkesterimme soittotaito. Toisaalta - tuolla saamme juuri sen verran keikkaa/vuosi, mitä ehdimme muilta töiltämme tekemään... ...entässitte? |
KoskPaavo 29.01.2008 11:59:00 (muokattu 29.01.2008 11:59:44) | |
---|
Tuossa edellisen jutun viimeisessä lauseessa on kaikki. Siis toiseksi ed "Siitä se on se kyrsä otettava" Kanadansuomalainen Valdemar Kääriäinen turpeennostosta |
v_m_kangas 29.01.2008 12:12:04 | |
---|
Pienen tanssiorkesterin lineup on vähintään. rumpali, keyboard, kitaristi ja basisti. En lähtisi kvartettia pienemmällä pyörittämään sirkusta jos olisin tosissani. Tosissaan ja tosissaan. Kyllähän se on juhlaa ollut ne muutamat kerrat kun on ollut lisukkeena kitaristikin bändissä, mutta silloin on joutunut laittamaan vasemman käden melkein taskuun, jotta ei mene liian tukkoon. Siis kyllä mielestäni tarpeeksi on groovea ilmassa ilman kitaristiakin. Triossa saa mukavaa vaihtelua kun basso vaihdetaan välillä kitaraan ja se kielletty vasuribasismi päästetään irti. Humppaa tai soita humppaa |
omarklah 29.01.2008 12:19:33 | |
---|
...jotta ei mene liian tukkoon. Tässä onkin sitten tuon isomman kokoonpanon ehkä suurin ongelma. Jos kaikki tuuppaa koko ajan tavaraa minkä ehtii, niin tukkoonhan se menee. Vaatii paljon mietintämyssyn käyttöä sovittaa biisit niin, että siellä on tarpeeksi tavaraa, mutta ei liikaa. Varsinkin bileosaston biiseissä helposti 2 kitaraa runttaa sellaisen maton, että muut voisi vaikka lähteä kal... kahville. ...entässitte? |
jon lord 29.01.2008 12:49:53 | |
---|
Tosissaan ja tosissaan. Kyllähän se on juhlaa ollut ne muutamat kerrat kun on ollut lisukkeena kitaristikin bändissä, mutta silloin on joutunut laittamaan vasemman käden melkein taskuun, jotta ei mene liian tukkoon. Jaa, siis taskuun hyvä käyttämätön käsi. Flute obligaatoja, Strings mattoja mitä vaan. Molemmat kädet käyttöön ei se siitä tukkoon mene. COVS jäsen N.o 3 |
isojussi 29.01.2008 12:50:29 | |
---|
...Luuloja sen sijaan on monella, että kaikki lähtee ja taittuu, lopputulos onkin sitten kamala. Näitä on nähty ja kuultu ihan riittävän monta... Niinpä. Oli genre mikä hyvänsä, sen haltuunottaminen edes perustasolla vie aikansa. Väitän, että jos on ikänsä jurnuttanut peruskvartetissa hunppaa, voi olla alkuun hankalaa hypätä vaikka big bandin riveihin. Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa |
uruttaja 29.01.2008 12:52:17 (muokattu 29.01.2008 12:53:16) | |
---|
Kieltämättä kiippareilla on helevetin vaikeaa korvata kitaristia vaikka jotkut kosketin paavot niin uhoavatkin tekevänsä. Koskaan en ole kuullut kiipparistin soittavan livenä enkä nauhalta kuten kitaristi soittaa kitaraansa. No toisaalta en ole koskaan kuullut kitaristin soittavan kitarallaan kuten kiipparisti soittaa kiippareillaan. Ovat ne niin eri soittimia. Aiheesta jatkaakseni...kyllähän tuo kiipparit, basso ja rummut yhdistelmä ainakin minun mielestäni kuulostaa vähän aneemiselta tanssi genressä. Se on sitten toinen juttu mistä tilaaja haluaa maksaa. Komp. Trio on aika aneeminen, kun kerkes tottua laajempaan soitinten kirjoon. MUTTA, parempi pikkusen pienemmällä kokoonpanolla oikeita ääniä, kuin isommalla jotain muuta. Tarkoitus on ottaa bilekeikoille kitaristi, ja festarikeikoille 2 kitaristia. Paras keikka viime vuonna oli Raision Huvilinnussa sekstetillä. Onhan se hienon kuuloista kun se taittuu, se bändi kelpaa monelle muullekkin. Ne oli varmasti oikeat tanssit. |
isojussi 29.01.2008 12:56:11 | |
---|
...Jos haluaa nähdä vaivaa voihan ne rytmitaustat rakentaa biisikohtaisesti, silloinhan se kappale kummasti värittyy, mutta kova homma se on jos asiaan ei ole perehtynyt... Siis vedättekste esim. tangoja koneitten kanssa valmiilla rumpuluupeilla? Ymmärrän jonkun biittisoopan, muuta tangothan nimenomaan vaatis siltä korvaamattomalta liverumpaliltakin bassonnuottien seuraamista. Valitettavasti eivät monet liveäijätkään viitsi nähdä vaivaa, vaan tangot painetaan korvakuulolta miten sattuu. Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa |
v_m_kangas 29.01.2008 13:02:11 | |
---|
Trio on aika aneeminen, kun kerkes tottua laajempaan soitinten kirjoon. MUTTA, parempi pikkusen pienemmällä kokoonpanolla oikeita ääniä, kuin isommalla jotain muuta. Kyllä, tuo on tottumuskysymyskin. Minun mielestä aivan liikaa pelätään "hiljaisuutta" musassa. Kuulemmehan kuitenkin päivittäin levytyksiä, joissa oikeastaan ei ole kuin laulu, rummut ja basso. Kertsissä vähän viulumattoa ja köörejä lisäksi. Tarviiko sinne aina niin kauheasti saada monimutkaisia obligaatteja ja riffejä pyörimään. Teilläkin tuossa sun nykyisessä poppoossa rumpali ja basisti vetää niin maukkaasti, että siihen ei tarvitse kuin vähän maustaa ja vetää soolot silloin tällöin :) Humppaa tai soita humppaa |
isojussi 29.01.2008 13:03:11 (muokattu 29.01.2008 13:05:25) | |
---|
..Nyt mä voisin aloittaa keskustelun, oikeissa tansseissa on oikea orkesteri, jossa on useampia soittajia kuin 2. Onpas todella typerästi sanottu - jopa oululaiselta. E: Tolla sun tokaisulla ei oo minkäänlaista todellisuuspohjaa tai perustetta. Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa |
isojussi 29.01.2008 13:04:17 | |
---|
Komp. Trio on aika aneeminen, kun kerkes tottua laajempaan soitinten kirjoon. MUTTA, parempi pikkusen pienemmällä kokoonpanolla oikeita ääniä, kuin isommalla jotain muuta. Tarkoitus on ottaa bilekeikoille kitaristi, ja festarikeikoille 2 kitaristia. Paras keikka viime vuonna oli Raision Huvilinnussa sekstetillä. Onhan se hienon kuuloista kun se taittuu, se bändi kelpaa monelle muullekkin. Ne oli varmasti oikeat tanssit. OIKEASSA bilebändissä on puhallisektio. Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa |
v_m_kangas 29.01.2008 13:05:05 | |
---|
Onpas todella typerästi sanottu - jopa oululaiselta. Munkaan mielestä edes trio ei ole orkesteri. Yhtyeeksi sitä voi ehkä jo sanoa. Humppaa tai soita humppaa |
uruttaja 29.01.2008 13:06:44 (muokattu 29.01.2008 13:07:18) | |
---|
Onpas todella typerästi sanottu - jopa oululaiselta. Miten niin? 2 ei vielä ole bändi, edes Mäkin ja Aisan duo ja niillä kuitenkin taittuu. Pitää olla useampia, siis mun mielestä. Pitäiskö mun muuttaa pois Oulusta? Puhallinsektio olisi tosi makea. Pitääpä laittaa harkintaan. Harvassa bilebändissäkään on puhaltimet. |
uruttaja 29.01.2008 13:07:52 | |
---|
Munkaan mielestä edes trio ei ole orkesteri. Yhtyeeksi sitä voi ehkä jo sanoa. Mikä lie soittokunta. Trio on light-versio. |
isojussi 29.01.2008 13:10:55 | |
---|
Miten niin? 2 ei vielä ole bändi, edes Mäkin ja Aisan duo ja niillä kuitenkin taittuu. Pitää olla useampia, siis mun mielestä. Triollako vasta saa tanssit aikaan? Ittestäni en mitään puhu, mutta tiän aika monta trioa, jotka toi mäkin ja Aisa duo vie 16-0. Pitäiskö mun muuttaa pois Oulusta? Nooo - mä oon ennenkin sanonu, että sä oot korjannu mun saamaani huonoa kuvaa oululaisista Puhallinsektio olisi tosi makea. Pitääpä laittaa harkintaan. Itse asiassa kvartettikin on vielä bändi - orkesterissa on muitakin akustisia soittimia, kuin rummut. Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa |
v_m_kangas 29.01.2008 13:11:59 | |
---|
Mikä lie soittokunta. Trio on light-versio. Laitti kelepaa mulle, jos ei ole keinomakeutusaineita käytetty. Humppaa tai soita humppaa |
uruttaja 29.01.2008 13:18:33 | |
---|
Onpas todella typerästi sanottu - jopa oululaiselta. E: Tolla sun tokaisulla ei oo minkäänlaista todellisuuspohjaa tai perustetta. Todellisuutta voi katsoa ja seurata tanssipaikoilla. Nyt täytyy sanoa, että sinun tokaisussasi ei ole todellisuuspohjaa tai perustetta. Tanssipaikoilla valtaosa esiintyjistä on enemmän kuin 2 esiintyjää sisältäviä. Triokin näyttää erittäin pieneltä ison tanssipaikan lauteilla. Itsellä on semmonen fiilis että isoissa tanssiravintoloissakin tuntuu joskus vähän autiolta triolla, odottaisin hyvin kernaasti kitaristia/puhaltajaa/haitaristia/lyömäsoittajaa tai vaikka kaikkia noista. Mutta nyt mennään näillä. Asia ei ole mun päätettävissä. Jään odottamaan vastaperusteluasi. |
uruttaja 29.01.2008 13:21:25 | |
---|
Triollako vasta saa tanssit aikaan? Ittestäni en mitään puhu, mutta tiän aika monta trioa, jotka toi mäkin ja Aisa duo vie 16-0. t. Niin vie, 20-0:kin, Mun mielestä Mäkin ja Aisan duo on parasta mitä täällä pyörii sillä kattauksella. Samaten Kari Kuusamon omb:tä pidän erittäin hyvänä, huomattavasti parempana kuin normitrioa. Mutta nythän puhutaan orkesterista. Saahan tanssit pystyyn vaikka sinkkiämpärillä ja haitarilla, onhan tuo nyt nähty. |
KoskPaavo 29.01.2008 13:27:39 (muokattu 29.01.2008 13:29:13) | |
---|
Eiköhän tuo miesmäärä ole niin tapaus - ja esiintymistilannekohtainen kuin olla voi. Jos yksi haitaristi saa semmoiset tanssit aikaan että porukka pyörii suut vehnäsellä niin se on just siinä. Turussa pyöri vielä varmaan 90-luvullakin semmoinen sekstetti että perustrio hakkas sen koska vaan, Suomen suurimmaksi trioksi kutsuttiin, ainakin half muistaa. Komeat smokit oli kaikilla ,oli se hienoa. Edit: "Saahan tanssit pystyyn vaikka sinkkiämpärillä ja haitarilla, onhan tuo nyt nähty." Tuota vielä kokeilenkin lisäksi "Siitä se on se kyrsä otettava" Kanadansuomalainen Valdemar Kääriäinen turpeennostosta |
half 29.01.2008 13:32:19 (muokattu 29.01.2008 13:34:59) | |
---|
Eiköhän tuo miesmäärä ole niin tapaus - ja esiintymistilannekohtainen kuin olla voi. Jos yksi haitaristi saa semmoiset tanssit aikaan että porukka pyörii suut vehnäsellä niin se on just siinä. Turussa pyöri vielä varmaan 90-luvullakin semmoinen sekstetti että perustrio hakkas sen koska vaan, Suomen suurimmaksi trioksi kutsuttiin, ainakin half muistaa. Komeat smokit oli kaikilla ,oli se hienoa. Edit: "Saahan tanssit pystyyn vaikka sinkkiämpärillä ja haitarilla, onhan tuo nyt nähty." Tuota vielä kokeilenkin lisäksi Kyllä ne vieläkin pyörivät, ainakin vähän. Naissolistit vaan vaihtuvat. Ota meidän kotisivu ja sieltä linkit. Ohjelmatoimisto Atlas ja löydät legendaarisen Suomen suurimman trion. |