Aihe: Soittajan liksat?
1 2 3 4 5 6 7 8 9
isojussi
22.06.2007 03:01:31
Luonnollisesti :-)

Ou jees!

Täälähän on virennyt jutunpoikaa..

Täällä on ollu oikein kunnon geimit - mut nyt taidan siirtyä töllöttämään nahkarilleillä.
Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa
rintapek
22.06.2007 03:14:24

Nimenomaan kun koitan painottaa, etten kilpaile hinnalla..

Me emme edes kilpaile. Jos aikataulu ei sovi, niin ei tule keikkaa.
One kind of music only - the good kind
jon lord
22.06.2007 11:13:39
Me emme edes kilpaile. Jos aikataulu ei sovi, niin ei tule keikkaa.

Ja minäkin kun olen noista kehistä pois niin tuli taas yhdelle lisää työtilaisuuksia. Mitä nyt joskus ja silloin tällöin joku pikku keikka,että silleen. Vanhat lopettaa ja nuoret jatkaa ja juna kulkee vaan........
COVS jäsen N.o 3
Ukko
22.06.2007 11:49:14

No jo on melko kiivas pyrkimys esiintymään. Ei kait ilmaisten "keikkojen" hommaaminen ole kummoinenkaan homma. Epäilisin tuommosen 350 iltaa vuodessa saavani keikkaa tuolla strategialla.

Lähinnä se on kyse siitä kuten mainitsin eli nimettömän rokkiorkan on saatava se keikkakokemus jne. jostain ja tasan takuulla yksikään kaljakuppila ei sellaiselle poppoolle maksa sentin senttiä. Eli nuorten rokkareiden on vaan taottava päätään seinään ja aikaa myöten selviää alkaako ne keikat tuottamaan katetta vai ei. Ja siihen 350 iltaan vuodessa ei kykene tuolla systeemillä kukaan. Paikkoja on vähän ja halukkaita pilvin pimein. Me vanhat parrat käydään pari kolme kertaa vuodessa heittämässä hyväntekeväisyys setti että treeneillä olisi edes jokin tarkoitus eli tämä kuuluu erään suuren firman musiikkikerhon toimintaan. Eli meillä on helevetin hyvät treenitilat moniraita työasemilla ja pa kamoilla varustettuina ja kaikki ilmaiseksi. Vastineeksi ne pari kolme soittoa vuodessa. Soitetaan biisejä joita itse haluamme soittaa eli 60-70 luvun rokkia eikä kosketakaan tanssimusiikkiin. Eli se on harraste. Mutta ne hää ynm. keikat ovat toinen juttu. Ne ovat työtä ja työstä peritään asiaankuuluva hinta.
uruttaja
22.06.2007 12:32:10
Nimettömän rockbändin keikat jäävät yleensä siihen yhteen tai kahteen baariin, jossa ne ovat tehneet keikkaa ilmaiseksi. Puhumattakaan että se stadilainen nimetön bändi kävis edes Karkkilassa keikalla, ku se on niin kaukana. tai jotain.

Ei niitä tarvitse Hesasta asti lähteä etsimään, kyllä tuommosia juttuja löytyy tästä meiltäkin päin, googlettamalla montakin klubia, joista saa aimo kattauksen bändejä, jotka käyvät vain niissä klubeissa keikalla, kaljapalkalla. Muualle ne eivät juuri ole päässeet. Poikkeuksia tietty on, mutta valtaosa jumittuu niihin.

Joskus aikasemminkin olen "kehunut", että jos asetetaan 400 euroa 5-6 jäsenisen coverbändin iltahinnaksi, niin keikkaa on 100%:sen varmasti 104 kappaletta vuodessa, joka ainut perjantai ja lauantai, kesällä ja pikkujouluaikana viikollakin. Tästä voin antaa ihan maahantuojan takuun.
jon lord
22.06.2007 12:44:26 (muokattu 22.06.2007 12:46:09)

Joskus aikasemminkin olen "kehunut", että jos asetetaan 400 euroa 5-6 jäsenisen coverbändin iltahinnaksi, .

Purple Coverin kanssa puhuttiin joskus tästä. Tehdään jonkunverran lippuriskejä ja mietittiin lipun hintaa. Tultiin siihen tulokseen että 5 euroa on uskottavampi kuin se 2 euroa mitä joskus näkee. 2 e on sellainen summa josta saatetaan ajatella että kylän pojat on "päässeet" keikalle ei mennä katsomaan kun on noin halpa lippukin ,mutta se vitonen on jo uskottavampi juttu. Ero ei ole kuitenkaan niin iso ettei ne maksaisi sitä vitosta lipusta. Jännä psykologinen asia. Mutta kun toi heavy bändi on kaikille ihan harrastus ja muutamia keikkoja vain tehdään vuodessa niin on lähdetty siltä pohjalta että väh. 100 euroa pitää jäädä käteen jokaiselle kaikkien kulujen jälkeen. Muuten ei aikuiset lähdetä. Siinä on kuitenkin 5 bändiläistä ja miksaaja. Siitä voi laskea summa mitä pitäisi saada.

Edit: keikkaa olisi paljon enemmänkin tarjolla mutta kun kaikilla on noi omat työt.
COVS jäsen N.o 3
omarklah
22.06.2007 13:03:56

...kun toi heavy bändi on kaikille ihan harrastus ja muutamia keikkoja vain tehdään vuodessa niin on lähdetty siltä pohjalta että väh. 100 euroa pitää jäädä käteen jokaiselle kaikkien kulujen jälkeen. Muuten ei aikuiset lähdetä...

Samalta pohjalta mekin ponnistetaan - sekä tanssi-, että rokkibändin osalta...
...jos ei saa pillua vaihtobassolla, niin ei saa kyllä vaikka kuin räpeltäis...
Riksteri
22.06.2007 14:32:08
Soitetaan biisejä joita itse haluamme soittaa eli 60-70 luvun rokkia eikä kosketakaan tanssimusiikkiin.

Jotain vikaa tässä tanssimusiikkituotteessa on, kun siitä joutuu maksamaan enemmän ja kuulee vielä huonompaa musiikkia kuin harrastuspohjalta toimivilta bändeiltä.
Timi
22.06.2007 15:53:53
Monelle ihmiselle on aivan sama kapakassa tuleeko musiikki koneelta vai onko live orkesteri.. :/
Laskutus on helpompaa yhdelle ja kaikki muu.. yks syöki vähemmän ku viisi.. :)

Mutta ei kaikille!Ei tulisi mieleenkään lähteä kapakkaan tanssimaan jos musiikki tulisi koneelta.Laskutus on helppoa kun toimisto hoitaa ja ruokaa menee roskiin saatanasti enemmän kuin soittajat söisi!
Kylmän viileesti!
Ukko
22.06.2007 16:54:00

Jotain vikaa tässä tanssimusiikkituotteessa on, kun siitä joutuu maksamaan enemmän ja kuulee vielä huonompaa musiikkia kuin harrastuspohjalta toimivilta bändeiltä.

Se on puhtaasti makukysymys. Itse soitan kaikkea laidasta laitaan mutta jos on valinnanvaraa niin roketti puolelle se ilman muuta menee. Jos haluaa pitää hauskaa hyvän porukan kanssa niin näin alan harrastajana voin sen pari kolme keikkaa heittää vuodessa rokettia ihan ilmankin. Ei kuitenkaan enempää. Sitten taas se tanssimusa puoli, kuten on jo todettua, soitetaan rahallista korvausta vastaan eikä koskaan talkootyönä. Siihen vedetään raja.
baron
22.06.2007 16:54:39 (muokattu 22.06.2007 19:09:03)

1. Tää soittaminen on jännä ala. Mun siviiliduunissa mä oon maan kallein kun oon hyvä. Mulle ei tulis mieleenkään vaatia, että aloittelijat/juniorit vaatisi samaa liksaa

2. Soittamisessa prot vaatii että mä laskutan saman kuin ne, jotta en polkisi hintoja. Varovaisesti kokeilin ja ne hullut suostui maksamaan. Sen jälkeen kun joku on yrittänyt tinkiä keikkaliksasta, oon sanonut et kyl mä muuten, mutta muusikkoliiton etsintäpartio tulee mun kimppuun ja vie multa soittoluvan jos mä soitan liian halvalla.
Art Blakey: "Someone played a wrong note and jazz was born"
isojussi
22.06.2007 18:31:58
Kuten sanoin: Kumma ala, kun minimi on tavoite.
Riksteri
22.06.2007 19:04:37
Ei kokolihaa tanssijoille ...
Ukko
22.06.2007 19:15:22

Kuten sanoin: Kumma ala, kun minimi on tavoite.

Menepäs katsomaan mitä saavat taloyhtiöiden huoltomiehet/siivoojat. Niissä palkoissa on naurussa pitämistä. Yksi asia mikä ihmetyttää teikäläisessä, on se että kun vedät kovaa keikkaliksaa niin kuinka edes viitsit tehdä sitä sivutoimista opetustointa mistä olet joskus maininnut. Hirvee vaiva ja kulkeminen mokoman pikku tienestin takia. Meinaan että jos meikä vetäis yhtä kovaa liksaa keikolta kuin teikä niin en paljon viitsisi tehdä sivutoimi duunia. Verottajahan sen hyödyn vie.
isojussi
22.06.2007 20:12:43 (muokattu 22.06.2007 20:14:57)
Menepäs katsomaan mitä saavat taloyhtiöiden huoltomiehet/siivoojat. Niissä palkoissa on naurussa pitämistä.

Saako nekin alan minimitariffin vasta monen työvuoden jälkeen - jos hyvin käy?

...kuinka edes viitsit tehdä sitä sivutoimista opetustointa mistä olet joskus maininnut. Hirvee vaiva ja kulkeminen mokoman pikku tienestin takia. Meinaan että jos meikä vetäis yhtä kovaa liksaa keikolta kuin teikä niin en paljon viitsisi tehdä sivutoimi duunia. Verottajahan sen hyödyn vie.

...ja matkat...

Ilmoitin rehtorille jo maaliskuussa, etten jatka syksyllä. Alun perin olikin tarkoitus tehdä vain yksi lukuvuosi, mutta kun mä olin niin vitun hyvä, niin tupsahti toinenkin. Olisin saanut jatkaa syksyllä, mutta ei oo mitään järkee.

Mutta oppia ja kokemusta oli sekin jakso elämää. Hyvin kouluttavaa minullekin. Siksi viitsin sen kaksi vuotta.

Ja huom: En tuntiakaan alle minimin, vaikka oli elämäni eka opetusduuni.
Timi
22.06.2007 20:19:36
Ei kokolihaa tanssijoille ...

Juu! Kandee tarkkailla kuinka hyvin tanssitaan.Turha sitä on vetää kybällä jos ei osata tanssia!Paitsi tietty sille parille joka käy kaikilla sinun yleisillä keikoilla.Tämmöiseen kummaan olen törmännyt.Ihme juttu?
Kylmän viileesti!
Ukko
22.06.2007 21:01:41

Saako nekin alan minimitariffin vasta monen työvuoden jälkeen - jos hyvin käy?...ja matkat...

Ilmoitin rehtorille jo maaliskuussa, etten jatka syksyllä. Alun perin olikin tarkoitus tehdä vain yksi lukuvuosi, mutta kun mä olin niin vitun hyvä, niin tupsahti toinenkin. Olisin saanut jatkaa syksyllä, mutta ei oo mitään järkee.
Mutta oppia ja kokemusta oli sekin jakso elämää. Hyvin kouluttavaa minullekin. Siksi viitsin sen kaksi vuotta.
Ja huom: En tuntiakaan alle minimin, vaikka oli elämäni eka opetusduuni.

Pari vuotta sitten kyselin yhdeltä huoltajalta paljonko on liksat ja tää vastas että 7 euroa tunnille. Ei juma. Kysyin että millä sää tuut oikein toimeen ja tää vastas että eukkokin on töissä. Karua, karua on elämä. No se on hyvä että hoksasit ettei duunissa kande käydä 0+- periaatteella. Elämä opettaa. Opille ja kokemukselle ei myöskään kannata viitata kintaalla.
isojussi
22.06.2007 23:35:35
...No se on hyvä että hoksasit ettei duunissa kande käydä 0+- periaatteella....

Ei se oo ihan aina niinkän, sillä kuten sanoit kohtuullisissa määrin

Elämä opettaa. Opille ja kokemukselle ei myöskään kannata viitata kintaalla.
EP
23.06.2007 14:59:31
Pari vuotta sitten kyselin yhdeltä huoltajalta paljonko on liksat ja tää vastas että 7 euroa tunnille. Ei juma. Kysyin että millä sää tuut oikein toimeen..

No, tuskin se nyt aivan tuohon 7 ekuun jää, lisineen.. sitäpaitsi lähes tuolla on monenkin tultava toimeen ja kyllä sillä tuleekin, riippuu onko vuokra/omistusasunto, ryyppääkö, polttaako, muut hinnakkaat nautinnot.. jne.
On tuo aina parempi kun olla kortistossa!
Jäärä
23.06.2007 15:45:35
Juu! Kandee tarkkailla kuinka hyvin tanssitaan.Turha sitä on vetää kybällä jos ei osata tanssia!Paitsi tietty sille parille joka käy kaikilla sinun yleisillä keikoilla.Tämmöiseen kummaan olen törmännyt.Ihme juttu?

Meillä on ollut tapana heti lopettaa soitto, jos näen jonkun parin tanssivan vituralleen, soitto seis välittömästi ja kuulutetaan sitten ohjeita. Biisi uudelleen käyntiin ja JOS se rytmiestoinen (meinasin kirjoittaa rytmivammainen, mutta olen korrekti) juhlienpilaajapari vieläkin kehtaa koikkelehtia epätahtiin tai seota muuten askelissaan, niin sitten vedetään seuraavalla tauolla turpiin, niin että tukka lähtee. Tai rumpali ja basisti vetää, koska itse olen tälläinen kävelevä heinäseiväs. Joskus on kyllä ryhdytty hentomielisiksi, jos kyseessä on ollut hääpari, silloin selkäänsä on saanut vaan sulhanen.
Suomen Hiihtoliiton luvalla. Kaikki tekstissä mainitut henkilöt ovat fiktiivisiä ja kaikki yhtäläisyydet eläviin tai kuolleisiin henkilöihin ovat puhtaasti sattumanvaraisia. Laaditun tekstin valmistuksessa ei ole vahingoitettu eläimiä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)