Aihe: Pohjanhovista kuuluu kummia..
1 2 3 4 5 6 7 8 9 1014 15 16 17 18
uruttaja
20.05.2007 22:04:18
Silloin kun ne "2-5 viikon vedot" (siis 5 pvä /viikko)loppuivat ja muuttuivat vaikka kahdeksi illaksi viikossa se merkitsi myös ammattimaisen soiton loppua, jumalattoman monelle soittajalle..Olis mukava nähdä laskelma siitä kuinka paljon Etelä_Suomessa näitä viikkobändit lopettaneita ravintoloita oikein oli. Jotenkin mulla kuitenkin on tuntuma että niitä oli ainakin tuplasti se määrä kuin Oulun pohjoispuolella on bänditanssikuppiloita.Totta on että kyllähän ne yhden illan bändejä täälläkin pitävät mutta tuo että viikolla olis bändi jossakin kuppilassa on kyllä erittäin harvinaista.

Täyttä totta joka sana. Mullakin on jonkunnäköinen synkkä menneisyys myös ravintolamuusikkona ja täytyypi sanoa, että kyllähän ne keikat oli etelässä. Lähes kaikki. Jyväskylään lyhin matka, 340 kilsaa....Muuten vesillä tai Tampere, Turku,Hesa,Lappeenranta, Porvoo, Kotka,Lahti, Savonlinna, yms. syrjäseutuja.

10 vuotta sitten Oulussa oli vähemmän ammattibändejä kuin nyt. Tuosta voidaan päätellä, että ne etelän muusikoiden työt tehdään nyt pohjoisen muusikoiden voimin.
mack the knife
20.05.2007 22:13:52
Onhan ne pitkin ja poikin. Kun pääsee Lappiin, niin sitten etäisyydet ei enää olekkaan pitkiä, eli siirtymiset paikkojen välillä ei ole enää ihan murhaavia.

Verottaja tulee tuossa matkajutussa tueksi.

Niin. "Kato sä voit vähentää nuo kilsat ja päivärahat." Kun ne pitäis saada palkan päälle. Mä oon kyllästyny tuohon vähennä-juttuun. Yhteen laivahommaankin pyydettiin tuolla vähennystekniikalla, en lähe.
COVS n:o 1.
baron
20.05.2007 22:24:21

Niin. "Kato sä voit vähentää nuo kilsat ja päivärahat." Kun ne pitäis saada palkan päälle. Mä oon kyllästyny tuohon vähennä-juttuun. Yhteen laivahommaankin pyydettiin tuolla vähennystekniikalla, en lähe.

Mä pistän aina mun keikkaliksan päälle päivärahat, hotellikorvauksen ja kilometrikorvauksen. Siks kellään ei oo varaa palkata mua Suur-Helsinkiä kauemmaksi.
Mark Levine: "Dissonance is not a pejorative term"
uruttaja
20.05.2007 23:04:37

Kuten jo tuossa ylempänä totesin, matkakorvaukset pitää vaatia työnantajalta.
jon lord
20.05.2007 23:04:48
Silloin kun ne "2-5 viikon vedot" (siis 5 pvä /viikko)loppuivat ja muuttuivat vaikka kahdeksi illaksi viikossa se merkitsi myös ammattimaisen soiton loppua, jumalattoman monelle soittajalle..Olis mukava nähdä laskelma siitä kuinka paljon Etelä_Suomessa näitä viikkobändit lopettaneita ravintoloita oikein oli. Jotenkin mulla kuitenkin on tuntuma että niitä oli ainakin tuplasti se määrä kuin Oulun pohjoispuolella on bänditanssikuppiloita.Totta on että kyllähän ne yhden illan bändejä täälläkin pitävät mutta tuo että viikolla olis bändi jossakin kuppilassa on kyllä erittäin harvinaista.

Silloin kun aloittelin niin Tampereella sai vetää koko vuoden, paikkoja oli niin paljon. Hesassakin oltiin 5-6 kertaa vuodessa vielä 80-luvulla. Jyväskylä työllisti sen 4-6 kertaa vuosi, Jämsän hotellissa sama määrä. Kilometrejä tuli aika vähän ja joka yö ajeltiin kotiin paitsi nuo hesan vedot. Koko vuosi mentiin täällä keskisuomessakin sellaisella reilun 100 kilometrin säteellä. 90-luvun alkupuolella tilanne alkoi muuttumaan ja illat ensin vähenivät ja sitten paikat. Siinä oli yksi iso syy miksi kiinnostuts alkoi vähenemään. Toinen oli sitten tietysti tuo aukioloaikojen vapautuminen. Ennen lopetettiin puoli yksi ja kahdelta oltiin jo kotona jopa sadan kilometrinkin päästä.
COVS jäsen N.o 3
paice60
20.05.2007 23:34:16
Onhan ne pitkin ja poikin. Kun pääsee Lappiin, niin sitten etäisyydet ei enää olekkaan pitkiä, eli siirtymiset paikkojen välillä ei ole enää ihan murhaavia.

Verottaja tulee tuossa matkajutussa tueksi.

Toisaalta tes:ssä sanotaan että matkat korvataan bändille, mutta se on kuollut pykälä, koska kukaan ei uskalla vaatia niitä kilometrejä. Eli missä on vika. Hatussako? Meinaatko ihan tosissaan että esim, Kuusamon Osuuskauppa ei tiedä mistä muusikon tai bändin liksa muodostuu. Työpalkasta ja matkustamisesta. Kapakka kyllä maksaa matkatkin, mutta jäiskö ne rahat johonkin?

Pitäis saada Paice linjoille, sehän aika etelästä vääntää Lapinperukoita myöten kapakkakeikkaa.

.

Joo kotona ollaan. Kyllähän noi matkat on aika rasittavia, mutta ne maksetaan kimppaan ja pistetään vähennyksiin ja kaikki ne menee läpi. Eli rahaa menee ensin löböön mutta ne saa takaisin lopullisessa verotuksessa. Esim. jos kilometrejä tulee vaikka 22000 (mikä on aika normimäärä),niin vähennys on 0.24 senttiä per kilometri eli 5280 euroa jonka saa siis vähennyksiin. Jos laskee että meidän Vani vie 13 litraa sadalla löböä, niin silloin polttoaineisiin menee alle 3000 euroa yhteensä. Miten se muka voisi mennä tappion puolelle? Onhan siinä se ajamisen vaiva ja joutuu tosiaan olemaan kotoa yötä ja montakin poissa. Keikkaa on keskimäärin 15 kuukaudessa joka tietää noin 1500 euroa KÄTEEN mulla kun on veroprosentti 15. Tiedän monta pöllömpääkin ammattia jossa joutuu kuitenkin olemaan poissa kotoa. Miettikääs tätä.
Vittu näitä hommia.
uruttaja
20.05.2007 23:54:13
Joo kotona ollaan. Kyllähän noi matkat on aika rasittavia, mutta ne maksetaan kimppaan ja pistetään vähennyksiin ja kaikki ne menee läpi. Eli rahaa menee ensin löböön mutta ne saa takaisin lopullisessa verotuksessa. Esim. jos kilometrejä tulee vaikka 22000 (mikä on aika normimäärä),niin vähennys on 0.24 senttiä per kilometri eli 5280 euroa jonka saa siis vähennyksiin. Jos laskee että meidän Vani vie 13 litraa sadalla löböä, niin silloin polttoaineisiin menee alle 3000 euroa yhteensä. Miten se muka voisi mennä tappion puolelle? Onhan siinä se ajamisen vaiva ja joutuu tosiaan olemaan kotoa yötä ja montakin poissa. Keikkaa on keskimäärin 15 kuukaudessa joka tietää noin 1500 euroa KÄTEEN mulla kun on veroprosentti 15. Tiedän monta pöllömpääkin ammattia jossa joutuu kuitenkin olemaan poissa kotoa. Miettikääs tätä.

Juuri tuon halusinkin kuulla. Te ajatte kuitenkin aika vähän verrattuna näihin pohjoisen mohikaaneihin.
paice60
21.05.2007 00:20:50
Juuri tuon halusinkin kuulla. Te ajatte kuitenkin aika vähän verrattuna näihin pohjoisen mohikaaneihin.

No noi laivat tekee hyvää ku ei tartte ajaa pariin viikkoon minnekään. Muutenhan se olisi ihan eri juttu. Laivalla ei tule niitä matkakuluja, muita kuluja kyllä mutta se onkin sitten taas toinen juttu.
Vittu näitä hommia.
isojussi
21.05.2007 01:12:55
Siinä teille tessinmukaista keikkamatkustamista

http://videoni.fi/video/6137/
Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa
KoskPaavo
21.05.2007 09:18:11 (muokattu 21.05.2007 09:21:19)

Noin kirjoittaa ammattimies. Toiseksi viimeinen lause pitää paikkansa
Lahdessakin oli 30 vuotta sitten ,kun aloitin ravintolamuusikkona 9 ravintolaa jossa oli bändi vähintään 5 iltaa viikossa. Mm. Kuopiossa olen soittanut 5-iltaisia viikkoja 9 :ssä eri ravintolassa. montakohan siellä nykyään on.
"Siitä se on se kyrsä otettava" Kanadansuomalainen Valdemar Kääriäinen turpeennostosta
Ukko
21.05.2007 16:17:48

Keikkaa on keskimäärin 15 kuukaudessa joka tietää noin 1500 euroa KÄTEEN mulla kun on veroprosentti 15.

Laskitko lomat mukaan eli 1500 E käteen kuussa vaikkapa kymmenen kuukauden ajalta tekee vuodessa per kuukausi 1250 E käteen. Jos oikein ymmärsin.
paice60
21.05.2007 20:51:26
Laskitko lomat mukaan eli 1500 E käteen kuussa vaikkapa kymmenen kuukauden ajalta tekee vuodessa per kuukausi 1250 E käteen. Jos oikein ymmärsin.

Ei vaan keskimäärin 15 keikkaa kuukaudessa ympäri vuoden. Lomat ovat siinä mukana. Joskus vähän enemmän ja joskus (kesällä ) vähemmän, pidämme lomaa.
Vittu näitä hommia.
poppamies
21.05.2007 23:24:54

Ei vaan keskimäärin 15 keikkaa kuukaudessa ympäri vuoden. Lomat ovat siinä mukana. Joskus vähän enemmän ja joskus (kesällä ) vähemmän, pidämme lomaa.

Kato! Hunppamuusikoilla on suurinpiirtein samat tulot kuin ihmisillä!
G strings are for strippers!
EP
21.05.2007 23:47:02

Juu ja ensimmäinen rehellinen! ..mut se onkii Tampereelta! :)
paice60
21.05.2007 23:52:48

Jaa että oikeilla ihmisillä, ei kai sentään. Mehän ollaan vaan poikia.
Vittu näitä hommia.
hoomollinen
22.05.2007 18:32:39 (muokattu 22.05.2007 18:33:24)
Ei se varmaan haittaa. Tuli eilen taas mieleen Vanhalla, että oli se yhtä saatanaa, kun 5-6 päivää viikossa soitettiin viittä ja puolta settiä. Ja siihen se koiran kohtelu: "Älkää nyt saliin menkö syömään, IHMISET syö siellä." -"Totta kai soitatte, vaikka ei ole ketään. Sitä vartenhan te täällä olette."

Muusikko: "Kuinkas se on? Soitetaanko puol kahteen, kun ei ole kuin toi yks pöydällinen turvat täys eikä ne edes tanssi?"

Portsari(myös rav. toim. joht.): "Ei kai sitä kesken lopeteta!"
vesku.ka
22.05.2007 23:41:04
"Totta kai soitatte, vaikka ei ole ketään. Sitä vartenhan te täällä olette."

Vähän tommonen meininki oli taas vaihteeksi lauantaina pohjanhovissa. Muutama ruokailija oli paikalla, ei tanssijoita. 3 yli yhdeksän tuli tarjoilija sanomaan että miksi bändi ei soita. Mentiin soittamaan ja heti ekan biisin jälkeen tultiin sanomaan että pienemmälle ku ihmiset syö. Meillä ei ollu edes PA auki vaan vedettiin pelkillä kitaravahvistimilla ja rummut akustisesti. Ei todellakaan ollu lujalla. Vittu se on kumma ku ne syöjät pitää aina tuoda siihen mahdollisimman lähelle bändiä. Rumpali veti ekan setin sitte suteilla ja me väännettiin vahvistimia pienemmälle.
Ei taivaaseen hevillä pääse.
paice60
23.05.2007 00:18:45
Vähän tommonen meininki oli taas vaihteeksi lauantaina pohjanhovissa. Muutama ruokailija oli paikalla, ei tanssijoita. 3 yli yhdeksän tuli tarjoilija sanomaan että miksi bändi ei soita. Mentiin soittamaan ja heti ekan biisin jälkeen tultiin sanomaan että pienemmälle ku ihmiset syö. Meillä ei ollu edes PA auki vaan vedettiin pelkillä kitaravahvistimilla ja rummut akustisesti. Ei todellakaan ollu lujalla. Vittu se on kumma ku ne syöjät pitää aina tuoda siihen mahdollisimman lähelle bändiä. Rumpali veti ekan setin sitte suteilla ja me väännettiin vahvistimia pienemmälle.

Normaali meininki siis. Ainahan ne saakelin puupäät tuodaan siihen bändiin eteen syömään ja sitten ollaan vaatimassa bändiä hiljemmalle. Muutaman kerran ollaan käännetty PA seinään päin jolloin taas sitten bändi vittuilee. Ole niille sitten mieliksi, helkkari.
Vittu näitä hommia.
veeka
23.05.2007 00:46:11
Nyt sitte Kemin Cumulus perui kaikki kesän bändit (tai ainakin meidät). Onko muilta peruuntunu sieltä keikkoja?

Soitinpa serkkupojalle jonka vaimo on päällikkönä Cumuluksessa. Tanssit kuulemma lopetetaan juhannukselta ja homma jatkuu taas normaalisti elokuun puolivälistä alkaen. Meillä säilyi molemmat jo myydyt viikonloput.
työtä työttömille, viinaa soittajille
paice60
23.05.2007 01:13:24
Soitinpa serkkupojalle jonka vaimo on päällikkönä Cumuluksessa. Tanssit kuulemma lopetetaan juhannukselta ja homma jatkuu taas normaalisti elokuun puolivälistä alkaen. Meillä säilyi molemmat jo myydyt viikonloput.

Kyllä noi suhteet auttaa.
Vittu näitä hommia.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)