![]() 03.09.2006 21:31:17 (muokattu 03.09.2006 21:31:25) | |
---|---|
Toisaalta tuntuu, että yöllä on vähemmän niitä idiootteja, jotka kaahaavat samaa vauhtia kelistä riippumatta. Mutta makuasioitahan nää on. Itse tosiaan tykkään ajaa yöllä kaikessa rauhassa. Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa | |
![]() 03.09.2006 22:10:44 | |
Toisaalta tuntuu, että yöllä on vähemmän niitä idiootteja, jotka kaahaavat samaa vauhtia kelistä riippumatta. Mutta makuasioitahan nää on. Itse tosiaan tykkään ajaa yöllä kaikessa rauhassa. Mä en tykkää, koska on niin helkkarin huono hämäränäkö. Ja pitää voida vetää keittoo. | |
![]() 04.09.2006 10:49:52 | |
Kaikki tien päällä vietetty aika on turhaa. Kiireen vilkkaa himatzuelaan keikan jälkeen. Ite en laita mieluusti penniäkään "ylimääräisiin yöpymisiin, sitä paitti, oma sänky o paras. Ainaski vielä... )) aasinhattu päähän ja selkä suorana kohti uusia nöyryytyksiä. | |
![]() 04.09.2006 12:38:00 | |
Jos matka on inhimillisesti toteutettavissa niin ajan aina kotiin. Omassa sängyssä on kivempi herätä kuin jossain hornan tuutissa. Se päivä on mennyttä kalua kun nukut ja lähdet joskus ajelemaan kotia kohti. Minä olen ajanut kaksi pahaa kolaria ja muutama aika hurja tilanne on ollut mutta en ole pelännyt ajamista,kilometrit on muuten vaan tulleet täyteen. Minulla on ainakin sellainen tilanne että jos on huono keli niin pysyn hereillä paljon paremmin. Joskus jopa teen niin että ajelen kotiin vähän mutkaisempia teitä jotta pysyn hereillä paremmin. Iän myötä nuo ajonopeudetkin ovat pudonneet sallittuihin rajoihin. Eräs insinööri muuten laski joskus turvallisen ajonopeuden jolla kerkiää reagoimaan kaikkiin tilanteisiin joita etten sattuu. Se oli noin 1,4 km/h. Matka vaan ei taitu oikein rivakasti. Aivotyöstä saadaan aivolisäke! | |
![]() 04.09.2006 12:43:11 | |
Mulla on 30 vuoden ravintolakeikkailun ajalta sattunut kaksi kolaria , jossa autot molemmissa tapauksissa joutui ns. lunastuskuntoon. Molemmat kolarit sattuivat liukkaalla tiellä, toinen Hirvensalmella, toinen Kärsämäellä, Venetpalon lähellä.Mua ainakin hirvittää pimeällä ajo, mutta joskus sitäkin on tehtävä , kyllä vauhti vaan tuppaa aika hiljainen olemaan , jotain 70 km/t. Välillä hirvittää kyllä päivällä ajokin. On mennyt meno aika hulluksi. En tiedä mikä porukkaa vaivaa, mutta täydellinen piittaamattomuus on yleistynyt viime vuosina. Varmasti, vissiin. | |
![]() 04.09.2006 12:51:34 | |
Välillä hirvittää kyllä päivällä ajokin. On mennyt meno aika hulluksi. En tiedä mikä porukkaa vaivaa, mutta täydellinen piittaamattomuus on yleistynyt viime vuosina. Risteyksiin tulo on mennyt villiksi. Tullaan sivutieltä risteykseen tuhatta ja sataa ja viime tipassa jarrutetaan. Sitten toinen ajotapa mitä etenkin vanhemmat ihmiset harrastaa. Juuri ennenkuin käännytään päätieltä sivutielle niin "koukataan" vähän eli haetaan vähän keskemmältä linja. Kiva kun lähtee ohittamaan niin toinen koukkaakin keskikaistalle. Aivotyöstä saadaan aivolisäke! | |
![]() 04.09.2006 13:40:44 | |
Pitäikönhän tässä kohtaa aloittaa OMB:n muistelmat??? | |
![]() 04.09.2006 13:42:36 | |
Risteyksiin tulo on mennyt villiksi. Tullaan sivutieltä risteykseen tuhatta ja sataa ja viime tipassa jarrutetaan. Sitten toinen ajotapa mitä etenkin vanhemmat ihmiset harrastaa. Juuri ennenkuin käännytään päätieltä sivutielle niin "koukataan" vähän eli haetaan vähän keskemmältä linja. Kiva kun lähtee ohittamaan niin toinen koukkaakin keskikaistalle. Minusta pahinta on nykyään täysin piittamattomat ohitukset. Samalla keikkareissulla näkee joskus useitakin läheltä ohi tilanteita. Varmasti, vissiin. | |
![]() 04.09.2006 13:58:48 (muokattu 04.09.2006 13:59:39) | |
Juuri ennenkuin käännytään päätieltä sivutielle niin "koukataan" vähän eli haetaan vähän keskemmältä linja. Kiva kun lähtee ohittamaan niin toinen koukkaakin keskikaistalle. Tää meni vähän ohi? Tarkoitatko siis sellaista tilannetta, että käännyttäessä otetaan kuorma-auto varaa koukaten, oikealle käännyttäessä vasemmalta ja vasemmalle käännyttäessä oikealta? Eihän risteysalueella saa ohitella, jollei siinä nyt sitten ole omia kaistoja kääntyjille. Vasemmalle kääntyjänhän saa oikealta ohittaa suurta varovaisuutta noudattaen. Humppaa tai soita humppaa | |
![]() 04.09.2006 15:00:47 (muokattu 04.09.2006 15:54:57) | |
Välillä hirvittää kyllä päivällä ajokin. On mennyt meno aika hulluksi. En tiedä mikä porukkaa vaivaa, mutta täydellinen piittaamattomuus on yleistynyt viime vuosina. Tapahtui viikko sitten: kännijannu lähti poliisia pakoon autolla 1,5 promillen kaadossa; kiihdytti keskustan lähituntumassa suoralla 160 km linssiin poliisi perässään; jyrkässä vasemmalle kääntyvässä mutkassa aavistus leveäksi ja vasemman kaistan yli slaidissa pitkin penkkaa kantoon; auto tuhannen paskana, kaveri säilyi hengissä, MUTTA: vaimoni saapui kahden muun äiti-ihmisen kanssa tuohon paikkaan autolla n.2 minuuttia myöhemmin; kauhulla ajattelen, jos olisivat lähteneet paria minuuttia aiemmin liikkeelle.... ... ja kyllä jämpti on näin!?.. | |
![]() 04.09.2006 18:50:08 | |
Tää meni vähän ohi? Tarkoitatko siis sellaista tilannetta, että käännyttäessä otetaan kuorma-auto varaa koukaten, oikealle käännyttäessä vasemmalta ja vasemmalle käännyttäessä oikealta? Eihän risteysalueella saa ohitella, jollei siinä nyt sitten ole omia kaistoja kääntyjille. Vasemmalle kääntyjänhän saa oikealta ohittaa suurta varovaisuutta noudattaen. Mäkin jäin ihmettelemään tätä samaa. Ite en kyllä oikein voi ajaa öisin,joku mikä lie unitauti vaivaa,meinaan aina nukkua rattiin. | |
![]() 04.09.2006 19:01:18 | |
Mäkin jäin ihmettelemään tätä samaa. Ite en kyllä oikein voi ajaa öisin,joku mikä lie unitauti vaivaa,meinaan aina nukkua rattiin. Noo, useat, liian useat koukkaavat oikealle kääntyessään vitusti vasemman kaistan kautta, vasemmalle kun ne kääntyvät niin koukkaus tuleekin oikealle. Tuttu ongelma, erittäin tuttu. Ratkaisu on olemassa ja se on yksinkertainen. Pitäis katsoa sinne päin mihin on menossa. Mielelläni minä ajan aina autoa, paitsi silloin kun en pysty. Viime aikoina usein ja pitkiä matkoja. | |
![]() 04.09.2006 19:11:03 | |
Enpä tykkää yöllä ajamisesta. Ihan tarpeeksi yhden pystön aikana sain siitä, auto oli mun ja muut halus kotiin yöksi (aamuksi) ja ei kun lähde esim. Oulusta painamaan alaspäin yli 600. Takaa kuului krooh pyyh ja ei puhettakaan että edes seuraa pidettiin. Monta kertaa meni kymmenenkin kilometriä ettei mitään muistanu jne. Hän vain juo jaloviinaa, viileää viinaa kuin vettä vain juo... | |
![]() 04.09.2006 19:13:15 (muokattu 04.09.2006 19:13:45) | |
Enpä tykkää yöllä ajamisesta. Ihan tarpeeksi yhden pystön aikana sain siitä, auto oli mun ja muut halus kotiin yöksi (aamuksi) ja ei kun lähde esim. Oulusta painamaan alaspäin yli 600. Takaa kuului krooh pyyh ja ei puhettakaan että edes seuraa pidettiin. Monta kertaa meni kymmenenkin kilometriä ettei mitään muistanu jne. Vapaapäivälle ajoin aina kotiin. Turku, Salo, Helsinki. Kotka jne. olivat yli 600 kilsan päässä kaikki. Viimeisen puolen vuoden aikana pohjoisin keikka oli Riihimäellä. No oli siinä muutama Tamperekkin.HOHO. | |
![]() 04.09.2006 19:43:32 | |
Tää meni vähän ohi? Tarkoitatko siis sellaista tilannetta, että käännyttäessä otetaan kuorma-auto varaa koukaten, oikealle käännyttäessä vasemmalta ja vasemmalle käännyttäessä oikealta? Eihän risteysalueella saa ohitella, jollei siinä nyt sitten ole omia kaistoja kääntyjille. Vasemmalle kääntyjänhän saa oikealta ohittaa suurta varovaisuutta noudattaen. Ei vaan sellaista tilannetta että päätieltä käännytään vaikka kotipihaan tai pienelle sivutielle. Näissä ei ole mitään risteysalueita vaan jos tie on vapaa eikä sulkuviivaa niin voi lähteä ohittamaan. Sitten kun olet siinä takana niin haetaan vähän keskikaistalle kun ei muuten osuta siihen pikkuristeykseen. Ei minun tarvitse ainakaan koukata yhtään, joka kerta on osunut pikkutielle ilman koukkimisia. Tätä tarkoitin. Aivotyöstä saadaan aivolisäke! | |
![]() 04.09.2006 20:14:04 | |
Ei vaan sellaista tilannetta että päätieltä käännytään vaikka kotipihaan tai pienelle sivutielle. Näissä ei ole mitään risteysalueita vaan jos tie on vapaa eikä sulkuviivaa niin voi lähteä ohittamaan. Sitten kun olet siinä takana niin haetaan vähän keskikaistalle kun ei muuten osuta siihen pikkuristeykseen. Ei minun tarvitse ainakaan koukata yhtään, joka kerta on osunut pikkutielle ilman koukkimisia. Tätä tarkoitin. Tuokin on kelju, mutta kyllä sitä vmkankaan ja meikäläisen kuvaamaa turakointia näkee ihan riittävästi. Aika paljon on tuoneet topit sellaisia autoja, joissa ei ole vilkkua. | |
![]() 04.09.2006 20:22:23 | |
Tuokin on kelju, mutta kyllä sitä vmkankaan ja meikäläisen kuvaamaa turakointia näkee ihan riittävästi. Aika paljon on tuoneet topit sellaisia autoja, joissa ei ole vilkkua. Yksi linja-auton kuljettaja kertoi kerran semmoisen tapauksen että hän oli liikenne valoissa bussin kanssa ja valojen vaihtuessa vihreäksi alkoi takana ollut "turapetteri" soittamaan auton torvea kun bussi ei liikkunut tarpeekai nopeasti. Tämä bussin kuski pysäyttikin ison autonsa keskelle risteystä ja käveli takana olleen auton luokse. Pyysi kuskia avaamaan ikkunan ja sanoi sitten: mulla ei ole nyt aikaa mutta tule huomenna illalla bussitalleille niin katsotaan yhdessä tuota äänimerkkiä jos saataisiin se kuntoon että lakkaa huutamasta. Huom! tämä bussikuski oli aika isokokoinen kaveri. Aivotyöstä saadaan aivolisäke! | |
![]() 04.09.2006 20:31:33 | |
... Huom! tämä bussikuski oli aika isokokoinen kaveri. Muistan kuulleeni eräästä, nimeltämainitsemattomasta Pälkäneläisestä kosketinsoittajasta - meikäläisen kokoluokkaa - jonka keikkamersusta oli suht' pienikokoinen bussikuski todennut: "SDiirrä toi romus helvettii tosta tieltä". Bussilastillinen eläkeläisiä oli kuulemma hämästellyt, miksi kuski ei avannut ovea toki lievästisanottuna vihaisenoloiselle, jolla selvästi oli tälle tärkeää asiaa..... Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa | |
![]() 04.09.2006 23:16:23 | |
Tosi paljon näkee nykyään törkeitä ohituksia ja muuta piittaamattomuutta. Idioottimaisuus alkaa näköjään levitä ja minäitse asenne. Me aina kyllä lähdetään kotiin yöllä mutta meitä on kolme kuskia, niin joku yleensä aina jaksaa ajaa ja sitten kun väsyttää, niin vaihdetaan. Vaikka mentäisiin vaan 50 km mutta aina eteenpäin. Miks´ mä oon täällä? | |
![]() 04.09.2006 23:18:10 | |
Tosi paljon näkee nykyään törkeitä ohituksia ja muuta piittaamattomuutta. Idioottimaisuus alkaa näköjään levitä ja minäitse asenne. Me aina kyllä lähdetään kotiin yöllä mutta meitä on kolme kuskia, niin joku yleensä aina jaksaa ajaa ja sitten kun väsyttää, niin vaihdetaan. Vaikka mentäisiin vaan 50 km mutta aina eteenpäin. Miks´ mä oon täällä? | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)