Aihe: Tää on taas niin tätä eli millä saa kapakkabändin Stadissa!
1 2 3 4 5 6 7 8 9
paice60
29.03.2006 22:08:25 (muokattu 29.03.2006 22:19:48)
Sain tällaisen viestin tänään eräältä soittajalta:
-----------------

"Juttelin hotelli X:n johtajan kanssa.
Ravintola tulee lisäämään radikaalisti bändien käyttöä viimeistään syksyllä, pe-la aina joku tähtiesiintyjä.
Joku ilta oli karaokea, tiistai-illat on semmosia jotka on 'mahdollisia'.
Mutta mutta, hän kun ottaa esiintyjät ohjelmatoimisto Y:n kautta, niin ammatti-trion hinta on 350 €/ilta !!!!!!!!! kaikkine kuluineen (sis.ohjelmatoimiston palkkion, verot, sivukulut, kaikki). Uskomatonta, mutta näin vaan on, hän luki suoraan Y:n listaa mainiten jopa orkestereita nimeltä .
Pe-la ko. triot/kvartetit maksavat 690 € / ilta, toki sitten heidän tähti-esiintyjänsä viikonloppuisin 2000-4000 €.
Sitten tietenkin meidän kohdalla on vielä se maksutapa, jollemme kuulu Y:n tai vastaaviin. Hän totesi että jos tullaan pelkällä verokirjalla, hän joutuu vielä maksamaan kaikki sivukulutkin (tarkoitti monenmoista paperia sinne tänne)

Mitäs tuumaat?"

-----------------

eipä oo kummoset liksat viikko-bändeillä pk-seudulla :o/

Eipähän tartte ainakaan meidän mennä tollasille keikoille. Tossa juuri tänään kuulin että eräs Suomen johtava toimisto käyttää myös nykyään matkakuluja palkan sijasta. Siis soittajan niin halutessa. Että sellanen meininki.
Ajattelenko....siis olenko?
jeppeq
29.03.2006 22:13:21
A vai P
Valehtelisin jos väittäisin
paice60
29.03.2006 22:15:27
A vai P

Kuulemma P.
uruttaja
29.03.2006 22:30:16
Kuulemma P.

Miten olet voinut olla kuulematta?
paice60
29.03.2006 22:33:08

Olen niin naiivi. Ei vaan, asia ei sinänsä liikuta mua, mutta tossa tuli vaan juttua yhden kaverin kanssa ja rupesin ihmettelemään, koska ei tästä kauaa ole kun tuli lappuja kaikista firmoista että matkakuluja ei sitten enää käytetä, ja nt sitten käytetäänkin. Ota siitä sitten selvää, mua ei huvita enää mikään.
jeppeq
29.03.2006 22:36:09

Se 1-2 keikkaa vuodessa, joka tehdään P:lle ei paljon värisyttele. Sittemmin, kun omat liksat laskuttaa aina oma yhtiö, puhutaan könttäsummista. Yritysten välistä kauppaa, maksetaan rahana. Ei ole varsinainen kiinnostuksen kohde itellä, mutta kiinnosti muuten. P lienee altavastaaja, A on kahminut jo paljon ja A sta sienneet ( sikiöityneet ) johdannaisyhtiöt.
Valehtelisin jos väittäisin
Timi
29.03.2006 22:40:19
Kai joku hönöbändi tolla 350 egee lähtee kumminski tavoittelemaan paikkaa suomen tähtitaivaalta.Me ei!
KoskPaavo
29.03.2006 22:42:47
Eipähän tartte ainakaan meidän mennä tollasille keikoille. Tossa juuri tänään kuulin että eräs Suomen johtava toimisto käyttää myös nykyään matkakuluja palkan sijasta. Siis soittajan niin halutessa. Että sellanen meininki.

Semmoisia soittajia on vallan pirusti jotka eivät välitä hevon v----ua siitä saako ne esim.työeläkettä vai ei.
Tämä elämä käy laatuun; onhan se välimmiten lystiäkin ja nostelee hieman kantapäitä. Aleksis Kivi
paice60
29.03.2006 22:46:38
Semmoisia soittajia on vallan pirusti jotka eivät välitä hevon v----ua siitä saako ne esim.työeläkettä vai ei.

Niinpä ja sitten itketään vanhempana, että miksen mä saa enempää eläkettä. Kyllä mä olen aina yrittänyt sanoo nuoremmille että ei kannata tehdä pelkillä kulukorvauksilla, mutta ei ne mitään kuuntele KELE.
uruttaja
29.03.2006 22:54:10
Niinpä ja sitten itketään vanhempana, että miksen mä saa enempää eläkettä. Kyllä mä olen aina yrittänyt sanoo nuoremmille että ei kannata tehdä pelkillä kulukorvauksilla, mutta ei ne mitään kuuntele KELE.

Jep. Mutta se P:n pomo kehua retostaa aina kun vaan estradi löytyy että hänen toimistonsa hoitaa kaikki palkka-asiat viimesen päälle..HOHO.
EP
29.03.2006 22:59:28

No, kait se on jokaisen oma asia haluaako ja tarviiko siellä keinutuolissa kuinka paljon eläkettä?

Tiedä sitten kuinka kauan niitä eläkkeitä maksetaankaan?
manjaana
29.03.2006 23:01:34
No, kait se on jokaisen oma asia haluaako ja tarviiko siellä keinutuolissa kuinka paljon eläkettä?

Täytyy nyt nuoria hiukan puolustaa, ei sitä itsekkään nuorena jotain eläkejuttuja funtsailtu, riitti vallan hyvin, et näppiin sai massit....
Vanha varis, vaan vikkelä..
paice60
29.03.2006 23:03:13

Kyllä se on vähän kaikkien asia. Jos ei tule verotuloja eikä makseta sossumaksuja ym. niin ei sitten pystytä maksamaan myöskään eläkkeitä. Kyllä se on kaikilta pois jos verotulot ja muut maksut ei kartu. Ei tätä hyvinvointi yhteiskuntaa pelkillä matkakuluilla pidetä yllä.
EP
29.03.2006 23:04:39
Kyllä se on vähän kaikkien asia. Jos ei tule verotuloja eikä makseta sossumaksuja ym. niin ei sitten pystytä maksamaan myöskään eläkkeitä. Kyllä se on kaikilta pois jos verotulot ja muut maksut ei kartu. Ei tätä hyvinvointi yhteiskuntaa pelkillä matkakuluilla pidetä yllä.

Lakko?
paice60
29.03.2006 23:05:32
Lakko?

HÄH?
baron
29.03.2006 23:07:23

Sain tällaisen viestin tänään eräältä soittajalta:
-----------------

"Juttelin hotelli X:n johtajan kanssa.
Ravintola tulee lisäämään radikaalisti bändien käyttöä viimeistään syksyllä, pe-la aina joku tähtiesiintyjä.
Joku ilta oli karaokea, tiistai-illat on semmosia jotka on 'mahdollisia'.
Mutta mutta, hän kun ottaa esiintyjät ohjelmatoimisto Y:n kautta, niin ammatti-trion hinta on 350 €/ilta !!!!!!!!! kaikkine kuluineen (sis.ohjelmatoimiston palkkion, verot, sivukulut, kaikki). Uskomatonta, mutta näin vaan on, hän luki suoraan Y:n listaa mainiten jopa orkestereita nimeltä .
Pe-la ko. triot/kvartetit maksavat 690 € / ilta, toki sitten heidän tähti-esiintyjänsä viikonloppuisin 2000-4000 €.
Sitten tietenkin meidän kohdalla on vielä se maksutapa, jollemme kuulu Y:n tai vastaaviin. Hän totesi että jos tullaan pelkällä verokirjalla, hän joutuu vielä maksamaan kaikki sivukulutkin (tarkoitti monenmoista paperia sinne tänne)

Mitäs tuumaat?"

-----------------

eipä oo kummoset liksat viikko-bändeillä pk-seudulla :o/

Mä en ottas tästä mitään ongelmaa!
Hän on selvästi luokitellut mun bändin viikonlopun tähtiesiintyjäksi.
Kiitos siitä hänelle!!
My name is Baron, Sir Baron.
uruttaja
29.03.2006 23:13:54

Kenelle arvelit soittajien eläketurvaan varatun rahan sitten menevän? Sinullekko?
paice60
29.03.2006 23:16:58
Kenelle arvelit soittajien eläketurvaan varatun rahan sitten menevän? Sinullekko?

+++++++++++. Näitkö, sait paljon plussaa.
EP
29.03.2006 23:19:52

Tosimuusikon keskimääräinen elinikä on niin alhainen, että ei taida olla merkitystä. 8)
paice60
29.03.2006 23:23:14
Tosimuusikon keskimääräinen elinikä on niin alhainen, että ei taida olla merkitystä. 8)

Sähän suhtaudut positiivisesti elämään. Kyllä nykyään soittajat elää kuule aika siististi. Ei tuolla reissun päällä jaksa enää ryypätä ja valvoa. Todella monet munkin tutut urheilee ja pitää kunnostaan huolta. Mutta kuten itse sanoit, sehän on jokaisen oma asia.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)