Aihe: Timo Kojo
1 2 3 4 5 6 7 8 9
ninmari
21.04.2006 15:09:12
Epäile sinä mitä huvittaa.
Patelan seudulla ihan normaalia toimintaa.

Näin on.Ei vierasta toimintaa tässä Patelan alapuolellakaan.Ja toivottavasti perinteet tän asian suhteen säilyy tulevaisuudessakin.
En laula nuoteista.Laulan rahasta!
EP
21.04.2006 15:57:45
Viime Tammikuussa Hesasta tullessamme illalla 30 asteen pakkasessa halkesi Vanista etupyörän vanne. Muutama puhelu ja tiepalvelumies paikalle. Katsoi vähän aikaa ja sanoi että ei voi vaihtaa rengasta kun vanne on halki. Pienen neuvottelun jälkeen pakattiin soittokamat sen pakuun ja sitten se lähti heittämään meidät Jämsään, haettiin vararengas ja takaisin Mäntsälän tienoille uusi rengas autoon ja kotia kohti 4 aikaan aamuyöllä. Ainoa korvaus minkä otti oli kilometrikorvaus. Kiitos vielä kuka olitkin ja ei jääty 30 asteen pakkaseen palelemaan. Kyllä minä itse olen lainannut esim. syntikkaa tai pianoa jos jollain on ollut hätä kun kamat on hajonnut ja äkkiä tarvinnut illan keikalle jonkun koneen. Kyllä pääsääntöisesti muusikko kaverit on rehellistä porukkaa ainakin toisiaan kohtaan. Korvauksiakaan en ole ottanut vaan on kiva kun on voinut auttaa ja autan tästedeskin vaikka keikalle en pyynnöistä huolimatta enää usein pääsekään.

Varapyörä kannattaa aina olla mukana ja työkalut sen vaihtamiseen, samoin esim. varalla tuulettajan hihna ym. vastaavaa varaosaa, mitä pystyy helposti itse tienpäällä vaihtamaan.
Itsellä ne on aina autossa mukana ja hyvä olla senkin takia, että kun ne siellä on, niitä silloin harvemmin itse tarvitsee ( koputan puuta), joku muu voi aina tarvita myös.
Mieleen tulee yksi keikkareissu aikanaan (70-luvulla) kun Kylmäkoskella puhkesi autosta rengas ja ei ollut TUNKKIA ( HÖ?), no ajettiin vanteella parikilometriä TB- huoltoasemalle, missä yleensä poikettiin aina myös kahvilla koko orkesteri.
Ei tosin enää tämän reissun jälkeen poikettu, eivät nimittäin lainanneet meille tunkkia, siis HUOLTOASEMA EI LAINAA TUNKKIA!
Sanoivat, että ovat juuri sulkemassa, hehhee.. jatkoimme matkaa ja ajoimme erään isomman maatalon pihaan jossa saimme ulkorakennuksen sisätiloissa (oli talvi ja pakkanen) vaihtaa renkaan ja kahvit koko porukka.
Mitään rahaa eivät huolineet palkkioksi ja olivat erittäin ystävällisiä ihmisiä.
Ehkä tämän tapauksen takia olen aina pitänyt autossa tietyt työkalut ja tarvikkeet.

Soittimia en kyllä lainaile, paitsi tutuille, joiden tiedän huolehtivan niistä kuin omistaan.
PL
21.04.2006 16:02:49
Varapyörä kannattaa aina olla mukana ja työkalut sen vaihtamiseen, samoin esim. varalla tuulettajan hihna ym. vastaavaa varaosaa, mitä pystyy helposti itse tienpäällä vaihtamaan.

Taitaa olla tuo pyörä ainoa mitä ainakin chevy vaniin pystyy helposti vaihtamaan. Eikä nuo uudemmat germaanialaisetkaan näytä mitenkään kutsuvilta konehuoneeltaan.

nimin. vanin vesipumppuremontti odottaa ja venttiilikopantiivisteet.
jon lord
21.04.2006 17:58:47
Taitaa olla tuo pyörä ainoa mitä ainakin chevy vaniin pystyy helposti vaihtamaan. Eikä nuo uudemmat germaanialaisetkaan näytä mitenkään kutsuvilta konehuoneeltaan.

nimin. vanin vesipumppuremontti odottaa ja venttiilikopantiivisteet.

On meilläkin ollut siitä lähtien varapyörä mukana ja tunkki ja rengas avain. Omassa autossa aina varapyörä on mukana.
Aivotyöstä saadaan aivolisäke!
baron
21.04.2006 22:02:00

Sanonks' mä ruman sanan niinkuin se on?

Vaikka me täällä omassa jengissämme haukumme toinen toisiamme, prot vastaan harrastelijat, OMB:t vastaan isot bändit, hattusoittajat vastaan lappusoittajat etc niin tosipaikan tullen me kaikki ollaan soittajia, samalla puolella vastaan isoa pahaa maailmaa.
Ainakin mä koen jokaisen soittajan veljekseni, jota mä autan mahdollisuuksieni mukaan.
My name is Baron, Sir Baron.
Riksteri
21.04.2006 22:28:39
Ainakin mä koen jokaisen soittajan veljekseni, jota mä autan mahdollisuuksieni mukaan.

Kaikki ihmiset osaavat soittaa ja pyyteetön ihminen voi joskus auttaa silloinkin, kun apua ei ymmärretä tai osata pyytää.
Näin kerran unta, että olin valveilla. Kun heräsin, huomasin nukkuvani.
veeka
21.04.2006 22:29:51

Vaikka me täällä omassa jengissämme haukumme toinen toisiamme, prot vastaan harrastelijat, OMB:t vastaan isot bändit, hattusoittajat vastaan lappusoittajat etc niin tosipaikan tullen me kaikki ollaan soittajia, samalla puolella vastaan isoa pahaa maailmaa.

Hyvä hyvä, näin sen pitää mennä! Tää on vähän sama kuin meillä motoristiporukoissa, jos jotain sattuu tien päällä esim. mopo hyytyy niin todennäköisesti eka prätkäkuski joka tulee paikalle, pysähtyy kohdalle ja kysyy voiko auttaa. Tälläinen ns. vanhanliiton kaverihenki tuntuu olevan katoava luonnonvara, valitettavasti.
"ei vaivaa kiire, ei dressi"
pekkajau
21.04.2006 23:52:35 (muokattu 21.04.2006 23:56:56)
Kyllä nykyään on se meininki että jos tiellä makaa tajuton ihminen niin kävellään nopeasti ja reippaasti ohi...mutta jos jollakin on jäänyt autoon valot päälle parkkipaikalla... niin se on niin suuria asia että siitä kuulutetaan kovalla äänellä: ("kalle.heikki.jouko.123"! = KHJ-123 autossasi on valot päällä!) ja kaikki on ihan innoissaan ja todella huolissaan!
Kirjoitin mitä kirjoitin!
EP
22.04.2006 01:18:38
Kyllä nykyään on se meininki että jos tiellä makaa tajuton ihminen niin kävellään nopeasti ja reippaasti ohi...mutta jos jollakin on jäänyt autoon valot päälle parkkipaikalla... niin se on niin suuria asia että siitä kuulutetaan kovalla äänellä: ("kalle.heikki.jouko.123"! = KHJ-123 autossasi on valot päällä!) ja kaikki on ihan innoissaan ja todella huolissaan!

Valitettavasti totta! :(
Sertzo S
22.04.2006 06:46:52

Pietu! Annon tuplaplussat.
jon lord
22.04.2006 11:10:11

Aikanaan äitini kanssa oltiin jossain kauppareissulla ja olin "kantojuhtana" mukana. Kun tultiin kaupasta niin jalkakäytävän vieressä makas vanha mies. Ihmisiä siinä oli ympärillä ja tyypillinen suomalainen ajattelutapa, kännissä se on , joku puliukko. Äitini meni siihen viereen ja yritti puhua miehelle mutta ei saanut vastausta. Viereisestä kaupasta mentiin soittamaan ambulanssi (siihen aikaan ei ollut kännyköitä ) ja selvisi että se mies oli saanut sydän kohtauksen eikä ollut maistanutkaan viinan tippaa. Äitini oli muutenkin liian kiltti, vaatetti ohikulkevia mustalaisia vaikka näillä oli vaatteita liiankin kanssa ja ruokki mustalais lapsia jos ne eksyivät meille. tosin sen jälkeen kun meille tuli pari isoa Tanskandoggia niin ei tummia paljon enää näkynyt, eikä kyllä muitakaan kulkumiehiä.
acc
22.04.2006 11:37:33
Hyvä hyvä, näin sen pitää mennä! Tää on vähän sama kuin meillä motoristiporukoissa, jos jotain sattuu tien päällä esim. mopo hyytyy niin todennäköisesti eka prätkäkuski joka tulee paikalle, pysähtyy kohdalle ja kysyy voiko auttaa. Tälläinen ns. vanhanliiton kaverihenki tuntuu olevan katoava luonnonvara, valitettavasti.

Pari vuotta sitten kaverini tuttu ajoi prätkällä peuran kanssa kolarin syrjäisellä mutkatiellä. Ensimmäinen paikalle sattunut oli mottoripyöräilevä lääkäri, joka hoiti tilanteen ammattitaidollaan. Luunmurtumilla onneksi selvittiin.

Itse olen pari kertaa pystynyt auttamaan motoristiveljiä heidän moponsa hyydyttyä kesken matkan. Siitä tulee itsellekin hyvä mieli kun pystyy olemaan avuksi.

Huomenna haen oman mopon talvisäilytyksestä liikenteeseen :) VRRROOOUUUMMM
Palkeet levälleen!
Guido
22.04.2006 11:58:00 (muokattu 22.04.2006 11:58:14)

Rauhallisesti sitten siellä liikenteessä. Kaikkia niitä 175 heppaa ei tartte heti alkaa piiskaamaan.. :) Me kotilokuskit saatamme olla näin keväällä yllättäviä käänteissämme...
Ei voi lusikalla ottaa, kun on kauhalla annettu.
M.i.k.key
22.04.2006 12:00:59

Mun 50cc skootteri pöllittiin viime syksynä. Pitäisköhän ostaa uus vai fillaroida?
Möllisty!
Fuzzy Boner
22.04.2006 12:10:25
Mun 50cc skootteri pöllittiin viime syksynä. Pitäisköhän ostaa uus vai fillaroida?

Koska rahaahan sulla on, niin...
MÖLLISTY
acc
22.04.2006 13:21:05
Rauhallisesti sitten siellä liikenteessä. Kaikkia niitä 175 heppaa ei tartte heti alkaa piiskaamaan.. :) Me kotilokuskit saatamme olla näin keväällä yllättäviä käänteissämme...

Joo, täytyy aloitella varovaisesti ja varoa teitä kotilokuskeja, irtohiekkaa, märkää mukulakiveä... kaikkea :)

Oon kyllä sitä mieltä, että jotkut meistä motoristeistakin ovat yllättäviä (kahvan)käänteissään, koko ajokauden.
Palkeet levälleen!
uruttaja
22.04.2006 14:46:47

Kuin myös. Kykyjeni ja taitojeni (joskus harvoin halujeni) mukaisesti.
jon lord
22.04.2006 15:55:16

Harvoin mulle on sattunut vastaan sellaisia kolleegoita jotka olisivat "nokka" pystyssä. Nyt näissä show hommissa on paljon sellaisia bileitä joissa on bändi aloittanut meidän jälkeen ja muutama sana aina keritään vaihtamaan. Usein ovat katsoneet shown ja kehuneet että on hyvä meininki. Kamoja lainaavat yleensä aina jos on ollut tarpeen ja kohteliaasti kysyvät että riittääkö tila lavalla sun muuta. Laivalla usein kohtaa tuttuja ja tuntemattomia muusikko tovereita ja siellä usein heitetään herjaa. Kyllä minä koen saman kuin Baron ja esim. täältä Mnetistä olen saanut uusia hyviä tuttavuuksia ja sellaisia kaveri suhteita joita ei voi saada mistään muualta.
EP
22.04.2006 17:06:53
Timo Kojo on kunnon veikko!
uruttaja
22.04.2006 17:20:30
Harvoin mulle on sattunut vastaan sellaisia kolleegoita jotka olisivat "nokka" pystyssä. Nyt näissä show hommissa on paljon sellaisia bileitä joissa on bändi aloittanut meidän jälkeen ja muutama sana aina keritään vaihtamaan. Usein ovat katsoneet shown ja kehuneet että on hyvä meininki. Kamoja lainaavat yleensä aina jos on ollut tarpeen ja kohteliaasti kysyvät että riittääkö tila lavalla sun muuta. Laivalla usein kohtaa tuttuja ja tuntemattomia muusikko tovereita ja siellä usein heitetään herjaa. Kyllä minä koen saman kuin Baron ja esim. täältä Mnetistä olen saanut uusia hyviä tuttavuuksia ja sellaisia kaveri suhteita joita ei voi saada mistään muualta.

Saatpa vankan komppiryhmän täältä käsin, urkuveli.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)