jjussila 26.10.2005 09:53:46 | |
---|
Kyllä mullakin on Tokai (tosin Strato) ja hyvin oon pystyny soittamaan. Komppikitaristina (+ jokunen solon pätkä) kun olen, niin on tuo kitara toiminut hyvin ja tuntuu käteen sopivalta. Sitten mulla on sellainen (Huom!) Landolan teräskielinen ja se on muuten huippupeli. Tykkään. Mä en kilpaile merkeillä tai määrillä ja toisaalta pääasiallisesti olenkin bändin solisti... Mie oon orkestraationi solisti ja basisti ja kitaristi(=kaikki kompit ja soolot tms.) ja Variaxiani en vaihtaisi kuin ...toiseen Variaxiin ja oon muuten vakavissani...On tullut soitettua työkäytössä tosi montaa kitaramerkkiä (laatumerkkejäkin) ja toi Line6 istuu kouraan ja saundaa ihan hyvältä: hinta-laatu kohdallaan....joo Just niin... ja kyllä jämpti on näin!?...joo |
Ukko 26.10.2005 17:14:39 | |
---|
Mie oon orkestraationi solisti ja basisti ja kitaristi(=kaikki kompit ja soolot tms.) ja Variaxiani en vaihtaisi kuin ...toiseen Variaxiin ja oon muuten vakavissani... Mees heittään tämä tuonne kitarakamat palstalle. Teinit repii sun mielipiteet kappaleiksi. Variax ei muuten oikeasti ole hullumpi vaihtoehto. Täytyy vain heittää ennakkoluulot mäkeen. |
Tomtom 26.10.2005 17:19:33 (muokattu 26.10.2005 17:20:35) | |
---|
Mun mielestä Variaxin hinta/laatu ei oo vielä ihan kohallaan. Todella kiinnostava peli kyllä kuitenkin. Lähinnä tuon kaulan ja vibratallan puolelta. Varmasti useimmille kitaristeille- etenkin hyville soittajille kelpaisi keikkapeliksi. Hyvillä soittajilla tarkoitan lähinnä näitä tapauksia jotka kuulostavat hyviltä minkä tahansa kitaran varressa- tiedätte kyllä. Olisipa mielenkiintoinen soittaa keikkaa moisella, niin näkisi toiminnan "oikeassa maailmassa" E:teinit on kovia ärisemään. Laumaelämiä, vailla omaa tahtoa.. "Play the volume as loud as you want to, but don't touch my levels now - I've got them set just like I like" Samuel L. Jackson |
jjussila 26.10.2005 20:44:01 | |
---|
Mees heittään tämä tuonne kitarakamat palstalle. Teinit repii sun mielipiteet kappaleiksi. Variax ei muuten oikeasti ole hullumpi vaihtoehto. Täytyy vain heittää ennakkoluulot mäkeen. Olen kyseistä keskustelua seuraillut ja nauranut partaani: kyllä puritanismi on per...stä. On ihan totta, että kaikki saundit on mallinnettuja, mutta so what: kuten aiemminkin olen todennut; jos sulla ittelläs on hyvät fibat ja hommaan saat tuota kautta mielekkyyttä niin miksi ei...joo. Edit: tänne huttupuolelle tuo Variax lähinnä sopiikin...penskat ei tykkää siksi, koska heidän esikuvillaan ei ole vastaavaa soittopeliä ja kuten Ukko totesi: ennakkoluulot mäkeen...joo Just niin... ja kyllä jämpti on näin!?...joo |
WanhaWetäjä 26.10.2005 21:23:10 (muokattu 26.10.2005 21:27:34) | |
---|
Totta. Mitalin toinen puoli on taas se että sähkökitarassa mikrofoneilla ja vahvistin/kaiutin puolella on aika iso osa soundin muodostumisessa. Joo,mutta jos se boby ei soi yhtään niin ei toimi vaikka kuin mikit ja muu ois viimesen päälle,no toki eturauhasilla saa saundia paranneltua mutta se että kitara ei soi akustisesti yhtään tekee siitä kelvottoman pelin;-) Mä olen vasuri,joten kokeilut on jääneet aika vähiin suht vähäisen tarjonnan vuoksi,mulla oli pari Ibanezin Road Star-sarjan kitaraa,helevetin hyvät kaulat ja vire,mutta aivan paska sointi,särömaailma toimi mutta puhdas ei! Gibsonin vasuri Les Paulia(hinta oli vissiin 15000mk!)kokeilin Ahosen Musiikissa joskus,aivan paska verrattuna mun Yamaha SG-2000-malliin:-) Jostain luin että enää ei saada sellasta puuta kuin ennen,eli tässä lienee osasyy sointiongelmiin? Mulla on vasuri amerikanstrato,joka on ihan ok,ei yhtään sen enempää,varmaan joku hyvä kopio ajais saman asian,mutta toi Jammu on kyllä hyvä,tosin painaa aivan stanasti,mutta Santana-osastot kyllä pölisee,sustainia löytyy:-) Edelleen wituttaa kun möin elikkä annoin vaihdossa vasuri Gibson SG:n,se oli mun eka "oikee"kitara;-/ humppa on kaunista ja haitari vuotaa.. |
WanhaWetäjä 26.10.2005 21:25:10 (muokattu 26.10.2005 21:27:16) | |
---|
(moka) humppa on kaunista ja haitari vuotaa.. |
Tomtom 27.10.2005 10:09:23 | |
---|
Yks näkökulma noiden mallintavien syrjimiseen vois olla se että kitaristit yleensä hurahtaa niihin omiin vehkeisiinsä ( eli _kitara_vehkeisiin) melko täydellisesti ja ehkä sitä kautta korva voisi harjaantua kuulemaan paremmin mallinnettujen soundien "puutteet". EHKÄ. Solisti/kitaristeilla on paljon muutakin mietittävää kuin se chorus-efektin aallonpituus eri särökanavia käytettäessä jne. Itse aloitin trankuilla ja mallintavilla, mutta olen kyllä niitä räplänneenä siirtynyt lähes poikkeuksetta niistä pois. Ja ilman mitään ennakkoluuloja. Keikkakäytössä käytännöllisyys on pop- niinkuin tiedetään. Ja yleensä mallintavista alkaa tämäkin puoli notkahtelemaan, luotettavuudesta puhumattakaan. No, mun keikkamäärät on kuitenkin alle 20 vuodessa, että ei sillä. Tuli vaan mieleen. "Play the volume as loud as you want to, but don't touch my levels now - I've got them set just like I like" Samuel L. Jackson |
Ukko 27.10.2005 17:54:43 | |
---|
Mulla on vasuri amerikanstrato,joka on ihan ok,ei yhtään sen enempää,varmaan joku hyvä kopio ajais saman asian,mutta toi Jammu on kyllä hyvä,tosin painaa aivan stanasti,mutta Santana-osastot kyllä pölisee,sustainia löytyy:-) No mulla on "tällä hetkellä" v-86 hommattu japsi strato ja vaikka sanotaan ettei stratoissa ole niin paljon sustainia niin viimeksi eilen J-stationin kautta soitellessa ja mallinnuksen ollessa Mesan Rectified, ei sustain meinannut loppua millään. Vai onko tuollainen parinkymmenen sekunnin sustain liian vähän ;) |
jjussila 27.10.2005 19:23:29 | |
---|
Solisti/kitaristeilla on paljon muutakin mietittävää kuin se chorus-efektin aallonpituus eri särökanavia käytettäessä.
Eihän niitä saundeja ja muita aallonpituuksia siellä lavalla mietitä ja tehdä: kyllä ne löytyy pedaaleista valmiiksi muokattuina. Ja niinkuin totesitkin, käytännöllisyys on melkoisen tärkeä tekijä. Keikkakäytössä käytännöllisyys on pop- niinkuin tiedetään. Ja yleensä mallintavista alkaa tämäkin puoli notkahtelemaan, luotettavuudesta puhumattakaan. No, mun keikkamäärät on kuitenkin alle 20 vuodessa, että ei sillä. Tuo viimeinen lause puhuikin puolestaan : )) Just niin... ja kyllä jämpti on näin!?...joo |
backwood 27.10.2005 22:40:28 | |
---|
henk.koht.en koskaan ole käyttänyt keikalla mallintavia.itsellä 212 carvin putkicombo.miten mallintavat toimii keikoilla?onko saundit käyttökelpoisia?kommentoikaa kenellä kokemuksia humppa huolet karkottaa humppa nuoren vanhentaa.... |
Tomtom 28.10.2005 18:39:01 | |
---|
Tuo viimeinen lause puhuikin puolestaan : )) Nimenomaan. Ei kai tässä nyt tartte keskustella siitä, kuinka monta keikkaa kukin tekee? Olisi kiva tietää miten esim. Variaxin sähköpuolelle tapahtuu, kun sitä retuutetaan keikkaolosuhteissa "kunnolla". Noista mallintavista efektihärdelleistä on hieman huonoja kokemuksia. Jos esim kaikki soundit on mallintavan vahvistimen kautta, joka pimahtaa vaikka heikon sähkövirran takia just ennen keikkaa, niin mitäs sille teet? Perustrankulle tai putkivahvistimelle voi ainakin kuvitella tekevänsä jotain, mutta tikitaalihärpättimelle on ainakin mun niksivalikoimalla aika vaikee löytää ratkasua. "Play the volume as loud as you want to, but don't touch my levels now - I've got them set just like I like" Samuel L. Jackson |
riff 28.10.2005 18:49:51 | |
---|
Nimenomaan. Ei kai tässä nyt tartte keskustella siitä, kuinka monta keikkaa kukin tekee? Olisi kiva tietää miten esim. Variaxin sähköpuolelle tapahtuu, kun sitä retuutetaan keikkaolosuhteissa "kunnolla". Ei mun Variaxille ole käynyt kuinkaan. Ostin alkuvuodesta ja satakunta keikkaa tehny sillä. Lakka himmentynyt siitä kouranpyyhkäisyn kohdalta. Köyhälle kaikki on kallista! |
Dr Dominant 28.10.2005 18:50:31 | |
---|
Mulla line 6 POD II marshall JCM900 100W combon päällä. Soitan tuolla podilla suoraan marsun pääteasteelle. Kitara on -89 Fender strato. Mulla ollut toi POD nyt jotain 4 vuotta, ennyt tarkkaan muista. Koskaan ei ole ollut mitään ongelmia. Toimii siksi hyvin, että voi feikata mitä tahansa riittävän uskottavasti ja on mukavan kiva kompakti systeemi. Äänityshommissa jos levyä tekis, niin sitten ei toimi kaikkeen. Komppiosasto joka ei ole ihan naamalla miksauksessa menee vielä, mutta sellainen soolo-osasto pitäis varmaan tehdä "oikeilla" vehkeillä. Siltä musta tuntuu ... "Dr Dominant, I Presume?!" |
jjussila 28.10.2005 19:49:30 | |
---|
Ei mun Variaxille ole käynyt kuinkaan. Ostin alkuvuodesta ja satakunta keikkaa tehny sillä. Lakka himmentynyt siitä kouranpyyhkäisyn kohdalta. Vuoden alussa ostin itsekin, ihan yhtä montaa keikkaa en ole tehnyt, eikä ensimmäistäkään ongelmaa ole ollut. Mulla on lisänä Podxt live ja Peaveyn Classic: ei muuta kuin piuhat kiinni ja se on siinä...joo Just niin... ja kyllä jämpti on näin!?...joo |
isojussi 29.10.2005 02:34:50 | |
---|
Kitara on paholaisen keksintö onnettomille ihmisraunioille. Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa. |
Lennu 29.10.2005 07:38:33 | |
---|
Kitara on paholaisen keksintö onnettomille ihmisraunioille. Eei, kyllä se on se haitari. - how did you think I got these inside, by osmosis? |
riff 29.10.2005 12:27:44 | |
---|
Eei, kyllä se on se haitari. Komppaan vahvasti! Köyhälle kaikki on kallista! |
isojussi 29.10.2005 12:42:59 | |
---|
Komppaan vahvasti! Kitaralla? Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa. |
pekkajau 29.10.2005 12:44:52 | |
---|
Eei, kyllä se on se haitari. Kyllä se on viulu! Kirjoitin mitä kirjoitin! |
isojussi 29.10.2005 13:32:56 | |
---|
Kyllä se on viulu! Pirunviulu? Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa. |