![]() 07.10.2005 10:54:06 | |
---|---|
Tanssittakaa te nuoret poijjaat tyttölöitä ja sitten klunssittakaa! ;) Siis sitä vanhaa kunnon klunssipataa? Siitähän ne nassikatki tykkää.. mitisä on hyvä sounti | |
![]() 07.10.2005 10:56:13 (muokattu 07.10.2005 10:56:30) | |
Miten tanssijan tanssitaito paranee siitä, että hän tietää orkesteritoiminnasta jotain?? Häh? Jos se osaa kiinnittää hihatin yläpellin, niin so what, samanlainen tahkojalka se on edelleen. Puhut sillä itsevarmuudella, minkä täydellinen tietämättömyys antaa:-) Mä oon kerran ollut kuuntelemassa kun Finkkujen Paasikko piti tanssijoille tanssimusaesitelmää ja joukossa oli aika hyvin ainakin teoreettisesti asiaan perehtyneitä tanssijoita ja tekivät ihan järkeviä kysymyksiä musiikin ja tanssin toisiinsa liittämisestä eli ei tieto silläkään puolella asiaa mitenkään pahenna. The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument. | |
![]() 07.10.2005 11:16:11 | |
Puhut sillä itsevarmuudella, minkä täydellinen tietämättömyys antaa:-) Mä oon kerran ollut kuuntelemassa kun Finkkujen Paasikko piti tanssijoille tanssimusaesitelmää ja joukossa oli aika hyvin ainakin teoreettisesti asiaan perehtyneitä tanssijoita ja tekivät ihan järkeviä kysymyksiä musiikin ja tanssin toisiinsa liittämisestä eli ei tieto silläkään puolella asiaa mitenkään pahenna. Ei pahenna, ei hyödytä, kumpaakaan osapuolta. Paasikko edustaa yhtä laitaa tässä humppamaailmassa, hän osaa tanssia hyvin, mutta edelleen, so what? Ei se Paasikon tanssitaito Findersin tasoon vaikuta tuon taivaallista. Otatko sinä bändiin miehen jonka suurin avu on tanssitaito? Vaikuttaako soittotaito mitenkään? Musiikin ja tanssin liittäminen toisiinsa on ihan ok, joo, mutta miten soittamisen ja tanssin taitaminen liittyy toisiinsa parantaa kumpaakaan osapuolta, edelleen sitä mieltä on allekirjoittanut että ei yhtään mitenkään? Minä osaan tanssia perustanssit, Eli valssin, humpan, tangon jne, eli kyllä mä Hannan kanssa tanssin aina kun silmä välttää, en ole ihan täydellisen tietämätön tanssimisesta. Se että osaan tanssia, ei vaikuta muusikkona minuun tai esim. mun tempon asetantaan mitenkään, tempon hoitaa ihan muut tahot. Se taho on loistava, tempo on biisin alussa ja lopussa sama. Itse en välttämättä siihen pystyisi. Mun mielestä talonrakentajan ammattitaitoon ei vaikuta se osaako se asua siinä talossa, tai onko se asunut siinä talossa. Vertaukset ontuu, mutta tuonne päin kuitenkin,. | |
![]() 07.10.2005 11:31:23 | |
Musiikin ja tanssin liittäminen toisiinsa on ihan ok, joo, mutta miten soittamisen ja tanssin taitaminen liittyy toisiinsa Mun mielestä talonrakentajan ammattitaitoon ei vaikuta se osaako se asua siinä talossa, tai onko se asunut siinä talossa. Vertaukset ontuu, mutta tuonne päin kuitenkin,. Mä oon joskus asunut talossa, jossa vähän liian julma rangaistus arkkitehdille olisi ollut tuomita vuodeksi siihen asumaan. The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument. | |
![]() 07.10.2005 11:31:23 | |
Mielenkiintosta sinänsä on myös se näkökanta, että joskus jenkkaa soitettaesa kun rumpali on laskenu vähä reilumman tempon, on joku yleisöstä tullu sanomaan minulle että"anna tänne se haitari ja tuu ihte tanssaamaan". Siinä on vähä hankalasa välikäjesä.. Hyvä turakaisten ois sen verran tietää päntitoiminnasta, että ylleensä rumpari laskee tahin ja koittaa pittää sen. mitisä on hyvä sounti | |
![]() 07.10.2005 11:37:11 | |
Mä oon joskus asunut talossa, jossa vähän liian julma rangaistus arkkitehdille olisi ollut tuomita vuodeksi siihen asumaan. Niinpä:) Arkkitehdin tehtävä ei ole asua siinä talossa. | |
![]() 07.10.2005 12:07:47 | |
Ei pahenna, ei hyödytä, kumpaakaan osapuolta. Paasikko edustaa yhtä laitaa tässä humppamaailmassa, hän osaa tanssia hyvin, mutta edelleen, so what? Ei se Paasikon tanssitaito Findersin tasoon vaikuta tuon taivaallista. Otatko sinä bändiin miehen jonka suurin avu on tanssitaito? Vaikuttaako soittotaito mitenkään? Musiikin ja tanssin liittäminen toisiinsa on ihan ok, joo, mutta miten soittamisen ja tanssin taitaminen liittyy toisiinsa parantaa kumpaakaan osapuolta, edelleen sitä mieltä on allekirjoittanut että ei yhtään mitenkään? Minä osaan tanssia perustanssit, Eli valssin, humpan, tangon jne, eli kyllä mä Hannan kanssa tanssin aina kun silmä välttää, en ole ihan täydellisen tietämätön tanssimisesta. Se että osaan tanssia, ei vaikuta muusikkona minuun tai esim. mun tempon asetantaan mitenkään, tempon hoitaa ihan muut tahot. Se taho on loistava, tempo on biisin alussa ja lopussa sama. Itse en välttämättä siihen pystyisi. Mun mielestä talonrakentajan ammattitaitoon ei vaikuta se osaako se asua siinä talossa, tai onko se asunut siinä talossa. Vertaukset ontuu, mutta tuonne päin kuitenkin,. Ihme vertauksia ja aika mustavalkoinen ajatusmaailma! Se on totta, että tanssitaito ei ole välttämättömän tärkeä muusikolle. Tanssitieto sen sijaan on aika olennaisen tärkeä. Tanssitaito ei heikennä muusikon tanssitietoa, vaan pikemminkin päinvastoin. Silti me uruttaja nauretaan sulle........ =))) "Soittajat kahville.... ja rumpali myös....." | |
![]() 07.10.2005 12:09:41 | |
En ole onneksi aina samaa mieltä sinun kanssasi. Tempon asetantaan ei vaikuta hevon vit....a se osaatko tanssia vaikkapa hamboa, jos soitat vaikapa humppaa sillä kerralla. Vaikka olisit kuin hyvä tanssimaan sitä hamboa, niin ei se sun soittotaitoon vaikuta yhtään mitään. No mitäs tekemistä hambolla ja humballa on keskenään. Minä itse henkilökohtaisesti olen kyllä joskus miettinyt temponlaskuissa myös tanssittavuutta. Enää ei tarvi miettiä, kun menee luonnostaan. Eli asiat eivät ole verrannollisia. Jos olisivat, niin parhaat soittajat olisivat myös parhaita tanssijoita ja myös päinvastoin, vai? Tästä voidaan kyllä järjestää nimimerkin kanssa turpaanvetokilpailut, mutta toivotaan että sanansäilän heilutus riittää. Minä vejän turpaan, jos satutaan vielä joskus olleen samaa mieltä jostain. Kävi hyvä tuuri, kun peruuntu se teidän Kantolan keikka. | |
![]() 07.10.2005 12:10:13 | |
Mutta ku tanssaa sitä rompapekkaa, niin kaikellehan on ihan sama. Eikö kuhilas näin ole? Näin juuri | |
![]() 07.10.2005 12:10:48 | |
Näin juuri ja syöttö Tanssimusassa on hyvät tunnelmat!! | |
![]() 07.10.2005 12:12:57 | |
Ihme vertauksia ja aika mustavalkoinen ajatusmaailma! Se on totta, että tanssitaito ei ole välttämättömän tärkeä muusikolle. Tanssitieto sen sijaan on aika olennaisen tärkeä. Tanssitaito ei heikennä muusikon tanssitietoa, vaan pikemminkin päinvastoin. Silti me uruttaja nauretaan sulle........ =))) Meleko lailla näin. Paitsi en minä sille naura. Turpaan vejän, kunhan ehin. Tai juon sen Jalut. | |
![]() 07.10.2005 12:14:29 (muokattu 07.10.2005 12:15:17) | |
Meleko lailla näin. Paitsi en minä sille naura. Turpaan vejän, kunhan ehin. Tai juon sen Jalut. Niin, ensin mielummin väkeviä, kuin väkivaltaa ja sitten vasta turpaan. ;) | |
![]() 07.10.2005 12:22:05 | |
On se hyvä, että herätän taas positiivisiä fiboja. Mustavalkoinenhan minä olen ilman muuta, ja kaikenlisäksi vittumainen ja aggressiivinen. Hyvähän se on siellä naureskella, prrrkkkle. Heti kun joku perustelee riittävän hyvin sen, että muusikon pitää osata tanssia ja tanssijan pitää osata soittaa, niin käännyn siihen uskoon välittömästi. Onkohan nämä Humppapalstan kovimmat nickit olleet keskiviikkona Pavilla näyttämässä että Motif-miehet osaa mennä hidasta valssia ja polokkaa????? | |
![]() 07.10.2005 12:25:24 | |
Ihme vertauksia ja aika mustavalkoinen ajatusmaailma! Se on totta, että tanssitaito ei ole välttämättömän tärkeä muusikolle. Tanssitieto sen sijaan on aika olennaisen tärkeä. Tanssitaito ei heikennä muusikon tanssitietoa, vaan pikemminkin päinvastoin. Silti me uruttaja nauretaan sulle........ =))) Tietopuolta on kertynyt kolmatta kalenterillista. Yhdessä kalenterissa on 1000 keikkaa. Taitoa omiksi avuiksi ja daamin varpaiden pelastukseksi. Löytyy omasta takaa 0.1 tonnia laiskaa hyvin riiputettua humpanraputtajan lihhaa. Vetaukset on perseestä, kyllä minä sen tiedän. Naurakaa vaan, parempi se kun jos itkisitte. | |
![]() 07.10.2005 12:26:02 | |
En mä nyt oikeastaan koskaan oo tanssimuusikoksi halunnut (ei mua väkisinkään kyllä oo alalle viety) ja tanssimisenkin ("rytmikävelyn") lopetin, kun huomasin, että skotaaminen onnistuu ilmankin, mutta kun se tanssi jotenkin elimellisesti kuuluu tanssimusiikkiin, on se mua alkanut kiinnostaa. Lähinnä siksi, että keskustelu/kiistatilanteissa pärjäisi tanssijoiden kanssa niiden omilla aseilla, ei väittäisi niitä pölvästeiksi, jotka ei mitään ymmärrä, vaan selittäisi tanssijoiden kielellä, että mä olen taas tapani mukaan oikeassa. Tiedon auktoriteetti! The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument. | |
![]() 07.10.2005 12:26:15 | |
Meleko lailla näin. Paitsi en minä sille naura. Turpaan vejän, kunhan ehin. Tai juon sen Jalut. Luppaat vaan. Eipä näkynyt miestä eilen *Jalunjuonnissa. | |
![]() 07.10.2005 12:27:27 | |
On se hyvä, että herätän taas positiivisiä fiboja. Mustavalkoinenhan minä olen ilman muuta, ja kaikenlisäksi vittumainen ja aggressiivinen. Hyvähän se on siellä naureskella, prrrkkkle. Heti kun joku perustelee riittävän hyvin sen, että muusikon pitää osata tanssia ja tanssijan pitää osata soittaa, niin käännyn siihen uskoon välittömästi. Eihän siitä ole ollut kysekään hyvä veli.Ainakaan minun mielestä. Minusta voi olla eduksi, jos soittaja osaa tanssia. Ei se kuitenkaan mikään edellytys ole mihinkään. Kuten aiemminkin totesin, ne tanssaa ketä huvittaa. Jokkainen voi sopia keskenään. Onkohan nämä Humppapalstan kovimmat nickit olleet keskiviikkona Pavilla näyttämässä että Motif-miehet osaa mennä hidasta valssia ja polokkaa????? Aika kivasti muuten veti sikakon mies motiffilla ameriikan polokkaa. Kattelin illalla vdv:tä | |
![]() 07.10.2005 12:44:56 | |
Aika kivasti muuten veti sikakon mies motiffilla ameriikan polokkaa. Kattelin illalla vdv:tä Mutta taittuuko sillä Tammerkoski, tai osaako se tanssia sitä polokkaa, häh? | |
![]() 07.10.2005 13:04:18 (muokattu 07.10.2005 13:04:29) | |
Mutta taittuuko sillä Tammerkoski, tai osaako se tanssia sitä polokkaa, häh? Kaikki amerikkalaiset ossaa tanssata polokkaa. Tammerkoskesta ei oo niin varmaa tietoa. | |
![]() 07.10.2005 13:20:01 | |
... että mä olen taas tapani mukaan oikeassa. Kerran luulin olevani väärässä, mutta myöhemmin huomasin erehtyneeni :) Radio Nova, uutiset: Suomessa on pula ammattitaitoisista viheralan ammattilaisista | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)