Aihe: Seuraatko "Tartu mikkiin" ohjelmaa? II
1 2 3 4 563 64 65 66 6791 92 93 94 95
JCM
18.06.2012 12:52:32

timwee: https://www.facebook.com/pages/Tartu-Mikkiin/203829009047

Tuolla ohjelman fb-sivuilla mainostetaan kesäkonserttia ja uutta bändiä. Tietääkö kukaan mitä tällä tarkoitetaan, uusi bändi?

...budjettibändin ovat hommanneet?
Mase
18.06.2012 12:54:08

Tuolla ohjelman fb-sivuilla mainostetaan kesäkonserttia ja uutta bändiä. Tietääkö kukaan mitä tällä tarkoitetaan, uusi bändi?

Hintsasen kanssa juttelin tuosta jokunen viikko sitten kun oli juontamassa meidän treen keskustorin keikalla ja silloin kertoili, notta koko bändi vaihtuu... jotain muutakin muutosta oli luvassa, mutta niistä ei saa vielä kertoilla ;)
Saa kysellä tuuraamaan kitaran/basson varteen. Taustalaulut saa kaupanpäälle.
Mase
18.06.2012 12:56:05
JCM: ...budjettibändin ovat hommanneet?

hinnasta en tiedä, mutta ainakin pääluku bändissä nousee kun jatkossa pitäisi olla sellainen poppoo, mistä löytyy sekä kiipparisti että flyygelin pimputtaja ;)
Saa kysellä tuuraamaan kitaran/basson varteen. Taustalaulut saa kaupanpäälle.
EP
18.06.2012 14:50:39
Mase: hinnasta en tiedä, mutta ainakin pääluku bändissä nousee kun jatkossa pitäisi olla sellainen poppoo, mistä löytyy sekä kiipparisti että flyygelin pimputtaja ;)

Kaksi kosketinsoittajaa, minkähän vuoksi?
eino mutku
18.06.2012 15:40:39
EP: Kaksi kosketinsoittajaa, minkähän vuoksi?

Se vaatii pari hyvää soittajaa että saa korvattua yhden Mäkisen Mikon?
Mitä opimme tästä? Emme yhtään mitään!
tarmo
18.06.2012 17:47:49
Ei oo varmasti TES-liksat...
rintapek
18.06.2012 20:19:42

tarmo: Ei oo varmasti TES-liksat...

Joo. Noi varmasti tyytyvät lämminkätisiin työsuhdekaljoihin ja kylmään einespitsaan.
One kind of music only - the good kind
tarmo
18.06.2012 23:03:25
rintapek: Joo. Noi varmasti tyytyvät lämminkätisiin työsuhdekaljoihin ja kylmään einespitsaan.

Matkoja nyt ei ainaskaan... kun ei kuulemma Aura-viihdekään....
jakeni
18.06.2012 23:42:48

Uusi bändi tulee ja "uusia naamoja " ovat kuulemma Tampereelta hyvin pitkälti ja musiikillisena johtajanaan... (siis EI kapellimestari,HUOM. =he tulevat(kapellimestarit) Sibelius akatemiasta ja johtavat 100h. bändejä ja lukevat ISOA partituuria,koska heillä on siihen KOULUTUS !!!) ...on kauniinpaa sukupuolta oleva multi-muusikko!

-muuta en kerro....sittehän nähdään.
Teimme LM-kiertueen ja se ei tässä tapauksessa tarkoita savuke merkkiä! (Klabbi) Milloin syödään? (Topi)
EP
18.06.2012 23:53:16
Mielenkiintoista, ainoa hyvä asiahan oikeestaan tossa ohjelmassa on ollu se orkesteri!
rintapek
19.06.2012 22:39:32

EP: Mielenkiintoista, ainoa hyvä asiahan oikeestaan tossa ohjelmassa on ollu se orkesteri!

Mun mielestä taas ton formaatin suola on, tai olis just siinä, et laulut putkahtaisivat "kilpailijoille" oikeesti puun takaa. Semmoista nyhjää tyhjästä- meininkiä. Ketään nimeämättä, mut ihan esimerkin omaisesti jos siel olis mikkiin tarttumassa vaik "Matti ja Teppo", niin se olis oikeesti aika tylsää kuunneltavaa, jos puolet ohjelma- ajasta sit menee/menis kuunnellessa heidän keikkaohjelmistoaan heidän sävellajeistaan. Ja sit kauheet aplodit päälle, et miten ne voi osatakin ne noin hyvin.

Hyvää bändiähän tos joka tapauksessa tarvitaan, se on selvä se.
One kind of music only - the good kind
EP
19.06.2012 23:05:18 (muokattu 19.06.2012 23:09:33)
rintapek:

Mun mielestä taas ton formaatin suola on, tai olis just siinä, et laulut putkahtaisivat "kilpailijoille" oikeesti puun takaa. Semmoista nyhjää tyhjästä- meininkiä..

Mun mielestä taas laulajan ei kannattaisi mennä tuollaiseen ohjelmaan ollenkaan,
ei kai minkään alan ammatti-ihmisen kannata mennä tekemään omaa työtään 'huonosti' ja huolimattomasti ja ihan julkisesti?
Viittaan erääseen aiempaan samantyyppiseen musiikkivisailuohjelmaan mikä oli tämän suhteen aivan huipputasoa ja siinä erottui tosi ammattilaiset edukseen ja oli mielenkiintoinen katsoa.

..mut ihan esimerkin omaisesti jos siel olis mikkiin tarttumassa vaik "Matti ja Teppo", niin se olis oikeesti aika tylsää kuunneltavaa, jos puolet ohjelma- ajasta sit menee/menis kuunnellessa heidän keikkaohjelmistoaan heidän sävellajeistaan. Ja sit kauheet aplodit päälle, et miten ne voi osatakin ne noin hyvin.

Jeps jos ihan noin menis niin olishan se tylsää, siis tollasessa ohjelmassa missä kilpaillaan biisien tunnistamisessa.
tarmo
20.06.2012 06:41:52 (muokattu 20.06.2012 06:43:07)
EP: Jeps jos ihan noin menis niin olishan se tylsää, siis tollasessa ohjelmassa missä kilpaillaan biisien tunnistamisessa.

Kaikki mitä televiossa kerrotaan, ei ole totta. Koskee varmaan erityisesti sitä viittaamaasi aikaisempaa visailuohjelmaa...
Epämuusikko
20.06.2012 13:40:56
EP:
ei kai minkään alan ammatti-ihmisen kannata mennä tekemään omaa työtään 'huonosti' ja huolimattomasti ja ihan julkisesti?

Tätähän ei esim. musapuolella tapahdu ikinä.
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
isojussi
20.06.2012 20:33:54 (muokattu 20.06.2012 21:00:44)
jakeni: (siis EI kapellimestari,HUOM. =he tulevat(kapellimestarit) Sibelius akatemiasta ja johtavat 100h. bändejä ja lukevat ISOA partituuria,koska heillä on siihen KOULUTUS !!!).

HÖPÖHÖPÖHÖPÖ

E: http://suomisanakirja.fi/kapellimestari

Kansantaiteilija Niska seikoittaa epähuomissa koulutuksen ja tehtävän katsoen samalla alaa kapealta sektorilta josta nöyrimmin, mutta mitä ystävällisimmin ja kohteliaimmin haluan hänelle huomauttaa.

Klassisen kapellimestarikoulutuksen lisäksi maassammehan koulutetaan kapellimestareita myös kevyelle puolelle. Esimerkiksi bigbandeihin ja puhallinorkestereihin. Jälkimmäisestä lienee eräs arvostetuimmista puolustusvoimien kapellimestarikoulutus.

Sinänsä mainittu partituurin lukeminen on pisara meressä ja ja vain yksi työkalu kapellimestarin ydintehtävän toteuttamisessa, joka on tyylimukaisen toteutuksen ymmärtäminen ko kappaleesta/musiikista ja varsinkin saada johtamansa orkesteri toteuttamaan se. Itse asiassa tällä tiellä tommonen viitattu parikymmenrivisen klassinen partsikan lukeminen on piece of cake ja mainitussa opinahjossa edellytetään jo valmiiksi moisten pahvien suvereeni hallinta.

E2: Jos asia tästä huolimatta jäi kaihertamaan mielen sopukoita, kannattaa asiaa pohtia esim ameriikankiälisestä näkökulmasta.
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
hvinnamo
20.06.2012 21:28:28
isojussi: HÖPÖHÖPÖHÖPÖ

.

Onko kapellimestari henkilö, joka huolehtii rekkojen päällikapelleista?
EP
20.06.2012 21:37:27
isojussi: HÖPÖHÖPÖHÖPÖ

..Klassisen kapellimestarikoulutuksen lisäksi maassammehan koulutetaan kapellimestareita myös kevyelle puolelle. Esimerkiksi bigbandeihin ja puhallinorkestereihin. Jälkimmäisestä lienee eräs arvostetuimmista puolustusvoimien kapellimestarikoulutus.

Jep ja eikös klassisellapuolella kouluteta edelleen muuallakin kun Sibiksessä?

Tuota puolustusvoimien koulutusta ollaan karsimassa, ellei peräti lopettamassakin, mikä on kyllä siis TODELLA ÄLYTÖN TEKO!

Kevyelläpuolella kannuksensa voi ansaita tekemällä sen eteen riittävästi töitä ja ymmärtää, ettei se johtaminen ole ainoa työ, vaan paljon on näkymätöntä työtä mikä sitten kyllä orkesterin ohjelmistossa, yhteissoitossa ym. kuuluu.
pekkajau
20.06.2012 22:17:01
Erään kuuluisan suomalaisen kapellimestarin suusta kuultua...

-"Kuka mielestäsi on maamme paras kapellimestari?"
-"No meitä on monta."

-"Vanhemmani halusivat että minusta olisi tullut rumpali... ja ostivat minulle kapulat. Hävitin toisen kapulan jonnekin ja oli sitten pakko ruveta kapellimestariksi!"

-"Kerran kesälomalla johdin yhtä kyläorkesteria. Sanoivat että olisihan heille joku huonompikin huitoja kelvannut mutta eivät kuulema siihen hätään mistään sellaista löytäneet!"
sepisti
23.06.2012 12:51:03
hvinnamo: Onko kapellimestari henkilö, joka huolehtii rekkojen päällikapelleista?

Itse olin aikoinaan Niinivirta Transportilla kapellimestarina. Olin nimenomaan itseoppinut tuossa hommassa. Sibiksen käyneistä tutuista ei ollut mitään apua.
Onneksi nykyään olen logistiikkaoperaattorina valtiojohtoisessa infrastruktuurissa ja saan tessin mukaista palkkaa, niin on varaa tehdä kusisen trion kanssa keikkaa omb:n liksoilla :)
Timi
23.06.2012 17:47:04
sepisti: Itse olin aikoinaan Niinivirta Transportilla kapellimestarina. Olin nimenomaan itseoppinut tuossa hommassa. Sibiksen käyneistä tutuista ei ollut mitään apua.
Onneksi nykyään olen logistiikkaoperaattorina valtiojohtoisessa infrastruktuurissa ja saan tessin mukaista palkkaa, niin on varaa tehdä kusisen trion kanssa keikkaa omb:n liksoilla :)

Tostakin kehittynyt.Sivut .Joita silmäillään.Aukeavat kokonaan lähes partituurin verran.Saatika ko pohja rullaa tasaista sointumattoa.Ja jos ei muuten helpota.Voi kipata koko komeuden helposti ja siirtyä jatkossa huttuun ja puruun.
Vaikea.Mutta varma!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)