turhala 03.05.2005 09:06:14 | |
---|
Nurmeksen Bomba-talolla oltiin 1978 pari viikkoa ja sultsinoita syötiin koko aika. Olin joskus 80-luvun lopulla yhden kesän töissä bomban keittiössä . Rupes nimittäin se sultsinan täyttäminen v...ttutaa. Joka helevetin päivä tuli lähileipomosta niitä pohjia ja sitten eikun mannapuuron keittoon ........ siellä muuten bändi soitti jossain parvekkeella. Mielenkiintoista varmaan roudata bändikamat sinne esiintymisparvlle. ''Soitakaa jotain modernia, vaikka Kake Randelinin
tarja avaa hakas'' Juopunut nainen pohjoiskarjalassa 2005 tammikuussa |
KoskPaavo 03.05.2005 09:53:23 | |
---|
Siellä parvella minäkin silloin soitin. Kuolemasta saa parhaat aplodit, ei kuitenkaan encoreen asti |
Heikki L. 03.05.2005 11:29:57 | |
---|
Sulkavan Taimen Oy Ei sentään Haukion kala Oy. Shack! |
kimmoke 03.05.2005 11:38:58 | |
---|
"Hiomopalvelu Jussi Oy" näytti kaukaa autosta Homopalvelu Jussi Oy. Mielenkiintoista palvelua....? Pojat haukkuu Teivon Ravi Sankariksi...vanha tsingahteleva sitarawirtuoosi? |
baron 03.05.2005 12:13:29 (muokattu 03.05.2005 12:14:02) | |
---|
Nikkilän sairaalan potilaan karkasivat. Pihalle tuli tavaratoimittajan auto, jossa luki "Osuuskunta Munavienti" VAROITUS: Oheinen kirjoitus ärsyttää E C:tä. |
WanhaWetäjä 03.05.2005 18:46:06 (muokattu 03.05.2005 18:57:51) | |
---|
Täältä Savonlinnan lähistötä löytyy ainakin seuraavat kalankasvattamot: Sulkavan Taimen Oy, jossa kasvatettavat lajit ovat meritaimen, järvitaimen, kirjolohi, eli sateenkaarirautu alkujaan, sekä saimaannieriä. Enonkosken kalanviljelylaitos tuottaa mm. siikaa, saimaannieriää, ja kirjolohta ja muistaakseni muitakin lohikaloja. Järvitaimenen ostin kerran paikallisen Citymarketin kalatiskiltä. http://www.kalankasvattajaliitto.fi/ Tuolta löytyy asiasta kiinnostuneille tietoo mistä se kasvatettu kala sinne ruokapöytään yleisesti tulee,alueellisia eroja on varmasti paljon :-) Sisävesien kalankasvattamot ovat selkeesti enemmän poikastuotanto-osastoa,no onhan noita kalastuksen irvikuvia eli lohilammikoita vähän joka mutkassa,mutta isot tuotantolaitokset ovat kaiketi pääosin rannikolla ;-) http://www.kalatalo.sci.fi/talo1kehys.htmlinkeistä löytyy Kalatalouden Keskusliitto. Sieltä löytyy paljon aiheesta ammattikalastus ;-) humppa on kaunista ja haitari vuotaa.. |
edge 03.05.2005 22:20:19 | |
---|
Kalastus.....miksi? ..verrattain nättiä hommaa.. |
WanhaWetäjä 03.05.2005 23:06:33 | |
---|
Kalastus.....miksi? Sori...menikö ruoto kurkkuun vai herne nenään?? Aattelin vaan että jos joku on kiinnostunut siitä miten se kalaruoka grillattavaksi ja pöytään tulee ja mistä...topiccihan koskee grillausta ja kalaakin voi grillata ;-) Vai noko tuo sun kalastus.......miksi? joku suurempikin filosofinen kysymys? humppa on kaunista ja haitari vuotaa.. |
riff 03.05.2005 23:12:14 (muokattu 03.05.2005 23:14:54) | |
---|
Sori...menikö ruoto kurkkuun vai herne nenään?? Aattelin vaan että jos joku on kiinnostunut siitä miten se kalaruoka grillattavaksi ja pöytään tulee ja mistä...topiccihan koskee grillausta ja kalaakin voi grillata ;-) Vai noko tuo sun kalastus.......miksi? joku suurempikin filosofinen kysymys? Voin vastata. Se ei ihmeemmin perusta kalastamisesta. Eikä tykkää syödä. Minä sen sijaan olen fisujen vilpitön ystävä! Älkää olko pojat huolissanne, kyllä tää tästä vielä huononee! |
WanhaWetäjä 04.05.2005 00:50:28 | |
---|
Voin vastata. Se ei ihmeemmin perusta kalastamisesta. Eikä tykkää syödä. Minä sen sijaan olen fisujen vilpitön ystävä! Noi on varmaan niitä kotona opittuja,perittyjä juttaja,eli mä olen isäukolta oppinut ton kalastushomman ja kalansyönnin jo ihan pienenä,onneksi,ja muksuilleni olen sen myös opettanut,helevetin monta antoisaa tuokiota olen viettänyt mökillä muksujen kaa kun on ensin käyty verkoilla,pistetty kalat savuun ja sitten syöty maistiaisia...kaikki mukulat(5kpl)ovat pienestä pitäen tykänneet kalasta,no koulun kalakeitto(sei)ei oikeen saa kehuja,iskän tekemä maistuu kyllä ;-) Joitakin soittajia tunnen jotka eivät syö kalaa,tai ainakin eivät arvosta sitä(eteläpohjalaisia?) vaan se pihvi+ranskalaiset pitää aina olla jos ruokaa tilataan... humppa on kaunista ja haitari vuotaa.. |
JMP71 04.05.2005 05:03:59 | |
---|
Hanki parempaa luettavaa. |
aisa 04.05.2005 08:33:29 | |
---|
Noi on varmaan niitä kotona opittuja,perittyjä juttaja,eli mä olen isäukolta oppinut ton kalastushomman ja kalansyönnin jo ihan pienenä,onneksi,ja muksuilleni olen sen myös opettanut,helevetin monta antoisaa tuokiota olen viettänyt mökillä muksujen kaa kun on ensin käyty verkoilla,pistetty kalat savuun ja sitten syöty maistiaisia...kaikki mukulat(5kpl)ovat pienestä pitäen tykänneet kalasta,no koulun kalakeitto(sei)ei oikeen saa kehuja,iskän tekemä maistuu kyllä ;-) Joitakin soittajia tunnen jotka eivät syö kalaa,tai ainakin eivät arvosta sitä(eteläpohjalaisia?) vaan se pihvi+ranskalaiset pitää aina olla jos ruokaa tilataan... mä kuulun kanssa siihen ryhmään joka ei niin kalasta perusta, mutta syitähän voi olla monia. minulla syy ei ole se etteikö sitä olis kotona opetettu syömään ja hankkimaan. asuessani sairaseläkkeellä olevan isäni kanssa, tuli kaikki mahdolliset kalastusmetodit tutuks (siis järvikaloista kyse) ja sitä kalaa oli joka ruuassa, haluttiin tai ei, kun rahaa ei tosiaankaan ollu yhtään ylimäärästä. sitten kun faija vaihtoi yläkerran kalastuskerhoon (olin 12v.) niin sen jälkeen ei ole paljoo kalaa tehny mieli. kummasti mielenkiinto hiipuu kun sitä eväkästä vetää pakkopullana päivästä toiseen. omille tenaville yritän tietenkin sitä kalaa tarjota. että tämmöstä grillausvinkkiä.. remppa tuntuu kivemmalta kun on molemmissa pömpeleissä virta päällä. |
pekkajau 04.05.2005 09:44:07 | |
---|
Intissä yksi Ilomantsin mies paistoi makkaransa roto-sisun puhalluslampulla. Sanoi että muuten on hyviä... mitä nyt vähän bensalle maistuu! Kirjoitin mitä kirjoitin! |
baron 04.05.2005 09:46:04 | |
---|
Intissä yksi Ilomantsin mies paistoi makkaransa roto-sisun puhalluslampulla. Sanoi että muuten on hyviä... mitä nyt vähän bensalle maistuu! Opiskeluaikoina teekkarit harrasti "Ohmimakkaraa", lenkkiin haarukka kumpaankin päähän ja verkkovirta niihin. Nakilla ei onnistunut, sulakkeet paloi. En neuvo kokeilemaan. VAROITUS: Oheinen kirjoitus ärsyttää E C:tä. |
edge 04.05.2005 12:16:06 | |
---|
Sori...menikö ruoto kurkkuun vai herne nenään?? Aattelin vaan että jos joku on kiinnostunut siitä miten se kalaruoka grillattavaksi ja pöytään tulee ja mistä...topiccihan koskee grillausta ja kalaakin voi grillata ;-) Vai noko tuo sun kalastus.......miksi? joku suurempikin filosofinen kysymys? Sovitaan että filosofinen... Ei mulla sinällään ole kalaa vastaan mitään eikä niiden laittajia, mutta en vain jotenkin ole asiasta kovinkaan kiinnostunut, Kala on vaihtoehto mulle jota ei käytetä...paitsi voissa paistetut muikut ja savustettu harjus.. ..verrattain nättiä hommaa.. |
Martso 04.05.2005 12:17:42 | |
---|
Sovitaan että filosofinen... Ei mulla sinällään ole kalaa vastaan mitään eikä niiden laittajia, mutta en vain jotenkin ole asiasta kovinkaan kiinnostunut, Kala on vaihtoehto mulle jota ei käytetä...paitsi voissa paistetut muikut ja savustettu harjus.. Noni, löytyhän täältä vihdoin joku kalan päältä ymmärtävä. Niin, tuo harjus oli avainsana. Tanssimusassa on hyvät tunnelmat!! |
aisa 04.05.2005 12:21:34 | |
---|
Noni, löytyhän täältä vihdoin joku kalan päältä ymmärtävä. Niin, tuo harjus oli avainsana. harjus = suikkasen harri remppa tuntuu kivemmalta kun on molemmissa pömpeleissä virta päällä. |
Tankero 04.05.2005 12:26:26 | |
---|
Intissä yksi Ilomantsin mies paistoi makkaransa roto-sisun puhalluslampulla. Sanoi että muuten on hyviä... mitä nyt vähän bensalle maistuu! PVO:ssa oli kauan sitten eräs vanha pillarikuski, joka laittoi vähän ennen ruokatuntia lenkin pillarin pakoputken ympärille. Ja hyvää tuli. Oli muutenkin käytännön mies. Ruokatunnilla antoi pillarin olla käynnissä ja nukkui sen alla, kun ei sääsket haitanneet. Muuten olen sitä mieltä, että maiva on paras kala. Nakinen on siitäkin parempi, mutta se ei ole kala. |
edge 04.05.2005 12:27:12 | |
---|
harjus = suikkasen harri ...tuskin savustettunakaan aivan vastustamaton.... ..verrattain nättiä hommaa.. |
aisa 04.05.2005 12:29:59 | |
---|
...tuskin savustettunakaan aivan vastustamaton.... juuei. remppa tuntuu kivemmalta kun on molemmissa pömpeleissä virta päällä. |