Jaskaa pakoon 02.02.2005 20:09:12 | |
---|
Olin kerran tuuraamassa bändissä, jossa sillä kertaa KAIKKI olivat tuuraajia. Solisti/basisti (aino vakkari) oli sairastunut ja tilalla oli joku serkunpoika. Eipä ollut hirveesti kiinni siinä lafkassa. Keikasta tuli rento ja onnistunut. Joku T-kaisista kyseli keikan jälkeen, että mikäs pänti oikein oli nimeltään. Sanoin piloillani, että C.T.Ojantakanen & Siniaivastus. Lupasi suositella ja ottaa yhteyttä. |
half 02.02.2005 20:19:45 | |
---|
(bändissä oli siis tämän laulavan rumpalin lisäksi kitara, hanuri, viulu sekä meikä bassossa). Mite pärkkele ! Olin kerran yleisössä eräissä häissä ja näin jonkun ryhmän, jossa oli ainakin kuusi jäsentä. Muistaakseni rumpali, basisti, kitaristi, myrkyttäjä-hanuristi, viulisti, kiipparisti ja muutama muuten vaan holisti. Jokaisella oli toivelaulukirja edessä ja basistia ja rumpalia lukuunottamatta kaikki kitkuttivat samaa melodiaa sinnepäin jonkun aina vuorollaan äännellen mikrofoniin päin.Sattuuhan sitä, mutta tämä pyttipannu oli opettajien harrastusbändi. Väärin ? Kyllä tämmöinenkin biisi kai on. |
Riksteri 02.02.2005 21:21:02 | |
---|
Välillä osa bändistä soitti eri sävellajista, taisi joskus mennä muutamalla jopa väärää biisiäkin (bändissä oli siis tämän laulavan rumpalin lisäksi kitara, hanuri, viulu sekä meikä bassossa). Kitara ei ollut oikeastaan koko iltana vireessä. Tässä nyt osa illan tapahtumista. Jengi kuitenkin "jorasi" ja oli muutenkin vauhdissa ja kehuja bändille "sateli" koko ajan. Muistaakseni jouduttiin soittamaan jopa pari encorea. Vielä viikkojenkin kuluttua ollessani oman bändin kanssa keikalla jotkut em tilaisuudessa olleet kehuivat tätä The "Kootut teokset" bändiä. Kuulostaa siltä, että koska teillä on ollut hauskaa on jengikin jorannut. Sävellajeista, sävelistä ja vireistä ei ehkä aina tarvi niin viimeisen päälle huolehtia. Toisaalta orkesteri on ehkä normaalia enemmän kiinnittänyt huomiota itse esiintymistilanteeseen ja ollut vapautuneempi ja tavallisuudesta poikkeava? Eihän tuo viulukaan nyt aivan jokapäiväinen instrumentti tanssimusiikissa ole. Aika iso osa maailman (musiikkiin kouluttamattomista ja sillä tavalla sivistymättömistä) ihmisistä taitaa olla sitä mieltä, että länsimainen musiikki on väärässä sävellajissa, sisältää vääriä säveliä ja kitaratkin kuulostavat viritettyinä epävireisiltä. Jospa perusturakainen, epämusikaaliseksi ja olemattoman sävelkorvan omaavaksi moituttu musiikista isommin piittaamaton ihminen, hahmottaakin musiikin jotenkin toisella tavalla? Mama always said life was like a box
of chocolates, never know what you're gonna get. |
baron 02.02.2005 23:10:47 | |
---|
(bändissä oli siis tämän laulavan rumpalin lisäksi kitara, hanuri, viulu sekä meikä bassossa). Mite pärkkele ! Olin kerran yleisössä eräissä häissä ja näin jonkun ryhmän, jossa oli ainakin kuusi jäsentä. Muistaakseni rumpali, basisti, kitaristi, myrkyttäjä-hanuristi, viulisti, kiipparisti ja muutama muuten vaan holisti. Jokaisella oli toivelaulukirja edessä ja basistia ja rumpalia lukuunottamatta kaikki kitkuttivat samaa melodiaa sinnepäin jonkun aina vuorollaan äännellen mikrofoniin päin.Sattuuhan sitä, mutta tämä pyttipannu oli opettajien harrastusbändi. Joo, mä näin sut sieltä lavalta. Jorasit hulluna ja taputit joka piisin jälkeen ja huusit lisää! Children of Baron: Magic in Keyboards.
Älkää ajatelko vaaleanpunaisia elefantteja, niitä ei ole olemassa! |
c64 03.02.2005 00:18:53 | |
---|
Sävellajeista, sävelistä ja vireistä ei ehkä aina tarvi niin viimeisen päälle huolehtia. .... just just... |
half 03.02.2005 08:33:51 | |
---|
Joo, mä näin sut sieltä lavalta. Jorasit hulluna ja taputit joka piisin jälkeen ja huusit lisää! Eipä silti, hyvät häät. Väärin ? Kyllä tämmöinenkin biisi kai on. |
Tankero 03.02.2005 15:44:32 | |
---|
Uruttajan pitäs tietää ihan hyvin, että turakaiset ei yleensä erota hyvää ja huonoa bändiä. Siis toki, ihan ääripäät, mutta jos biisit pysyy kasassa suurinpiirtein ja laulaja laulaa sinnepäin, niin ei ne mitään osaa sanoa. Ja tästä on ihan turha ruveta syyttämään ammattilaisia, että pitäs soittaa niin hyvin, että eron kuulee. Surullista mutta totta. Näin juuri. Kunhan tykittää ne oikeat biisit ja introt, välisoitot ja laulu menee sinnepäin niin kyllä turakaiset tykkää. |