Aihe: Keikka-autot
1 2 3 4 5 6 7 8 9
pitk
03.10.2010 02:34:07

Ostin kuorma-auton, joten keikka-Sprinter jäi ylimääräiseksi. Tanssibändille oiva peli.

http://aanimaisema.fi/sprinter.htm
Ryhdy roudariksi, näet maailmaa, sanoivat!
Kalkutan Konepaja
humppahanuristi
04.10.2010 10:33:16

pitk: Ostin kuorma-auton, joten keikka-Sprinter jäi ylimääräiseksi. Tanssibändille oiva peli.

http://aanimaisema.fi/sprinter.htm

Eikös tuokin ole kuitenkin kuorma-autoksi rekisteröity, kun on 300-sarjaa?
Humpasta rautalankaan...
Mase
04.10.2010 12:24:11
humppahanuristi: Eikös tuokin ole kuitenkin kuorma-autoksi rekisteröity, kun on 300-sarjaa?

niinhän tuolla sivulla sanotaan("Rekisteröity 1+5 k-a")...
Saa kysellä tuuraamaan kitaran/basson varteen. Taustalaulut saa kaupanpäälle.
humppahanuristi
04.10.2010 12:26:41

Mase: niinhän tuolla sivulla sanotaan("Rekisteröity 1+5 k-a")...

Missäs ne lasit olikaan...

Joo, niinpä näkyy olevan kun oikein tarkasti lukee.
Ilmeisesti hämäsi tuo lause, että ollaan siirrytty kuorma-autoon.
Humpasta rautalankaan...
Mase
04.10.2010 12:39:45
humppahanuristi: Missäs ne lasit olikaan...

Joo, niinpä näkyy olevan kun oikein tarkasti lukee.
Ilmeisesti hämäsi tuo lause, että ollaan siirrytty kuorma-autoon.

kai siinä siirtymisessä tarkoitettiin siirtymistä ihan "oikeaan" kuorma-autoon eikä mihinkään jatkohyttiviritykseen...
Saa kysellä tuuraamaan kitaran/basson varteen. Taustalaulut saa kaupanpäälle.
pitk
04.10.2010 15:22:41 (muokattu 04.10.2010 15:22:56)

Mase: kai siinä siirtymisessä tarkoitettiin siirtymistä ihan "oikeaan" kuorma-autoon eikä mihinkään jatkohyttiviritykseen...

Juu, näin on. Eli MB Atego 1223 40m3 kontilla. Sprinteri jäi pieneksi nykytoimintaan. Sen takia myynnissä. Ja se on rekisteröity kuorma-autoksi, tosin tuossa vuosimallissa ei vielä tarvitse olla rajoitinta, joten asiallinen matkanopeus on satanen. Kertaakaan ei ole pysäytetty. Edellisen omistajan mukaan kulkee 160, itse en ole moista nopeutta hirvannut edes kokeilla ;-)

Pitk.
Ryhdy roudariksi, näet maailmaa, sanoivat!
Kalkutan Konepaja
EP
24.10.2010 16:45:33
Timi
24.10.2010 16:51:57
EP: Voi vit*un vit*tu:

http://www.neste.fi/artikkeli.aspx?path=2589;2655;2698;2706;7202

: /

Täh!En nyt oikein ymmärrä ketutuksen aihetta?
Vaikea.Mutta varma!
KoskPaavo
24.10.2010 17:04:41
Timi: Täh!En nyt oikein ymmärrä ketutuksen aihetta?

Ilmeisesti sillä on senikäinen auto että joutuu suosituksen mukaan ostamaan korkeampioktaanista bensaa vuodenvaihteen jälkeen. Mulla sama juttu mutta kyllä mä sitä E10:tä laitan jos se halvempaa on, vähän syövyttävämpää se uusi kai on mutta eipä sillä jossain 15 vuotta vanhassa romussa ole merkitystä.
"Pääasia että on hyvä meininki" lain. nuoriso
EP
24.10.2010 17:06:32
Timi: Täh!En nyt oikein ymmärrä ketutuksen aihetta?

Onhan toi ihan jees, lähinnä herättelisin keskustelua siitä kun aikanaan oli vielä varaosakauppoja missä myyjät tunsi autot ja osat, nykyään ne katotaan rekisterinumeron perusteella.

Toisaalta toihan on vaan Nesteen suositus : )
EP
24.10.2010 18:43:21
KoskPaavo: Ilmeisesti sillä on senikäinen auto että joutuu suosituksen mukaan ostamaan korkeampioktaanista bensaa vuodenvaihteen jälkeen. Mulla sama juttu mutta kyllä mä sitä E10:tä laitan jos se halvempaa on, vähän syövyttävämpää se uusi kai on mutta eipä sillä jossain 15 vuotta vanhassa romussa ole merkitystä.

Dieselautot tällä hetkellä, mutta ei toi bensiinikään ole mikään ongelma.
KoskPaavo
24.10.2010 21:30:05 (muokattu 24.10.2010 21:31:59)
EP: Onhan toi ihan jees, lähinnä herättelisin keskustelua siitä kun aikanaan oli vielä varaosakauppoja missä myyjät tunsi autot ja osat, nykyään ne katotaan rekisterinumeron perusteella.

Rekisterinumeron perusteella näkee esim. sen onko mun Pösössä Girlingin vai Bendixin jarrusatulat. Molempia niissä on, ei siis välttämättä tarvi ottaa auki , ottaa kuvaa, taas kiinni ja sitten varaosaliikkeeseen ja sitten taas kotiin vaihtamaan.
humppahanuristi
24.10.2010 21:35:27

KoskPaavo: Rekisterinumeron perusteella näkee esim. sen onko mun Pösössä Girlingin vai Bendixin jarrusatulat. Molempia niissä on, ei siis välttämättä tarvi ottaa auki , ottaa kuvaa, taas kiinni ja sitten varaosaliikkeeseen ja sitten taas kotiin vaihtamaan.

Rekisterinumeron perusteella näki toyotalla, että minun auto on camry. Vaan kun ei ole ihan lähelläkään, kun on hilux.
No sentään toyota kuitenkin.

Osasi ne siellä sitten tutkia pelkällä mallinumerollakin ja varaosanumerot löytyi vaan eivät luvanneet niitä toimittaa. Ei löydy Suomesta eikä Belgian keskusvarastolta.
Mutta ei hätää motonetistä löytyi kolmasosa hintaan. Enkä tarvinnut rekisterinumeroa.

Hassusti on muuten sama osa neljällä eri numerolla sen mukaan mihin kohtaan se menee.
Humpasta rautalankaan...
KoskPaavo
24.10.2010 21:47:41
Suattaapahan se noinkin olla, merkistä voi riippua tuokin. Ranskalaisiin sopii ristiin hirveän paljon osia , esim . Pösö 306:een käy CitroenZX:n lähes kaikki osat.
EP
24.10.2010 22:10:35 (muokattu 24.10.2010 22:11:59)
Jep, kyllähän sen haun toisaalta rek. numerolla ymmärtää, mutta kun ei ne osat aina mene edes vuosimalli/ käyttöönottovuoden mukaankaan.
Kyllä ne on itse tiedettävä mikä osa sopii, niinkuin ennenkin, muuten tulee hukkareissu.
Huono vaan kun kysyvät sitä rek. numeroa ja se ei auta asiaa yhtään..

Hassuinta oli kun eivät tunteneet 82 asteista yleismallin termostaattiakaan, vaan olisi pitänyt rekisterinumero muistaa? : )

Viimeksi muuten katsastuskonttorilla Transittiin omistajanvaihdosta tehdessäni huomasinkin autoni olevan Volvo?? ..rekisterinumeron perusteella :D
mack the knife
25.10.2010 02:26:39
EP: Onhan toi ihan jees, lähinnä herättelisin keskustelua siitä kun aikanaan oli vielä varaosakauppoja missä myyjät tunsi autot ja osat, nykyään ne katotaan rekisterinumeron perusteella.

Toista se oli ennen vanhaan.
COVS n:o 1.
EP
25.10.2010 06:24:15
mack the knife: Toista se oli ennen vanhaan.

Aivan, juurikin näin! : )
mack the knife
25.10.2010 15:39:13
EP: Aivan, juurikin näin! : )

Menit lankaan. Tuo on se lause, mitä en tule koskaan sanomaan.
COVS n:o 1.
isojussi
25.10.2010 16:11:13
mack the knife: Menit lankaan. Tuo on se lause, mitä en tule koskaan sanomaan.

Ennen oli ennen ja nyt on nyt, on tukka päästä lähtenyt - paitti sulta ja multa.
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
EP
25.10.2010 16:19:37
Joo, mahdollisimman iso myyntihän se tärkeintä on, myymästään tuotteesta ei tarvi tietää yhtään mitään.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)