Aihe: Miksi monet muusikot eivät halua olla tekemisissä humpan kanssa
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Anonymous-jazz
22.03.2019 18:19:06 (muokattu 22.03.2019 18:23:27)

Eläkeläissoittaja: Juuri näin minunkin mielestäni.

Mutta Pulliaisen Esahan on hieno kitaristi.

Olen tavannutkin kerran 2003 erään keikan takahuoneessa Jyväskylässä.

Mukava ja ystävällinen mies oli.
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act" - George Orwell
Eläkeläissoittaja
22.03.2019 18:29:58

Anonymous-jazz: Mutta Pulliaisen Esahan on hieno kitaristi.

Olen tavannutkin kerran 2003 erään keikan takahuoneessa Jyväskylässä.

Mukava ja ystävällinen mies oli.

Epäilemättä on. Savonlinnasalissa olen konsertinkin kuunnellut aikoinaan ja Esan soittamista, että silleen :)
EP
22.03.2019 19:17:18
Rautsikkakitara sopii tanssimusiikkiin! ..ja piste! :)
Kimd
22.03.2019 20:46:19
EP: Rautsikkakitara sopii tanssimusiikkiin! ..ja piste! :)

Ja rautalangalla on vieläkin paljon innokkaita kuuntelijoita. Minusta Agents bändit saavat jatkaa juttuaan, eihän se ole keltään pois!
Ei irtoa
Kimd
22.03.2019 20:47:17
Anonymous-jazz: Seli seli... Mä soittaisin monet tyypit tässä maassa suohon näillä kaikilla kolmella instrumenteilla (Piano, Basso, Rummut) oli sitten kyse humpasta tai vaikka mistä musiikista.

Kenenkäs artistin bändissä vaikutat näillä ansioilla?
Ei irtoa
Prophet
22.03.2019 20:51:52
Anonymous-jazz: Seli seli... Mä soittaisin monet tyypit tässä maassa suohon näillä kaikilla kolmella instrumenteilla (Piano, Basso, Rummut) oli sitten kyse humpasta tai vaikka mistä musiikista.

Pärjäisitkö Hillel Tokazierille ragtimessa ja boogie woogiessa?
Veksi
22.03.2019 23:48:21
Kyllä Agents on paikkansa ansainnut! vaikka ei ole soittanut humppaa ?
vai miten on Bensaa suonissa!?
Epämuusikko
23.03.2019 02:12:39

Ai miksikö ?

No koska minulla on sellaiset välineet myös kuin korvat ja olen niitä muusikoita, jotka kuuntelevat muita (ei niitä, jotka taas sähläävät ja häiritsevät pannuilla, bassolla tai pianolla musiikkia).

Se on kuitenkin merkillistä, että meikäläisiä synnynnäisesti lahjakkaita multisoittajia aina useinkin mollataan, kun kateus vie kalat ja tässä tapauksessa "Teemu Vehkalatkin" vedestä :)

Jucciz on myös huippulahjakas kitaravelho, jonka kanssa muistan monet jamittelut kymmenien vuosien takaa Mnet miitissä.

Mutta ne on todella harvinaisia tilanteita, että jos saat soittaa tai jamitella sellaisten muusikoiden kanssa, jotka kuuntelevat mitä soitetaan. Sen sijaan niitä "muiden päällesoittamisjameja" ovat taas ne monet treenikämpät ja kaupungin jamit pullollaan. Ei semmoista kakofoniaa selvinpäin kestä edes kuunnella :)

Toki löytyyhän myös niitä kansio-muusikoita, jotka ovat samalla virtuooseja ja lukevat aina kaikki kärpäsenpaskatkin sieltä paperilta miltei tiluja myöten.

Siinä hieman kotitarvemuusikko fuusiohumppaa: http://www.mikseri.net/artists/teemujazz/villa-nueva/586484/

Mainitsit myös egon tuolla edellisessä viestissäsi.
uliuli
Eläkeläissoittaja
23.03.2019 07:42:51 (muokattu 23.03.2019 07:43:06)

Kohta menee TAAS riitelyksi.
No, pitkää rauhaa ei kestä kukaan, lyhyen sodan aina. ;-)

terv. vanha humppa-ukko ja lauluntekijä
EP
23.03.2019 07:46:39
Jep, tiedossa kyllä on, että "Anonymous-jazz" on lahjakas kaveri jolla hyvä korva, olen kuullut livenä.
Tanssimusiikissa vaan nuotit näyttelee aika isoa osaa, varsinkin jos tekee tuuraus tms. vastaavia missä ohjelmisto vaihtuu jatkuvasti.
Vakiokokoonpanossa, jossa ohjelmisto treenattu ei tarvetta.
Tämä siis tanssimusiikista, jamittelu on erikseen..
sonorman
23.03.2019 11:10:42
Karavaani kulkee ja koirat haukkuu.
rintapek
23.03.2019 12:14:10

Äläkää äijät tapelko. Soittaminen on kivampaa kuin tappeleminen!

Otsikon kysymykseen; Miks pitäis? En minäkään ole missään tekemisissä räpin, teknon, punkin tai trash-metallin kanssa. Tuskin edes taittuis, mutta kun mä en erityisemmin niistä välitä niin ei mulla olis hommaan mitään annettavaakaan.
Ei kaikki o studiovelho-sessiomuusikoita joilta primavistana menee uskottavasti mikä vaan. Harvinaisia ovat, sanoisin, eivätkä kaikki sellaisiksi edes halua.

Ja kyl tanssimusasta löytyy haastavaa soitettavaa. Sevvuoksi varisevia lehtiä harvoin lavoilla kuulee vaikka se on "vaan" valssi.

Kusempolttamuus on sit asia josta aika moni vois halutessaan päästä eroon. Ei kaikki, mut aika moni.
Kas kun tanssibilekeikalla ehtii soittaa ehkäpä 50 viisua. Tarkoittaa kääntäen sitä, että jokaisella keikalla jää aina soittamatta 5000 hyvää viisua. Kyse on vaan siitä kuka valkkaa ne 50 mitä keikalla soitettiin?
Sinänsä simppelikin biisi saattaa olla syystä tai toisesta sopimaton bändille eikä vaan kuulosta hyvältä vaikka yrittäis kuinka. Joku toinen ihan vastaava saattaa loksahtaa paikalleen heittämällä. Kuka sitä yhtä biisiä kaipaa, etenkin jos se on bändin ittensä mielestä kusenpolttama?
Milloin olette kuulleet lauseen; Olipas paska bändi kun ei soittanut mehtäkukkia eikä paratiisia?

Mä näkisin niin, että milloin vaan mahdollista niin bändi rakentais ittelleen mieluisan ohjelmiston ja asiakas valkkaa bändin jonka ohjelmisto ja soitanta (ja hinta) miellyttää. No häävalssit ja pari toivebiisiä ny kuuluu asiaan mut jos toiveita on liikaa niin asiakkaan kannattais ettiä bändi jolla ne toivebiisit on vakiohjelmistossa.

Ei pidä olettaa, et ihmiset tahtoo kuulla just tän ja tän viisun ja niit on hampaat irvessä pakko soittaa. Vähä niinku karaokessa. En mä tunne ketään joka baarissa istuessaan oikeesti tahtois karaokesta kuulla mywayn ja paratiisin taas kerran, mut kyl ne vaan illan aikana aina tulee, yleisön pyynnöstä huolimatta.
Jos maailma olis mun suunnittelema, niin hyttyset söis porkkanoita.
Eläkeläissoittaja
23.03.2019 12:18:37

rintapek sai plussan. :)
Jucciz
23.03.2019 12:43:17
Velhoudesta en tiiä, mutta väitän, että korvaa on ja kuuntelen muita soittajia. Nyt vaan on useampi kuukausi edellisestä keikasta. En tosin ole aktiivisesti niitä hakenutkaan, sillä oon tehnyt verraten paljon omaa musiikkia. Oon sitä mieltä, että kaikkia hyviä biisejä ei oo vielä tehty, ja omien sävellysten tekeminen puhuttelee tällä hetkellä paljon. Omasta mielestäni oon tehnyt monta hyvää biisiä. Ehkä vielä joskus joku muukin noteeraa ne, katsotaan miten käy. :)
Anonymous-jazz
23.03.2019 13:55:12

Jotenkin arvasin, että täällähän on jo täysi sota käynnissä :)
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act" - George Orwell
Timi
23.03.2019 15:52:58
Anonymous-jazz: Jotenkin arvasin, että täällähän on jo täysi sota käynnissä :)

Jännityksellä seuraan!!
Jotain komentoitavaa ehkä vois olla.Mutta toistaiseksi pidän turpani kiinni.
Jatkakaa!!
Mistä sitä tietää?
Anonymous-jazz
23.03.2019 16:17:49

Timi: Jännityksellä seuraan!!
Jotain komentoitavaa ehkä vois olla.Mutta toistaiseksi pidän turpani kiinni.
Jatkakaa!!

Ei tää niin vakavaa ole :)
Eläkeläissoittaja
23.03.2019 17:36:37 (muokattu 23.03.2019 17:38:09)

Jucciz: Velhoudesta en tiiä, mutta väitän, että korvaa on ja kuuntelen muita soittajia. Nyt vaan on useampi kuukausi edellisestä keikasta. En tosin ole aktiivisesti niitä hakenutkaan, sillä oon tehnyt verraten paljon omaa musiikkia. Oon sitä mieltä, että kaikkia hyviä biisejä ei oo vielä tehty, ja omien sävellysten tekeminen puhuttelee tällä hetkellä paljon. Omasta mielestäni oon tehnyt monta hyvää biisiä. Ehkä vielä joskus joku muukin noteeraa ne, katsotaan miten käy. :)

Mistähän noita omiasi voisi kuulla?
Ominani löytyy www.mikseri.net Seppos49-haulla googlettamalla
YouTubessa esim. Tiina Lauren- haulla
Eläkeläissoittaja
23.03.2019 17:37:52

Anonymous-jazz: Ei tää niin vakavaa ole :)

Siihen se vielä menee ja rapa alkaa roiskua. ;-)
Jucciz
23.03.2019 19:56:34
Eläkeläissoittaja: Mistähän noita omiasi voisi kuulla?
Ominani löytyy www.mikseri.net Seppos49-haulla googlettamalla
YouTubessa esim. Tiina Lauren- haulla

Täällähän näitä: https://soundcloud.com/jucciz
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)